Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Wymiana taśmy poduszki powietrznej A4 95r. - fotostory


tomekpal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jakiś czas temu zaświeciła się w moim A4 95r. 1.9 TDI kontrolka air bag. Po kontroli na VAG-u stwierdzono, że taśma poduszki powietrznej kierowcy jest do wymiany.

Zakupiłem zatem taką "tasiemkę" i własnoręcznie ją wymieniłem. Czas roboty to nieco ponad 1 godzina.

A wyglądało to tak:

Najpierw odłączamy akumulator, żeby wszystko przebiegło bezpiecznie, wyciągamy maksymalnie kierownicę do siebie, a później:

1. odkręcamy poduszkę - czyli dwie śrubeczki umieszczone od tyłu kierownicy - klucz imbusowy

221444c3368c34e2m.jpg

2. odpinamy przewód poduszki powietrznej, wystarczy mocno chwycić i z czuciem pociągnąć za czerwoną końcówkę

6adb24de49224d3bm.jpg

3. wyciągamy plastyk koło licznika - pociągamy go do siebie, nie jest mocowany żadnymi śrubami

dfab4259c2fbf883m.jpg

4. odkręcamy górną pokrywę kolumny kierownicy - dwie śrubki są umieszczone od dołu kolumny kierownicy, po dwóch stronach, potrzebny jest długi i cienki śrubokrent

c70a7294ff102d8bm.jpg

5. odłączamy przewody w tych dwóch kostkach, są to przewody które wychodzą z taśmy poduszki i łączą się ze wskazanymi na zdjęciu kostkami

06dead52d18a6153m.jpg

6. po odłączeniu poduszki, co już zrobiliśmy, roztacza się taki widok. Na samym środku jest wciskany plastyk, który delikatnie podważamy i wyciągamy, ale wcześniej rozłączamy złączkę po lewej stronie

c0b36da0094b4d97m.jpg

7. po wyciągnięciu plastyku i odłączeniu wtyczki, widzimy 4 duże śruby i 4 małe śrubeczki, które odkręcamy w pierwszej kolejności kluczem specjalnym, nie wiem jak on się precyzyjnie nazywa ale jest to kształt 6-io ramiennej gwiazdki i wyciągamy delikatnie tą ramienną blachę z układem scalonym

3215e8de4124dd88m.jpg

8. po wyciągnięciu tej blachy, odkręcamy śrubkę mocującą przewód połączony z blaszką z lewej strony (nr 1 i 2 na zdjęciu) a następnie wyciągamy luźną śrubkę (nr 3 na zdjęciu). Następnie odkręcamy te duże 4 śruby umieszczono na rogach używając klucza nasadowego nr 22)

5cb30822ec8249bbm.jpg

9. po odkręceniu tych śrub mamy taki widok

034fe9fa3cf5ed74m.jpg

10. powoli zdejmujemy tą całą nakładkę, uważając aby nie powypadały 4 sprężynki służące za podkładki i zabieramy się za demontaż blaszki pokazanej na zdjęciu. Odkręcamy 2 śrubeczki, taką specjalną końcówką jak wcześniej (nr 1 na zdjęciu), następnie śrubę, która mocuje kierownicę (klucz nasadowy nr 24) - (nr 2 na zdjęciu) i delikatnie wyjmujemy końcówkę z plastykowego ruchomego ogranicznika (nr 3 na zdjęciu).

Uwaga: kierownica cały czas pozostaje na swoim miejscu, ściągamy ja na samym końcu.

ecc88bc8f10b1c18m.jpg

11. następnie odkręcamy pozostałe nam ostatnie 4 śrubki (śrubokręt krzyżak) mocujące taśmę do tyłu kierownicy i trzymając ręką taśmę z tyłu kierownicy zdejmujemy kierownicę.

b4e08a8b99fc44ffm.jpg

12. wymontowana taśma wygląda tak:

7161fcadc8a2727am.jpg

WYMIENIAMY TAŚMĘ I WSZYSTKO MONTUJEMY W ODWROTNEJ KOLEJNOŚCI :)

UWAGI:

Niestety aby wymontować taśmę musimy rozkręcić cały środek kierownicy.

