Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AEB szarpie na LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was kolejny raz :decayed:

mam taki problem, że przy wkręceniu autka na duże obroty np. 6tys i zmianie biegu szarpie mi samochodem/ przerywa. Objaw mniej więcej taki jak w normalnym gazie na jednopunkcie brakuje gazu. Podobne szarpanie występuje u mnie lub czasem jak po prostu przyspieszam to tak samo szarpie.

dodam że byłem 10tys km temu u gazownika bo właśnie tez mi szarpało.

Wymienił mi filtry powietrza, gazu, świece i podobno wystroił.

Faktycznie, może przez chwile było lepiej, tak jakby mniej i rzadziej szarpało, ale problem znów sie nasilił i powrócił.

Teraz po zrobieniu 10tys km przy włączaniu zapłonu piszczy mi z tego wskaźnika poziomu gazu i przełączaniu na PB/PLG :D (sory ale nie wiem jak to nazwać)

wymieniłem dziś właśnie 2 filtry gazu i nadal problem jest taki sam i tez piszczy.

na temat instalacji wiem tyle że komp STAG 4, wtryski ponoć hana niebieskie, oczywiście sekwencja :)

Ale kompletnie nie znam się na instalacjach gazowych.

czego to może być przyczyna, co robić, co wymienić?

P.S na PB chodzi normalnie nie szarpie nawet gdy kręce do odcinki :grin:

Opublikowano (edytowane)

Prawdopodobnie brakuje mu gazu w górnych obrotach.Za mała dawka lub mapy się rozjechały.Czy na Pb jest ok.? Jeśli tak to gazownik musi zwiększyć dawkę gazu bo jest za mała.

Edytowane przez jacek70
Opublikowano

Na PB jest ok, nie szarpie.

Może być że za mało gazu, ale dlaczego szarpie dopiero po zmianie biegu jak obroty spadną? kręce np do 6tys zmieniam bieg obroty spadają powiedzmy do 4tys po zmianie biegu na wyższy i wtedy szarpie, poszarpie troche i dalej idzie normalnie znów do końca i kolejny bieg i to samo.



lub mapy się rozjechały

co to znaczy że mapy się rozjechały? konkretniej :decayed:

Opublikowano

Komputer ma zapisane dawkowanie paliwa .Jest to przedstawione graficznie jako wykres.Gazownik ustawia wykres dawkowania gazu(mapę) tak samo aby obydwa wykresy Od pb i od lpg się pokrywały.Jeśli się rozjechały to znaczy że się nie pokrywają i potrzebna jest korekta którą ma przeprowadzić gaziarz.

Opublikowano (edytowane)

Za słaby reduktor, zapętla wtryski, stąd szarpanie.

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Dev a tego jaki mam reduktor to na ten moment Ci nie powiem, bo nie mam pojęcia.

Zaraz po zakupie taki jeden gosciu co zajmuje się gazem powiedział mi że mogę mieć przy mały reduktor do tej mocy, że podobno jeśli mam 150KM w turbo to reduktor potrzebny jest do 300KM nie wiem skąd on to wziął i dlaczego no ale tak mi powiedział i zapytał jeszcze czy przy przyspieszaniu mocnym przełącza mi się czasem na benzyne no ale tak nie mam żeby się przełączał no to powiedział że może ten reduktor to pociągnie.

Opublikowano

zobacz jaki masz i wrzuc info

w/g mnie ma słabą wydajnosc

Opublikowano

dziś jeszcze jestem umówiony z gazownikiem, zobaczymy czy coś wymyśli. Zapytam od razu jaki mam ten reduktor i dam info :)

Opublikowano

pozatym kto kreci auto do 6 tys :facepalm::grin:


gazownika tez zmien, po co reduk do 300KM . komp kabel i sprawdzic mapy napewno rozjechane. nie paluj auta to jeszcze troche posluzy a tak nie dziw sie ze bedzie sie srało wszystko. a pozniej ze audi bee

Opublikowano

pozatym kto kreci auto do 6 tys :facepalm::grin:

'HONDZIARZE'

Nie pałuje auta...

