Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kolektora ssącego P201500


xskoti

Rekomendowane odpowiedzi

Może komuś się przyda, miałem błąd który co kilka dni się pojawiał P2015; kasowałem, robiłem test elem, wykonwczych i sterownik startował tylko musiałem lekko wspomóc palcem ramię sterownika i działał, postanowiłem wyczyścić kolektor ssący, przepustnicę i zamontować blokadę na sterowniku którą kupiłem za 70 zł. mam silnik CAHA z plastikowym kolektorem więc kolejne rozebranie zajmuje dla wprawionego około 2 godz.  w trakcie montażu zwróciłem uwagę czy jest poprawnie zamontowana na sterowniku, przy dociskaniu śruby ramię cofnęło się około 1 mm. Po odpaleniu, skasowaniu błędu i zgaszeniu słyszałem ( wyłączony zapłon ) jak sterownik jeszcze sam sobie robił test około 3 razy a wcześniej tego nie było, myślę że warto zamontować nawet profilaktycznie ten ogranicznik by nie wyrabiał się sterownik a obecnie koszt j/w.

Mam klapy i wszystko działa jak w książce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2018 o 21:36, s27 napisał:

Może komuś się przyda, miałem błąd który co kilka dni się pojawiał P2015; kasowałem, robiłem test elem, wykonwczych i sterownik startował tylko musiałem lekko wspomóc palcem ramię sterownika i działał, postanowiłem wyczyścić kolektor ssący, przepustnicę i zamontować blokadę na sterowniku którą kupiłem za 70 zł. mam silnik CAHA z plastikowym kolektorem więc kolejne rozebranie zajmuje dla wprawionego około 2 godz.  w trakcie montażu zwróciłem uwagę czy jest poprawnie zamontowana na sterowniku, przy dociskaniu śruby ramię cofnęło się około 1 mm. Po odpaleniu, skasowaniu błędu i zgaszeniu słyszałem ( wyłączony zapłon ) jak sterownik jeszcze sam sobie robił test około 3 razy a wcześniej tego nie było, myślę że warto zamontować nawet profilaktycznie ten ogranicznik by nie wyrabiał się sterownik a obecnie koszt j/w.

Mam klapy i wszystko działa jak w książce.

Siema, mam podobny problem i ten sam silnik i kolektor. Ten potrzebny detal mogę zamontować jedynie po zdemontowaniu kolektora......niestety nie wiem jak to ugryźć i zastanawiam się, czy nie lepiej oddać do roboty mechanikowi.

Dużo jest roboty z wymontem i zamontem kolektora? Można coś uszkodzić po drodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć magistrale CR  z przewodami a potem odkręcić kolektor razem z przepustnicą i EGRem. Trzeba dac nową uszczelkę pod kolektor ssący. Roboty Max na 2 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dev napisał:

Musisz zdjąć magistrale CR  z przewodami a potem odkręcić kolektor razem z przepustnicą i EGRem. Trzeba dac nową uszczelkę pod kolektor ssący. Roboty Max na 2 godziny.

Ok, dzięki bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiąc to spokojnie z myciem przepustnicy, kolektora, egr, sprawdzenie sterowania klapami zajęło mi max 4 godz. a uszczelki pod kolektorem nie wymieniałem bo nie było takiej potrzeby,

grzes283 silniki mamy CAHE ale kolektory możemy mieć inne, foto mojego i właśnie w nim jest gorszy dostęp

IMG102323a.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Mamy dokładnie te same silniki, z plastikowym kolektorem - i tu jest zdecydowanie większy problem z montażem tego "detalu" Zastanawiam się, czy wykręcenie samego silniczka nie wystarczy. Szczerze mówiąc boję się ruszać to wszystko pod blokiem. Tym bardziej, że to ok. 4h roboty, a pogoda nie rozpieszcza ;-)

Jeszcze raz dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dev napisał:

jak silniczek bije błędem to pozostaje tylko wymiana na nowy

No niby nie, ponoć jeśli włoży się nowy, to błąd zostanie. Powodem jest luz na ramieniu regulacji klap. Powoduje on nadmierne wychylenie pracy silniczka i stąd błąd. Ten detal blokuje pracę ramienia w odpowiednim miejscu, przez co silniczek pracuje w odpowiednim zakresie. Jak będzie, to się zobaczy po montażu. W każdym bądź razie to i tak najtańsza opcja wyeliminowania problemu. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, grzes283 napisał:

