Tosik Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 Więc tak wymieniałem kompletne sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) i koniec z drganiami . Tak jak pisałem wyżej nie miałem dwumasa tylko zwykłe koło zamachowe więc koszty tej opercji 700zł (kompletne sprzęgło) i 10-12 godzin w kanale ale sie opłacało bo teraz mogę nawet schodzić na każdym biegu do 1100 obrotów i nic nie trzęsie nic nie drga, rezonans przy 1900-2000 obrotów zniknoł, ruszanie z miejsca jest płynne i bez szarpań.
marecki_78 Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 Hej, to widzę że i u mnie to samo będzie chyba bo dwumasa niet a reszta (prawie ;-) )wszystko sprawdzone. Nie wymieniałem plecionki bo mi tłumikrz powiedział że : - plecionka dobra (oglądał poruszał, patrzył jak pracuje) - na 100% jest to nie jest to również wina wydechu. Tylko pytanie czy mu wierzyć ?? Bo w sumie jakby to była plecionka to jest to 200PLN a sprzęgło ~ 700. Co radzicie? Więc tak wymieniałem kompletne sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) i koniec z drganiami Jakiej sprzęgło firmy założyłeś? . Tak jak pisałem wyżej nie miałem dwumasa tylko zwykłe koło zamachowe więc koszty tej opercji 700zł (kompletne sprzęgło)............... rezonans przy 1900-2000 obrotów zniknoł, ruszanie z miejsca jest płynne i bez szarpań. hmm, piszesz że wcześniej miałeś jakieś problemy z płynnym ruszaniem, możesz to jakoś doprecyzować? No bo u mnie to nie występuje....
sonnen_x Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 hmm... a ja u siebie w AFNie wymieniłem sprzęgło (sachs) i dwumas (luk) i dalej przy 1900-2200 wibracje... normalnie 0 konceptów:-(
Tosik Opublikowano 8 Maja 2008 Opublikowano 8 Maja 2008 Więc tak wymieniałem kompletne sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) i koniec z drganiami Jakiej sprzęgło firmy założyłeś? Oczywiście orginał Sasha . Tak jak pisałem wyżej nie miałem dwumasa tylko zwykłe koło zamachowe więc koszty tej opercji 700zł (kompletne sprzęgło)............... rezonans przy 1900-2000 obrotów zniknoł, ruszanie z miejsca jest płynne i bez szarpań. hmm, piszesz że wcześniej miałeś jakieś problemy z płynnym ruszaniem, możesz to jakoś doprecyzować? No bo u mnie to nie występuje.... Jak stałem długo w korku i po jakimś 20-30 ruszeniu tak szarpało przy ruszaniu że nie dało się w ogóle ruszyć a teraz specjalnie jak wracałem do domu pojechałem przez największe korki i tego nie ma [br]Dopisany: 08 Maj 2008, 21:06 _________________________________________________ hmm... a ja u siebie w AFNie wymieniłem sprzęgło (sachs) i dwumas (luk) i dalej przy 1900-2200 wibracje... normalnie 0 konceptów:-( A nowe założyłeś wszystko?
sonnen_x Opublikowano 8 Maja 2008 Opublikowano 8 Maja 2008 oczywiście że nówka... i dwumas pracuje spokojnie, dało sie to odczuć. Sprzęgło bierze odpowiednio...
Tosik Opublikowano 10 Maja 2008 Opublikowano 10 Maja 2008 oczywiście że nówka... i dwumas pracuje spokojnie, dało sie to odczuć. Sprzęgło bierze odpowiednio... A wymieniłeś łożysko w silniku w to co wchodzi wałek sprzęgłowy bo ja wczoraj skrzynie robiłem bo rozpadły sie synchronizatory na 3 i 5 biegu i koleś pytał sie mnie czy jak wymieniałem spzęgło to wymieniłem albo sprawdziłem to łożysko bo ono powoduje właśnie też takie drgania. Wielu nawet mechaników przy wymianie sprzęgła zapomina o tym łożysku a jak jest juz skrzynia, docisk i tarcza odkręcona to powinno sie je wymienić bo nie kosztuje aż tak drogo.
sonnen_x Opublikowano 13 Maja 2008 Opublikowano 13 Maja 2008 Tak, to się określa mianem "pilot" i było również wymieniane.
marecki_78 Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 hmm... a ja u siebie w AFNie wymieniłem sprzęgło (sachs) i dwumas (luk) i dalej przy 1900-2200 wibracje... normalnie 0 konceptów:-( No dobra jak większość z Was ja też wciąż z tym walczę ;-) i jak widzę po innych postach że możliwe przyczyny drżeń to: 0) plecionka, wibracje wydechu -> niby sprawdzone i OK ale nie zmieniałem bo podobno dobra, zmienić na zapas ??? 1) poduszki pod silnikiem sprawdzone -> u mnie tak i jest OK 2) koła, felgi - brak wyważenia -. jest OK, sprawdzone 3) sprzęgło -> "brak wyważenia czy czegoś tam ;-)" -> tego nie sprawdzałem, ale zauważyłem że po naprawie skrzyni(wyjęciu i włożeniu ) wibracje jakbytrochę osłabły, ale to tylko subiektywne odczucie.. 4) łożysko wałka sprzęgłowego - nie sprawdzane... 4) przeguby wewnętrzne- zużyte bieżnie wewnętrzne , sprawdzone- > OK 5) wtryski -> które leją lub są zużyte -> dymu nie mam, jedzie ładnie, na VAGU też korekcja min, niby zalałem go jakimś preparatem do czyszczenia ale jest jak było OK Coś (oprócz dwumasa którego nie mam) pominąłem ? CO byście radzili sprawdzić z tych rzeczy co zostały? Dzieki za rady pozdr
songo Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 miałem to samo w swoim a tez mam 1Z z 96 choć w profilu jest inaczej i też przy tych obrotach myślałem że mi silnik wyskoczy.myslałem ze to poduszki ale kumpel doradził mi żeby najpierw dokładnie karcherem wymyc całe zawieszenie i felgi no i sie nie pomylił,teraz 2100 obrotów na wyzszych biegach i idzie bez żadnego drgniecia
sonnen_x Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 Ale co niby miało to dać? Zakładał że coś wypłukasz czy jak?
