Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kolektora ssącego P201500


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

a czy ktoś zna nr katalogowy sprężynki która jest przy nastawniku albo może podać wymiary bo w serwisie nie można kupić samej sprężynki tylko cały kompletny kolektor z nastawnikiem bo ja nie mam tej sprężynki i też wywala mi błąd P2015

Opublikowano
Dnia 31.10.2014 o 10:49, Dev napisał:

juz Ci raz pisałem że to mnie wina klap :facepalm:

one chodzą lekko, silniczek siada

przekłądałem juz kilka tych kolektorów to wiem co pisze

Czesc.mam ten sam problem jakies zwarcie masy kolektora cos takiego czek sie swieci po jakims czasie zgadl i znow sie swieci.kupilem ten silniczek wymienilem czel zgasl po nie calym dniu znow sie za swiecil czek i wyskakuje blad 5336 cos zwiazane z kolektorem.mozesz cos poradzic moze rozebrac kolektor i go przeczyscic?

Opublikowano
Dnia 30.10.2014 o 22:45, Dev napisał:

Szukaj silniczka, to nie wina klap.

Witam silniczek wymieniony kolektor przeczyszczony itd i dalej check sie swieci blad 5336

Opublikowano
Dnia 3.11.2014 o 15:01, xskoti napisał:

w szczecinie u naszego klubowego kolegi Leo koszt wyprogramowania klapek to 500zł

Czesc.podaj mi namiar na tego kolesia leo bo mam ten problem plus po czyszczeniu kolektora itd  kontrolka swiec miga cos z przepustnica ponoc jakis luz jest 

Opublikowano
Dnia 29.04.2017 o 10:10, inhosik napisał:

Ja jak miałem ten błąd założyłem to:

http://allegro.pl/blad-nastawnika-klap-kolektora-p2015-2-0-tdi-cr-vw-i6751675182.html

jeżdżę na tym od lutego i błąd nie powrócił,

Dzieki.teraz check i kontrolka od swiec miga powiedzieli mi ze to jakis luz  na przepustnicy miedzy jakims sterownikiem ze to wada rych aut

Opublikowano

na allegro jest identyczne i kosztuje 79zł

Opublikowano
Dnia 30.10.2014 o 22:38, Gibons napisał:

Hej mam to samo i kilka innych osób :) świeci Ci się CHECK ? czy tylko wali ten błąd w Engine 01 ? problemem jest mechanizm tzw nastawnik kolektora który steruje tymi klapkami. Da się to wywalić tak samo jak to się robi w 2.7 czy 3.0 TDI choć teraz nikt tego już nie robi praktycznie ponieważ są już zestawy naprawcze. Niestety do 2.0 TDI nie ma półki co. Kolektor najtaniej znalazłem nowy za 1550zł z wysyłką w cenie.ale to i tak cena zaporowa. Ja w przyszłym tygodniu będę próbował uporać się z tym w trochę inny sposób napiszę jak mi poszło.

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6751675182

Opublikowano (edytowane)

W

Siemka, dopadło i mnie. Wywalalo błąd p2009. Spróbowałem wspornika z ebaya i dalej to samo. Zienilem nastawnik na nowke VDO i p2009 zniknął, ale w zamian mam p2015 I po jakimś czasie do kompletu p2006. Blaszka z nowym nastawnikiem nie pomaga. 

Czy zostało mi już tylko cały kolektor z ASO wymienic? Mam aluminiowy - cena zaporowa £478 z uszczelka i srubami.

Znalazłem jeszcze na allegro gościa który oferuje zregenerowane kolektory z nastawnikiem z 3 letnia gwarancja. Ktoś coś może o nich powiedzieć?

Edytowane przez r2d286
Opublikowano (edytowane)

Kolego r2d286 czy rozwiązałeś problem?

To jakaś paranoja. Miałem tylko P2015 i padnięty nastawnik, trup - widać było gołym okiem. Część wymieniona, dorzucony jeszcze aluminiowy ogranicznik i klapki hulają, zamykają się i otwierają. Jednak... zapalił się check i znowu P2015 i P2004. Po wykasowaniu błędu przejechane z 30 minut, auto zgaszone i dopiero po ponownym odpaleniu check. Nastawnik działa. Czy ktoś wie o co tam chodzi?

Znalazłem coś takiego na jakimś forum:

Spoiler

Pojawił się u mnie błąd P2015, zdecydowałem się na naprawę tego błędu za pomocą wkręcenia śrubki, zgodnie z instrukcjami opisanymi na forum, niestety podczas pracy przy nastawniku wypadł mi tryb plastikowy i silniczek krokowy przestawił się o kilka obrotów, nie wiedziałem dokładnie o ile, i w którą stronę. Wszędzie wszyscy piszą, że jest to silnik krokowy, wiec ma znaczenie jego początkowe położenie, względem położenia cięgna (klap w kolektorze). Pytałem na forum, czy jest możliwość przeprowadzenia adaptacji nastawnika, aby się poprawnie skalibrował, niestety nikt mi nie odpowiedział. Nie mając innego wyboru złożyłem nastawnik z wkręconą śrubką i przypadkowym położeniem silnika, z nadzieją, że skalibruje się sam, niestety wtedy oprócz wspomnianego wcześniej błędu P2015, pojawiły się dodatkowo P2004, P2006 (zgodnie z tym co opisał kolega powyżej). Kilka razy demontowałem nastawnik przestawiając silniczek krokowy, po kilku próbach udało mi prawdopodobnie uzyskać początkowe położenie i błędy przestały się pojawiać, po naprawie przejechałem już ponad 5000 km, także mam nadzieję, że będzie ok ? Demontując i rozkręcając nastawnik doszedłem do takiej wprawy, że cała operacja zajmowała mi około 20 minut. W blokach pomiarowych 120 i 121 w 4 bicie są wartość napięć na nastawniku przy zamkniętych i otwartych klapach, jeśli ktoś ma sprawny kolektor i może podać wartości napięć w blokach 120, 121 u siebie to może to być przydatne dla kolejnych osób. Sterownik za pomocą nastawnika w którym jest silnik krokowy podając odpowiednią wartość napięcia steruje wychyleniem cięgna (klap w kolektorze).

