Jump to content
IGNORED

Wymiana uszczelki pod głowicą co przy okazji


Lukasz_200616
 Share

Recommended Posts

Witam

Niestety stało się czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą wycieka olej z przodu silnika.

skoro będzie wymieniana uszczelka to przy okazji postanowiłem wymienić jeszcze inne istotne elementy

- Pierścienie na tłokach

- kpl zaworów

- uszczelniacze zaworowe

- śruby głowicy cylindrów

- prowadnice zaworów

- obróbka głowicy cylindrów ( planowanie itp )

i teraz pytanie czy warto coś jeszcze wymieniać? tak aby już nie było potrzeby więcej głowicy zrzucać.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Niestety stało się czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą wycieka olej z przodu silnika.

skoro będzie wymieniana uszczelka to przy okazji postanowiłem wymienić jeszcze inne istotne elementy

- Pierścienie na tłokach

- kpl zaworów

- uszczelniacze zaworowe

- śruby głowicy cylindrów

- prowadnice zaworów

- obróbka głowicy cylindrów ( planowanie itp )

i teraz pytanie czy warto coś jeszcze wymieniać? tak aby już nie było potrzeby więcej głowicy zrzucać.

Jak oddasz głowicę do roboty to chyba Ci wszystko powymieniają co przy głowicy się znajduje, tylko pytanie jak się mają twoje gniazda pompek? może je też będzie trzeba tulejować? sprawdź to dobrze jak są Ok to tylko kup nowe uszczelnienia pompek i ja bym od razu machnął komplet rozrządu (pasek rolki napinacz pompa itp) Darował bym sobie te pierścienie po co ruszać coś jak działa dobrze a tak mi się wydaje żeby wyjąć tłok to trzeba rozgrzebać dół silnika wiąże się to z uszczelką pod miską i pewnie nowe panewki by się zdały (szkoda kasy jak jest dobre)

Edited by marsko
Link to comment
Share on other sites

Witam ja też jestem po wymianie uszczelki pod głowicą sąćzył się olej z lewej strony silinka a dodatkowo płyn chłodzący poszedł w rure wydechową. Głowica przeszła kompleksową regeneracje dodatkowo trzba bło wymienić popychacze hydrauliczne ale coś chyba nie wyszło bo teraz dziwnie odpala na zimno łapie od razu wskakuje na 500 obrotów i w ciągy 2 sek podnosi się do 1000 i niewiem czy to się ułoży wszyscy każą jeździć ale mi się to nie podoba prze remontem od razu wskakiwał na 1000 czy to było lato czy zima

Link to comment
Share on other sites

Witam

Niestety stało się czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą wycieka olej z przodu silnika.

skoro będzie wymieniana uszczelka to przy okazji postanowiłem wymienić jeszcze inne istotne elementy

- Pierścienie na tłokach

- kpl zaworów

- uszczelniacze zaworowe

- śruby głowicy cylindrów

- prowadnice zaworów

- obróbka głowicy cylindrów ( planowanie itp )

i teraz pytanie czy warto coś jeszcze wymieniać? tak aby już nie było potrzeby więcej głowicy zrzucać.

Jak oddasz głowicę do roboty to chyba Ci wszystko powymieniają co przy głowicy się znajduje, tylko pytanie jak się mają twoje gniazda pompek? może je też będzie trzeba tulejować? sprawdź to dobrze jak są Ok to tylko kup nowe uszczelnienia pompek i ja bym od razu machnął komplet rozrządu (pasek rolki napinacz pompa itp) Darował bym sobie te pierścienie po co ruszać coś jak działa dobrze a tak mi się wydaje żeby wyjąć tłok to trzeba rozgrzebać dół silnika wiąże się to z uszczelką pod miską i pewnie nowe panewki by się zdały (szkoda kasy jak jest dobre)

Rozrząd kompletny wymieniony 15k temu, 2 tygodnie temu wymieniony wałek,popychacze,panewki oraz uszczelnienia wtryskiwaczy, gniazda pompek w dobrym stanie, w środę został wyczyszczony kolektor dolotowy i EGR planuje wymienić pierścienie ponieważ na 3 i 4 cylindrze są duże korekty dawek ( około -0.98 na 3 i +1.02 na 4 pozostałe +- 0.05 a pompki 100% sprawne sprawdzane u fachowca.

