Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z odpalaniem, szarpanie, spadająca temperatura silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po zakupie mojego Audi mam parę problemów do rozwiązania a nie wiem od czego zacząć.
Więc tak, silnik to 1.8 z oznaczeniem ADR z gazem.

Odpalanie na zimnym silniku na benzynie bez problemów, po nagrzaniu się trzeba go kręcić o wiele dłużej + dodawać gazu.

Drugim problemem są skaczące obroty, gdy jest zimny, czasem gdy jest ciepły ale to rzadko, słyszałem że może to byś spowodowane brudną przepustnicą.

Następnym mankamentem jest podłączenie do komputera, wszystkie kable, kostki, wtyki sprawdzone i nie chce się podłączyć Vagiem ani żadnym innym programem i nie mam już pomysłu czego to może być wina.

No i ostatnie, spadająca temperatura cieczy powyżej 4 tysięcy obrotów, jadąc na autostradzie zauważyłem przy 140-160km/h że temperatura spada do około 70*C, po zwolnieniu do około 100-120km/h wskazówka znowu wraca na 90*C, jakieś pomysły?

Opublikowano

Bez vaga to kłopot. To może być nieszczelność powietrza,puszczający reduktor,sonda,czujnik temp.

Opublikowano (edytowane)

przepustnice sam wyczyscisz,zadna filozofia.

Edytowane przez quadral20004
Opublikowano

To, że sam wyczyszcze przepustnice to wiem, problem leży w tym że musiałbym go po tej czynności podłączyć pod kompa z czym mam problem :)

Opublikowano

Bez kompa też można zaadoptować przepustnicę.

Opublikowano

Posprawdzaj dokładnie bezpieczniki czy któryś nie strzelił :) Możliwe że to bezpiecznik nie pozwala się połączyć :) Jeżeli chodzi o opadającą temp. to do wymiany termostat (miałem to samo :) ). W sprawie odpalania jaką masz instalację LPG ?? Jeżeli jest to sekwencja to zakręć na butli LPG wypal z układu, pojeździj troszkę na PB i zobacz czy pomoże :)

Opublikowano

Z tym paleniem na ciepłym to obstawialbym czujni temp. plynu chlodzacego ja mialem to samo wymieniłem niebieski 2 pinowy bo daje sygnal do ukladu wtryskowego a obok 4 pinowy daje sygnal na zegary. u mnie wymiana pomogla, czujnik 26 zl zamiennik ale niemiecki :)

Opublikowano

Bezpieczniki wszystkie sprawdzone w pierwszej kolejności :) Co do odpalania to odpalam na Pb, choć na gazie gdy próbowałem to jest to samo, od 2 dni jeżdżę na samej benzynie więc to odpada.

Co do spadającej temperatury to słyszałem właśnie że przeważnie jest to termostat :) Po weekendzie będę zaczynał działać więc zobaczymy. Jak na razie dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Co do temperatury, nie zauważyłeś że wiatrak może za szybko się kręci? Czasem wisko się zasprzęgla i chodzi równo z obrotami silnika ale to słychać, częściej termostaty padają. Dziwne z tym kompem że nie łączy, może wsadź w inne gniazdo usb

Opublikowano

Wiatrak kręci się normalnie :) Wyczytałem też że powodem falowania i cieżkiego odpalania może być Sonda Lambda ale raczej nie ma co wymieniać póki nie podłączyłem się pod kompa (u mechanika). Na dniach będę rozbierał cały tunel i zobaczę jak się mają te kable.

Opublikowano

silniczek krokowy masz walniety.

Gdzie w ADR masz silnik krokowy :) Było mielone kilku krotnie nie ma silnika krokowego tylko jest nastawnik przepustnicy który jest niestety niewymienialny.

Opublikowano

Czyli jeśli jest niewymienialny a byłaby to jego wina to co muszę wymienić? Jeśli to coś związanego z przepustnica, to cała przepustnice tak?

Opublikowano

dokładnie jeżeli VAG wyrzuca cały czas przepustnicę to jest ona cała do wymiany :) Warto przed wymianą sprawdzić przewody które idą do przepustnicy, jeżeli one są dobrze to znaczy że cała przepustnica do wymiany :)

Opublikowano

Mam pewną nowość :) Podłączyłem pod komputer mojego Audi i okazało się że łączy się ze wszystkim oprócz silnika, dowiedziałem się od mechanika że jest to pewne zabezpieczenie antykradzieżowe które ktos kiedyś zastosował..

Czy jest możliwość aby u elektryka samochodowego podpiąć jakoś inaczej kompa? Doszły mnie słuchy że można podpiąć bezpośrednio z komputerem który znajduje się pod maską..

Opublikowano

moja Audi tez falowala komp pokazywal blad przepustnicy i elektryk ktory podlaczyl kompa mowil ze na 100% przepustnica do wymiany wiec ja wyciagnelem i okazalo sie ze odma byla peknieta i lapala lewe powietrze:) kupilem nowa odme i wszystko ok:) jezdzie juz ponad rok i nic sie nie dzieje a przy okazji zaoszczedzilem pare zloty:)

Opublikowano

Problemy rozwiązane, trzeba było tylko znaleźć dobrego mechanika magika :) Nierówne obroty to wina przepustnicy jak i odmy, przepustnica została wyczyszczona a pęknięta odma wymieniona. Problem z odpalaniem na ciepłym silniku zniknął po skasowaniu błędu a teraz najlepsze. Został rozwiązany temat niełączącego się silnika z kompem. Winnym byl chip który był zamontowany w środku komputera Audi z którego 3 kabelki były wlutowane w płytkę. Immo odpięte. Po wyrzuceniu chipu oraz ponownym podłączeniu immo silnik łączy się bezproblemowo :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...