zioleks Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Witam! Zauważyłem ostatnio że tylne głośniki w mojej B6 sedan prawie wcale nie działają. Prawie tzn jak przestawię dźwięk tylko na tył i podkręcę na max to grają, ale nie ma tego uderzenia basu mimo że sam sub działa. Gdyby nie łączyło coś to w ogóle nie dałyby znaku życia, albo przerywałoby, jednak nie mam takich akcji. Moje radio to RNS D. Czy to może być znak padnięcia wzmacniacza?
kdawid Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Zależy jak słabo grają, normalnie tylne głośniki grają słabiej niż przednie i to jest normalne. Jednak jak grają bardzo słabo to już normalne nie jest i może wskazywać na uszkodzenie wzmacniacza.
zioleks Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 Przy ustawieniu 50/50 tyłu w ogóle nie słychać...poza gwizdkami... Tak chyba być nie powinno. Muszę podmienić ten wzmacniacz.
kdawid Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Podmień i sprawdź czy będzie lepiej, ja jak siedzę z przodu to też tyłu prawie nie słyszę bo przód gra dużo głośniej przy ustawieniach 50/50. Jak usiądę z tyłu to słyszę już tył.
zioleks Opublikowano 6 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2014 Ten typ tak po prostu ma. Może i ma ale nie powinien mieć aż tak bardzo!
krzysiekvtec Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 A nie latwiej ci podmienic glosnik w drzwiach ? Sprasz czy uszczelkami nie poszla na niego woda i byc moze membrana ledwo daje radensie ruszac dlatego gra ale bez efektu
zioleks Opublikowano 6 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2014 A nie latwiej ci podmienic glosnik w drzwiach ? Sprasz czy uszczelkami nie poszla na niego woda i byc moze membrana ledwo daje radensie ruszac dlatego gra ale bez efektu 1. Nie jest łatwiej demontować głośniki z drzwi niż wyjąć i założyć wzmacniacz, przynajmniej tak mi się wydaje... tym bardziej że wczoraj dobrałem się do niego po ciemku prawie... 2. Wszystkie trzy słabo grają ( ten w podszybiu także), więc raczej mało prawdopodobne że zalało obydwa w drzwiach i jeszcze tego na podszybiu...
sunblade Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Proponuję lekko przerobić wzmacniacz (8E9 035 223 D). Modyfikacja polega na wymianie kondensatorów zasilania końcówek mocy. Ja zastosowałem 10000uF/25V zamiast fabrycznych 2200uF. W moim przypadku jeden z nich (od końcówki głośników drzwi) był napuchnięty. Dodatkowo, do elektrolitów dodałem równolegle 100nF (MKT). O ile dodatkowe kondensatory 100nF są opcjonalne, to elektrolity obowiązkowo należy wymienić na 10000uF/25V. (UWAGA! Należy zachować prawidłową polaryzację !)
grzegolas Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Jaka jest poprawa po wymianie na te 10000uF
zioleks Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2014 Ciekawy temat, ale nie wiem czy dotyczy wzmacniaczy 8E5 035 223. A ja właśnie mam taki. Poza tym u mnie wizualnie jest wszystko w porządku, nie spuchnięty żaden element. Czytałem gdzieś o tym czarnym prostopadłościanie z napisem "maluska", tzn że ktoś wymienił i usunął tym samym problemy wzmacniacza...
sunblade0 Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Ciekawy temat, ale nie wiem czy dotyczy wzmacniaczy 8E5 035 223. A ja właśnie mam taki. Poza tym u mnie wizualnie jest wszystko w porządku, nie spuchnięty żaden element. Czytałem gdzieś o tym czarnym prostopadłościanie z napisem "maluska", tzn że ktoś wymienił i usunął tym samym problemy wzmacniacza... "Maluska" to przekaźnik zasilania wzmacniacza. Wzmacniacz 8E9 035 223 jest zasilany z bezpiecznika (równolegle z radiem), o jego załączeniu decyduje radio/RNS - na pin 9 podawany jest + 12V, który steruje przekaźnikiem. Załączam pinout wzmaka, może się komuś przyda. Jeżeli ktoś jest zainteresowany uzyskaniem lepszej pracy suba to proponuję odwrócić polaryzację głośnika niskotonowego. Najprościej usunąć nożykiem do tapet kawałek plastiku z wtyczki. Warto zaślepić kratkę, która znajduje się tuż pod pudłem suba. Jej obecność powoduje ultra denerwujący odgłos "pierdzenia" suba. Muszę przyznać, że po wymianie kondensatorów we wzmacniaczu i odwróceniu biegunów suba całość jest do przyjęcia jak na seryjny system audio. Tak czy owak rożnica przed i po jest kolosalna. Jeśli ktoś ma RNS-E, to polecam wyłączyć GALA w ustawieniach dźwięku.
