NoWay Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Witam Ostatnio w moim aucie zauważyłem wybity prawy sworzeń w wahaczu prostym dolnym a tekże to, ze w kilku wahaczach i jednym łączniku stabilizatora guma jest bardzo miękka. Chce zmienić wszystkie wahacze z przodu i mam do Was prośbę żebyście się wypowiedzieli na temat mojego pomysłu, a mianowicie chciałbym zamontować zestaw poliuretanowych tulei takich: http://allegro.pl/audi-a4-a6-passat-b5-wahacz-tuleje-poliuretan-i4715364903.html%C2'> w nowozakupionych wahaczach. Warto to zakładać? Samochód będzie sztywniejszy? Sworznie nie polecą za szybko? Nie wiem czy to ważne ale mój styl jazdy jest spokojny, nieraz omijam dziury jak emeryt. Proszę o opinie za i przeciw poparte być może jakimiś własnymi doświadczeniami albo innymi argumentami. A i jak mi jakiś pseudointeligent napisze "...nawet się nie pofatygowałeś żeby poszukać, poczytać, pogrzebać na forum" to już spieszę go oświecić, że przeczytałem co mogłem w googlach (chociaż nic prawie nie ma), przeczytałem temat odnośnie poliuretanów w zawieszeniu tylnym quattro a ja pytam o zgoła co innego Pozdrawiam
tomaszstn Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Jako pseudointeligent napiszę Ci że czytaj dalej. PS: Wg mnie nie warto w B5 tego robić, buda jest za mało sztywna na takie wynalazki, usztywnisz zawieszenie to będzie wszystko trzeszczeć a czy będzie się lepiej prowadzić, szczerze wątpię.
NoWay Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 Cenię jak ktoś ma do siebie dystans Oczekuje też większej trwałości tych tulei. Czekam na dalsze opinie.
POWER-KRIS Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Utwardzisz tam to końcówki wywali. Coś i tak musi puścić. Taki urok tego zawiasu. Polecam tylko do drążków stabilizatora. No w Octavia II mam wszędzie i git, no może pół git bo zelazniak jak.....
NoWay Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 Długo już to masz ? W jakiś sposób się zużyły te tuleje? Co do tej sztywności to zapewniają że czerwone tujeje mają być zbliżone twardością do oryginału to może nie byłoby źle..
POWER-KRIS Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 W skodzie 2 lata. Twardo strasznie. Nie zużywa się wcale, raczej pęka na dużym mrozie.
NoWay Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 A jak przeguby jak to znoszą? Bo tak już czytałem, zreszta sam piszesz, że gdzieś musi coś puścić..
POWER-KRIS Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Ale to było o Audi bo słabsze zawieszenie, i bym tam nie wstawił prócz stabilizatora tak jak mam. Skoda to czołg, nic jej nie rusza. A przeguby to kwestia kierowcy nie tulei. Jak ktoś pali gumę to tylko Ferrari. Lub przynajmniej coś z mostem typu BMW.
tomaszstn Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Cenię jak ktoś ma do siebie dystans Oczekuje też większej trwałości tych tulei. Czekam na dalsze opinie. Ja na szybko ze 4 tematy na naszym forum znalazłem i kilkanaście w sieci ale to ja jestem mało inteligentny. Kolega po raz wtóry pisze dokładnie to co w tych tematach, jakby tak choć mniejszość umiała czytać ze zrozumieniem
ivan1977 Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 (edytowane) Pany pierdu pierdu a ktoś jezdził na całym komplecie poli ja tak i również na zawieszeniu wielowachaczowym zarówno z przodu jak i z tyłu a mianowicie w Mitsubishi Galant a buda uwierzcie mi jest słabsza od A4 i nic nie trzeszczało itp komplet kupowałem u nich http://poliuretany.olkusz.pl/pl/ i możesz o ile pamietam wybrać sobie twardość tulei i po 2 latach użytkowania były w stanie nie naruszonym Edytowane 19 Października 2014 przez ivan1977
tomaszstn Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Lata temu się tym interesowałem i wtedy było kilku na forum którzy zamontowali w B5, stwierdzili że nie ma najmniejszego sensu, szybko to się wysrało więc polegam na tamtych wypowiedziach. Być może w innym aucie lepiej to daje radę, być może ten poliuretan teraz jest inny, nie mam pojęcia, w każdym razie są opisy na forum, można się z tym zapoznać, ewentualnie zadać pytanie w którymś z tamtych tematów czy coś ostatnio się nie zmieniło.
