s27 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Może komuś się przyda, miałem błąd który co kilka dni się pojawiał P2015; kasowałem, robiłem test elem, wykonwczych i sterownik startował tylko musiałem lekko wspomóc palcem ramię sterownika i działał, postanowiłem wyczyścić kolektor ssący, przepustnicę i zamontować blokadę na sterowniku którą kupiłem za 70 zł. mam silnik CAHA z plastikowym kolektorem więc kolejne rozebranie zajmuje dla wprawionego około 2 godz. w trakcie montażu zwróciłem uwagę czy jest poprawnie zamontowana na sterowniku, przy dociskaniu śruby ramię cofnęło się około 1 mm. Po odpaleniu, skasowaniu błędu i zgaszeniu słyszałem ( wyłączony zapłon ) jak sterownik jeszcze sam sobie robił test około 3 razy a wcześniej tego nie było, myślę że warto zamontować nawet profilaktycznie ten ogranicznik by nie wyrabiał się sterownik a obecnie koszt j/w. Mam klapy i wszystko działa jak w książce.
grzes283 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Opublikowano 25 Stycznia 2018 W dniu 8.01.2018 o 21:36, s27 napisał: Może komuś się przyda, miałem błąd który co kilka dni się pojawiał P2015; kasowałem, robiłem test elem, wykonwczych i sterownik startował tylko musiałem lekko wspomóc palcem ramię sterownika i działał, postanowiłem wyczyścić kolektor ssący, przepustnicę i zamontować blokadę na sterowniku którą kupiłem za 70 zł. mam silnik CAHA z plastikowym kolektorem więc kolejne rozebranie zajmuje dla wprawionego około 2 godz. w trakcie montażu zwróciłem uwagę czy jest poprawnie zamontowana na sterowniku, przy dociskaniu śruby ramię cofnęło się około 1 mm. Po odpaleniu, skasowaniu błędu i zgaszeniu słyszałem ( wyłączony zapłon ) jak sterownik jeszcze sam sobie robił test około 3 razy a wcześniej tego nie było, myślę że warto zamontować nawet profilaktycznie ten ogranicznik by nie wyrabiał się sterownik a obecnie koszt j/w. Mam klapy i wszystko działa jak w książce. Siema, mam podobny problem i ten sam silnik i kolektor. Ten potrzebny detal mogę zamontować jedynie po zdemontowaniu kolektora......niestety nie wiem jak to ugryźć i zastanawiam się, czy nie lepiej oddać do roboty mechanikowi. Dużo jest roboty z wymontem i zamontem kolektora? Można coś uszkodzić po drodze?
Dev Opublikowano 25 Stycznia 2018 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Musisz zdjąć magistrale CR z przewodami a potem odkręcić kolektor razem z przepustnicą i EGRem. Trzeba dac nową uszczelkę pod kolektor ssący. Roboty Max na 2 godziny.
grzes283 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Opublikowano 26 Stycznia 2018 9 godzin temu, Dev napisał: Musisz zdjąć magistrale CR z przewodami a potem odkręcić kolektor razem z przepustnicą i EGRem. Trzeba dac nową uszczelkę pod kolektor ssący. Roboty Max na 2 godziny. Ok, dzięki bardzo
s27 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Robiąc to spokojnie z myciem przepustnicy, kolektora, egr, sprawdzenie sterowania klapami zajęło mi max 4 godz. a uszczelki pod kolektorem nie wymieniałem bo nie było takiej potrzeby, grzes283 silniki mamy CAHE ale kolektory możemy mieć inne, foto mojego i właśnie w nim jest gorszy dostęp
grzes283 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Dzięki za odpowiedź. Mamy dokładnie te same silniki, z plastikowym kolektorem - i tu jest zdecydowanie większy problem z montażem tego "detalu" Zastanawiam się, czy wykręcenie samego silniczka nie wystarczy. Szczerze mówiąc boję się ruszać to wszystko pod blokiem. Tym bardziej, że to ok. 4h roboty, a pogoda nie rozpieszcza ;-) Jeszcze raz dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam
Dev Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 jak silniczek bije błędem to pozostaje tylko wymiana na nowy
grzes283 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 10 godzin temu, Dev napisał: jak silniczek bije błędem to pozostaje tylko wymiana na nowy No niby nie, ponoć jeśli włoży się nowy, to błąd zostanie. Powodem jest luz na ramieniu regulacji klap. Powoduje on nadmierne wychylenie pracy silniczka i stąd błąd. Ten detal blokuje pracę ramienia w odpowiednim miejscu, przez co silniczek pracuje w odpowiednim zakresie. Jak będzie, to się zobaczy po montażu. W każdym bądź razie to i tak najtańsza opcja wyeliminowania problemu. ;-)
Dev Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 11 minut temu, grzes283 napisał: No niby nie, ponoć jeśli włoży się nowy, to błąd zostanie. Powodem jest luz na ramieniu regulacji klap. Powoduje on nadmierne wychylenie pracy silniczka i stąd błąd. Ten detal blokuje pracę ramienia w odpowiednim miejscu, przez co silniczek pracuje w odpowiednim zakresie. Jak będzie, to się zobaczy po montażu. W każdym bądź razie to i tak najtańsza opcja wyeliminowania problemu. ;-) wyrabiają się zębatki
grzes283 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 11 godzin temu, Dev napisał: wyrabiają się zębatki Zębatki w silniczku, tak?.....no zobaczymy, robiłem test elementów vcdsem i raz błąd wyskoczy, a raz nie wyskoczy. "Detal" chcę zamontować dopiero, jak silniczek za każdym razem będzie sypał błędem, wtedy będę pewien, czy faktycznie załatwił sprawę. Z drugiej strony dobrze by było wyjąć kolektor i go dobrze przeczyścić. ;-)
s27 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Miałem tylko 1 bład 2015 i już zrobiłem około 3 tys km. i jest OK !!!!
