Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b7 2.0 tdi BPW problem ze świecami zarowymi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

od roku czasu jestem użytkownikiem audi a4b7 oznaczenie silnika bpw rok produkcji 2007 przebieg 200 tys. .mój problem ze świecami żarowymi rozpoczął się w maju kiedy pierwszy raz je wymieniłem. warsztacie w którym wymieniałem świece nie sprawdzili oznaczenia silnika zamontowali mi zwykłe swiece a wiem że w bpw powinny być świece ceramiczne.na początku nie było żadnych problemów lecz teraz po pół roku zapala mi się kontrolka z błędem silnika. podłączyłem pod komputer i wyszło że jest uszkodzona wiązka elektryczna cylinder pierwszy. myślałem że jest to mało prawdopodobnie że uszkodzeniu uległa świeca po 6 miesiącach,ale mimo wszystko ja wymieniłem na nową wtedy zauważyłem że nie są prawidłowe świece żarowe. myślałem że pozbyłem się problemu lecz po kolejnych dwóch trzech dniach nadal błąd się zaczął pojawiać.na zimnym silniku po podgrzaniu świec wszystkie kontrolki gasną uruchamiam silnik a kontrolka silnika z błędem zapala się po około trzech czterech sekundach.proszę o poradę czy zwykłe świece żarowe mogą powodować że pojawia się taki błąd???mamy teraz jesień i są niższe temperatury i świece zarowe jeszcze dogrzewają- stąd błąd???

Opublikowano (edytowane)

Sprawdż kolego jakie napięcie jest wybite na świecy.

Jak dobrze pamiętam w BPW powinny być 5 V-owe.np

http://www.kolmot.com.pl/pl/p/SWIECE-ZAROWE-VW-SKODA-AUDI-SEAT-1.4-1.9-2.0-TDI-ORYGINAL-BERU-0100266001/324

Edytowane przez PAWEL69
Opublikowano

Sprawdż kolego jakie napięcie jest wybite na świecy.

Jak dobrze pamiętam w BPW powinny być 5 V-owe.np

http://www.kolmot.com.pl/pl/p/SWIECE-ZAROWE-VW-SKODA-AUDI-SEAT-1.4-1.9-2.0-TDI-ORYGINAL-BERU-0100266001/324

Witam,

czy mógłby ktoś podpowiedzieć jakie dokładnie idą świece żarowe do 2.0 tdi BPW?

Z etki wynika oznaczenie świec:N10591608 - jak szukam po tym kodzie to wyskakują 7V, natomiast np. z linku powyżej wychodzi, że pasują 5V - różnica w cenie za sztukę jest dość spora a nie chciałbym wydać kasy na coś co nie będzie pasowało.

Gdybyście podrzucili jakieś pewne informacje - z góry dzięki

Opublikowano

Witam!

Dołączę się do tematu.

Mam problem z pierwszym odpaleniem auta w niskich temperaturach. Długo kręci zanim załapie. Problem tylko z pierwszym porannym rozruchem

Sprawdziłem VCDS-em błędy. Nie mam żadnych błędów w sterowniku, tym bardziej od świec żarowych.

Dziś specjalnie odłączyłem jedną żeby wywołać błąd w sterowniku. W błędzie który się pojawił zapisana jest temp. -7,2 stopnia, przy czym:

 

Odczyt z 01 Engine grupa 007, silnik zimny po nocy

temp. płynu chłodzącego ze sterownika: -5.4 stopnia 

temp. paliwa:  -5,4 stopnia 

temp. zasysanego powietrza: -3,6 stopnia

 

Teraz odczyt z 17-Instruments Measuring Bloks/ Basic Settings

temp zewnętrzna:  -6 stopnia ( grupa 002)

temp. płynu chłodzącego : - 6 stopni (grupa 003)

 

Skąd odczytywana jest temp. w błędzie od świecy żarowej -7,2 stopni ???

Co już zrobiłem:

Nowy filtr paliwa, Nowa uszczelka pomiędzy pompą tandemową a głowicą, wtryski regenerowane 8 tyś temu ( nowe podkładki, oringi, śruby. Gniazda wyglądały dobrze). Nowy akumulator.

Świece sprawdzone multimetrem. Wszystkie mają rezystancję około  1,1- 1,2 ohma. Z tego co pisze producent nowe do silnika BPW mają  0,3 ohma i są 7V.

Pytanie czy 1,1-1,2 ohma to odpowiednia rezystancja ???  I już nie mają odpowiedniej skuteczności grzania???

 

 

Opublikowano

W moim BPW zamontowano niewłaściwe świece N10579201 - 11V  (pasujące do silnika 1,9TDI w A4 B6)

Właściwe świece to N10591608 lub N10591604 - 7V.  Takie zamontowałem i teraz pali na dotyk.

Polecam artykuł o świecach żarowych bo odpowiadają nie tylko za rozruch zimnego silnika.

 http://old.intercars.com.pl/pliki/File/INTERCARS/wsparcie_sprzedazy/Biuletyny_Informacyjne/Swiece_zarowe_-_zmiany_konstrukcyjne.pdf

Opublikowano

Rezystancja świec ma być poniżej 1 oma wszystko powyżej może powodować gorsze odpalenie. 

Opublikowano

Witam koledzy ja u siebie po świezym zakupie chcę rozwiazac ten problem ze swiecami poniewa wywala mi błedy od nich. Świece były wymieniane kiedyś i jakoś w niedalekim czasie jeszcze była wymieniana 1 sztuka przez poprzedniego właściciela i ostatnio wykręciłem jedną ze  świec aby zobaczyć jakie kupić i moim oczą ukazała sie świeca NGK

cqn5papf.jpg

Z tego co wyczytałem w tym temacie to że powinna być 7V świeca ceramiczna a pan w sklepie wciska mi na siłe 5V czy ktos może mi powiedzieć dlaczego twierdzi że taka powinienem wsadzić a nie tak jak wy powyzej napisaliście 7V bo obecnie w aucie są 11V a dlaczego takie nie wiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...