Skocz do zawartości
IGNOROWANY

obd-2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich !

Złożyłem interfejs obd II na MAX 232 : http://obd2.pl/obd2/sklep.php?op=pokaz&id=1052913026&time=1061731128&sesja= i niestety nie działa :cry: , VAG 512,3D mówi że interfejsu nie znaleziono (robiłem test tylko vag-iem, do auta nie podłączałem http://obd2.pl/obd2/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=28 ). Moje pytanie to: czy ktoś z Was składał już interfejs na podstawie tych materiałów i działa?. Może zrobiłem gdzieś błąd i sam go niewidzę, chodzi o płytkę trudno dojżeć wszystkie ścieźki w powiększeniu na monitorze. Jeśli możecie pomóc i udostępnicie swoje materiały i wiedze z góry dzięki, moje są też do wglądu. Pozdrawiam

http://img98.imageshack.us/img98/9672/347rodek6kb.jpg

Opublikowano

a próbowałeś jakimś starszym vagiem,np 3011, u mnie też nie chodził vag5......coś tam, zapodałem strszy i nie ma problemu

Opublikowano

czesc!!! a czy ty tez zlozyles taki sam?? a mozesz mi podeslac jesli masz tego vaga 3011?? dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

ja kabelek pożyczyłem od kumpla ale zamierzam coś sam sobie złożyć, a vaga moge ci podesłać na maila jak chcesz

Gość zdeniu
Opublikowano
ja kabelek pożyczyłem od kumpla ale zamierzam coś sam sobie złożyć, a vaga moge ci podesłać na maila jak chcesz

to ja tez poprosze tego 3011

[email protected]

Opublikowano

Może jest poprostu inny numer portu com u mnie np jest com3 można sprawdzić to sobie w menadżerze urządzeń (w Win XP i 2000 prawym przyciskiem mychy na "Mój komputer" --> "zarządzaj" --> "Porty (com i lpt)" - tak jest najszybciej ;)

Ja mam vaga 303.1 i działa, mam też vaga 1.05 PL i też działa gitnie ;)

Gość zdeniu
Opublikowano
Może jest poprostu inny numer portu com u mnie np jest com3 można sprawdzić to sobie w menadżerze urządzeń (w Win XP i 2000 prawym przyciskiem mychy na "Mój komputer" --> "zarządzaj" --> "Porty (com i lpt)" - tak jest najszybciej ;)

w samym vagu tez wybiera sie port

wiec to nie ma znaczenia

kombinowalem juz przeroznych konfiguracji i nic

jedyne na czym cos ruszyło to VAG Andrzeja Kruka w wersji 1.05 i to tez tylko kilka sterowników (klima, central, silnik) do żadnych iinych nie udało się wejsc

natomiast wszelkie VAG COMy wogole nie można skonfigurowac

Opublikowano
Może jest poprostu inny numer portu com u mnie np jest com3 można sprawdzić to sobie w menadżerze urządzeń (w Win XP i 2000 prawym przyciskiem mychy na "Mój komputer" --> "zarządzaj" --> "Porty (com i lpt)" - tak jest najszybciej ;)

w samym vagu tez wybiera sie port

wiec to nie ma znaczenia

kombinowalem juz przeroznych konfiguracji i nic

jedyne na czym cos ruszyło to VAG Andrzeja Kruka w wersji 1.05 i to tez tylko kilka sterowników (klima, central, silnik) do żadnych iinych nie udało się wejsc

natomiast wszelkie VAG COMy wogole nie można skonfigurowac

Zgadzam się z Tobą, że można w vagu wybierać port, ale znaczenie jednak ma bo jeśli w vagu wybierasz port którego nie masz w laptobie to nic to nie da. Jeśli wybierasz port który jest w laptopie i nie działa to już jest smutek. Ja też robie praktycznie zawsze tym vagiem 1.05 ale ten drugi wymieniony przezemnie też chodzi ;)

Ja dokumałem sie do klimy, silnika, imobilajzera, poduch, ABS'u, licznika (pokasowałem sobie inspekcje ;)) do centralki nie pamiętam czy mi się udało.

