pchojnac Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Hej, VCDS pokazał że jedna świeca żarowa do wymiany i zastanawiam się czy wymienić uszkodzoną czy od ręki 4 szt. A4 z listopada 2007r. przebieg 174tys.km. dzieki za porade pzd Pawel
piotrsob1 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) W BPW dostęp do świeczek nie jest zły, tak że ja na Twoim miejscu kupił bym dwie świeczki, wymienił tą spaloną a drugą trzymał w zapasie, żeby była pod ręką jak się spali następna Zaraz się odezwią głosy , że jak wymieniać to tylko komplet, ja uważam że jak coś działa i nie ma problemu z dostępem, to po co wymieniać na zapas Tym bardziej że jakość dzisiejszych części zamiennych , nawet tych markowych woła o pomstę do nieba , i nie zdziwiłbym się jak te stare przeżyją tą nową Jak będziesz kupował , to bierz Beru albo Boscha. NGK i Iskra też mogą być, a całą resztę możesz sobie odpuścić P.S. Wymiana świeczek najlepiej przy temperaturze motoru 20-30 st.C, nie próbował bym tego robić na gorącym motorze, bo może być problemik z gwintem w głowicy, odkręcanie też z wyczuciem ,żeby nie ukręcić Edytowane 28 Listopada 2014 przez piotrsob1
Janusz72 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Z moich obserwacji wynika że najlepsze są Beru, NGK może kiedyś było SI ale teraz już nie bardzo! Do Mondeo kupiłem NGK , to ciężko palił w duże mrozy, jak zmieniłem na Beru nie było problemu ! Gdzieś nawet widzialem filmik w necie jak gostek podpioł 3 swiece- NGK, Beru i Bosch , to najlepiej z nich grzała Beru. Karzdy ma jakieś doświadczenia i wybierze jaka mu pasuje.
SotoM Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Naturalnie wymienić tą która jest uszkodzona.po co wymieniać dobre na nowe...
midoz Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Podepnę się jeszcze i zapytam o napięcie na świecy, na allegro widzę różne do BPW : 5V , 7V, 12V od czego to zależy?
Dev Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 7V 7A 0.3 Ohma NGK CZ104 albo D-Power52
Pawelkiwi Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 A ja może znowu powiem coś przeciwko ale jak wymieniać to tylko komplet. Dlaczego ? Ostatnio wymieniałem świece klientowi - silnik 2.0 BRD. Jedna spalona. Z ciekawości wykręciłem 3 jeszcze dobre. I co - każda z nich była już mocno nadpalona, widoczne ubytki. Dlatego pytam? Czy jest sens za 2-10 kkm rozkręcać dekiel po to by wymienić następne które na pewno szybko się zepsują. Czy warto ryzykować odpadnięciem końcówki świecy lub gdy świeca nie pracuje i zarasta nagarem problemami z jej wykręceniem?
piotrsob1 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Paweł nie mieszaj, to jest BPW, czyli prawie jak AWX/AVF i żadnego dekla nie trzeba odkręcać (poza plastikową osłoną oczywiście) Edytowane 30 Listopada 2014 przez piotrsob1
SotoM Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Pawełku 8V to pikuś gorzej gdy trafia sie 16tka- ile takich sytuacji ze świecemi ci sie zdarza- zapewne raz na iles sztuk.... nie sądze abys dzien w dzień śweczki zmieniał...- napewno nie raz trafiłes na furę gdzie ktos łapy maczał i swiec nie przykręcił w/g zalecanej siły tylko na kliknięcie w nadgarstku i nie raz pewnie ryzykowałeś próbe- odkręci się albo nie... ja wiele razy miałem takie szczere checi ze spr chojnemu reszte świeczek i jak na złośc swieca ulegała ukreceniu/urwaniu i weź to wytłumacz klientowi a klient na to - to Pan urwał,to nie moja wina...to pan żeś urwał nie ja.... i c**j... gadaj z łbem..... teraz się zabezpieczam przed każda wymiana -klienta informuje i ustalam z nim profit... Edytowane 30 Listopada 2014 przez SotoM
Dev Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 A przy mnie zawsze stoi i dlatego mam czyste sumienie
Pawelkiwi Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Grzesiek ostatnio świec z racji coraz to niższych temperatur zdarza się wymieniać coraz więcej, a temat "dowalonych" na maksa jest mi znany. Może mam szczęście ale w 16tkach Audi jak na razie wszystkie wykręcałem na tzw. tyknięcie. Za to w fiatach, oplach, alfach 1.9 DT, DTH problem miałem nie jeden raz. Też z klientami zabezpieczam się wcześniej odpowiednio ukierunkowaną rozmową aby nie było właśnie głupich tekstów. Jak klientowi się to nie podoba - nie podejmuję się wymiany i tyle. Ostatnio w Zafirze 1.9 DTH uparcie wyjmowałem końcówkę świecy z cylindra przez 3 godziny po to by nie zdejmować czapki.
Dev Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 To jeszcze nic, kilka miesięcy temu wymienialismy 2 dni swiece w MB A170CDI zeby je wymienic trzeba opuszczac caly silnik z ławą... ale nam sie udało bez ruszania tego g....a
SotoM Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Niestety Aclass -mówimy na to wymysł k**wy i szatana.
pchojnac Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Dzieki za info. Zdania podzielone co do wymiany...ale chyba kupie Beru (podajcie prosze symbol dla silnila BPW 11/2007). Co do samej wymiany to juz wiem ze nie na goracym silniku tylko temperarura ogrzewanego garazu jest wskazana. Czy wczesniej czyms spryskac swieczke jak silnik wystygnie? Jezeli jeszcze podalibyscie moment dokrecania swieczki to bylbym zobowiazany a i innym sie przyda bo temat jest w sezonie.... Dzieki i pzd Pawel Edytowane 1 Grudnia 2014 przez pchojnac
Dev Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zamiennik NGK CZ104 lub DPower52 Dokreca sie siłą 15Nm ja zawsze daje pastę do 1400 stopni, nie ma problemu z dokreceniem.
Pawelkiwi Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Co do wykręcania na gorąco/zimno. Większość świec których nie udało mi się ruszyć na zimno udało się ruszyć po mocnym nagrzaniu silnika.
Pawelkiwi Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Teoria i zalecenia jedno, praktyka drugie. Przy upierdliwych świecach stosuję też techniki mieszane tzn. silnik gorący a świeca potraktowana przez 15 sek zamrażaczem -60C.
SotoM Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Ja też świece tylko na gorącym kręce... Jak ci się nie chce coś odkręcić to po co grzejesz palnikiem itp-materiał odpuszcza i korozja się wypala...
Dev Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 zawsze odkrecam na zimnym dzisiaj ćwiczyłem tiguan na swiece, jak sie okazało wszystkie poprzepalane każdą lekko popusciłem i dmuchnałem spręzonym powietrzem sporo syfu wyleciało, wykreciłem każdą po kolei i jeszcze raz dmuchnałem sprawdziełm, wsio czyste, wkrecam jedna drugą trzecią, czwartą, czwartą... q.... co jest ??? patrze a tu jakies g....o odkleiło sie i w padło w kanał swiecy, nie szło tego przepchnąć starą swiecą, dokręciłem trzy i przekreciłem kluczyk silnik pracował 2-3 sekundy i jak nagle cos nie pier....nie cały plac sie zleciał bo mysleli ze warsztat wyebalo dokreciłem czwartą i gicio
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się