wiki Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 wymieniałem dzisiaj paski tj. wielorowkowy i od klimy bo cóś mi szczególnie jak zimny hałasuje no i zacząłem od pasków. Mechanior jak zdjął paski stwierdził luzy na napinaczu i doradza jego wymianę mówiąc, że moze pochodzić dwa dni, a może i 2 lata. Koszt napinacza to 170zł. Założył na niego nowy pasek choć przy wymianie napinacza pewno trzeba będzie i tak go wymienić jeszcze raz heeh. Pytanie wymieniać czy nie bo tą kasę chyba wolę zainwestować w ori termostat który się prosi o wymianę :/ , co mi grozi jak sie wysra ten napinacz poza tym, że zero wspomagania i ładowania. aha i dowiedziałem sie że jest to silnik bezkolizyjny i jak by się zerwany pasek wielorowkowy wplątał w rozrząd to nic wielkiego sie nie stanie, poza wymianą pasków.
Gość zdeniu Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 poza tym że zero wspomagania i ładowania. to jak stanie Ci sie to gdzieś w trasie to dolicz koszt autoholowania (przewyższy kilkakrotnie wartość napinacza) bo przecież bez wspomy i ładowania nie pojedziesz :027:
perlacco Opublikowano 27 Grudnia 2006 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Ja w zeszly piatek wymienilem obydwie rolki napinacza paska wielorowkowego i wszystkie paski - mysle ze jak i tak juz wymieniasz to nie warto ryzykowac - straty moga byc drozsze i bardziej dokuczliwe:)
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 28 Grudnia 2006 Opublikowano 28 Grudnia 2006 osobiście gdy mnie tylko zaniepokoił stan napinacza od razu go zmieniłem. O takie rzeczy trzeba dbać chociaż czasem trudno bo nie mało jest tam pasków, napinaczy i rolek. Ale cóż takie auto trzeba liczyć się z kosztami.
wiki Opublikowano 28 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2006 to jak stanie Ci sie to gdzieś w trasie to dolicz koszt autoholowania (przewyższy kilkakrotnie wartość napinacza) bo przecież bez wspomy i ładowania nie pojedziesz i to jest argument który mnie przekonuje
Gość zdeniu Opublikowano 28 Grudnia 2006 Opublikowano 28 Grudnia 2006 wiki, no to do roboty zmieniaj i przyjemnej jazdy :564:
mrog Opublikowano 28 Grudnia 2006 Opublikowano 28 Grudnia 2006 aha i dowiedziałem sie że jest to silnik bezkolizyjny i jak by się zerwany pasek wielorowkowy wplątał w rozrząd to nic wielkiego sie nie stanie, poza wymianą pasków. Jestes tego pewien?
wiki Opublikowano 28 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2006 aha i dowiedziałem sie że jest to silnik bezkolizyjny i jak by się zerwany pasek wielorowkowy wplątał w rozrząd to nic wielkiego sie nie stanie, poza wymianą pasków. Jestes tego pewien? no małego se nie dam uciąć no ale tak mi powiedział mechanior który pracował w serwisie VW Ignaszak :smoke:
Narcyz 35 Opublikowano 28 Grudnia 2006 Opublikowano 28 Grudnia 2006 aha i dowiedziałem sie że jest to silnik bezkolizyjny i jak by się zerwany pasek wielorowkowy wplątał w rozrząd to nic wielkiego sie nie stanie, poza wymianą pasków. Silnik jest kolizyjny ale pasek wentylatora nie dostanie się do rozrządu i nic nie grozi no ale napinacz bym wymienił ,osobiście czuł bym dyskomfort wiedząc że coś jest niepewne przy aucie.
