dani270 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Witam mam grzane pupcie w mojej A4 tylko mam maly problem z fotelem kierowcy bo w porownaniu do fotela pasazera wolniej sie nagrzewa i slabiej ale caly grzeje i przed oddaniem go do poprawy tapicersiej byly przewody sprawdzane i sa wszystkie cale. Ma ktos jakies pomysly? Przelacznik od regulacji podgrzewania mozna jakos sprawdzic i czy moze byc tego problemu przyczyna?
jacek70 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Może właśnie jest tak jak podejrzewasz czyli nie sprawny przełącznik. Sprawdź co będzie jak wymienisz prawy z lewym.
soulmaster3m Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) One tylko podają te ~12V i nic więcej. Działa na zasadzie 0/1, działa lub nie. Nie sterują prądem czy mocą. Stawiałbym raczej na to, że mata kierowcy była częściej używana i grzałka się po prostu bardziej wypaliła. Bierzesz miernik i sprawdzasz czy mata pasażera i mata kierowcy mają ten sam lub podobny opór. Oczywiście na pinach grzania, nie termistora. Edytowane 25 Października 2014 przez soulmaster3m
dani270 Opublikowano 26 Października 2014 Autor Opublikowano 26 Października 2014 Jesli jest pokretlo(potencjometr) od 0 do 6 to raczej musi sterowac moca
soulmaster3m Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Powtórzę. One tylko podają te ~12V i nic więcej. Działa na zasadzie 0/1, działa lub nie. Nie sterują prądem czy mocą.
Mario82A4 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Też ciekawi mnie po co ta skala od 0 do 6 skoro to tylko włącznik 0-1 u mnie też coś słabo grzeją fotele
soulmaster3m Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) W matach jest termistor o oporze dajmy na to 6,7kOhm NTC, czyli z odwrotnie proporcjonalną rezystancją w stosunku do temperatury. (jedni piszą, że 4,8, inny, że 10, nie ważne, większość wskazuje na 6,7.) Przykład poziomów pokrętła (temp i opory pokazane umownie): Poziom 0) Termistor przy 20*C ma swój opór nominalny na poziomie 6,7kO. Poziom 1) Temperatura wzrasta do 25*C a opór spada do 5kO, przełącznik zczytuje opór i odcina napięcie. Poziom 2) Temperatura wzrasta do 30*C a opór spada do 4kO, przełącznik zczytuje opór i odcina napięcie. Poziom 3) Temperatura wzrasta do 35*C a opór spada do 3kO, przełącznik zczytuje opór i odcina napięcie. Poziom 4) Temperatura wzrasta do 40*C a opór spada do 2kO, przełącznik zczytuje opór i odcina napięcie. Poziom 5) Temperatura wzrasta do 45*C a opór spada do 1kO, przełącznik zczytuje opór i odcina napięcie. Poziom 6) Temperatura wzrasta do 50*C a opór spada do 0kO, przełącznik zczytuje opór i odcina napięcie. Temperatura tak naprawdę nie jest stała a faluje. Na każdym z poziomów gdy temperatura spada, wzrasta opór i przełącznik załącza napięcie. Temperatura wzrasta, opór spada i przełącznik odcina napięcie. Tyle, ale o tym już pisałem w poście w temacie o nie ori matach. Pach! This is how we do it! Edytowane 26 Października 2014 przez soulmaster3m
dani270 Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 czyli wszystko jasne na weekend postaram sie sprawdzic opor i dam znac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się