hajder Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Witam sonnen mam pytanie czy jak kupowałeś dwómas LUKa sprzedawca powiedział ci że LUK sprzedaje części regenerowane . Trzeba było kupić SACHS bądż VALEO nie miał byś pewnie teraz problemu
sonnen_x Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Znaczy co, wszystkie koła LUKa są regenerowane? Nigdy o tym nie słyszałem. Do Mecha mam zaufanie, a on stwierdził że to koło jest ok. Pytałem, czy nie lepsze byłoby Sachsa, i stwierdził, że nie. Koło kupowałem ja, on oglądał i montował.[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2008, 16:33 _________________________________________________doczytałem cos o 2 liniach LUKa z których jedna jest ponoć właśnie produktów regenerowanych. No ok, ale nawet gdyby było to koło regenerowane, to mogłoby mieć ew. mniejszą żywotność, a nie robiłoby problemów tuż po zamontowaniu.
hajder Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Nie wiem czy wszystkie części LUK regeneruje ale ja spotkałem sie z trzema przypadkami bubli -regenerowana tarcza samochód szarpał przy ruszaniu po wymianie żadnych szarpnięć -regenerowane sprzęgło a4 z dwómasem obcięcie tarczy -sprzęgło skoda fabia po 3000 docisk wyjechany sprężeny w tarczy mają luz Trzy przypadki o których wiem dopiero jak kupowałem do swojego sachs dowiedziałem się w sklepie że jest bardzo dużo reklamacji na LUKa bo zaczęli sie bawić w regeneracje ,tak że ja LUKa już nie kupie szkoda wydawać na mechaników
sonnen_x Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Słyszałem o reklamacjach LUKa, jednakże zawierzyłem naprawę Mechowi który obsługuje naprawdę wysoką półkę samochodów, i nie instaluje zamienników czy regenerów lub używek do których nie ma przekonania.[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2008, 17:27 _________________________________________________Czy ktoś z kolegów posiadających tego typu problematykę wymieniał/sprawdzał dokładnie wtryski?
Doman13 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 sprawdź wtryski bo jeśli leją to może autem telepać jak się je zbutuje. Mam takie same objawy w przedziale 2000 - 2100 i po prostu nie butuje w tym przedziale, zawsze powyżej 2200. Moje wtryski już trochę leją... szukam ich następców, najlepiej od AFN-a
sonnen_x Opublikowano 29 Czerwca 2008 Opublikowano 29 Czerwca 2008 to nie omieszkaj napisać o efektach:-)
zelmer Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 to ja w temacie wiec dołoże to co wiem - mam ten sam problem 1800-2000 4 i 5 bieg wciskam gaz od 1400 wszystko ok dochodzi do 1800 wibruje i po 2000 cisza - plecionka ok, poducha pod skrzynia ok, zamachowe ok, wachacze nowe ale to raczej nie ma znaczenia. Wczoraj wymieniłem sprzęgło (tarcza, łożysko, docisk i jeszcze jakies jedno łozysko nie pamiętam dokładnie) i wibracje są zdecydowanie mniej odczuwalne ale nie znikły do końca. Powiedzmy że zmniejszyły się o 1/3 ale nadal są denerwujące. Mech sugerował delikatnie poduszke pod silnikiem ale nie wydaje mi się zeby to było to... nie mam już siły a koncepcja ze "to tak ma być" o której czytałem w niektórych postach wydaje mi się raczej niedorzeczna. Nawet podrzędna firma nie pozwoliła by sobie na taki syf nie mówiąc ze to Audi a nie Tata. Sprawdze jeszcze ten kat wtrysków skoro to nie taki duży wydatek ....... a poza tym HELP !!!!
sonnen_x Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 A u mnie wtryski OK, prócz tego rzeczy wymienione przez Ciebie też. Mech chce zaeXperymentować i założyć poduchy od AJM, jakoby one miały lepsze tłumienie wibracji. Normalnie takie wibry odbierają radość z Audi i wogóle z jazdy, żuk blaszanka przy tym to luX.
moondek Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 A czy na postoju na biegu jałowym u was też występują wibracje? Czy tylko podczas jazdy problemy? Ja w swoim AHU nie mam dwumasa a sprzedali mi komplet LUKa, jak się później okazało do wersji z dwumasem (przy kupnie informowałem ich, że mam zwykłe koło zamachowe, ale zapewniali mnie, że ten zestaw będzie odpowiedni). Po wymianie bez zmian... drgania i szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów. Szukałem problemu gdzie indziej, i po sprawdzeniu przeze mnie numerów części wyszło, że sprzęgło jest od wersji z dwumasem...więc problem najpewniej siedzi tu. Będę chciał w najbliższym czasie wymienić sprzęgło na prawidłowe do mojego modelu. A przez fachowców hurtowni kasa na sprzęgło poszła w błoto...
sonnen_x Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 U mnie na jałowym nie. Chociaż przy odpalaniu silnik taki większy ruch wykonuje (skok). Wibracje jeżeli chodzi o odczuwalność na kierownicy nie przeszkadzają mi aż tak, tylko toważyszy temu taki głuchy pogłos rezonansowy, co na dłuższą metę (jazdę) denerwuje...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się