Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kolektora ssącego P201500


xskoti

Rekomendowane odpowiedzi

jakby to te klapki to błąd podejrzewam że wywalalo by za każdym razem kiedy bym tylko jechał,a nawet wpadł by w tryb awaryjny a u mnie nic takiego sie nie dzieje mimo że czasem jade a raczej mule 70 na 6 a czasem 200 latam i na kazdym biegu butuje i tez nic. poza tym z tego co wyczytałemto błąd takiego nastawnika objawia się kodem o nr p2015


no to ten test robilem wielokrotnie i za kazdym razem error

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby to te klapki to błąd podejrzewam że wywalalo by za każdym razem kiedy bym tylko jechał,a nawet wpadł by w tryb awaryjny a u mnie nic takiego sie nie dzieje mimo że czasem jade a raczej mule 70 na 6 a czasem 200 latam i na kazdym biegu butuje i tez nic. poza tym z tego co wyczytałemto błąd takiego nastawnika objawia się kodem o nr p2015

no to ten test robilem wielokrotnie i za kazdym razem error

Ja miałem błąd p2004 i wymieniłem kolektor i jest ok. i też nie za każdym razem po wykasowaniu błędu pojawiał się. Test klapek robiłem w następującej kolejności najpierw uruchomiłem silnik później łączyłem się VCDS i dopiero test w innej kolejności był error

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro wróce do swojej przepustnicy a tą odeśle, spróbuje jutro porobic te testy nastawnika jeszcze raz no i chyba umowie się do specjalisty bo akurat w okolicy jest gośc co zajmuje się tylko jednostkami z grupy vag który pracował wczesniej w serwisie vw, znalazłem opinie na necie i podobno dobry fachman, przynajmniej niech posprawdza i postawi jakąs diagnoze na swoim sprzecie a ja wymienie sobie już to sam, mam tylko nadzieje że to nie kolektor bo prawie 2 tysie wywalić to już zupełnie mi szkoda (tymbardziej ze chyba tez bede mial wydatek na klime bo jak przekroczy 5 stopni a nawet wiecej i właczam klime to żadnej reakcji,przede wszystkim wentylatory sie nie załączają a test wentylatorow pokazuje że działaja, mam nadzieje ze mało gazua nie np kompresor, ktory kosztuje tez 1200zl). auto mam od 3 miesięcy więc szlak wie co i kto tu wczesniej grzebał i co nagrzebał i czy ten nastawnik jest wywalony w systemie czy nie, ale skoro po wypieciu kostki i jeżdzeniu bez niego nie wywala błedow to myśle ze go nie ma na 99%


problem nie rozwiązany, ale w 97% znalazłem chyba przyczyne(jeszcze muszę ja potwierdzic u fachowca)- okazuje się jednak że to przepustnica się przycina. tak jak pisalem wczesniej moja przycina się raz w tyg, półtora i wywala błąd, nawet dwa, natomiast po wymianie na inna używke z alegro (piękna , młoda) wywalało błedy kilka razy na dzień, czyli na 97% przepustnica i teraz poprostu trzeba bedzie kupić ale tym razem pewna nową, są nawet dwie na alegro za 460zł nowe z gwarancją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro wróce do swojej przepustnicy a tą odeśle, spróbuje jutro porobic te testy nastawnika jeszcze raz no i chyba umowie się do specjalisty bo akurat w okolicy jest gośc co zajmuje się tylko jednostkami z grupy vag który pracował wczesniej w serwisie vw, znalazłem opinie na necie i podobno dobry fachman, przynajmniej niech posprawdza i postawi jakąs diagnoze na swoim sprzecie a ja wymienie sobie już to sam, mam tylko nadzieje że to nie kolektor bo prawie 2 tysie wywalić to już zupełnie mi szkoda (tymbardziej ze chyba tez bede mial wydatek na klime bo jak przekroczy 5 stopni a nawet wiecej i właczam klime to żadnej reakcji,przede wszystkim wentylatory sie nie załączają a test wentylatorow pokazuje że działaja, mam nadzieje ze mało gazua nie np kompresor, ktory kosztuje tez 1200zl). auto mam od 3 miesięcy więc szlak wie co i kto tu wczesniej grzebał i co nagrzebał i czy ten nastawnik jest wywalony w systemie czy nie, ale skoro po wypieciu kostki i jeżdzeniu bez niego nie wywala błedow to myśle ze go nie ma na 99%

problem nie rozwiązany, ale w 97% znalazłem chyba przyczyne(jeszcze muszę ja potwierdzic u fachowca)- okazuje się jednak że to przepustnica się przycina. tak jak pisalem wczesniej moja przycina się raz w tyg, półtora i wywala błąd, nawet dwa, natomiast po wymianie na inna używke z alegro (piękna , młoda) wywalało błedy kilka razy na dzień, czyli na 97% przepustnica i teraz poprostu trzeba bedzie kupić ale tym razem pewna nową, są nawet dwie na alegro za 460zł nowe z gwarancją