wiki Opublikowano 8 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2007 no i po wymianie : napinacz paska wielorowkowego firmy LuK 150 PLN, napinacz paska od klimy 85 PLN też LuK, wymiana 40 PLN no i paski oczywiście Gates :one: pytałem się znów o bezkolizyjnosć tego silnika i dostałem odpowiedż że jest to jednak motor bezkolizyjny
pre_pl Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 no i po wymianie :thup: no już chciałem pisać, jak tam wymiana w sobotę
wiki Opublikowano 9 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2007 ale nadal mi coś piszczy z rana choć nie już tak bardzo i nie mam juz pojęcia, paski i rolki nowe a jak wsadzę głowę w silnik żeby to zlokalizować to nie da rady za dużo hałasu od silnika i dmuchawym mechanior mówi zebym dal se luz bo w kazdym coś tam z rana w zimne dni piszczy :/
kris_lpgcars Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 i to mi sie podoba kolega po fachu po prostu grzecznie sie ciebie pozbyl zebys mu nie zawracal d...y. pozdro [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 10-01-2007, 09:52 ] super pomoc, myśle że się każdemu przyda Jeśli jesteś pracujesz w zawodzie mechanika, to raczej taka pomoc byłaby skuteczniejsza mysle...
Narcyz 35 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 @wiki ale nic nie piszesz czy wciskając sprzęgło dalej piszczy , w moim na zimnym silniku popiskuje łożysko wyciskowe ale tylko przez chwilę ale jak będzie cieplutko na dworze to zrzucę skrzynię i sobie to zrobię.
wiki Opublikowano 10 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2007 tego patentu nie sprawdzałem :027: dzieki
sebcio Opublikowano 16 Stycznia 2007 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Ja również miałem takie objawy (ale u mnie już było słychać różnicę pomiędzy wciśniętym sprzęgłem, a nie wciśniętym) jak u "Narcyz 35". Wymieniłem łożysko oporowe (tak to nazwał mechanik) i cisza (nie ma znaczenia czy samochód jest zimny czy ciepły) Pozdrawiam [ Komentarz dodany przez: zdeniu: 17-01-2007, 09:35 ] witam Cię kolego i zapraszam do działu Newbie oraz do zapoznania się z regulaminem forum, w przeciwnym razie posty będą usuwane
wiki Opublikowano 17 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2007 u mnie to nie to, sprawdzałem wciskając i wyciskając sprzęgło :/
maciekg Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Wymiana tego paska to bardzo wazna sprawa. Jesli ktos ma w planie wymienic to radze to zrobic jak najszybciej. Jesli sie urwie to: nie dziala ladowanie (w 15 okolo minut jazdy wyladowal sie akumulator przy wlaczonych swiatlach), nie dziala wspomaganie kierownicy, niesamowicie szybko rosnie temperatura silnika. Az strach pomyslec, gdyby taka sytuacja pojawiala sie w podróży. Koszt wymiany wszystkich pasków: Contitech. (wielorowkowy, klima, wspomaganie, i jeszcze cos, nie pamietam) napinacz SFK z robocizną - 400 zł (duzo malo ?)
marianer Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 W czasie wolnej jazdy w mojej a4 nagle stracilo sie ładowanie,wspomaganie oraz brak chłodzenia układu.Okazało się , że pasek wieloklinowy spadł.Z mądrej książki dowiedziałem się jak odsunąć napinacz aby zluzować pasek i udało sie go założyc.Pozwoliło mi to samemu dojechać do domu.Teraz boję sie jezdzić.żastanawiam się nad przyczyną. Zauważyłem następującą rzecz,otóż pasek wielorowkowy w moim a4 pracuje na połowie szerokości rolki napinacza.(Połowa tej rolki jest wyraznie wytarta a połowa zardzewiala).Wskazuje to na fakt , iż taka sytuacja trwa bardzo długo.Mówiąc o połowie rolki napinacza przenoszącej pasek mam na myśli tę połowę od strony silnika,w tę stronę czyli do wewnątrz właśnie zsunął się pasek.Co trzeba zrobić ? może ktoś mający takie auto spojrzał by na swój pasek,jak jest u niego ? [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 17-01-2007, 13:23 ] marianer, prosze pisz temat zgodny z forum. Dziekujemy
maciekg Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4634
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się