POWER-KRIS Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) Szczerze to chyba każdy sam musi się przekonać że do końca to to dobre nie jest. Chociaż szwagier przy terenowkach zielone na rajdach chwali. A ja zrobiłem za 600zl i kupę czasu taczke w której można zęby stracić. Drugi raz raczej nigdzie nie będę tego pakował. A zaczęło się chyba od tego że to było tańsze niż ori aso. [emoji12] Edytowane 20 Października 2014 przez POWER-KRIS
powaguspisz Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 W przypadku wielowahaczowego zawieszenia nie sprawdza się to, będzie bardzo twardo, ale i sworzeń są podatne na szybsze zużycie, a ze w b5/b6 sworzeń są nie wymienne to sensu niema bo byś musiał zmieniać tuleje przy zmianie wahacza. W terenowych owszem znam chłopaków którzy to mają plus pługi na zime i tam to się sprawdza. To zawieszenia typu jak np. A3 Golf tam też by było ok.
NoWay Opublikowano 24 Października 2014 Autor Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) Cenię jak ktoś ma do siebie dystans Oczekuje też większej trwałości tych tulei. Czekam na dalsze opinie. Ja na szybko ze 4 tematy na naszym forum znalazłem i kilkanaście w sieci ale to ja jestem mało inteligentny. Kolega po raz wtóry pisze dokładnie to co w tych tematach, jakby tak choć mniejszość umiała czytać ze zrozumieniem. Tak właśnie przejawia się brak inteligencji a za tym taka polska pycha, poczucie wyższości, żeby tylko się dowartościować, kogoś z byle powodu zjechać. Dałeś się podpuścić człowieczku jak dziecko i tak, muszę to napisać, nie jesteś za grosz inteligentny. Inteligentny człowiek nie pisałby takiego czegoś tylko pomógłby. Po to, wydaje mi się, jest forum, żeby pisać, pytać w nieskończoność, żeby w konkretnie nazwanym temacie, w konkretnym dziale ktoś mógł w przyszłości znaleźć coś co mogłoby dać odpowiedź na pytanie. To raz. A po drugie, czy, rzekłbym świeższa garść informacji, nie mogłaby wraz z tym bogatym materiałem, o którym wspominasz, stanowić jakiegoś dodatkowego źródła informacji, z których to dwóch, mógłbym wyciągnąć pomocne dla mojego rozwiązania konstrukcyjnego wniosków na temat jego zastosowania. Boli? Czy zablysnąć to wyższa instancja ? Dzięki prawdziwym forumowiczom za merytoryczne odpowiedzi Edytowane 24 Października 2014 przez NoWay
tomaszstn Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Nie rozmawiaj z idiotą bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. Tyle w temacie.
krzysiek1606 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) W przypadku wielowahaczowego zawieszenia nie sprawdza się to, będzie bardzo twardo, a wlasnie ze nie jest za twardo i jezdzi sie bardzo komfortowo wiec moge z czystym sumieniem polecic Edytowane 12 Listopada 2014 przez krzysiek1606
ivan1977 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Tak jak napisałem wcześniej koledze nie chodzi o opinie gdzieś podsłyszane tylko o opinie ludzi co mają lub mieli poliuretan w aucie ja miałem cały komplet przód i tył i nie wiem co to za pojęcie twardo jeżdziło mi sie bardzo komfortowo a do tego dziś już jest opcja wyboru czy ma być miękko czy sztywno bo o to tu sie rozchodzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się