Edited by Lukasz_200616
Link to comment
Share on other sites

Głowica przeszła kompleksową regeneracje

Ile zapłaciłeś za tą kompleksową regeneracje głowicy?

Link to comment
Share on other sites

Witam ja też jestem po wymianie uszczelki pod głowicą sąćzył się olej z lewej strony silinka a dodatkowo płyn chłodzący poszedł w rure wydechową. Głowica przeszła kompleksową regeneracje dodatkowo trzba bło wymienić popychacze hydrauliczne ale coś chyba nie wyszło bo teraz dziwnie odpala na zimno łapie od razu wskakuje na 500 obrotów i w ciągy 2 sek podnosi się do 1000 i niewiem czy to się ułoży wszyscy każą jeździć ale mi się to nie podoba prze remontem od razu wskakiwał na 1000 czy to było lato czy zima

Rozrząd dobrze ustawiony? Kąt synchronizacji itd sprawdzone ?? filtr paliwa ok ? :)

Link to comment
Share on other sites

cena remontu robota + części 1600

a co wchodziło w skład wymienionych części

Hej

zauważyłem dzisiaj że podczas odpalania po nocy silnik puszcza białego dymka i ma lekkie opory w odpaleniu, następnie silnik pracuje równo ale delikatnie kopci na biało a po gwałtowny dodaniu gazu wydobywa się mała chmurka białego dymu a później dalej delikatnie kopci w raz ze wzrostem temp kopcenie jest mniejsze dodam jeszcze że mocno czuć spaliny.

powiedzcie jeszcze jakie są objawy pękniętej głowicy bo u mnie jedyne objawy napisane poniżej i mam nadzieję że są one związane raczej z pękniętą uszczelką głowicy.

-wyciek oleju z przodu silnika

-delikatne kopcenie na biało

-minimalny problem z odpaleniem po długim postoju ale to chyba wina synchronizacji wałka bo jest ustawiony na +1.7 później pracuje bez zastrzeżeń i odpala od strzała.

Edited by Lukasz_200616
Link to comment
Share on other sites

Przed rozebraniem sprawdź ciśnienie sprężania i próbę olejową będziesz wiedział czy jest sens ruszać dół silnika czyli pierścienie panewki itd.

Głowicę oddaj tam gdzie robią tuleje do PD. Same PD zrobisz w każdej chwili a gniazda już nie.

Wyciek z przodu silnika może być z simeringu na wale i nie ma nic do opisanych przypadłości.

Przy zdjęciu rozrządu warto się temu przyjrzeć.

wysłane z Commodore 64

Link to comment
Share on other sites

cena remontu robota + części 1600

a co wchodziło w skład wymienionych części

Hej

zauważyłem dzisiaj że podczas odpalania po nocy silnik puszcza białego dymka i ma lekkie opory w odpaleniu, następnie silnik pracuje równo ale delikatnie kopci na biało a po gwałtowny dodaniu gazu wydobywa się mała chmurka białego dymu a później dalej delikatnie kopci w raz ze wzrostem temp kopcenie jest mniejsze dodam jeszcze że mocno czuć spaliny.

powiedzcie jeszcze jakie są objawy pękniętej głowicy bo u mnie jedyne objawy napisane poniżej i mam nadzieję że są one związane raczej z pękniętą uszczelką głowicy.

-wyciek oleju z przodu silnika

-delikatne kopcenie na biało

-minimalny problem z odpaleniem po długim postoju ale to chyba wina synchronizacji wałka bo jest ustawiony na +1.7 później pracuje bez zastrzeżeń i odpala od strzała.

u mnie przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą , często rano przy odplaniu mocno kopcił na biało-szaro i wyrzucał płyn zbiorniczkiem ok 0.5L na ok 400km w trasie

Link to comment
Share on other sites

To że masz duże korekty na 3 i 4 cylindrze nie znaczy że wtrysk jest do bani. Tak jak wyżej napisali, spradź kompresję silnika, i dokładnie zlokalizuj wyciek oleju.

Link to comment
Share on other sites

Przyczyną wycieku oleju okazały się 2 simeringi ( wałka rozrządu i wału korbowego ) a biały dym okazał się być parą wodną, więc temat do zamknięcia.

Edited by Lukasz_200616
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...