Po wymontowaniu taśmy, bezwzględnie należy uważać aby nią nie kręcić, tzn. można to robić ale trzeba ją później ustawić w pozycji pierwotnej.

Gdy przekręcimy ją o 360 stopni, to po montażu i zakręceniu kierownicą po prostu ją zerwiemy, bo "jej braknie".

Dlatego należy uważać przy zakupie używanej taśmy i kupić ją z pewnego źródła (ja kupiłem używkę i po montażu jest OK).

Po montażu nie obejdzie się bez wizyty u mechanika i podpięciu VAG-a w celu skasowania błędu, bo pomimo montażu sprawnej taśmy kontrolka air bag dalej będzie się świeciła.

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomekpal

kluczem specjalnym, nie wiem jak on sie precyzyjbie nazywa ale jest to kształt 6-io ramiennej gwiazdki
ten klucz to TORX :good: torx t25 jeśli się nie mylę :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze można połączyć z postem o regeneracji taśmy poduszki.... był gdzieś na forum.... tylko teraz nie moge znaleść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. odkręcamy poduszkę - czyli dwie śrubeczki umieszczone od tyłu kierownicy - klucz imbusowy

Dla uściślenia dodam tylko, że nie są to śruby imbusowe lecz gwiazdkowe, jednak fakt faktem że odpowiednio dobranym imbusem też da się je odkręcić.

Aby jednak robić to zgodnie ze sztuką i nie "objechać" ich dookoła - zdecydowanie bezpieczniej użyć odpowiednio dobranej gwiazdki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawno nie zaglądałem do tego mojego postu. zamieniłem linki do zdjęć na miniaturki i teraz dużo lepiej to wygląda,

a co do tego klucza to pewnie macie rację ale ja zawsze odkręcałem te śrubki imbusem i było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a za opis duży plus, bardzo przydatny dla kogoś kto tego wcześniej nie robił :good:[br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 16:10_________________________________________________

Gdy przekręcimy ją o 360 stopni, to po montażu i zakręceniu kierownicą po prostu ją zerwiemy, bo "jej braknie".

Dlatego należy uważać przy zakupie używanej taśmy i kupić ją z pewnego źródła (ja kupiłem używkę i po montażu jest OK).

Mając odrobinę czucia w rękach można taką taśmę wycentrować wg liczby obrótów i bardzo uważnego wyczucia oporu gdy taśma "nie chce iść dalej".

Nalezy tak ustawić środek aby w każdą stronę dało się wykonać pełne 3 obroty (o 360 stopni), potem zaczyna się opór. Oczywiście nie wolno kręcić na siłę gdy opór się pojawi.

Warunkiem jest oczywiście to że ktoś już wcześniej takiej taśmy nie założył na kierownicę i nie zerwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Mam taką małą prośbę. Mógłbyś opisać które przewody są od klaksonu?? Z góry dzięki :)

Jak zdejmiesz kierownicę - przewód od poduszki jest 2-żyłowy i ma czerwoną wtyczkę, natomiast przewód od klaksonu jest 1-żyłowy i ma białą wtyczkę.

od drugiej strony (za taśmą) też łatwo je rozróżnić - prostokątna wtyczka od klaksonu ma wykorzystany tylko jeden pin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie może czy jesli przekładam cały środek (airbag, zwijak itp.) z jednej kierownicy do drugiej kierownicy to czy również będę musiał podpiąć auto pod VAGa celem wykasowania błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie może czy jesli przekładam cały środek (airbag, zwijak itp.) z jednej kierownicy do drugiej kierownicy to czy również będę musiał podpiąć auto pod VAGa celem wykasowania błędu?

Jeśli zrobisz to wszystko przy odłączonym aku to nie powinno być potrzeby wykasowania błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile taka taśma kosztuje? bo u mnie tez swieci cały czas kontrolka od AIRBAG i stawiam tez na taśme

50-80 zł używka. Ceny nowych raczej kosmiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam morze macie rozpiskę pinów do czerwonej wtyczki czy to bez znaczenia ???

Bez znaczenia jest kolejność tych pinów.

Ps. Morze to może być Bałtyckie. Szanujmy swój język.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim kluczem odkręcamy kierownicę? Chodzi o demontaż całej kierownicy.

nr. 24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...