Jump to content
IGNORED

[A4 B5] Z nawiewów leci zimne powietrze / ocena działania układu chłodzenia


shin
 Share

Recommended Posts

Witam.

Problem był już wałkowany wiele razy, na wielu forach. Przeczytałem ich kilkadziesiąt i zaczynam się gubić w tym jak to wszystko powinno działać.

Sytuacja wygląda tak:

Po przejechaniu kilku kilometrów (7-8) silnik się ładnie nagrzewa, wskazówka dochodzi do 90 stopni i cały czas się utrzymuje. Mimo to z nawiewów leci zimne powietrze bez względu czy jadę szybko czy wolno, krótko czy długo - leci cały czas ta sama temperatura. Zauważyłem też że przy załączonym wentylatorze chłodnicy (ten duży), czyli przy załączonym dużym obiegu (o ile się nie myle) dolny wąż dochodzący do zbiorniczka wyrównawczego jest zimny, a chyba powinien być ciepły.

Zdecydowałem się założyć ten temat ponieważ we wszystkich przeczytanych do tej pory przeze mnie ludzi mięli problemy z nagrzewaniem się silnika - u mnie tego nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Gdy bedziesz miał te 90 stopni to sprawdz jakiej temperatury są przewody wchodzące do nagrzewnicy. jesli gorące to winy raczej szukaj w zacietym silniczku regulacji temperatury w aucie.

Link to comment
Share on other sites

Gdy bedziesz miał te 90 stopni to sprawdz jakiej temperatury są przewody wchodzące do nagrzewnicy. jesli gorące to winy raczej szukaj w zacietym silniczku regulacji temperatury w aucie.

Sprawdz czy klima nie ma błędu 8.5 naciskając obieg zamknięty + górny nawiew, potem jeszcze raz obieg zamknięty i wyświeylą się kody błędów jak będzie 8.5 lub 8.7 oznacza blokade silnika regulacji temperatury nawiewu.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli sprawdzi się teoria z przytkaną nagrzewnicą to możesz spróbować ją przepłukać. Operacja zajmuje pół godziny, kosztuje prawie nic i może przynieść zaskakująco dobre efekty. U mnie po płukaniu śmiga drugi rok.

Link to comment
Share on other sites

Zobacz czy masz regulację klapy temperatury. Może nie chodzi?

Link to comment
Share on other sites

A gdzie są te węże nagrzewnicy? Jeżeli chodzi te dwa pod szybą to są trochę ciepłe. Co do kodów klimatronika to mam wejść w jakiś konkretny kod? Przełączając mam od C1 do C76. Zaraz po wejściu do kodów pojawia mi się ".0" czyli jeżeli dobrze myślę oznacza to brak błędów? Przy przełączaniu temperatury lub nawiewu na szybę, pasażerów lub nogi słyszę jak chodzą klapy.

v3n0m a w jaki sposób płukałeś tą nagrzewnice?

Link to comment
Share on other sites

no to w pod szybą w okolicy akumulatora skoro masz 90 stopni to one powinny być gorące już. Dodaje linka z czyszczenia nagrzewnicy kolega denveco bardzo fajnie krok po kroku to opisał.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/257460-czyszczenie-nagrzewnicy-jak-leci-slabe-letnnie-powietrze-przy-90-c/

Edited by Grztom
Link to comment
Share on other sites

Wita, ja sie dolacze do tematu. Moj problem jest podobny, z nawiewu leci praktycznie zimne powietrze mechanik doradzil wymiane uszczelki pod glowica. Mialo to pomoc i dodatkowo zlikwidowac ubytek plynu chlodniczego. Z ubytkiem plynu rzeczywiscie pomoglo natomiast temperatura dmuchanego powietrza byla z dnia na dzien coraz nizsza. Dodatkowo 3 dni do tylu zauwazylem ze temperatura na zegarze byla ok 93-94 stopnie. Zdarzylo sie to pierwszy raz odkoad posiadam to auto. Teraz natomiast utrzymuje sie rowno na 90. Oczywiscie tez mam klimatronika.

Sprawdzalem te bledy na klimatroniku i na kazdym stopniu od 1 do 76 jest praktycznie inna wartosc. Tylko na 70 stopniach wykazalo 8.5. Chyba ze cos zle robie? Prosze o podpowiedzi ale takie z serii "powoli za rączke i do baru" bo mechanik ze mnie taki ze szkoda gadac. No chyba ze znajdzie sie ktos na forum z okolic Zagłębia lub nawet Śląska kto by mi tą awarie ogarnal? Oczywiscie zaplace bo juz mam dosc tych pseudo mechanikow ktorzy tylko duzo gadaja i kasuja za naprawy ktore i tak nic nie daja.

