Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poliuretan do przedniego zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio w moim aucie zauważyłem wybity prawy sworzeń w wahaczu prostym dolnym a tekże to, ze w kilku wahaczach i jednym łączniku stabilizatora guma jest bardzo miękka. Chce zmienić wszystkie wahacze z przodu i mam do Was prośbę żebyście się wypowiedzieli na temat mojego pomysłu, a mianowicie chciałbym zamontować zestaw poliuretanowych tulei takich:

http://allegro.pl/audi-a4-a6-passat-b5-wahacz-tuleje-poliuretan-i4715364903.html%C2'> w nowozakupionych wahaczach.

Warto to zakładać? Samochód będzie sztywniejszy? Sworznie nie polecą za szybko? Nie wiem czy to ważne ale mój styl jazdy jest spokojny, nieraz omijam dziury jak emeryt. Proszę o opinie za i przeciw poparte być może jakimiś własnymi doświadczeniami albo innymi argumentami.

A i jak mi jakiś pseudointeligent napisze "...nawet się nie pofatygowałeś żeby poszukać, poczytać, pogrzebać na forum" to już spieszę go oświecić, że przeczytałem co mogłem w googlach (chociaż nic prawie nie ma), przeczytałem temat odnośnie poliuretanów w zawieszeniu tylnym quattro a ja pytam o zgoła co innego :P

Pozdrawiam

Opublikowano

Jako pseudointeligent napiszę Ci że czytaj dalej.

PS: Wg mnie nie warto w B5 tego robić, buda jest za mało sztywna na takie wynalazki, usztywnisz zawieszenie to będzie wszystko trzeszczeć a czy będzie się lepiej prowadzić, szczerze wątpię.

Opublikowano

Cenię jak ktoś ma do siebie dystans :D

Oczekuje też większej trwałości tych tulei. Czekam na dalsze opinie.

Opublikowano

Utwardzisz tam to końcówki wywali. Coś i tak musi puścić. Taki urok tego zawiasu. Polecam tylko do drążków stabilizatora.

No w Octavia II mam wszędzie i git, no może pół git bo zelazniak jak.....

Opublikowano

Długo już to masz ? W jakiś sposób się zużyły te tuleje? Co do tej sztywności to zapewniają że czerwone tujeje mają być zbliżone twardością do oryginału to może nie byłoby źle..

Opublikowano

W skodzie 2 lata. Twardo strasznie. Nie zużywa się wcale, raczej pęka na dużym mrozie.

Opublikowano

A jak przeguby jak to znoszą? Bo tak już czytałem, zreszta sam piszesz, że gdzieś musi coś puścić..

Opublikowano

Ale to było o Audi bo słabsze zawieszenie, i bym tam nie wstawił prócz stabilizatora tak jak mam. Skoda to czołg, nic jej nie rusza. A przeguby to kwestia kierowcy nie tulei. Jak ktoś pali gumę to tylko Ferrari. Lub przynajmniej coś z mostem typu BMW.

Opublikowano

Cenię jak ktoś ma do siebie dystans :D

Oczekuje też większej trwałości tych tulei. Czekam na dalsze opinie.

Ja na szybko ze 4 tematy na naszym forum znalazłem i kilkanaście w sieci ale to ja jestem mało inteligentny.

Kolega po raz wtóry pisze dokładnie to co w tych tematach, jakby tak choć mniejszość umiała czytać ze zrozumieniem :wink:

Opublikowano (edytowane)

Pany pierdu pierdu a ktoś jezdził na całym komplecie poli ja tak i również na zawieszeniu wielowachaczowym zarówno z przodu jak i z tyłu a mianowicie w Mitsubishi Galant a buda uwierzcie mi jest słabsza od A4 i nic nie trzeszczało itp komplet kupowałem u nich http://poliuretany.olkusz.pl/pl/ i możesz o ile pamietam wybrać sobie twardość tulei i po 2 latach użytkowania były w stanie nie naruszonym

Edytowane przez ivan1977
Opublikowano

Lata temu się tym interesowałem i wtedy było kilku na forum którzy zamontowali w B5, stwierdzili że nie ma najmniejszego sensu, szybko to się wysrało więc polegam na tamtych wypowiedziach. Być może w innym aucie lepiej to daje radę, być może ten poliuretan teraz jest inny, nie mam pojęcia, w każdym razie są opisy na forum, można się z tym zapoznać, ewentualnie zadać pytanie w którymś z tamtych tematów czy coś ostatnio się nie zmieniło.