airbob Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 A na jakich układach scalonych jest zrobiona końcówka mocy w tym wzmacniaczu ?
kuba.goller Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Wiecie jaki jest zamiennik do Maluska 0612 albo gdzie go kupić?
POWER-KRIS Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 (edytowane) To EER2C S12 DC12 . Np tu. http://north.pl/karta/eer2c-s12-dc12v-12vdc-przekaznik,732-CD-1029.html Lub Olx http://olx.pl/i2/oferta/przekaznik-eer2c-s12-dc12v-audi-concert-wzmacniacz-a4-CID5-ID8wmSN.html Edytowane 2 Marca 2015 przez POWER-KRIS
kuba.goller Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 (edytowane) Dzięki. Ktoś się jeszcze bawił w zmianę kondensatorów na 10000? jaki wnioski? Edytowane 2 Marca 2015 przez kuba.goller
POWER-KRIS Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Tu nie trzeba wniosków. Większa pojemność kondensatorów fajniejsze bum. Kolega za niska kasę wam prawie Bose zrobił.[emoji12] Tylko napięcie ma być 25V bo 16 to fajniejsze bum ale balansowanie nad przepaścią.Ewentualnie prawdziwe bum.[emoji12]
kuba.goller Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 Pytanie czy przy zwykłym audio nie będzie zbyt dużej różnicy między przodem a tyłem z sub? Czy kondensator to np. http://allegro.pl/kondensator-10000uf-25v-105c-18x42mm-1372-i5037666323.html?
zioleks Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Opublikowano 7 Marca 2015 Proponuję lekko przerobić wzmacniacz (8E9 035 223 D). Modyfikacja polega na wymianie kondensatorów zasilania końcówek mocy. Ja zastosowałem 10000uF/25V zamiast fabrycznych 2200uF. W moim przypadku jeden z nich (od końcówki głośników drzwi) był napuchnięty. Dodatkowo, do elektrolitów dodałem równolegle 100nF (MKT). O ile dodatkowe kondensatory 100nF są opcjonalne, to elektrolity obowiązkowo należy wymienić na 10000uF/25V. (UWAGA! Należy zachować prawidłową polaryzację !) A jak się to ma do wzmacniacza 8E5 035 223 ? (Foto wnętrza poniżej). Jest tam jeden kondensator 2200/25v i trzy sztuki 6800/16V. Tu też można/trzeba zamienić tego 2200 na 10000/25V ?
airbob Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Widać producent tutaj dał większe pojemności. Trudno powiedzieć który wzmacniacz jest nowszą konstrukcją i czy większe pojemności są efektem poprawek czy może ta konstrukcja jest przed "ekonomizacją". Nie jest też wykluczone że wzmacniacze są na różnych końcówkach mocy i ich aplikacja producenta sugeruje zastosowanie takich właśnie pojemności. Moim zdaniem w twoim wzmacniaczu już bym nie dokładał kondensatorów. Sumaryczna pojemność jest już dość pokaźna. Mógłbyś sprawdzić jakie oznaczenia mają układy scalone przypięte tymi metalowymi klipsami do radiatora ? Ciekaw jestem czy te kondensatory są na zasilaniu czy może już bezpośrednio w obwodzie podbijającym napięcie w końcówce mocy (są takie układy). Dla tych co chcą dokładać kondensatory sugeruję użycie mniejszych pojemności ale za to zwiększenie ilości kondensatorów. Wiem że to rozwiązanie jest bardziej kłopotliwe w montażu aczkolwiek z punktu widzenia szybkości oddawania zgromadzonego ładunku znacznie bardziej skuteczne (szybsze). Dodatkowo takie duże gabarytowo kondensatory bardzo łatwo mogą oderwać ścieżki od płytki i ciężko je solidnie umocować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się