Opublikowano
Może jest poprostu inny numer portu com u mnie np jest com3 można sprawdzić to sobie w menadżerze urządzeń (w Win XP i 2000 prawym przyciskiem mychy na "Mój komputer" --> "zarządzaj" --> "Porty (com i lpt)" - tak jest najszybciej ;)

w samym vagu tez wybiera sie port

wiec to nie ma znaczenia

kombinowalem juz przeroznych konfiguracji i nic

jedyne na czym cos ruszyło to VAG Andrzeja Kruka w wersji 1.05 i to tez tylko kilka sterowników (klima, central, silnik) do żadnych iinych nie udało się wejsc

natomiast wszelkie VAG COMy wogole nie można skonfigurowac

cześć! rozumiem że korzystasz z interfejsu składaka o którym mowa wyżej, jeżeli nie to napisz jaki masz i z jakich materiałów korzystałeś - pozrawiam

Opublikowano

A tak apropos jakiego softu uzywacie do zczytywania danych z komputera? Ja szczerze mowiac interfejsu vaga to nawet w rekach nie mialem, ale po wakacjach pewnie usiade do napisania czegos, tak dla sportu, dla zabawy, zeby cos pogrzebac c i pozczytywac dane z komputera, moze je modyfikowac. Nie wiecie skad mozna sciagnac protokol ??

pzdr.

Opublikowano

Hej!!!! nareszcie interfejs zadziałał. Tak jak napisł dark79 to rzeczywiście nie działa z VAG-iem 504, 512 itd, ale zagrało z VAG-iem 303,1, szkoda tylko że po "englandzkiemu" Jak wcześniej piasałem na forum, ale w innych działach o różnych problemach: wykasowałem już inspekcje olejowe, błąd poduszek powietrznych i błąd przepływomierz masy powietrza, ale............. Dalej będzie w nowym temacie. Dzięki dla kolegi "dark79" i "Sławo80" którzy pomogli na PW. POZDRAWIAM . Temat uwżam za zamknięty.

Opublikowano

Panowie zakupilem kabel OBD2 MAX2. Kolega alfuta jak sie nie myle podeslal mi programiki i takie tam, sam tez mialem jakies opisy itp.

Ale problem wyglada tak: na kompie w domu przeprowadzalem test i na zadnym z programow poczawszy od: 208.1, 303.1, 311.2, i w gore nie wykryl program interfejsu.

Postanowilem wiec podjechac do goscia, ktory wczesniej laczyl mi sie z autkiem i u niego sprawdzic kabelek.

Co sie okazalo nie dosc, ze mojego kabla nie widzial to i z jego kablem tez nie moglismy sie polaczyc z samochodem i to doslownie z niczym.

Jesli ktos ma jakies wskazowki co do samego mojego kabla i jak go sprawdzic to bym prosil.

No i czy ktos spotkal sie z czyms takim ze nie mozna bylo niczego sprawdzic w samochodzie?

Opublikowano

Pomierz napięcia na twoim złączu w samochodzie. Na zasilaniu ma być około 12,5V przy wyłączonym silniku, jak włączysz to około 13,5V. Na samych liniach K i L też musisz złapać jakieś napięcie, co prawda tam jest impulsowe, więc jeśli cokolwiek wychwycisz, to będzie już dobrze.

Kolejna sprawa, jakim cudem testowałeś to na komputerze w domu jeśli interfejs potrzebuje zasilania ? Chyba, że mówisz o laptopie w aucie połączonym z fejsem i złączem.

Opublikowano
Pomierz napięcia na twoim złączu w samochodzie. Na zasilaniu ma być około 12,5V przy wyłączonym silniku, jak włączysz to około 13,5V. Na samych liniach K i L też musisz złapać jakieś napięcie, co prawda tam jest impulsowe, więc jeśli cokolwiek wychwycisz, to będzie już dobrze.

Kolejna sprawa, jakim cudem testowałeś to na komputerze w domu jeśli interfejs potrzebuje zasilania ? Chyba, że mówisz o laptopie w aucie połączonym z fejsem i złączem.

No admin z OBD2.pl tez mi kazal pomierzyc napiecie. Napewno jest napiecie bo sie swieci dioda. Co do lini K i L to chyba w moim gniezdzie jest tylko linia K.

Takim cudem testowalem w domu ze podlanczas zasilanie pod interfejs i testujesz.

Sprinter gosc mi tez napisal ze ze zlaczem jest cos nie tak i moglo uszkodzic interfejsy. Ale gosc wczesniej sie laczyl przez swoj interfejs.

Opublikowano

Generalnie można przyjąć, że jest tylko linia K, ale to wynika ze zwarcia obu linii. Zresztą tak też się dzieje po stronie fejsu na max'ie, te linie po prostu są zwarte. Spojrzyj na schemat.