to jednak miałeś racje :) dziwne kody błędów te same a dwie różne usterki :eusathink: naszczęście masz tą tańszą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ale Maciek chyba miałes rację. założyłem dziś nowiutką przepustnice i niestety dalej to samo, wywala błędy p2006 i p2004. na tygodniu jestem umowiony u mechanika od tych aut, zobaczymy co zdiagnozuje. zauważylem dziś jeszcze że chyba ja nie mam nastawnika wyprogramowanego poniewaz dziś jak wypiołem od niego wtyczke to tamte błędy nie wskakiwały ale za to pojawiał sie inny błąd p2008 ale na necie ani w ross tech nie moge takiego kodu znaleźć, napewno jest on od nastawnika ale co dalej to nie wiem. ręce mi juz dzisiaj opadły :(


odnośnie powyższego Panowie CO RADZICIE???, wymiana kolektora za ok 2000 z wymianą czy wyprogramowanie tego u tunera za 600, kasa kasa ale tez żeby na zdrowie wyszło samochodzikowi...

Edytowane przez wiesiok81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2tyś? nowy kolektor z nastawnikiem można kupić za 1400-1500zł u mnie mechanicy krzyczą 100-200zł za wymianę. Można też rozebrać wyczyścić kolektor wywalić te plastikowe klapki ale zostawić ten pręt co za tym idzie klapki Ci już nie wpadną bo ich nie ma. Nastawnik wywalasz programowo u mnie koszt 200-400zł w zależności gdzie. Wymieniając sam nastawnik nie ma sensu poniewaz uwazam ze za chwilę znów padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwonilem do aso i wogóle z netu z forum wiem że kolektor kosztuje 1720zł plus wymiana powiedzmy te 2 stówki robi prawie 2 tysie, niestety ale tyle to ja nie zainwestuje wiedząc ze i tak po jakims czasie szlak to trafi , pewnie nie mi, chociaz nigdy nic nie wiadomo, ale trafi. przy 2,7 i 3.0 wiem ze klapki można rozebraz i wywalić, wymienić na nowe, natomiast z moich informacji w 2.0 nie da sie tego zrobić poniewaz to plastikowe badziewie jest zgrzane i nie ma możliwości rozebrania go,dlatego nigdzie w polsce nie ma regeneracji tych kolektorów. u mnie wyprogramowanie tych klap i usunięcie na trwałe tych błedów co mam (tak powiedział tuner)kosztuje 600zł z 3 letnią gwarancją i umówiłem się z nim na wtorek. mam nadzieje ze problem się rozwiąze i bede mógł wkońcu normalnie spac :) szkoda troche kasy ale musze to zrobić bo z błedami nie ma podobno samowypalania się dpf'a a nie chce go zawalić skoro dobrze działa. teraz jeszcze musze sprzedać nówke przepustnice aby odzyskac chociaż 4stówki

Edytowane przez wiesiok81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwonilem do aso i wogóle z netu z forum wiem że kolektor kosztuje 1720zł plus wymiana powiedzmy te 2 stówki robi prawie 2 tysie, niestety ale tyle to ja nie zainwestuje wiedząc ze i tak po jakims czasie szlak to trafi , pewnie nie mi, chociaz nigdy nic nie wiadomo, ale trafi. przy 2,7 i 3.0 wiem ze klapki można rozebraz i wywalić, wymienić na nowe, natomiast z moich informacji w 2.0 nie da sie tego zrobić poniewaz to plastikowe badziewie jest zgrzane i nie ma możliwości rozebrania go,dlatego nigdzie w polsce nie ma regeneracji tych kolektorów. u mnie wyprogramowanie tych klap i usunięcie na trwałe tych błedów co mam (tak powiedział tuner)kosztuje 600zł z 3 letnią gwarancją i umówiłem się z nim na wtorek. mam nadzieje ze problem się rozwiąze i bede mógł wkońcu normalnie spac :) szkoda troche kasy ale musze to zrobić bo z błedami nie ma podobno samowypalania się dpf'a a nie chce go zawalić skoro dobrze działa. teraz jeszcze musze sprzedać nówke przepustnice aby odzyskac chociaż 4stówki

