Skocz do zawartości
IGNOROWANY

gorzej odpala gdy cieply [1.9 tdi AVF]


danolek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z odpalaniem silnika gdy jest cieply,1.9 tdi avf.

Po dluzszej jezdzie gdy zgasze auto i chce je odpalic po np 5 min odpala nie tak,jak powinien - mianowicie zamiast normalnie krecic przez pierwsza sekunde albo 2-3 sekundy 'kotluje' sie na odbrotach ok 100 obr/min i trzesie sie,jakby nie mial paliwa. Po chwili obroty wskakuja na normalne,rozrusznik dokreca jak normalnie i auto odpala. Niby zawsze odpala,ale czuje ze jest coraz gorzej i ktoregos dnia nie wystartuje i bede mial lipe.

Co sprawdzic?

Filtr paliwa wymieniany niedawno,aso.

Pompowtryskiwacze w stanie idealnym,korekcje prawie fabryczne,brak bledow na vag'u.

Przebieg 230 tys oryginalny,rozrzad do wymiany za pare tys km.

Akumulator raczej sprawny,przynajmniej nie mam zadnych objawow niesprawnosci.

Rozrusznik tez nie wydaje zadnych dzwiekow ani innych objawow.

Poza zlym odpalaniem na cieplym wszystko inne idalnie dziala,brak podwyzszonego spalania ani jakichkolwiek innych niedogodnosci.

Pomozecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy czasami masa na silniku ci sie nie poluzowala.moze to byc zawor na listwie wtryskowej lub zaworki w pompie wtryskowej. opcji jest mega duzo.bez logow chybna nie trafisz za pierwszym razem

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm jakby masa byla luzna to mialbym tez inne problemy i nie tylko na cieplym,dobrze mysle?

W tym silniki sa pompowtryski,nie ma listwy wtryskowej ani pompy wtryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam z vagiem na laptopie zrobie?

Jaka powinna byc i jak ja sprawdze?

Edytowane przez danolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tak zrobie.

W holandii cos sprubuje ogarnac ( mieszkam w Belgii).

Dodam jeszcze,ze najwiekszy problem mialem raz jak chcialem raz wyjechac z myjni - kotlowal z 4 sekundy i sie trzasl - czy wilgoc ma na to wplyw? Jesli tak to moze przeplywomierz?

Moze to byc tez czujnik temperatury silnika?

Ktorys czujnikow mialem wymieniany 2 lata temu,ale chyba byl to czujnik temperatury plynu chlodacego,musialbym sprawdzic na fakturze.

Ewentualnie oringi na pompkach?

Kolejne podejrzenie - czy takie odpalanie moze miec zwiazek z tym,ze rozrzad zaraz bede mial do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze rzeczywiscie rozrusznik.jedna szczotka nie dociska jak powinna ,kreci ale nie ma pelnego momentu obrotowego.a disel tego nie lubi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jak kolega wyżej napisał kat synchronizacji miałem ten sam problem okazało się,że mam bardzo luźny pasek rozrządu,przez tłumik drgań po wymianie zapala jak trzeba.

Pozdrawaim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec go rusz na -0.5...-1.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec go rusz na -0.5...-1.0

po co ma wyprzedzac kat wtrysku? napewno zapali lepiej ale silnik po d*pie bedzie dostawał.z reszta bedzie chodzil jak traktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z odpalaniem silnika gdy jest cieply,1.9 tdi avf.

Po dluzszej jezdzie gdy zgasze auto i chce je odpalic po np 5 min odpala nie tak,jak powinien - mianowicie zamiast normalnie krecic przez pierwsza sekunde albo 2-3 sekundy 'kotluje' sie na odbrotach ok 100 obr/min i trzesie sie,jakby nie mial paliwa. Po chwili obroty wskakuja na normalne,rozrusznik dokreca jak normalnie i auto odpala. Niby zawsze odpala,ale czuje ze jest coraz gorzej i ktoregos dnia nie wystartuje i bede mial lipe.

Co sprawdzic?

Filtr paliwa wymieniany niedawno,aso.

Pompowtryskiwacze w stanie idealnym,korekcje prawie fabryczne,brak bledow na vag'u.

Przebieg 230 tys oryginalny,rozrzad do wymiany za pare tys km.

Akumulator raczej sprawny,przynajmniej nie mam zadnych objawow niesprawnosci.

Rozrusznik tez nie wydaje zadnych dzwiekow ani innych objawow.

Poza zlym odpalaniem na cieplym wszystko inne idalnie dziala,brak podwyzszonego spalania ani jakichkolwiek innych niedogodnosci.

Pomozecie?

Jak Ci tak długo pali na ciepłym to załąćż wtedy postoje :) czasami w tych naszych bestiach przełącznik od świateł robił zamieszanie ... wiem ze to dziwnie brzmi ale czasami taka pierdoła a ratuje życie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm on nie pali dlugo,on potrafi sie 'zawahac',nie trwa to dluzej niz 1 sekunda,ale nie jest to 'normalne odpalenie'. W kazdym razie teraz jest dobrze,nie wiadomo dlaczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie było tak, że problem z odpalaniem na ciepło występował , jak tankowałeś w Polsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...