Opublikowano (edytowane)

Szczerze to chyba każdy sam musi się przekonać że do końca to to dobre nie jest. Chociaż szwagier przy terenowkach zielone na rajdach chwali. A ja zrobiłem za 600zl i kupę czasu taczke w której można zęby stracić. Drugi raz raczej nigdzie nie będę tego pakował. A zaczęło się chyba od tego że to było tańsze niż ori aso. [emoji12]

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

W przypadku wielowahaczowego zawieszenia nie sprawdza się to, będzie bardzo twardo, ale i sworzeń są podatne na szybsze zużycie, a ze w b5/b6 sworzeń są nie wymienne to sensu niema bo byś musiał zmieniać tuleje przy zmianie wahacza. W terenowych owszem znam chłopaków którzy to mają plus pługi na zime i tam to się sprawdza. To zawieszenia typu jak np. A3 Golf tam też by było ok.

Opublikowano (edytowane)

Cenię jak ktoś ma do siebie dystans :D

Oczekuje też większej trwałości tych tulei. Czekam na dalsze opinie.

Ja na szybko ze 4 tematy na naszym forum znalazłem i kilkanaście w sieci ale to ja jestem mało inteligentny.

Kolega po raz wtóry pisze dokładnie to co w tych tematach, jakby tak choć mniejszość umiała czytać ze zrozumieniem.

Tak właśnie przejawia się brak inteligencji a za tym taka polska pycha, poczucie wyższości, żeby tylko się dowartościować, kogoś z byle powodu zjechać. Dałeś się podpuścić człowieczku jak dziecko i tak, muszę to napisać, nie jesteś za grosz inteligentny. Inteligentny człowiek nie pisałby takiego czegoś tylko pomógłby. Po to, wydaje mi się, jest forum, żeby pisać, pytać w nieskończoność, żeby w konkretnie nazwanym temacie, w konkretnym dziale ktoś mógł w przyszłości znaleźć coś co mogłoby dać odpowiedź na pytanie. To raz. A po drugie, czy, rzekłbym świeższa garść informacji, nie mogłaby wraz z tym bogatym materiałem, o którym wspominasz, stanowić jakiegoś dodatkowego źródła informacji, z których to dwóch, mógłbym wyciągnąć pomocne dla mojego rozwiązania konstrukcyjnego wniosków na temat jego zastosowania. Boli? Czy zablysnąć to wyższa instancja ?

Dzięki prawdziwym forumowiczom za merytoryczne odpowiedzi :)

Edytowane przez NoWay
Opublikowano

:facepalm:

Nie rozmawiaj z idiotą bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

Tyle w temacie.

:hi:

Opublikowano (edytowane)
W przypadku wielowahaczowego zawieszenia nie sprawdza się to, będzie bardzo twardo,

a wlasnie ze nie jest za twardo i jezdzi sie bardzo komfortowo

wiec moge z czystym sumieniem polecic

Edytowane przez krzysiek1606
Opublikowano

Tak jak napisałem wcześniej koledze nie chodzi o opinie gdzieś podsłyszane tylko o opinie ludzi co mają lub mieli poliuretan w aucie ja miałem cały komplet przód i tył i nie wiem co to za pojęcie twardo jeżdziło mi sie bardzo komfortowo a do tego dziś już jest opcja wyboru czy ma być miękko czy sztywno bo o to tu sie rozchodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...