EdwardAktywista Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Witam, wiem, że w temacie problemów z zawieszeniem w Audi A4 informacji zarówno na tym forum, jak i w internecie jest mnóstwo, ale proszę o wyrozumiałość - po zapoznaniu się z nimi i tak nic nie wiem, więc chciałbym zapytać bardziej doświadczonych kolegów o radę.. Opis problemu: skrzypienie dochodzące z okolic lewego przedniego koła, raczej z górnej części zawieszenia (górne wahacze, amortyzator?) dźwięk podobny do ocierania o siebie dwóch gumowych części słyszany głównie kiedy auto opada po przejechaniu np. progu zwalniającego, przy szybkiej jeździe po dziurach cisza dźwięk głośniejszy, kiedy koła są skręcone w prawo I teraz co mówią mechanicy: przegląd i szarpaki - są luzy, trzeba robić zawieszenie mechanik - wymienił 2 górne i końcówki drążków, mówi, że wszystko będzie ok niektóre dźwięki ucichły, ale ten pozostał 2 raz szarpaki - nie ma luzów... Pytania: czy możliwe jest żeby po 3krotnym sprawdzeniu któryś z wahaczy był niesprawny? jeśli tak to który wg. tych objawów jest najbardziej podejrzany? czy te dźwięki mogą być spowodowane niesprawnym amortyzatorem lub np. poduszką silnika? czy "kuracja olejowa" tzn. smarowanie lub wstrzykiwanie oleju czy innych środków w sytuacji kiedy zawieszenie jest podobno sprawne jest dobrym pomysłem?nie sparcieją gumy od tego albo krowy nie przestaną dawać mleka? nie mogę pozwolić żeby auto w które wsadziłem już równowartość ceny jego zakupu skrzypiało mi jak polonez :/
quadral20004 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 auto bylo bite? geometria ustawiona?
jacek70 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 W b5 za takie dźwięki był winny dolny przedni wachacz. Gdy wymieniłem to się uciszyło.
EdwardAktywista Opublikowano 25 Października 2014 Autor Opublikowano 25 Października 2014 trochę na pewno, w końcu ma 20 lat...z tego co wiem to jedna lampa jest nieoryginalna tylko teraz już nie pamiętam czy lewa czy prawa...geometrię oczywiście zrobiłem po wymianie drążków
quadral20004 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 W b5 za takie dźwięki był winny dolny przedni wachacz. Gdy wymieniłem to się uciszyło. no ale jesli nie ma luzow to skad te dzwieki?
EdwardAktywista Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 Prawa lampa to Valeo, na lewej nie ma w ogóle napisu...ale nie sądzę żeby była uderzona mocno i prostowana w stodole, bo czułbym to na kierownicy, jakieś ściąganie czy coś...dzisiaj było chłodno i sucho i nie było prawie nic słychać, w inne dni słychać mocno...nie wiem co to może być, chyba użyję wd-40 na gumy zawieszenia i sprawdzę co będzie potem
sonny Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Odświeżę temat, bo mam podobny problem. I co udało Ci się go rozwiązać - przestało hałasować?
Zmora23 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 (edytowane) mam to samo, podniosłem auto i okazało się iż nie mam jednej śruby w saniach, nie wiem jakim (..) się odkręciła może dlatego mi trzeszczy tak szczególnie jak bujam na boki samochodem ,wahacze mam 100% dobre bez luzów, swoja drogą wie ktoś jakie śruby w saniach był montowane? Edytowane 21 Grudnia 2014 przez Zmora23
EdwardAktywista Opublikowano 20 Września 2015 Autor Opublikowano 20 Września 2015 Podpowiem, że po przejeżdżeniu sporej ilości kilometrów z zaciśniętymi zębami autem trzeszczącym jak tapczan okazało się, że winna była lekko pęknięta sprężyna
janeksroka Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 U mnie to samo w tylnym zawieszeniu w b5 Quattro, sprężyna może nie pęknięta, ale jakimś cudem krzywa. Słyszalne głównie podczas "bujania" samochodu. Życzę wszystkim powodzenia w naprawach i bezawaryjności ;] U mnie to samo w tylnym zawieszeniu w b5 Quattro, sprężyna może nie pęknięta, ale jakimś cudem krzywa i tarła o amortyzator. Słyszalne głównie podczas "bujania" samochodu. Życzę wszystkim powodzenia w naprawach i bezawaryjności ;]
matik123 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 u mnie bylo to samo, na szarpakach zero luzow a non stop skrzypialo. wpuscilem strzykawka troche oleju w gume przedniego dolnego wahacza i cisza. ale bede mial na uwadze ten wahacz przy najblizszej wymianie.
sux256 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Odgrzebie temat a nuż się komuś przyda. Miałem podobny problem. Auto strasznie skrzypiało co było uciążliwe. Wymontowałem dolne wahacze [prosty oraz banan] były sprawne. Pomogło polanie stożków w obu wahaczach [od strony koła] i złożenie z powrotem. Nie mam pojęcia dlaczego tak się działo. Jest to na stożku, śruba była odpowiednio dokręcona więc wykluczam luz [np wyrobienie otworu w zwrotnicy]. Taki sam zabieg wykonałem u wujka w A6 C5. Ku mojemu zdziwieniu również pomogło...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się