marek232 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Interesuje mnie sprawa rozpórek możecie mi powiedzieć które warto zastosować aby jak najbardziej zniwelować wychylanie auta w zakręcie na jednej ze stron jest bardzo ciekawie wszystko opisane szczególną uwagę zwróciła na siebie ostatnia rozpórka anti roll bar http://www.mickey-garage.com/warsztat/12/dlaczego-warto-miec-rozporki wiecie może czy jest wgl coś takiego do audi b5?
majkel_majki Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Anti roll bar to jest stabilizator poprzeczny, seryjnie masz to w każdym a4. Jeżeli chcesz poprawić prowadzenie zamontuj grubszy stabilizator z s4 albo 2.5 tdi i rozpórkę kielichów. W cywilnym aucie nie ma co przesadzać z usztywnianiem nadwozia.
wesz82 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Grubszy stabilizator był takze dawany w 1.9TDI ale do wersji zawieszenia 1BE. Sa dwie rozpórki górna była w A4 2.5 ale można ją spokojnie przerobić z A6 C5. Dolna to zwykły płaskownik takze mozna samemu zrobić lub kupic tu za ok 50zł. Jak rozpórki to obie zrobią robotę tj powinny Cie zadowolić oddzielnie rożnie może być. Oczywiscie bez zadnej ingerencji w zawieszenie tj gwint itd
marek232 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2014 Właśnie gwint będzie ap do tg niski profil opony i właśnie chciałem wszystko dopełnić rozpórkami ok czyli górna od a6 a dolną mogę że zwykłego płaskownika macie może jakiś schemat jak to przymocować od dołu?
konus Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 dolną najlepiej ogarnąć z rurki zaklepanej na końcach. montuje się ją do sanek silnika. Z tym że najlepiej ją przykręcić od góry tych uchwytów. Wg. mnie jest ona zbędna przy dobrej glebie bo jest to kolejny element którym można gdzieś zawadzić
marek232 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2014 Możecie mi podać długość całkowita tej rurki? To przygotowałbym ja sobie przed wjazdem na kanał
tomaszstn Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Tak dla wyjaśnienia bo jest tu kilka nieścisłości: Stabilizator w B5 wychodził w 3 odmianach. 1. Bodajże tylko polift, sedan, silniki 1.6 i 1.8 - mniejsza średnica ( nie pamiętam ile mm bo z głowy to piszę ) 2. J.w. tylko że Avant oraz wszystkie inne wersje silnikowe z zawieszeniem 1BA ( Grubszy ) 3. Wszystkie A4 z zawieszeniem 1BE oraz S4 i RS4 ( Cięższy, czyli ścianki grubsze ) Jeśli chodzi o rozpórki to polecam górną tylko i wyłącznie z A6 C5 a dolną tylko i wyłącznie ori z B5. Przerabiałem kilka wariantów i żaden się nie sprawdził jak ten powyżej.
misiek95 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 też polecam dolną orginalną. Na płaskownik kilka osób narzekało i sie go pozbywali. ja mam teraz góre a6 c5 i ori dół i jest miodzio. Nawet przy 1be i baloniastej oponie czuć dużą poprawe w prowadzeniu
gabriel_bar Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) ja też polecam, ja płacilem w aso 88 zł numer OE 8D0399375 mam u siebie 1BV i dystanse 15 przód i 20 tył, super się trzyma na zakrętach Edytowane 6 Grudnia 2014 przez gabriel_bar
fafnasty Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 ta dolna mocowana do sanek jest zupełnie bez sensu! ori mocuje sie ja do aluminiowych uchwytów z przystosowanym do tego miejscem (ostworem z gwintem) ale i tak bardzo mało ona daje.... ale za to górna na kielichy ori z A6 C5 daje rade i polecam taka operacje auto stabilniejsze
tomaszstn Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Bo najwięcej daje komplet, górna, dolna i stabilizator z 1BE
yuhri Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Tak dla wyjaśnienia bo jest tu kilka nieścisłości: Stabilizator w B5 wychodził w 3 odmianach. 1. Bodajże tylko polift, sedan, silniki 1.6 i 1.8 - mniejsza średnica ( nie pamiętam ile mm bo z głowy to piszę ) 2. J.w. tylko że Avant oraz wszystkie inne wersje silnikowe z zawieszeniem 1BA ( Grubszy ) 3. Wszystkie A4 z zawieszeniem 1BE oraz S4 i RS4 ( Cięższy, czyli ścianki grubsze ) Jeśli chodzi o rozpórki to polecam górną tylko i wyłącznie z A6 C5 a dolną tylko i wyłącznie ori z B5. Przerabiałem kilka wariantów i żaden się nie sprawdził jak ten powyżej. Tzn że jakbym chciał poprawić twardość skrętu w 1,9 AHU 98' to w który stabilizator celować? Mam porównanie swojego auta z poliftowym AJM-em i ten drugi jest wyraźnie stabilniejszy na zakrętach.
tomaszstn Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Jak w tamtym był seryjnie zawias 1BE a w Twoim 1BA to różnica właśnie w stabilizatorze. Często też w poliftach była seryjnie dolna rozpórka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się