pitahawk Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Dziś rano pojawił się problem z uruchomieniem silnika. Po odpaleniu momentalnie zgasł, kolejne próby odpalenia nic nie dają. Silnik kręci, ale nie startuje. Jeżdżę a4 od niedawna i do tej pory nie miałem żadnych problemów z uruchomieniem silnika. Dzień wcześniej auto jeździło bez problemów. Co powinienem sprawdzić?
POWER-KRIS Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Vag czy jakiś inny skaner i błędy sprawdzić. To musisz na początek.
maniekaudia4 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 sprawdź czy silnik dostaje paliwo
pitahawk Opublikowano 30 Października 2014 Autor Opublikowano 30 Października 2014 sprawdź czy silnik dostaje paliwo paliwo z filtra paliwa idzie Vag czy jakiś inny skaner i błędy sprawdzić. To musisz na początek. Błędy sprawdzone, jest tylko jeden: Kod usterki: 05512 Opis kodu: P1588 Left/right Electro-Hydraulic engine mount solenoid valve-N144/N145:open circuit
POWER-KRIS Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 P1588 17996 005512 4901 Zawór zawieszenia silnika (N144 / N145) przerwa, otwarty obwód Najczęstszymi przyczynami występowania tej usterki są: uszkodzony zawór elektryczny poduszki silnika (zintegrowany z poduszką silnika) uszkodzona wiązka elektryczna pomiędzy sterownikiem silnika a poduszką silnika Ale to nie ma nic do palenia.
maniekaudia4 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) na forum jest temat z problemem zbliżonym do twojego przeczytaj może naprowadzi Ciebie na przyczynę usterki (może rozrusznik za słabo kręci) ??? http://a4-klub.pl/index.php?/topic/293612-trudny-rozruch-na-zimnym-brb-z-pd/ Edytowane 30 Października 2014 przez maniekaudia4
pitahawk Opublikowano 30 Października 2014 Autor Opublikowano 30 Października 2014 na forum jest temat z problemem zbliżonym do twojego przeczytaj może naprowadzi Ciebie na przyczynę usterki (może rozrusznik za słabo kręci) ??? http://a4-klub.pl/index.php?/topic/293612-trudny-rozruch-na-zimnym-brb-z-pd/ Przeglądałem już ten temat. U mnie rozrusznik kręci tak jak powinien. Bez specjalisty chyba się nie obędzie
maniekaudia4 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) Sprawdź czy klapa gasząca się nie zacina czy działa poprawnie. Najlepiej przy okazji wyczyść cały egr. może tutaj leży problem ??? Edytowane 30 Października 2014 przez maniekaudia4
piotrsob1 Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 W BRB EGR i klapa gasząca są elektryczne i nadzorowane przez ECU, tak że przy ich niesprawności powinny być zapisane błędy. Poza tym pozycja w jakiej znajduje się zawór EGR w momencie uruchamiania silnika ma bardzo niewielkie znaczenie , ale zamknięta przepustnica klapy już tak
pitahawk Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Opublikowano 15 Listopada 2014 Mechanikowi udało się auto uruchomić - diagnoza układ paliwowy się zapowietrzył. W filtrze paliwa było trochę syfu. Założony został nowy filtr i przez ponad tydzień auto codziennie odpalało bez problemu, można powiedzieć na dotyk, bez potrzeby długiego kręcenia rozrusznikiem. Niestety dzisiaj rano problem się znowu pojawił. Silnik odpalił a po chwili zgasł. Przy ponownej próbie odpalenia, jednak próbował załapać, tak jakby dostawał trochę paliwa, ale to nie wystarczało żeby mógł odpalić (przy pierwszym problemie 3 tygodnie temu, silnik kręcił, ale nawet nie miał ochoty załapać). Po 6-7 dłuższej próbie kręcenia rozrusznikiem silnik zapalił i już więcej problemów, ani w trakcie jazdy, ani z kolejnym odpalaniem nie było. Auto znowu odpala na dotyk. Wygląda na to, że przez noc znowu układ złapał trochę powietrza. Ciekawe kiedy po raz kolejny będę miał rano problem z odpaleniem... Mecie jakiś pomysł na ten problem?
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Nie jest tak , że problem się pojawia np. jak jest mało paliwa w zbiorniku, albo auto stoi na noc przodem pod górkę ?
pitahawk Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Opublikowano 15 Listopada 2014 Nie jest tak , że problem się pojawia np. jak jest mało paliwa w zbiorniku, albo auto stoi na noc przodem pod górkę ? Auto zawsze stoi na płaskim. Przy pierwszym zapowietrzeniu jak i dzisiaj w baku około 1/3 paliwa.
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Spróbój dojść jakichś prawidłowości, kiedy się zapowietrza .
koxmo Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Mam podobny problem. Akurat auto stało przodem do góry. niewielki kąt ale jednak przód był delikatnie wyżej niż d*pa. odpaliłem i zaraz zgasł. kręcę, kręcę i nic. komputer nie pokazał żadnych błędów. no to plan B. Plak - wlot powietrza jeden kręci drugi psika. załapało i był spokój jakiś czas, może miesiąc. przed wczoraj powtórka z rozrywki i to samo z tym że auto stało już równo. kręcenie nic nie daje. faktycznie wygląda to tak jak by silnik nie dostawał paliwa. teraz przed odpaleniem po przekręceniu stacyjki przepompuje paliwo pedałem gazu chociaż chyba to nic nie daje ale gdy już odpalam to z wciśniętym gazem tak na 1/3 i to pomaga ale ile tak można?
pitahawk Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Powtórka z rozrywki, dzisiaj auto znowu zastrajkowało. I tak jak za pierwszym razem nie ma najmniejszej ochoty na odpalenie. Wygląda że układ znowu zapowietrzony i bez plaka nie wystartuje. Czy takie zapowietrzanie może być spowodowany usterką vacum pompy?
Homiczek Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 czy vacum to holera wie. ale tam bym szukał ogólnie trzeba posprawdzać zasilanie vacum, bo może ona puszcza i paliwo wraca nocą do baku - tyle że usterka może być w środku i nic nie będzie widać. ja pewnie bym kombinował i dosztukował przeźroczystego węża przed vacum na zasilaniu, i jeżeli jest to i na powrocie. aby móc rano zerknąć czy stoi gnojówa czy powietrze
pitahawk Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Udało mi się uruchomić silnik - chyba z 10 razy przekręciłem kluczyk w pozycję zapłonu ale bez rozruchu, w końcu po tym jak chwilę pokręciłem rozrusznikiem to silnik z trudem ale w załapał i odpalił. Ciekawą rzecz zauważyłem (a właściwie usłyszałem) gdy ustawiałem zapłon - gdy przez ten moment słychać pracę pompy, to słychać przepływ paliwa najpierw takiego z powietrzem (charakterystyczne szeleszczenie), a potem już normalnie. Przy każdym kolejnym ustawieniu zapłony czas tego "szeleszczenia" był coraz krótszy. Gdy szeleszczenia już nie było słychać dało się silnik odpalić. Teraz wiem jak uruchomić samochód gdy znów wystąpi problem z odpaleniem rano silnika. Pytanie pozostaje jednak, skąd układ łapie powietrze. Jakieś pomysły?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się