rudziik92 Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) W dniu 8.09.2019 o 01:26, piotrsob1 napisał: Poszarpany ten log przegazówkami, nic niepokojącego na nim nie widać ... Może jakby dłużej popracował na wolnych obrotach to by coś się ujawniło .Wibracje podczas intensywnego przyspieszania to w większości przypadków problem z przegubami wewnętrznymi, jak są sprawne to należy się przyjrzeć czy moc generowana na wszystkich cylindrach jest podobna . Szarpanie występuje również na biegu jałowym, więc raczej nie przegub. Odnośnie logów, czy trzeci cylinder nie wygląda podejrzanie? A czy wytarcie krzywki będzie widać na logach? Edytowane 20 Września 2019 przez rudziik92
piotrsob1 Opublikowano 23 Września 2019 Autor Opublikowano 23 Września 2019 Na biegu jałowym trzeba rozróżnić, lekkie , nieregularne bujnięcia silnikiem od telepania nim. Te pierwsze w PD-kach są normą i nie ma sensu z nimi walczyć, te drugie i owszem, powinno się coś z nimi zrobić. opisz dokładnie w jakich sytuacjach i jak mocno " szarpie " motorówką
rudziik92 Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 Telepanie jest regularne w zakresie ok. 1600-2200 obr. Ostatnio zauważyłem że na zimnym silniku drgań nie ma, na rozgrzanym zarówno na jałowym jak i podczas przyspieszania czuć telepanie. Nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy, chociaż wydaje mi się ze w granicach 2500 obr. jak by dostawał nagły zastrzyk mocy
piotrsob1 Opublikowano 4 Października 2019 Autor Opublikowano 4 Października 2019 Zrób logi grup 013,018 i 023 , jeden na zimnym od momentu odpalania , drugi na rozgrzanym. Loguj na jałowym , każdy po kilka minut , wrzuć je na vaglogi.pl i daj linki 1
rudziik92 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 @piotrsob1 no i się wyjaśniło, wytarte krzywki na wałku i popychacze
Rabbi Opublikowano 7 Czerwca 2020 Opublikowano 7 Czerwca 2020 (edytowane) W dniu 4.10.2019 o 23:43, piotrsob1 napisał: Zrób logi grup 013,018 i 023 , jeden na zimnym od momentu odpalania , drugi na rozgrzanym. Loguj na jałowym , każdy po kilka minut , wrzuć je na vaglogi.pl i daj linki U mnie telepanie motorem(BPW) występuje tylko gdy silnik ma temperaturę między 40-60 stopni,natomiast gdy jest zimny lub nagrzany do 90stopni pracuje równo. Korekcje wtrysków po nocnym postoju: -0.54 -0.07 0.31 0.28 korekcje przy temp płynu 50 st : -1.81 2.94 -0.64 -0.45 korekcje na nagrzanym silniku temp.90st -1.44 0.14 0.28 0.99 grupa 023 przy temp 50stopni(podczas telepania) -19.00 -10.00 -16.00 -12.00 Wysoka korekcja na drugim cylindrze w okolicach 2.90 występuje tylko w przedziale temperaturowym ok40-60st (tylko wtedy telepie jakby słabo na jeden gar palił) O co kaman? Edytowane 7 Czerwca 2020 przez Rabbi
Fastiken Opublikowano 7 Czerwca 2020 Opublikowano 7 Czerwca 2020 3 godziny temu, Rabbi napisał: Spoiler U mnie telepanie motorem(BPW) występuje tylko gdy silnik ma temperaturę między 40-60 stopni,natomiast gdy jest zimny lub nagrzany do 90stopni pracuje równo. Korekcje wtrysków po nocnym postoju: -0.54 -0.07 0.31 0.28 korekcje przy temp płynu 50 st : -1.81 2.94 -0.64 -0.45 korekcje na nagrzanym silniku temp.90st -1.44 0.14 0.28 0.99 grupa 023 przy temp 50stopni(podczas telepania) -19.00 -10.00 -16.00 -12.00 Wysoka korekcja na drugim cylindrze w okolicach 2.90 występuje tylko w przedziale temperaturowym ok40-60st (tylko wtedy telepie jakby słabo na jeden gar palił) O co kaman? Miałem prawie takie same objawy, tylko że na pierwszym cylindrze. Przyczyną był wytarty wałek rozrządu ze szklankami. Po wymianię przy okazji też wymieniłem na pompowtryskach oringi i miedziane podkładki.