grzes283 Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 Jestem po montażu "detalu" błędu brak, po wykonaniu testu elementu przez vcdsa błąd już się nie pokazał. Koszt "detalu" 200 zł, montaż z uszczelką 150 zł......także śmieszna cena za usunięcie problemu.
s27 Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 Zaszalałeś z tą blokadą, dałem 70 zł i odebrałem osobiście http://allegro.pl/p2015-blad-klap-kolektora-2-0-tdi-cr-nastawnik-fv-i7073693426.html#thumb/4
grzes283 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 9 godzin temu, s27 napisał: Zaszalałeś z tą blokadą, dałem 70 zł i odebrałem osobiście http://allegro.pl/p2015-blad-klap-kolektora-2-0-tdi-cr-nastawnik-fv-i7073693426.html#thumb/4 Wiem o tym, ale za późno się zorientowałem. Nie brałem z allegro, tylko ze strony Deffner.....Grunt że wszystko jest ok :-)
puczyl1990 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Koledzy, gdzie w VCDS-ie zrobic test tych nastawnikow? Mam silnik 3.0 i wyskakuje mi blad zespolu 2, a roznie podają na forach ktora to strona. 7157 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 2) P2020 00 [175] - niezrozumiały sygnał MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 211292 km Data: 2018.02.05 Czas: 22:04:54 Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 0.0 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 1 °C Temperatura powietrza zasysanego: -4 °C Ciśnienie atmosferyczne: 940 mbar Napięcie zacisku 30: 10.840 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min Prędkość pojazdu: 0.00 km/h Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 10840 mV Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie otwarte: 14.55 % Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie zamknięte: 11.79 % Klapa w kolektorze ssącym2 czujnik położenia: 543.2 mV V Sw Vlv st Mon B2-Bit 0: 00000000 V Sw Vlv st Mon B2-Bit 16: 00000000 V Sw Vlv st Mon B2-Bit 24: 00000000 V Sw Vlv st Mon B2-Bit 8: 00000000 Kody gotowości: 1 1 0 0 0
s27 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 kolega ma inny silnik jak autorzy postu, należy wejść w silnik, test elementów wykonawczych i wybieramy co chcemy testować ale nie wiem jaką masz wersję VCDS a tu może być delikatna różnica
puczyl1990 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Inny silnik to fakt, ale chodzi mi właśnie o ten test nastawnikow. Wersja VCDS to 17.1.3. Jestes w tym obeznany, moglbys powiedziec co i jak? Jesli juz zrobie te testy to potrafilbys zdiagnozowac usterke?
s27 Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 Ty sam musisz włączyć test i obserwować czy silnik/ki klap startuje/ją lub spróbuj mu pomóc wystartować popychając dzwignię i będziesz wszystko wiedział, doświadczenia z 3,0 nie mam i nie wiem czy oba sterowniki działają jednocześnie czy załączamy oddzielnie ale to ty będziesz miał w programie podgląd
puczyl1990 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) Mam w programie coś takiego wybieram ta opcję karze mi nacisnąć hamulec, a później gaz do oporu. Trzymam, obroty max. 2800 i dalej nic, nie wiem jak długo trzymać, aż wyskoczy jakiś komunikat? Edytowane 15 Lutego 2018 przez puczyl1990
s27 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) jejku - test zrób tylko na włączonym zapłonie, nie nastawy podstawowe tylko test elementów wykonawczych, tel masz na pw. zadzwoń bo coś widzę że jesteś początkujący z VCDS Edytowane 15 Lutego 2018 przez s27
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się