Ja kupiłem nowy kolektor dałem za niego 1450 tyle że wymieniłem go sam, przy okazji wymieniłem uszczelki i przeczyściłem przepustnice i egr całość zajęła mi 3 godziny ;) kolektor wymiana godzina natomiast czyszczenie egr i przepustnicy dwie godziny :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsumie to wyczyscił bym sobie ten kolektor bo pewnie zasyfiony jest.napewno by mu sie lepiej oddychało, ale jakos boje się za to zabrać, żeby dostac się do srubek to widze ze trzeba zdjac szyne a co się z tym wiąze wszystkie przewody wtryskowe trzeba odkręcić i to mnie jakos przeraza


problem rozwiązany, wyprogramowane w systemie i wszystko hula jak powinno :banan::banan::banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprogramowane i nie ma błędów i kontrolki na blacie, ale problem w kolektorze nadal został. Rozbierałeś go ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozbierałem bo tak jak pisałem wyżej troche się boje tego ruszać i roboty dużo, gdyby nie trzeba było szyny wydzierać i rurek od wtrysków to prędzej bym się za to zabrał. nie wiem czy problem pozostal w kolektorze,szlak wie co było walniete moze nastawnik moze kolektor w kazdym bądź razie to juz historia. nie rozumię bardzo co moze być zepsute w takim kolektorze, z tego co wiem to moze być luz na ośce ale teraz to juz mnie nie dotyczy. auo jeździ nomalnie, nic mu nie brakuje , zbiera sie dobrze, parametry w blokach 3 5 i 11 w vcds dobre, to co zalecane jest osiegniete, tak wiec nie bede szukał dziury w całym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik padł pewnie bo w kolektorze jest dużo nagaru i klapki się przyblokowały. Jak miałeś błędy auto nie jeździło normalnie ? a co może się stać ? może się klapka oderwać i wpaść wiesz gdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjołem nastawnik, kupiłem drugi uzywke i tez nie działał,(dziwi mnie tylko to że nie działał a błędu nastawnika p2015 nie wywalało) klapki chodziły bardzo lekko, po odkreceniu nastawnika sprawdzałem, nic sie nie przycinało i leciutko chodziło, klapki jak by działały i się o coś, tzn syf przycierały ocierały to pewnie by się mogły urwac i wpaśc, a teraz gdy cały czas sa otwarte to raczej nie powinny, bo nic sie nie ruszają i sa zablokowane w danej pozycji, po jakimś czasie obrosną smołą i wtedy to napewno nie urwą sie. tak na logike biorąc klapki urywają sie na zawiasach , czyli klapka do czegos dostawia , ośka prubuje przekręcac je dalej aż coś nie wytrzymuje tzn zawias i urywa sie a klapka lecie dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołacze się do dyskusju bo mam podobny problem tylko z tą różnicą że dwa dni temu załozyłem nowiutki kolektor z nastawnikiem bład zniknął ale po dwóch dniach jazdy i przejechaniu około 150 km problem powrócił. Znowu pali sie kontolka będu. Może potrafi mi ktoś podpowiedzieć gdzie leży przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołacze się do dyskusju bo mam podobny problem tylko z tą różnicą że dwa dni temu załozyłem nowiutki kolektor z nastawnikiem bład zniknął ale po dwóch dniach jazdy i przejechaniu około 150 km problem powrócił. Znowu pali sie kontolka będu. Może potrafi mi ktoś podpowiedzieć gdzie leży przyczyna.

jakie kody błędów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w 2010 roku miałem wymieniony kolektor na akcji serwisowej i jest on metalowy/aluminiowy. Ostatnio jak oglądałem roczniki 2010-2011 to miały ten kolektor czarny wyglądał jakby był plastikowy,więc ten wadliwy był plastikowy a ten poprawiony metalowy?Czy na odwrót?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, niestety problem chyba dopadł Mnie równiez, autko co kilka km wywala check'a, VCDS podaje coś takiego:
5340 - Intake Manifold Flap; Bank 1
P2008 00 [032] - Electrical Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 201632 km
Date: 2015.05.13
Time: 17:44:26

5346 - Intake Manifold Flap; Bank 1
P2009 00 [172] - Short to Ground
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 8
Mileage: 201648 km
Date: 2015.05.13
Time: 22:29:50

Również klapki do wymiany/wywalenia?
Ma ktoś jakies pomysły? na pewno mam zapocony EGR i klapę gaszenia czy to może być powiązane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy tych samych błędach pomogła wymiana nastawnika. Czyszczenie kolektora nie pomogło, o dziwo był całkiem czysty :)

Podmieniłem nastawnik od kolegi z B8 i okazało się, że na 100% jest to nastawnik, mimo, że błędy pokazywały usterkę elektryczną. Podobno w nastawniku wyciera się ścieżka elektryczna i dlatego nie działa poprawnie.

Edytowane przez the_beast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wracam z garażu, odpiąłem nastawnik i wywala inny błąd, a mianowicie:
5358- intake Manifold Flap Positions Sensor(bank1)
P2017 00 {039}- Short to plus

Edytowane przez mazi_ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...