 

Edytowane przez venom.dho
Opublikowano

A nastawnik wymieniłeś na nowy czy używany ? U mnie aluminiowy ogranicznik nic nie dał, wymieniłem nastawnik na sprawną używkę. Ale jeśli zmieniłeś na używkę to jest szansa, że też na uszkodzoną...
Klapki będą się otwierać i zamykać, chodzi o to, że część która za to odpowiada to taki potencjometr, jak się wyrobi, to opada delikatnie zbyt nisko, i już wali błędem.

Opublikowano

Nowy nastawnik i nowy aluminiowy ogranicznik.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam.więc tak to u mnie wygląda.check się świeci.wymienilem silniczek od tych klap nic dalej jest ten błąd klapy kolektora.wyczyszczony kolektor dalej błąd.kypilem takie guwno na allegro które blokuje te klapki żeby były w pozycji otwartej dalej check się świeci.zrobione może 20 km i do check dochodzi kontrolka świec zarowych.jezdze z tym od prawie 3 miesięcy aż 3 dni temu zapala się kolejna kontrolka dpf.wstawiam auto do warsztatu.wypalanie dpf 280zl.wymia a kolektora 1700zl lub adaptacja błędu 600zl.kontrolka świec to klapa gaszenia uszkodzona koszt nowej 660zl wymiana 80 zł.wracajac do kolektora adaptacja błędu to nie rozwiązanie problemu do końca powiedziano mi że dpf będzie dużo szybciej się zapychal i zostanie tylko usunięcie filtra cząsteczek stalych

Opublikowano

Witam.więc tak to u mnie wygląda.check się świeci.wymienilem silniczek od tych klap nic dalej jest ten błąd klapy kolektora.wyczyszczony kolektor dalej błąd.kypilem takie guwno na allegro które blokuje te klapki żeby były w pozycji otwartej dalej check się świeci.zrobione może 20 km i do check dochodzi kontrolka świec zarowych.jezdze z tym od prawie 3 miesięcy aż 3 dni temu zapala się kolejna kontrolka dpf.wstawiam auto do warsztatu.wypalanie dpf 280zl.wymia a kolektora 1700zl lub adaptacja błędu 600zl.kontrolka świec to klapa gaszenia uszkodzona koszt nowej 660zl wymiana 80 zł.wracajac do kolektora adaptacja błędu to nie rozwiązanie problemu do końca powiedziano mi że dpf będzie dużo szybciej się zapychal i zostanie tylko usunięcie filtra cząsteczek stalych.jak ktoś potrzebuje aluminiowy nastawnik do blokowania tych klap w kolektorze to posiadam całkiem nowy założony do sprawdzenia ale u mnie nic nie dał.odsprzedam  za 50zl + wysyłka sam dałem z wysyłka prawie 100zl.506084681.Daniel.

Opublikowano

Witam , u mnie nic sie nie dzieje jak chodzi o blad 2015 ale chce wyczyscic kolektor dolotowy czy jest gdzies na forum o tym temat czy przy demontazu kolektora należy wymienic uszczelke ?

Wysłane z mojego thor przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Podobno błędy 2008 2015 2017 kasuje ogranicznik aluminiowy po założeniu go na nastawniku. 2009 trzeba zestaw naprawczy czyli sprężynka, kulka, cięgno... nowy nastawnik nic nie da bo to nie w nim jest problem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

błąd 7157 czujnik położenia klapy w kol. ssącym + p2020 00 {39) podpowie ktoś za co się mam zabrać ? silnik 2.7 190km

Opublikowano

Witam, również miałem problem z klapkami kolektora ale poradziłem sobie z tym w inny sposób a mianowicie gdy zaświeciła się kontrolka silnika od razu podpoiłem pod kompa i 2 błędy jeden z EGR a drugi klapy wirowe kolektora ( nie pamiętam dokładnie kodu tego błędu ). Zawiozłem samochód to poleconego elektryka i facet wykasował mi je całkowicie. Oczywiście znikną błąd i nastawnik nie porusza klapkami.Elektryk powiedział mi że zrobił już parę takich silników i np. jego znajomy miał seata 2.0 TDI CR 2009 rocznik zrobił mu i jeździ już 2 lata, ale powiedział też że warto je usunąć gdzieś przy okazji bo jeżeli wpadną do silnika to już nie będzie czego naprawiać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...