Taki test domowy jest o tyle nieadekwatny, że te fejsy są bardzo czułe na poziomy napięć. Kwestia z innej beczki, podłączaliście potem te fejsy pod inne auto żeby sprawdzić czy działają ?

Jeśli łączył się z twoim autem wcześniej to znaczy, że było z nim wszystko ok, a mało prawdopodobne, żeby bez grzebania w instalacji ot tak sobie padło... Chyba, że coś w trakcie nieumiejętnego podłączania interfejsu pod złącze.

Miernik do ręki i testuj napięcia. :wink:

Opublikowano
Taki test domowy jest o tyle nieadekwatny, że te fejsy są bardzo czułe na poziomy napięć. Kwestia z innej beczki, podłączaliście potem te fejsy pod inne auto żeby sprawdzić czy działają ?

Chyba, że coś w trakcie nieumiejętnego podłączania interfejsu pod złącze.

Miernik do ręki i testuj napięcia. :wink:

Mowisz, ze ten test domowy jest nie adekwatny, a ja sadze ze bardziej pewny niz w samochodzie. Bo w domu wiem, ze pod zasilaczem nie zmienia mi sie napiecie, a w samochodzie jest kilka urzadzen, ktore moga na to wplywac. I sadze, ze skora sa tak czule to przy zapalonym silniku to chyba by wariowaly bo przeciez aku jest ladowany.

I ten test proponuja Ci sami goscie od ktorych kupilem.

Fejsow nie podlaczalismy pozniej nigdzie indziej. Jutro jeszcze sprawdze na A4 z 95 roku, a nie wiesz czy zadziala na A4 z konca 2002 r.??

Co rozumiesz przez nie umiejetne podlaczenie interfejsu pod zlacze?

Jutro pojdzie tez miernik w ruch.

A jak nie to w poniedzialek jak cos to podjade do Ciebie moze cos wymyslisz.

Opublikowano

nie jestem fachowcem w tym temacie lecz powiem coś z praktyki :

po podłączeniu interfejsu do kompa w domu nic nie zostało wykryte

po podłączeniu interfejsu do laptopa prze prześciówke USB-COM wykryty lecz nie kompatybilny

po podłączeniu interfejsu do laptaka z gniazdem com działa bez problemu

to tyle jezeli cos pomorze

Opublikowano

Wiesz, zależy jaki kto ma ten zasilacz domowy, a ja nie ufam tanim urządzeniom. :)Nieumiejętne, to znaczy na przykład pod zasilaniem, wtedy przeskakująca iskierka to dość możliwy scenariusz. Inna kwestia, to podjazd ze złączkami typu "pin", a wtedy łatwo coś porąbać albo zrobić zwarcie.

Zdeniu, a dałeś mu zasilanie w domu, tak jak wyżej opisywaliśmy ? :)

Przejściówki usb->com są różne, jeśli masz jakąś podłej jakości, to problem od razu wyłazi.

Pikuś wpadnij na spota AKP w niedzielę po południu na Niskich Łąkach, pogrzebiemy przy grillu z tym twoim autem. A z A4 2002r. podejrzewam problem z możliwością połączenia, osobiście najnowsze jakie podpinałem było z 2000r.

Opublikowano

Pikuś wpadnij na spota AKP w niedzielę po południu na Niskich Łąkach, pogrzebiemy przy grillu z tym twoim autem.

Nie da rady bo w niedziele ma impreze u kumpla. Najszybciej w poniedzialek po poludniu. Jutro jeszcze zobacze z tymi napieciami. A moze jest jakis bezpiecznik do gniazda?? Ale to pewnie by nie bylo zasilania, a jest.

Opublikowano

Gdzieś czytałem, że takiego złącza diagnostycznego też od razu popsuć nie można bo są zabezpieczane przed zwarciami czy innymi problemami oczywiście jeśli taka nienormalna sytuacja nie trwa zbyt długo ;) i uważam, że jest to racja bo nawet jak się poczyta to inspekcje można kasować wprost ze złącza dizgnostycznego i jest na to dużo przepisów w zależnoście od auta. Trzeba np zewrzeć linię k do masy przekręcić na ileć czasu kluczyk itp itd ;) Pozatym nawet jeśli się coś uszkodzi to nie ma to wpływu na pracę auta - wtedy psuje się interfejs ( co uniemożliwia późniejsze diagnozowanie:( ) ale same moduły wykonawsze pozostają nienaruszone ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...