No niby nie, ponoć jeśli włoży się nowy, to błąd zostanie. Powodem jest luz na ramieniu regulacji klap. Powoduje on nadmierne wychylenie pracy silniczka i stąd błąd. Ten detal blokuje pracę ramienia w odpowiednim miejscu, przez co silniczek pracuje w odpowiednim zakresie. Jak będzie, to się zobaczy po montażu. W każdym bądź razie to i tak najtańsza opcja wyeliminowania problemu. ;-)

wyrabiają się zębatki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dev napisał:

wyrabiają się zębatki 

Zębatki w silniczku, tak?.....no zobaczymy, robiłem test elementów vcdsem i raz błąd wyskoczy, a raz nie wyskoczy. "Detal" chcę zamontować dopiero, jak silniczek za każdym razem  będzie sypał błędem, wtedy będę pewien, czy faktycznie załatwił sprawę.

Z drugiej strony dobrze by było wyjąć kolektor i go dobrze przeczyścić. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po montażu "detalu" błędu brak, po wykonaniu testu elementu przez vcdsa błąd już się nie pokazał. 

Koszt "detalu" 200 zł, montaż z uszczelką 150 zł......także śmieszna cena za usunięcie problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zaszalałeś z tą blokadą, dałem 70 zł i odebrałem osobiście

http://allegro.pl/p2015-blad-klap-kolektora-2-0-tdi-cr-nastawnik-fv-i7073693426.html#thumb/4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, s27 napisał:

 Zaszalałeś z tą blokadą, dałem 70 zł i odebrałem osobiście

http://allegro.pl/p2015-blad-klap-kolektora-2-0-tdi-cr-nastawnik-fv-i7073693426.html#thumb/4

Wiem o tym, ale za późno się zorientowałem. Nie brałem z allegro, tylko ze strony Deffner.....Grunt że wszystko jest ok :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, gdzie w VCDS-ie zrobic test tych nastawnikow? Mam silnik 3.0 i wyskakuje mi blad zespolu 2, a roznie podają na forach ktora to strona. 

7157 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 2) 
 
 
          P2020 00 [175] - niezrozumiały sygnał
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 211292 km
                    Data: 2018.02.05
                    Czas: 22:04:54
 
                    Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 1 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: -4 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 940 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 10.840 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Prędkość pojazdu: 0.00 km/h
                    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 10840 mV
                    Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie otwarte: 14.55 %
                    Klapa w kolektorze ssącym2 offset położenie zamknięte: 11.79 %
                    Klapa w kolektorze ssącym2 czujnik położenia: 543.2 mV
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 0: 00000000 
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 16: 00000000 
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 24: 00000000 
                    V Sw Vlv st Mon B2-Bit 8: 00000000 
Kody gotowości: 1 1 0 0 0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma inny silnik jak autorzy postu, należy wejść w silnik, test elementów wykonawczych i wybieramy co chcemy testować ale nie wiem jaką masz wersję VCDS a tu może być delikatna różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny silnik to fakt, ale chodzi mi właśnie o ten test nastawnikow. Wersja VCDS to 17.1.3. Jestes w tym obeznany, moglbys powiedziec co i jak? Jesli juz zrobie te testy to potrafilbys zdiagnozowac usterke? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty sam musisz włączyć test i obserwować czy silnik/ki klap startuje/ją lub spróbuj mu pomóc wystartować popychając dzwignię i będziesz wszystko wiedział, doświadczenia z 3,0 nie mam i nie wiem czy oba sterowniki działają jednocześnie czy załączamy oddzielnie ale to ty będziesz miał w programie podgląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w programie coś takiego wybieram ta opcję karze mi nacisnąć hamulec, a później gaz do oporu. Trzymam, obroty max. 2800 i dalej nic, nie wiem jak długo trzymać, aż wyskoczy jakiś komunikat?

 

 

 

 

 

Nowy_obraz_2_.jpg

Nowy_obraz_3_.jpg

Edytowane przez puczyl1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jejku - test zrób tylko na włączonym zapłonie, nie nastawy podstawowe tylko test elementów wykonawczych, tel masz na pw. zadzwoń bo coś widzę że jesteś początkujący z VCDS

Edytowane przez s27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...