Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamiennik DPF


kopytko19

Rekomendowane odpowiedzi

DPF jest najlepszym z dodatków za free w naszych samochodach.

Dba o spaliny i środowisko.

Żaby skaczą dalej i w ogóle jest ok. Za skanie żab płacą konsumenci więc jest ok.

Jestem przeciwnikiem dymiących aut.

Jestem przeciwnikiem śmierdzących wydechów.

Uważam że jak coś z tyłu za samochodem kopci, śmierdzi nadmiernie to trzeba naprawić.

W takich przypadkach DPF tylko maskuje wady.

Być może usunięcie ich ozdrowiło by DPF.

Ale:

Dlaczego po wycięciu DPF-a sprawne silnikowe auto nadal na stacji diagnostycznej przechodzi badania, wynik = zgodny z normą ?

Dlatego że widząc wyniki badań np. koncernu VAG dotyczy 2.o TDI BlueMotion DPF na pokładzie, + dodatek AdBlue - on nadal nie robi normy EU.

Konkluzja.

Dobry, sprawny silnik diesla nie ma prawa dymić na czarno z jak i bez DPF-a.

DPF służy tylko do wyłapywania sadzy i nic poza tym.

Sadza czyli dym z wydechu jest tylko wtedy gdy naprawdę jest coś nie tak z silnikiem, układem zasilania, turbiną, EGR-em itd.

Jestem zwolennikiem tezy usuń wady w silniku zanim zdecydujesz się na usunięcie DPF-a.

Np. dzisiejszy przykład Golf 1.9 DPF zapchany w 90%.

Co było przyczyną? Uszkodzony czujnik różnicy spalin. Co najciekawsze klient o tym wiedział ale jeździł do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Użytkownik007 napisał:

Witam, czy moze sie ktos podzielić nowymi opiniami na temat DPF firmy JMJ ?

Tak są zamiennikami.

Działają tzn. emulują hardwerowo DPF-a.

I tyle robią.

Jeśli musisz coś wstawić to tylko oryginał. To podziała.

Reszta to "emulatory".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł , Ty chyba naprawdę boisz się o swoje przyszłe dochody z kastrownia sprzętów z DPF-ów ,  i dla tego wypisujesz te bzdury o " emulatorach ":decayed:

Temat jest o Zamiennikach , konkretnie o JMJ,  w 21 poście tego wątku kolega który założył temat zamieścił zdjęcia tegoż zamiennika :hi:

Widać na nich wyraźnie że to nie jakieś gówno z Azji , tylko normalny DPF posiadający ceramiczną część zatrzymującą sadzę i blaszaną część katalityczną .

Puki co kilka osób jeździ na tym zamienniku i od nikogo nie słyszałem złego słowa o jego działaniu, także twoja wypowiedź jest co najmniej irytująca dla osób wiedzących co jest na rzeczy,  a pozostałych wprowadza w błąd :P

Minęły ponad dwa latka od momentu kiedy kolega kopytko19 zamontował go u siebie, chętnie poznał bym jego opinię w tym temacie , a nie czytał rzeczy "wyssanych z palca ":)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie również zmyliła odpowiedz kolegi Pawelkiwi, ponieważ opinie były raczej pozytywnie.

Mnie zastanawia tylko jedna rzecz, stary oryginał sprzedaż na złom za około 500 zł a nowy zamiennik kupisz za około 900zł. Czyli w zamienniku nie ma tylu metali szlachetnych co w oryginale (np. platyna) musieli, to czymś zastąpić - ciekawe jak można było to taniej zrobić i kosztem czego..

 

P.S. Ja też zdecyduję sie chyba na JMJ  :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę wątek...mój DPF nałapał już 64g na 60 dopuszczonych i kwalifikuje się do wymiany. Ma ktoś jakieś nowe opinie o zamiennikach. Czy polecacie tylko konkretne firmy JMJ cz są jeszcze inne? Jeśli tylko JMJ warto się zainteresować to niech ktoś opowie swoje bieżące wrażenia z ich użytkowania.

Dzięki

Nastukane na maszynie do pisania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś jeszcze swojego Dpfa ratować np stosując dodatki do paliwa typu STP lub liqui moly ...? Moja brd np ma już z pół bańki nalotu i wciąż z Dpf i jeżdżę tylko po mieście,co jakoś czas mu stosuje takie coś np wczoraj zalałem z liqui. Choć nie ukrywam że w wolnych chwilach buduje sobie wydech za miast dpfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem żadnych takich wynalazków...szczerze mówiąc jestem sceptyczny. Czy to faktycznie działa? Jakie środki masz na myśli i ciężko to stosować?

Nastukane na maszynie do pisania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczne nastawienie, spontan.w sklepie wziąłem do ręki i wrzocilem do koszyka po drodze na stację i do baqu.od tamtej pory o tym wspominam i polecam... Zastosowałem raz STP dla Dpf i pomogło teraz testuje liqui moly....

