Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat


adasm112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam od nie dawna Audi A4 B6 z silnikiem 1.9 TDI. Przeczytałem troche na forum ale nie bardzo mogę podpasowac do swojego. Kiedys pomogliscie mi w rozwiazania stuków i jestem za to bardzo wdzieczny. Kolejnym problemem bądź moja nie wiedza jest temperatura silnika. Wymieniłem dzisiaj termostat i zauwazyłem ze szybciej nagrzewa sie. Jedynie co mnie zastanawia to to ze kiedy jade samochodem temp. wynosi 90 a kiedy zrobie postoj i powiedzmy mija 10 minut i na blacie pokazuje 70 co moze byc tego powodem? Czy tak diesel reaguje na niskie temperatury czy cos jest nie tak i czy tez dobrze odpowietrzyłem?. czy moze sam sie odpowietrza? Bardzo bym prosił o pomoc. Dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile zrobiles km po wymianie

wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie dłuższego postoju zawsze spadnie temperatura nawet z ori nowym termostatem.

Ważne jest aby w trakcie jazdy było stale 90 na blacie. Faktyczna temperatura może być w rzeczywistości niższa. Np. 80 ale i tak na blacie będzie 90.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już myślałem ze ja też mam termostat do wymiany ale na szczescie nie, mam takie same objawy, jade to jest 90 stopni zrobie postoj spada do 70 ale jak mówicie że to norma to dobrze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calkowicie nie potwierdzam to nie moj pierwszy tdi i nigdy temp mi nie spadala na postoju :-) a tez jestem swiezo po wymianie termostatu

wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calkowicie nie potwierdzam to nie moj pierwszy tdi i nigdy temp mi nie spadala na postoju :-) a tez jestem swiezo po wymianie termostatu

wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy

Dużo zależy od temperatury na zewnątrz, i ustawionej wewnątrz auta, a także od intensywności nawiewu w kabinie.

Tak że ciężko porównać różne przypadki :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calkowicie nie potwierdzam to nie moj pierwszy tdi i nigdy temp mi nie spadala na postoju :-) a tez jestem swiezo po wymianie termostatu

wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy

Dużo zależy od temperatury na zewnątrz, i ustawionej wewnątrz auta, a także od intensywności nawiewu w kabinie.

Tak że ciężko porównać różne przypadki :decayed:

Pisząc nigdy kolega miał chyba na myśli przez 5 minut przy temp 0 stopni.

Przy powiedzmy -10 przez 20 minut przy włączonym ogrzewaniu na auto 20 stopni nie ma bata że nie spadnie.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu sie zdziwisz 3 dni temu stle. I sie grzalem ponad 2 godzinki non stop i temp na blacie 90 klima. Na 21 na zewnatrz minus 3

wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze rózne odpowiedzi... Także Elmer80 uwazasz ze jest wszystko wporzadku :) weze prawidłowo jak powinny byc, temperatura jest w srodku jak dam na ciepły to leci itp, wydaje mi sie tez rowniez ze tak powinno byc. Jak jade samochodem cały czas mam 90 na blacie tylko jak postoje dłuzej tak z 10 minut to spada do 70 na pracujacym motorze, inaczej jest jak wyłacze motor i przyjde za 10 minut to spadnie do 60 i za chwile kiedy wyjade zaczyna wzrastac. Pytam bo wczesniej miałem benzynke i troche inne przyzwyczajenia, A tak kupiłem fajne autko i chce sprawdzic czy jest wszystko okey. A drugie pytanko odnosnie swiec żarowych. Wymieniałem swiece na bosch org. i dokreciłem do momentu kiedy był opór dość mocny bez klucza dyna. Czypo przejechaniu jakiegos czasu trzeba je sprawdzic? Wybaczcie za tyle pytan :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki maja bardzo wysoką sprawność cieplną stąd też problemy zimą.

Zaslon sobie chłodnicę na pewno poprawi sie stan nagrzewania auta.

ja zasłaniam cała i jest git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz tak czytam i nie kapuje co zaslaniacie bo jak zaslonilem to mi klima oszalała i econ non stop świeci a wentylator max obroty.

Jak wsadzilem osłonę między chłodnice to samo. [emoji17]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adasm 112 zostaw świece w spokoju bo łatwo przekręcić... A wtedy jest totalna lipa. Dokręca się do wyczuwalnego oporu. Zdaje się że moment dokręcania był 15 Nm a ukręcania świecy 25-30Nm także niewielki margines błędu.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem to termostaty w tych silnikach ulegają według mnie dziwnemu uszkodzeniu.

Za wolno się zamykają, jakby coś się w nich przycierało/blokowało i przez to na postoju temp. spada do ok 70 stopni.

Jak kupiłem oryginalny to było OK tylko przez dwie zimy - trzymał w najwieksze mrozy temp ok. 90 stopni.

Teraz czeka mnie wymiana, raptem po dwóch latach, chwila postoju na skrzyżowaniu i wskazówka spada w dół.

Edytowane przez CzarekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie kolego Elmer80 do kręcił em aż poczułem opór i nic więcej nie ruszam. Odpala odrazu i ładnie a nie jak wcześniej ciężko i jakbym pracował na dwóch cylinderkach ;) czyli nic nie ruszać z tym termostatem i zostawić wszystko tak jak powinno być. Gdy zimno spada częściowo jak na postoju a gdy ruszam wszystko wraca do normy ;) nic nie ruszać nic nie robić jak większość bardzo podpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w czasie nawet delikatnej jazdy , trzyma 87 st.C ( +/- 3 stopnie ) to nie ruszaj, wszystko jest O.K. :)

I tu sie zdziwisz 3 dni temu stle. I sie grzalem ponad 2 godzinki non stop i temp na blacie 90 klima. Na 21 na zewnatrz minus 3

wystrugane jednym palcem na szybkosci wiec badz wyrozumialy

Na blacie pokazuje 90 st.C, jak sterownik silnika widzi temperaturę w zakresie 80-100 st. C, żeby niepotrzebnie nie stresować pana kierownika :hi::decayed:

Jak byś podpiął wtedy Vag-a, to byś się dowiedział, jak się zachowywała dokładnie temperatura silnika , kładę głowę , że nie stała w miejscu na 90 stopniach :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...