piotrsob1 Opublikowano 8 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2020 (edytowane) 13 godzin temu, Rabbi napisał: Korekcje wtrysków po nocnym postoju: -0.54 -0.07 0.31 0.28 korekcje przy temp płynu 50 st : -1.81 2.94 -0.64 -0.45 korekcje na nagrzanym silniku temp.90st -1.44 0.14 0.28 0.99 Z jakichś powodów przy 50 st.C na drugi gar sterownik musi zwiększać dawkę paliwa, a że przy ok. trzech na plusie jego możliwości w zwiększaniu dawki się kończą to sinik zaczyna telepać Obstawiam dolne uszczelnienie pompki które akurat w tym zakresie temperatury nie zapewnia szczelności i pompka " zapowietrza " się spalinami przedostającymi się z cylindra. Chociaż objaw jest mało typowy, to podejrzewanie wałka rozrządu , szklanek , samej pompki przy takich objawach jest jeszcze bardziej niedorzeczne. Jakoś nie widzę by ich tak niewielkie zmiany temperatury mogły powodować takie skutki. Żeby mieć pewność co do przyczyny to wymienił bym uszczelnienie tylko na tej drugiej pompce i poobserwował korekcje i zachowanie silnika. Jak nie będzie poprawy to wymienił bym też uszczelnienie na pierwszej pompce i pierwszą z drugą zamienił miejscami i też poobserwował korekcje i zachowanie silnika. Jak nie jesteś dociekliwy to wymień uszczelnienia wszystkich pompek , zamieniając miejscami pompki 1 i 2 . Oczywiście jak już będziesz miał pokrywę głowicy zwaloną to dokładnie obejrzyj wałek i szklanki a po wymontowaniu pompek zużycie ich gniazd w głowicy. Śrubki mocujące pompki oczywiście nowe , ostre krawędzie w gniazdach do zebrania ostrym narzędziem ( nie papierem ściernym ! ), składanie zgodnie z zaleceniami serwisowymi ... Edytowane 8 Czerwca 2020 przez piotrsob1 1
piotrsob1 Opublikowano 6 Lipca 2021 Autor Opublikowano 6 Lipca 2021 No i minął następny roczek, wałek i szklanki cały czas te same, auto robi symboliczne przebiegi ( kilka tysi rocznie, na co dzień jeżdżę A2-ką ), aktualnie na blacie 193 kkm. Nic się nie dzieje niepokojącego a od momentu rozpoczęcia tego tematu minęło już 7 latek i na szafie przybyło 40 kkm 2
piotrsob1 Opublikowano 5 Lutego Autor Opublikowano 5 Lutego (edytowane) Aktualizacja tematu po prawie dziesięciu latach od jego założenia ....😁 Audi cały czas w moich rękach, na blacie właśnie przekręciło się 200 kkm ( głównie to stoi w ciepłym garażu i raptem kilka tras robi w roku ). Czyli minęło 60 kkm od jego założenia. Wałek , szklanki cały czas te same, co wymianę oleju dolewam 125 ml Militeka-1. Na ucho przy codziennej eksploatacji nie słychać problemów ze szklankami i wałkiem, jak postoi dłużej to trochę klepią do puki się nie napełnią olejem. Od wymiany napędu rozrządu ( przy okazji wymiany uszczelki pod czapką i remontu głowicy ) minie w lato 14 lat i 90 kkm. Chyba pasowało by wreszcie zrobić z tym porządek ...😋😁 Albo sprzedać tak jak stoi i niech nowy właściciel doprowadźi po swojemu audi do ładu... P.S. Odnośnie Milteca-1 od K2, pojawił się ostatnio podrabiany. Co i jak z nim macie na filmiku tutaj: Edytowane 5 Lutego przez piotrsob1 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się