Zaszkodzić nie Zaszkodzi a może pomoże i odwlecze ingerencję w Dpf 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa SPT formuła do czyszczenia filtrów cząstek stałych? Polecasz bardziej ten czy liqui moly? Generalnie chyba nie za bardzo jest szansa żeby to zaszkodziło? A może pomoże :-)

Nastukane na maszynie do pisania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z liqui wlałem 2dni temu dopiero, wczoraj Dpf się wypalał 

STP stosowałam i byłem zadowolony z efektu 

Teraz też miałem wlać STP ale jakoś w dłoń wziąłem z liqui i sobie pomyślałem. . A zobaczę....  Na stację do pełna lotos dynamic i zbiornik do wylatania, Zobacze ile razy Dpf mi się będzie wypalał bo potrafi nawet 3x na zbiorniku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś liqui moly bardziej mi pasuje jako marka...
Czytałem gdzieś żeby do 2.0 PD nie lać dynamic czy tam innych "ulepszonych" paliw...to prawda? A druga sprawa to ten dodatek nie ma negatywnego wpływu na wtryski albo inne cuda?
Nie znam się aż tak to wolę zapytać

Nastukane na maszynie do pisania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulepszone paliwa szkodzą układom CommonRail. W pompo wtryskach jest to bez znaczenia ale i tak warto dolać 100-200 ml oleju do 2T na pełny bak. Nie zaszkodzi.

Olej napędowy na naszych stacjach jest suchy, brak efektu smarowania. W paliwach "ulepszonych" ten efekt jest jeszcze wyraźniej widoczny - zacierające się pompy wysokiego ciśnienia.

Dnia 9.03.2017 o 09:52, piotrsob1 napisał:

Widać na nich wyraźnie że to nie jakieś gówno z Azji , tylko normalny DPF posiadający ceramiczną część zatrzymującą sadzę i blaszaną część katalityczną .

Piotrek a widziałeś ty kiedykolwiek blaszany katalizator.

Toż to już Niemcy dawno wymyślili by wjeżdżać do Berlina. Montowali blaszany DPF i dostawali naklejkę na szybę. To samo zrobił Mitsubischi Outlander 2 swoim 2.0TDI - blaszany DPF. Działa = tak.

Poczekajcie z tymi DPF-ami tyle ile pojeździły Wasze samochody może 100kkm i wtedy wyniki będą adekwatne a nie że przejechałem 1kkm i nie było wypalania. No i nie będzie bo po co ma być. Różnica ciśnień na czujniku jest OK. To po co ma dopalać?

Dlatego nazwałem to emulatorem i zdania nie zmienię.

Dnia 9.03.2017 o 09:52, piotrsob1 napisał:

Paweł , Ty chyba naprawdę boisz się o swoje przyszłe dochody z kastrownia sprzętów z DPF-ów ,  i dla tego wypisujesz te bzdury o " emulatorach "

Ostatnio DPF usunąłem 3 tygodnie temu. Jak uważasz że z tego żyję to muszę żyć w biedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pawelkiwi napisał:

Piotrek a widziałeś ty kiedykolwiek blaszany katalizator.

 

Oczywiście , katalizatory samochodowe ze względu na podłoże warstwy czynnej dzielą się na ceramiczne i metalowe :decayed::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Era usuwania Dpfu pomału odchodzi, robią to nieliczni zazwyczaj "szybcy i wściekli", ludzie teraz wybierają opcje czyszczenia lub wymiana na zamiennik... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Oczywiście , katalizatory samochodowe ze względu na podłoże warstwy czynnej dzielą się na ceramiczne i metalowe

Ja piszę o normalnych seryjnych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja posiadam auto z wyciętym filtrem DPF. i mam pytanie ponieważ dziś po jezdzie przy obrotach 4 tysiące są takie czarne kropki widoczne na klapie bagażnika. czy to normalne? to może być sadza z wydechu? Pozdrawiam i proszę o odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo sadze, albo olej z silnika :P

Obejrzyj dokładnie motorówke pod kątem wycieków, a jak jesteś leniwy to po prostu postaw rozgrzane auto na czystym betonie lub kostce.

Po kilku godzinach jak kawałek odjedziesz to w miejscu nad którym była komora silnika nie powinno być plam z oleju :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem ostatnio we wtorek auto od spodu i było całe suche. bez grama oleju pod spodem. a jak jest gorące to też nie widać oleju. a silnik był był remontowany we wrześniu 2015 r . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie czy poniższy zamiennik ma w sobie cos z ceramiki ?

http://e-tlumiki.pl/filtry-dpf-fap/658-filtr-dpf-fap-audi-a4-20tdi-2004-.html

bo używka z powiedzmy "małym przebiegiem" (choć pewnie nie idzie tego sprawdzić to 1000-1300..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...