Link to comment
Share on other sites

No tak samo sprawdzic węże do nagrzewnicy, najlepiej mieć dostęp do komputera tez i posterować silniczkami czy wgl działają.

Link to comment
Share on other sites

Po co od razu do komputera. Sprawdź czy silniczki pracują sterując z klimatronika.

Link to comment
Share on other sites

W celu lepszego widoku zdemontujesz schowek pasażera. Następnie na włączonym zapłonie przyciskaj przycisk + i patrz czy silnik steruje klapą. Tak do końca, potem w drugą stronę przyciskiem -.

Link to comment
Share on other sites

Drodzy koledzy. Mój problem wygląda podobnie BRAK OGRZEWANIA W KABINIE!!! ale i jest trochę inny od tego co opisany.

Czytałem chyba wszystkie posty jakie były na forach ( 7 dni maglowania wieści) i nie spotkałem się z czymś takim.

Czyli do sedna. :

NAJPIERW DIAGNOSTYKA TEGO CO JUŻ WYCZYTAŁEM NA FORACH.

Odpalam samochód. Jadę 4 minuty i mam 90 stopni na zegarze. Temperatura się trzyma idealnie na 90 stopni.

1) Sprawdzony poziom płynu. Czyli na zimnym mam miedzy MINI a MAX a jak chodzi motor to podchodzi do poziomu MAX

2) Błędów w climatronicu nie wykazuje.

- Czyli wchodzę na nawiew góra plus obieg zamknięty

-Wybieram C1 (kod DTC) i wyskakuje 0

- Wybieram od 32 do 35 (kody licznika błędów klap nawiewu) i wyskakuje 0

- Wybieram 56 do 60 i (kody czujników temperatury) Każdy z nich pokazuje temperatury dobrze.

3) Z nagrzewnicy wychodzące węże są ciepłe

- Przy okazji jak już je dotykałem pokusiłem się zsunąć wąż z dziurką do odpowietrzania i siknął mi strumień płynu chłodzącego na jakieś 2 metry w górę.

Czyli to co pisali wyżej mam za sobą.,.. i dochodzimy do różnicy !!!

Kiedy temperatura na zegarze pokazuje 90 stopni.

Otwieram maskę i ściskam wąż,

O ten

86966866130732347855.jpg

I po takim nagniataniu tego węża z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe ale nie jest to gorące powietrze. Po kilku minutach zaczyna znów temperatura powietrza spadać i znów wieje zimne powietrze.

Może ktoś podpowiedzieć co to może być?

P.S.

6 tyś km temu robiony był rozrząd i wymieniona była pompa wody na nową. Klima jest nabita i w lato działała jak należy.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli po ściskaniu węża zaczyna grzać , a potem przestaje to by wskazywało na zapowietrzony układ.

Link to comment
Share on other sites

najpierw wyczyść nagrzewnice.kilka dni temu przerabiałem to w b6.Dwa węże ciepłe do nagrzewnicy,a w aucie zimno. po zalaniu odkamniemiaczem , octem ,kilkukrotym płukaniu wodą wróciło ogrzewanie .Teraz po 2-3km przy -7 stopniach ciepłe powietrze z kratek leci

Link to comment
Share on other sites

Jutro zrobię płukanko nagrzewnicy. Napiszę jakie rezultaty.

Link to comment
Share on other sites

Płukanie nagrzewnicy pomoże. Sam przerabialem temat jakieś dwa tygodnie temu, a objawy miałem takie same.

Link to comment
Share on other sites

Nagrzewnica przepłukana. Z węży popłynął szlam jak z leśnego bagna, W kabinie zrobiło się ciepło. Co prawda nie posiedzimy na krótki rękawek w środku ale jest już dużo cieplej.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Podobny przypadek jak u kolegi wyżej dotyczy również mojej bryki. Odpowietrzałem dziurką ale mogę to robić w kółko, zimno z nawiewów za to po ugniataniu małym tego grubego węża, z nadmuchów leci ciepłe powietrze - nie gorące bo takie powinno chyba być na Hi na Klimatroniku. Jak jest u Was gdy macie na Hi?

Jednak wystarcz że przestane uciskać i dmucha za moment zimnym. Płukanie nagrzewnicy to jedyne wyjście i pomoże? Brak mi sił już, chciałbym piekarnik w aucie :D

Klimatronik oczywiście 0 błedów, pod VAG'iem po teście wyjść 0 błędów - wychodzi na to ze klapki sprawne.

