Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu i części eksploatacyjnych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zbliża się zima i już dzisiaj gdzie był tylko 1 stopień ciepła mój AJM odmówił posłuszeństwa i nie zapalił od strzała jak to było dotychczas tylko trzeba było kręcić dobrą chwilkę. Z racji tego że już mi zrobił psikusa pewnie ze świecami postanowiłem przygotować silnik na zimę. Poniżej zamieszczę listę co wymienię i był bym wdzięczny o dopisaniu czegoś jeżeli zapomniałem.

Rozrząd:

paski/rolki/uszczelniacze (Contitech, INA, Elring)

Pompa wody (Hepu)

Świece żarowe (Beru, Bosch)

Świece żarowe do podgrzewania płynu chłodniczego (Beru, Bosch)

Termostat (ORI prosił bym o nazwę firmy kto produkuję oryginalne termostaty do Audi)

Płyn Chłodniczy G012

Czy uszczelniacze pod pompo-wtryskami trzeba wymienić ?

Czy trzeba wymienić rolkę na alternatorze spotkałem kilku ludzi co rolka się zacierała i zrywało pasek.

Za dodatkowe informacje i podpowiedzi z góry dziękuje,

Pozdrawiam

Opublikowano

jak już wymieniasz paski to od razu wymień rolkę w alternatorze , później cięźko ci będę rolkę wymienić ;/ a dwa razy rozbierać zderzak ,lampy i cały pas to bez sensu

Opublikowano

Dziękuje harry19-19 za informację na pewno wymienię prosił bym też o informację jakiej firmy kupić taką rolkę ?

Tylko po co ją wymieniać?......Jak zdejmiesz pasek to zobaczysz czy jest sprawne sprzęgiełko.....

Opublikowano

Ja wymieniłem sam pasek, a po pół roku rolka się zatarła i zerwało pasek. U mnie to był duży problem ponieważ napędza on też pompe wody i musiałem zostać holowany do domu, bo gotował się w ciągu kilku sekund.

Opublikowano

Termostat berh po wymianie rozrzadu niech sprawdzą kont synchronizacji powinien byc na 0

Opublikowano

Dzięki Panowie na pewno wymienię rolkę bo nie zamierzam mieć awarii na drodze.


Sory że post pod postem ale chyba będę zmuszony wymienić poduszkę silnika od strony turbo ponieważ skacze mi tłumik co przenosi mi na budę auta czy poduszki silnika mają czujniki uszkodzenia albo zużycia ?

Opublikowano

W b5 nie ma. Pierwsze slysze zeby wg cos takie bylo na poduszkach

Opublikowano

Poduchy z czujnikami są dopiero bodajże w b6.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Opublikowano

Termostat berh po wymianie rozrzadu niech sprawdzą kont synchronizacji powinien byc na 0

-0.5...-1

Opublikowano

Kto wymyślił to 0???

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Budowa silnika

Opublikowano

Kto wymyślił to 0???

To to wiem, tylko chodziło mi o to, że wyszyscy synchro chcą na zero ustawiać, a znacznie lepiej jest na lekkim minusie, tak jak piszesz (-0.5..-1)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Nie chciałem zakładać nowego tematu bo pewnie zaraz by go na śmietnik przenieśli dlatego popytam was tutaj i liczę na waszą pomoc.

pacjent AFN w B5

Czeka mnie wymiana rozrządu + popychacze . Co powinienem kupić ? I jakiej firmy (rolki, pompa itp.)?

Czy pompę też trzeba wymieniać ? bo słyszałem że ona wytrzymuje do 200.000 km .

Opublikowano

wszystko masz w pierwszym poście.

Z pompami jest gorzej niż źle. Kiedyś kupiłeś choćby SKF i miałeś pewność że pochodzi do wymiany. Odkąd przeniesione są fabryki do chinoli, sypie się to na grandę. Coś tam jeszcze z pomp produkują we Włoszech i Hiszpanii ale jakość nie wiele lepsza niż u chińczyków.

Opublikowano

Z pompami jest gorzej niż źle.

czyli jakich firm można brać oprócz SKF.

Opublikowano

Mi polecali chłopaki żeby wziąč HEPU.

Już pół roku jezdze na niej i nic sie nie dzieje.

SKF też mi odradzano.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mi polecali chłopaki żeby wziąč HEPU.

Już pół roku jezdze na niej i nic sie nie dzieje.

SKF też mi odradzano.

Kurcze blade..... zastanawiam się czy ją w ogóle wymieniać(pompa jest na pasku osprzętu,), auto jeździło i było serwisowane w dobrym warsztacie w niemczech i z pewnością ma coś dobrego założone, dlatego też nie chciałbym zamienić siekierki na kijek .

Opublikowano (edytowane)

Ja wymienialem bo mi ciekla. Zalozylem rouville i jezdze juz 60tys i jest ok. Wymienialem ostatnio pasek (znowu, ale tym razem zapobiegawczo) i nie miala luzow lekko sie kreci wiec mysle ze jest ok. Co jest dziwne bo na forum koledzy sie smiali ze pompy rouville ciekna juz na polkach w intercarsie:)

Edytowane przez Mozgu
Opublikowano

Mi polecali chłopaki żeby wziąč HEPU.

Już pół roku jezdze na niej i nic sie nie dzieje.

SKF też mi odradzano.

Kurcze blade..... zastanawiam się czy ją w ogóle wymieniać(pompa jest na pasku osprzętu,), auto jeździło i było serwisowane w dobrym warsztacie w niemczech i z pewnością ma coś dobrego założone, dlatego też nie chciałbym zamienić siekierki na kijek .

Jak chcesz jeździć spokojnie nie martwiąc się do kolejnej wymiany rozrządu o pompę to proponuje mimo wszystko wymienić na nową ..

Ja przy wymianie rozrzadu po 60k sprawdzałem starą pompę i miała już minimalny luz na łożyskach mimo że nie było zadnego wycieku ...

Była to pompa Hepu ...Obecnie również pracuje pompa Hepu i jest polecana prawie przez kazdego mechanika Chyba nie ma nic lepszego na rynku ...A co zrobisz to już Twoja decyzja ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...