pop555 1 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ja wcześniej jeżdziłem na motul i mobil 5w/30 spalanie około 0,6l na 1000km obecnie millers oil nanodrive 5w/40 o dziwo spalanie oleju spadło do około 0,2l na 1000km 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hołowczyc20 10 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Ja wcześniej jeżdziłem na motul i mobil 5w/30 spalanie około 0,6l na 1000km obecnie millers oil nanodrive 5w/40 o dziwo spalanie oleju spadło do około 0,2l na 1000km A jak motorownia odpala na zimnym chodzi mi o ujemne temperatury? i czy robiłeś test zamrażarki z tym olejem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor10 12 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 5W30 trzeba pamiętać że nie nadaje się do ostrego upalania na autostradach, ja polecam 0W40 / 5W40 Millersa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afroo. 210 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 ja polecam 0W40 / 5W40 Millersa Gregor a jaki konkretnie? Miałem w tym roku przejść z LM SHT na właśnie Millersa i wciąż mi po głowie chodzi pomimo zakupionej już bańki LMa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pop555 1 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Ja wcześniej jeżdziłem na motul i mobil 5w/30 spalanie około 0,6l na 1000km obecnie millers oil nanodrive 5w/40 o dziwo spalanie oleju spadło do około 0,2l na 1000km A jak motorownia odpala na zimnym chodzi mi o ujemne temperatury? i czy robiłeś test zamrażarki z tym olejem?? silnik zapala bez problemów na mrozie jak na razie przejechałem na tym oleju 12000km i nic się nie dzieje niepokojącego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hołowczyc20 10 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Ja wcześniej jeżdziłem na motul i mobil 5w/30 spalanie około 0,6l na 1000km obecnie millers oil nanodrive 5w/40 o dziwo spalanie oleju spadło do około 0,2l na 1000km A jak motorownia odpala na zimnym chodzi mi o ujemne temperatury? i czy robiłeś test zamrażarki z tym olejem?? silnik zapala bez problemów na mrozie jak na razie przejechałem na tym oleju 12000km i nic się nie dzieje niepokojącego Ok to spoko bo tak się właśnie zastanawiam,którego Millersa wlać po zawirusowaniu skoro 5W30 się nie nadaje do upalania i właśnie myślę nad 0W40 i 5W40 z tym że obecnie 0W40 nie posiada już normy C3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbass95 1 Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) W moim silniku przyczyną tak dużego poboru oleju były mocno zużyte tłoki. Więc teraz mam pytanie, bo nigdzie nie mogę znaleźć innych tłoków, a nie mam ochoty wymieniać tego w ASO. Co sądzicie o takich: http://top-tune.pl/kute-tloki-wossner-comp-921-20t-fsi-16v-audi-vw-seat-skoda-forged-pistons-set-p-113.html ? Jaki będzie orientacyjny spadek mocy jeżeli zastosuję te tłoki? Przypominam że stopień sprężania w seryjnych tłokach to 10,5:1 a w tych 9,2:1? Postanowiłęm wymienić tłoki, efekt - rewelacja teraz po przejechaniu 500 km nie widać żeby w ogóle poziom oleju spadł. Teraz auto znacznie lepiej się zbiera od niskich obrotów, czuć że odżył. Poniżej umieszczam zdjęcia jak to wszystko wyglądało po rozebraniu: Dodam jeszcze że silnik zalałem olejem Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 Edytowane 8 Marca 2015 przez qbass95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IroN_87 0 Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Podjedz na jakaś hamownie jak się zmieniła moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palet 0 Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Chciałbym się podzielić własnymi spostrzeżeniami. Zalany mam LM Top Tec 4100 5W-40. Po przejechaniu 5000 km poziom na bagnecie spadł z max. na ok. połowę zakresu tak więc wygląda na to, że do następnej wymiany czyli razem ok. 10 000 km da radę przejechać bez dolewki. Tak więc nie mam się generalnie do czego przyczepić i ten olej sprawdza się u mnie jak najbardziej. Na forum koledzy jednak częściej polecają i piszą o LM Synthoil High Tech 5W-40. Czy jest w ogóle jakaś różnica między tymi olejami ? Ktoś może testował obydwa ? Mój silnik to BWE z 2006 r. Przebieg 145 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hołowczyc20 10 Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Różnica jest taka że TopTec to jest olej HC czyli hydrokrak(czyt.przetworzony olej mineralny),a Synthoil High Tech to pełny syntetyk PAO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palet 0 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Dzięki za ukierunkowanie:) wiem już czego szukać. A teraz od strony praktycznej. Jest sens zamiany na ten pełny syntetyk PAO czy raczej pozostać przy tym co mam skoro się sprawdza? Będzie jakaś różnica jeśli chodzi o pracę silnika i jego zachowanie zużycie itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_cccp 4 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Ja sam jeżdzę na LM 5w40 High tech i ubytek oleju to 150ml na 1000km także śmiało bez dolewki od wymiany do wymiany można jeździć Bagnet prawie max dosłownie 2mm poniżej maxa a olej zmieniałem na początku marca prawie 3 miechy temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xcentriq 1 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Nie ogarniam tej rozmowy ile komu oleju bierze i jakiego. Wysilony silnik luźno spasowany zawsze bezie brał olej i trzeba się przyzwyczaić a jaki olej to moim zdaniem tylko 1/6 możliwych przyczyn. 1-Docieranie nowego silnika 2-Spasowanie elementów nowego silnika3-Technika jazdy4-Przebieg 5-Szczelność turbo U każdego powyższe faktory wpływające na ten fakt "brania" wyglądają inaczej, więc niema sensu rozpisywanie fyfnasu stron i śiejset postów na temat komu ile oleju. Upewnijcie się że wszystkie z powyższych faktorów są wykluczone, uszczelnijcie zawory wymieńcie pierścienie i tłoki na super spasowane, i wtedy się rozpisujcie. Proszę was. to nic nie wnosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolkrates 0 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 W moim silniku przyczyną tak dużego poboru oleju były mocno zużyte tłoki. Więc teraz mam pytanie, bo nigdzie nie mogę znaleźć innych tłoków, a nie mam ochoty wymieniać tego w ASO. Co sądzicie o takich: http://top-tune.pl/kute-tloki-wossner-comp-921-20t-fsi-16v-audi-vw-seat-skoda-forged-pistons-set-p-113.html ? Jaki będzie orientacyjny spadek mocy jeżeli zastosuję te tłoki? Przypominam że stopień sprężania w seryjnych tłokach to 10,5:1 a w tych 9,2:1? Postanowiłęm wymienić tłoki, efekt - rewelacja teraz po przejechaniu 500 km nie widać żeby w ogóle poziom oleju spadł. Teraz auto znacznie lepiej się zbiera od niskich obrotów, czuć że odżył. Poniżej umieszczam zdjęcia jak to wszystko wyglądało po rozebraniu: Dodam jeszcze że silnik zalałem olejem Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 Witam, szanownego kolegę, odgrzewam temat zużycia oleju, lecz chciałbym Cie zapytać czy wymiana na tłoki wossnera, dobrze wpłynęły na samochód oraz czy nie spadła moca za dużo, oraz czy pasują one do fabrycznych korbowodów. Mam silnik BUL 162KW, i zużycie oleju na poziomie 0,5 l/1000, odma wywalona, turbo ok Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się