Dodam, że wymieniałem termostat bo auto miało 70 stopni, teraz bite 90 jak się rozgrzeje.

Link to comment
Share on other sites

Po przejechaniu ok 100km poziom płynu chłodniczego spadł do mini. Zrobiłem dolewkę i w kabinie zrobiło się gorąco do tego stopnia, że z ustawień Hi przeszedłem na 250C bo pot leciał mi z pleców :)

Zrobiłem kolejne 40km i poziom płynu trzyma miedzy mini a max. Podejrzewam, że układ się lepiej odpowietrzył sam niż za moją pomocą :)

Kolego piciuok

Kup 2m węża 19mm średnicy w środku (20zł), czysty lejek (6zł) i z 6 butelek octu(pamiętaj rozrobić 1:1) z wodą (12zł )+ ok 1 litr płynu chłodniczego na dolewkę ( po odłączeniu węży z nagrzewnicy trochę uciekło mi ^^)

Znajdź ciepły garaż z dostępem do bieżącej wody i po godzince zabawy i wydaniu ok 40zł będzie przyjemniej w autku :)

Lepiej tak niż wydać za nagrzewnicę i robotę ok 700zł ( bo tyle mi powiedział jeden z mechaników...)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To ja wam powiem to się zdziwicie. U mnie nie leciało cieple tak jak wyżej opisalem. Co się okazało?

Uwaga...

Pompa wody miała zniszczony wirnik a ona sama była od nowosco , czyli z 1997 roku! Tak samo rolka jedna bo druga juz była robiona w 2008.

Mechanik stwierdził ze zapieczony(zatarty) był również napinacz który ku mojemu szczęściu zacial się w pozycji maks. odchylonej.

Jak widać ktoś baaaardzo dbał o to. Dodatkowo w nagrzewnicy drobinki zmielonego czegoś, struktury ziarnistej, nie do wyplukania, prawdopodobnie cały układ czyms zawalony. Zaczęło się od odpowietrzania, wymiany termostatu, straty x l płynu, a konczac u mechanika.

Rozrząd wymieniony kompletny na ori podzespołach za 600 + 250 robota. Auto ma 300k przebiegu wiec dziwne ze jeszcze jeździ...

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku klapki od silniczkow dzialaly, na VAGu tez bez bledow. Pomoglo przeplukanie nagrzewnicy. Teraz leci cieple powietrze, na HI nie da sie dlugo jezdzic trzeba zmniejszac. Dodam tylko ze nagrzewnica zostala przeplukana bez zadnych odkamieniacczy, preparatow, octu. Poprostu plukanie zwykla woda pod cisnieniem w dwoch kierunkach. Syf niesamowity wyplywal.

Wszystkim dziekuje za porady, juz po raz "enty" wykazujecie sie lepsza wiedza niz nie jeden pseudomechanik.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej tak niż wydać za nagrzewnicę i robotę ok 700zł ( bo tyle mi powiedział jeden z mechaników...)

Pozdrawiam

Ile? Sam wymienialem nagrzewnicę... W Intercarsie zapłaciłem 48zł za nową nagrzewnicę i juz nie ma problemu z ogrzewaniem.... W tamtym roku płukałem i w tym juz miałem tego dość wolałem wymienić... tylko trzeba troche czasu poświęcić

Link to comment
Share on other sites

Lepiej tak niż wydać za nagrzewnicę i robotę ok 700zł ( bo tyle mi powiedział jeden z mechaników...)

Pozdrawiam

Ile? Sam wymienialem nagrzewnicę... W Intercarsie zapłaciłem 48zł za nową nagrzewnicę i juz nie ma problemu z ogrzewaniem.... W tamtym roku płukałem i w tym juz miałem tego dość wolałem wymienić... tylko trzeba troche czasu poświęcić

Dobrze kolego tylko ze niekazdy ma na to czas, warunkow (cieplego garazu z kluczami) albo poprostu wiedzy. Podejrzewam ze w wiekszosci tych przypadkow naprawa potrzebna byla na wczoraj ze wzgledu na niska temerature. Bo przeciez kto by myslal cieplym grzaniu w sloneczne miesiace? :)

Link to comment
Share on other sites

Czyli nawet jeśli przez dziurke odpowietrzajacą leci dosyć mocne ciśnienie to nagrzewnica może być zasyfiona?

Link to comment
Share on other sites

Jutro płukanko. Jak nie pomoże to wymiana. Dziękuje za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...