Pito33 Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 od roku czasu jestem użytkownikiem audi a4b7 oznaczenie silnika bpw rok produkcji 2007 przebieg 200 tys. .mój problem ze świecami żarowymi rozpoczął się w maju kiedy pierwszy raz je wymieniłem. warsztacie w którym wymieniałem świece nie sprawdzili oznaczenia silnika zamontowali mi zwykłe swiece a wiem że w bpw powinny być świece ceramiczne.na początku nie było żadnych problemów lecz teraz po pół roku zapala mi się kontrolka z błędem silnika. podłączyłem pod komputer i wyszło że jest uszkodzona wiązka elektryczna cylinder pierwszy. myślałem że jest to mało prawdopodobnie że uszkodzeniu uległa świeca po 6 miesiącach,ale mimo wszystko ja wymieniłem na nową wtedy zauważyłem że nie są prawidłowe świece żarowe. myślałem że pozbyłem się problemu lecz po kolejnych dwóch trzech dniach nadal błąd się zaczął pojawiać.na zimnym silniku po podgrzaniu świec wszystkie kontrolki gasną uruchamiam silnik a kontrolka silnika z błędem zapala się po około trzech czterech sekundach.proszę o poradę czy zwykłe świece żarowe mogą powodować że pojawia się taki błąd???mamy teraz jesień i są niższe temperatury i świece zarowe jeszcze dogrzewają- stąd błąd???
PAWEL69 Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) Sprawdż kolego jakie napięcie jest wybite na świecy. Jak dobrze pamiętam w BPW powinny być 5 V-owe.np http://www.kolmot.com.pl/pl/p/SWIECE-ZAROWE-VW-SKODA-AUDI-SEAT-1.4-1.9-2.0-TDI-ORYGINAL-BERU-0100266001/324 Edytowane 3 Listopada 2014 przez PAWEL69
Feyro Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Sprawdż kolego jakie napięcie jest wybite na świecy. Jak dobrze pamiętam w BPW powinny być 5 V-owe.np http://www.kolmot.com.pl/pl/p/SWIECE-ZAROWE-VW-SKODA-AUDI-SEAT-1.4-1.9-2.0-TDI-ORYGINAL-BERU-0100266001/324 Witam, czy mógłby ktoś podpowiedzieć jakie dokładnie idą świece żarowe do 2.0 tdi BPW? Z etki wynika oznaczenie świec:N10591608 - jak szukam po tym kodzie to wyskakują 7V, natomiast np. z linku powyżej wychodzi, że pasują 5V - różnica w cenie za sztukę jest dość spora a nie chciałbym wydać kasy na coś co nie będzie pasowało. Gdybyście podrzucili jakieś pewne informacje - z góry dzięki
Dudeusz Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Witam! Dołączę się do tematu. Mam problem z pierwszym odpaleniem auta w niskich temperaturach. Długo kręci zanim załapie. Problem tylko z pierwszym porannym rozruchem Sprawdziłem VCDS-em błędy. Nie mam żadnych błędów w sterowniku, tym bardziej od świec żarowych. Dziś specjalnie odłączyłem jedną żeby wywołać błąd w sterowniku. W błędzie który się pojawił zapisana jest temp. -7,2 stopnia, przy czym: Odczyt z 01 Engine grupa 007, silnik zimny po nocy temp. płynu chłodzącego ze sterownika: -5.4 stopnia temp. paliwa: -5,4 stopnia temp. zasysanego powietrza: -3,6 stopnia Teraz odczyt z 17-Instruments Measuring Bloks/ Basic Settings temp zewnętrzna: -6 stopnia ( grupa 002) temp. płynu chłodzącego : - 6 stopni (grupa 003) Skąd odczytywana jest temp. w błędzie od świecy żarowej -7,2 stopni ??? Co już zrobiłem: Nowy filtr paliwa, Nowa uszczelka pomiędzy pompą tandemową a głowicą, wtryski regenerowane 8 tyś temu ( nowe podkładki, oringi, śruby. Gniazda wyglądały dobrze). Nowy akumulator. Świece sprawdzone multimetrem. Wszystkie mają rezystancję około 1,1- 1,2 ohma. Z tego co pisze producent nowe do silnika BPW mają 0,3 ohma i są 7V. Pytanie czy 1,1-1,2 ohma to odpowiednia rezystancja ??? I już nie mają odpowiedniej skuteczności grzania???
Dudeusz Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 W moim BPW zamontowano niewłaściwe świece N10579201 - 11V (pasujące do silnika 1,9TDI w A4 B6) Właściwe świece to N10591608 lub N10591604 - 7V. Takie zamontowałem i teraz pali na dotyk. Polecam artykuł o świecach żarowych bo odpowiadają nie tylko za rozruch zimnego silnika. http://old.intercars.com.pl/pliki/File/INTERCARS/wsparcie_sprzedazy/Biuletyny_Informacyjne/Swiece_zarowe_-_zmiany_konstrukcyjne.pdf
.Pablo. Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Rezystancja świec ma być poniżej 1 oma wszystko powyżej może powodować gorsze odpalenie.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 14 Lutego 2017 Opublikowano 14 Lutego 2017 Witam koledzy ja u siebie po świezym zakupie chcę rozwiazac ten problem ze swiecami poniewa wywala mi błedy od nich. Świece były wymieniane kiedyś i jakoś w niedalekim czasie jeszcze była wymieniana 1 sztuka przez poprzedniego właściciela i ostatnio wykręciłem jedną ze świec aby zobaczyć jakie kupić i moim oczą ukazała sie świeca NGK Z tego co wyczytałem w tym temacie to że powinna być 7V świeca ceramiczna a pan w sklepie wciska mi na siłe 5V czy ktos może mi powiedzieć dlaczego twierdzi że taka powinienem wsadzić a nie tak jak wy powyzej napisaliście 7V bo obecnie w aucie są 11V a dlaczego takie nie wiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się