adameksc Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 (edytowane) Koledzy i koleżanki, Zaobserwowałem dziwną pracę silnika 2.0 TDI z CR. Mój silnik to wersja CAGA, która w salonie sprzedaży w Niemczech została poddana wzmocnieniu na 125kW (przynajmniej taką wersję usłyszałem od poprzedniego właściciela, który dodatkowo przekazał mi na tę operację certyfikat, który otrzymał od AUDI). Chodzi o to, że silnik podczas pracy przy ok. 2 tys. obrotów kiedy dostaje duże obciążenie (między 70 a 100% wciśnięty gaz) jego obroty nagle i gwałtownie podnoszą się do ok 2700-3000 obrotów i utrzymują się na tym poziomie. Auto przyspiesza jak rakieta i dopiero po chwili te obroty dalej rosną (jak oczywiście nadal naciskam gaz). Dłuższa jazda przypomina wyprzedzanie samochodem ze skrzynią bezstopniową (mój służbowy Multitronic w B6 i B7 tak się zachowywał). O ile w przypadku aut z Multi takie zachowanie się obrotów silnika jest na miejscu to w przypadku auta z ręczną skrzynią wydaje się nienormalne. Podkreślam że to zjawisko występuje jedynie przy dużym obciążeniu silnika i zazwyczaj na biegach od 3 wzwyż. We wszystkich tych autach nie wyświetla się żaden błąd ani komunikat. Wszystkie parametry swojego B8 wg VCDS mam w normie, mechanicznie także nie czuję żadnej usterki. Pozdrawiam czy mój przypadek jest odosobniony? Edytowane 3 Lutego 2015 przez adameksc
lukjar7 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 z objawów wygląda mi to na sprzęgło
adameksc Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Opublikowano 8 Listopada 2014 ale przy ruszaniu, nawet ostrym nie ślizga, czy możliwe aby sprzęgło ślizgało pow 2 tys. obrotów?
lukas309 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Mi ja slizgalo sprzeglo to na poczatku objaw pojawial sie przy wyprzedzaniu pod gorke auto zachowywalo sie jakby chcialo jechac a nie moglo wciskam gaz jak kolega pisze a auto zamiast jechac sie slizga jakby na sniegu obroty w gore a auto nie przyspiesza wiec potem balem sie wyprzedzac az ze dwumas byl tez juz do wymiany to moje oczekiwania az padnie sprzeglo ziscilo sie i poszedl komplet do wymiany
adameksc Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Opublikowano 15 Listopada 2014 jak sprzęgło ślizga to samochód nie przyspiesza, a moje auto podczas skoku tych obrotów przyspiesza ostro tak jakby siła doładowania zwiększyła się
quadral20004 Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 stawiam na potencjometr pod pedalem gazu
Danio34 Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Na 100% sprzeglo wlasnie 4 listopada mialem to samo i wymienilem cale sprzeglo z dwumasa koszt 4100 z robocizna caly dzien roboty dla bardzo dobrego mechanika jak noe wiecej
adameksc Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Edytowane 3 Lutego 2015 przez adameksc
quattro_rs Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 witam ostatnio zauważyłem to samo u siebie ale ja wymieniłem kąpletne sprzęgo rok temu za nóweczke i po przejechaniu 20 tysięcy pojawił sie taki objaw ale tylko przy gwałtownym wciśnieciu pedału gazu na 4 biegu. silnik co prawda ma 205 KM i 420 Nm ale nie wydaje mi sie zeby tak szybko się zużyło. nie jeżdze jak radowiec nie katuje silnika użytkuje normalbie po polskich drodach. od czasu do czasu jakaś ekspresówka to tam 140-160 na tępomacie i nic więcej. jak się przyspiesza spokojnie to nic się nie dzieje.
adameksc Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) ja też mam sprzęgło z dwumasą prawie nówkę więc pomijam że to w nich leży problem. może magia jakaś? objaw pojawia się tylko na biegach 4-6, przy czym na 4 najczęściej. też mam moc korygowaną w aucie więc może to zasługa zmian w programie. W sumie mi to nie przeszkadza Edytowane 12 Lutego 2015 przez adameksc
pieron82 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Mi sie tez tak czasami dzialo o czym kiedys pisalem i wszyscy pisali o sprzegle. Przejechalem kolejne 30kkm i wszystko ok (odpukac). Pomagalo przegonienie go na wysokich obrotach bieg 4 i 5 np autostrada i pod gorke. Faktycznie wrazenia jak na automacie dodam, ze auto tez po programie na 417Nm. Sprzeglo od nowosci, a nalot po programie to juz ponad 85kkm. Edytowane 11 Lutego 2015 przez pieron82
quadral20004 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Mi sie tez tak czasami dzialo o czym kiedys pisalem i wszyscy pisali o sprzegle. Przejechalem kolejne 30kkm i wszystko ok (odpukac). Pomagalo przegonienie go na wysokich obrotach bieg 4 i 5 np autostrada i pod gorke. Faktycznie wrazenia jak na automacie dodam, ze auto tez po programie na 417Nm. Sprzeglo od nowosci, a nalot po programie to juz ponad 85kkm. az trudno w to uwierzyc:) pozazdroscic tylko.
pieron82 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Cud nad Wisla Edytowane 11 Lutego 2015 przez pieron82
adameksc Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 a zwróćcie uwagę, że podczas tego skoku obrotów na chwilę przygasa na zegarach wyświetlany bieg, tak jakbym ... wcisnął sprzęgło widać to na filmiku w poście powyżej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się