O tym reduktorze to powiedział mi jeden gościu który ponoć zajmuje się gazem, którego nawet nie znam.

a co do kręcenia do 6tys, skoro obrotomierz jest tak wyskalowany a czerwone pole zaczyna się przy 7tys to oznacza ze w całym zakresie obrotów powiedzmy 0-6tys powinno wszystko być jak najbardziej OK. nie ważne czy go wkręce do 3,5-4 czy do 6tys to ma być wszystko ok i nic ma nie szarpać.

Więc nie rozumiem kompletnie skąd ten Twój bulwers :)


Odwiedziłem dziś gazownika zrobił mapy, poustawiał coś podczas jazdy, zobacze jutro dokładnie czy to przyniosło pożądany efekt :)

podobno miał ustawioną za dużą dawke gazu i go zalewało w pewnym momencie dlatego szarpał, okaże się ile w tym prawdy.

A i wspomniał coś o cewce, że jedna coś szwankuje już mi...



pozatym kto kreci auto do 6 tys :facepalm::grin:

tak jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniała. widziałeś wykres kiedy 1.8T osiąga pełną moc? przy ok 5700obr/min ;)

Opublikowano

Cykij fote tego reduktora, niektore lubia generowac duze przerosty cisnienia przy cut-off i potem zalewaja gazem.

Opublikowano

jutro zrobie fote to wstawię :)

no ale to gazownik by tego jakoś nie wyhaczył że takie coś się dzieje?


Stronka mnie przerosła :decayed:

jak tutaj się dodaje zdjęcia?

Opublikowano

Główna strona.

Regulamin i Zasady Forum

Trzeci temat od dołu.=> poczytaj.

sorki ale nie udało mi się skopiować linka.

Opublikowano (edytowane)

takie zdjecia udało mi się zrobić

http://i59.tinypic.com/md382e.jpg


http://i57.tinypic.com/o51e77.jpg

jakos inaczej tez da się dodawac zdjęcia, nie tylko przez generowanie linków ;)

Edytowane przez przemek11
Opublikowano

Kme silver, nie powinien sprawiac klopotow, gazownik regulowal to w czasie jazdy? Czh tylko poruszal na postoju?

Opublikowano

gaz do strojenia

gregor wczoraj wieczorem byłem na strojeniu, cos postroił normalnie, podczas jazdy. stwierdził ze była ustawiona za duza dawka i go zalewało w pewnym momencie.

dziś zobacze dokładnie czy to przyniosło jakis efekty, bo wczoraj nie miałem za bardzo juz jak jeździc i patrzec czy sa efekty.

ale wczoraj jak wracałem do domu to tak jakby troszke był słabszy, jakby słabiej sie zbierał. ale moze to tylko moje urojenie

Kme silver, nie powinien sprawiac klopotow, gazownik regulowal to w czasie jazdy? Czh tylko poruszal na postoju?

najpierw na postoju, nic to nie dało a później podczas jazdy stroił

Opublikowano

miałem podobny problem. Przyczyną była uszkodzona cewka nr 3

Opublikowano

miałem podobny problem. Przyczyną była uszkodzona cewka nr 3

Tak, też coś w tym może być :)

bo jak byłem u gazownika to poustawiał podczas jazdy i w ogóle i kazał mi dodac gazu na biegu jałowym od wolnych obrotów od razu pedał w podłoge.

I powiedział że któraś cewka też jest uszkodzona prawdopodobnie bo nie wkreca się od razu tylko coś takiego.

i powiedział jak traz po strojeniu bedzie nadal szapało to trzeba cewke wymienić którąś :)

no i jest lepiej niż było ale czuc delikatne szarpnięcia jeszcze na 3 4 biegu. ale nie aż tak intensywne jak wcześniej.

Ile dałeś za nową cewke? pewnie granice 100zł podejrzewam

Opublikowano

zalezy jaka ori beru wiecej. zrob sobie logi kanalu 25 to sa stukowe. i wtedy bedziesz wiedzial ktora to cewka, swieca. musza byc same zera. jak beda inne wartosci to lipa a napewno beda jak szarpie. wtedy pokaze na ktorym cylindrze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...