gadi Opublikowano 26 Września 2008 Opublikowano 26 Września 2008 Jak wymontować napinacz paska alternatora W silniku 1,9 TDI AFN
gadam13 Opublikowano 26 Września 2008 Opublikowano 26 Września 2008 Witam więc po kolei: 1. Ściągasz pasek wielorowkowy. 2. Demontujesz alternator - dwie śruby,gorna wychodzi bez problemu , dolna wysuwasz aż do wentylatora i alternator wychodzi do góry (trzeba trochę pokombinować,ale się da). 3. Odkręcasz sprzęgło wiskotyczne imbusem od tyłu.Rozmairu nie pamiętam.Znajduje sie pod alternatorem 4.Teraz to już pestka odkręcasz nakrętkę śruby mocującej napinacz klucz 13. No i rolka jest Twoja.Bez demontażu przedniego pasa,trochę trzeba pokombinować ale się da. Jak będziesz miał pytania to próbuj mnie złapać na gg.
spetsnaz Opublikowano 27 Września 2008 Opublikowano 27 Września 2008 Jak wymontować napinacz paska alternatora W silniku 1,9 TDI AFN Witam więc po kolei: 1. Ściągasz pasek wielorowkowy. 2. Demontujesz alternator - dwie śruby,gorna wychodzi bez problemu , dolna wysuwasz aż do wentylatora i alternator wychodzi do góry (trzeba trochę pokombinować,ale się da). 3. Odkręcasz sprzęgło wiskotyczne imbusem od tyłu.Rozmairu nie pamiętam.Znajduje sie pod alternatorem 4.Teraz to już pestka odkręcasz nakrętkę śruby mocującej napinacz klucz 13. No i rolka jest Twoja.Bez demontażu przedniego pasa,trochę trzeba pokombinować ale się da. Jak będziesz miał pytania to próbuj mnie złapać na gg. Dużo szybciej zrobisz to demontując zderzak, chłodnicę i wentylator, lub cały pas przedni. Kombinując z założonym pasem możesz łatwo uszkodzić chłodnicę lub wisko. Są duże problemy z wyjęciem alternatora, przy opcji ze zdejmowaniem pasa przedniego alternator zostaje na swoim miejscu.
gadam13 Opublikowano 27 Września 2008 Opublikowano 27 Września 2008 Ja zrobiłem swoim sposobem bez zdejmowania przodu na chodniku w obcym mieście.Zajęło mi to z domyślaniem się niektórych rzeczy 2h.Kolega Spetsnaz po części ma racje o wiele łatwiej będzie jeżeli zdemontujesz przód, ale czy szybciej hmm , no nie wiem.
Musashi Opublikowano 27 Września 2008 Opublikowano 27 Września 2008 jezeli zdemontuje sie wentylator z wiskiem demontaz i montaz napinacza przeprowadza sie bardzo prosto bez demontazu przodu. to tylko jedna sruba, jedyny problem to trzeba zablokowac kolo pasowe wentylatora.
rikardo Opublikowano 27 Września 2008 Opublikowano 27 Września 2008 jezeli zdemontuje sie wentylator z wiskiem demontaz i montaz napinacza przeprowadza sie bardzo prosto bez demontazu przodu. to tylko jedna sruba, jedyny problem to trzeba zablokowac kolo pasowe wentylatora. Potwierdzam jak odkręcisz wentylator a zrobisz to bez konieczności zdejmowania alternatora to od odkręcenia napinacza wystarczy odkręcić z tyłu tylko nakrętkę którą jest przymocowany. W razie problemów z wyjęciem możesz najpierw odkręcić rolkę z napinacza - śruba ma lewy gwint. Powodzenia
gadam13 Opublikowano 27 Września 2008 Opublikowano 27 Września 2008 Bardzo ważna rada Gdybyś się jednak zdecydował wyciągać alternator i odpinać kable koniecznie odłącz akumulator!!! Gdyby ten gruby przewód czegoś dotknął tzn. jego końcówka skończyłoby się to bardzo źle!!!
Musashi Opublikowano 27 Września 2008 Opublikowano 27 Września 2008 a po co demontowac alternator? [br]Dopisany: 27 Wrzesień 2008, 15:30_________________________________________________trzeba pamietac o ile pamietam nasadka imbusowa do odkrecenia wiska to 8mka. ale musi miec dlugi trzpien ok 7-8 cm.
gadam13 Opublikowano 27 Września 2008 Opublikowano 27 Września 2008 Gadi juz 23 godziny prawie milczy , prawdopodobnie sa jakieś problemy z wymianą rolki zrób chociaż przerwę na mały posiłek regeneracyjny
gadi Opublikowano 28 Września 2008 Autor Opublikowano 28 Września 2008 Jeszcze nie przybrałem sie do tej wymiany. Narazie zdobywam potrzebną wiedze, aby mnie coś nie zaskoczyło podczas wymiany. Pasek alternatora zrobił się jasno-brązowego koloru, a napinacz z rolką wydaje się ustawiony pod kątem. Pasek i sama rolka napinacza były wymieniane około 13tkm. Postaram się zamieścić fotki rano. Jak zdejmować i zakładać pasek ?
marbol Opublikowano 28 Września 2008 Opublikowano 28 Września 2008 tylko nie połam imbusa z tyłu napinacz jest zakontrowany nakrętką
gadam13 Opublikowano 28 Września 2008 Opublikowano 28 Września 2008 Sprawdź sprzęgło alternatora , u mnie się zatarło i doprowadziło do urwania się śruby mocującej napinacz właśnie od drgań spowodowanych zatartym sprzęgłem. Jest to najczęstsza przyczyna wykańczania pasków i napinaczy.
gadi Opublikowano 28 Września 2008 Autor Opublikowano 28 Września 2008 Ale jak sprawdzić sprzęgło alternatora ?
gadam13 Opublikowano 28 Września 2008 Opublikowano 28 Września 2008 w jedna stronę powinno ciągnąć wirnik alternatora a w drugą puszczać.Dokładnie tak jak tylna piasta w rowerze. Sprzęgło znajduje się w kole pasowym alternatora.Możesz obserwować przez te małe szparki w alternatorze obracający się wirnik i niech ktoś w tym czasie wyłączy silnik.Jeżeli wirnik alternatora zatrzyma się równocześnie z napędzającym go paskiem sprzęgło na bank zatarte.
Musashi Opublikowano 28 Września 2008 Opublikowano 28 Września 2008 sprzeglo alternatora warto profilaktycznie wymienic po 150.000 km
gadam13 Opublikowano 29 Września 2008 Opublikowano 29 Września 2008 Nie jeździłbym już tym samochodem.Bezzwłocznie wymieniłbym pasek i napinacz no i koniecznie sprawdziłbym to sprzęgło na alternatorze.Rolka faktycznie dziwnie wygięta,albo zatarło się w niej łożysko albo coś pękło w środku napinacza albo popuściła się nakrętka śruby mocującej napinacz.
gadi Opublikowano 30 Września 2008 Autor Opublikowano 30 Września 2008 Jak zablokować kolo pasowe wentylatora aby je odkręcić ?
dark79 Opublikowano 30 Września 2008 Opublikowano 30 Września 2008 ja uzywalem drewnianego klina i wkladalem do od spodu pomiedzy rolke wiska a pompe plynu chlodzacego
Musashi Opublikowano 30 Września 2008 Opublikowano 30 Września 2008 w kole wiska sa otwory do jego zablokowania zrobilem sobie klucz do nakretek z otworami bocznymi. dwa plaskowniki 3 sruby. kosztowalo mnie 20zl.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się