Rincew Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Audi a4 b6 quattro 1.8t. Kupiłem go na felgach 19' VERMILION, dodam ze z tyłu felga jest szersza. z przodu mam opony 235/35 a z tyłu 255/30. I z tąd moje pytanie. Słyszałem gdzieś tam (ale to nie potwierdzona informacja) ze jak ma sie napęd quatro to wszystkie felgi jak i opony muszą byc takie same ? zasłychnełem ze napęd szybciej będzie sie zuzywał czy jakos tak. Ja Nie czuje jakos zbytnio problemow z przyczepnością czy czegos co by sie działo dziwnego z autem.
jacek70 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Wysokość wszystkich kół ma być taka sama i tego ja się trzymam. Co do szerokości to nie wiem i nie experymentować nie chcę.
Robero321 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Powinny mieć te same rozmiary w Q
pioteros Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 (edytowane) roznica to niecale 2 % wiec w teorii mozesz jezdzic i nie powinno nic sie stac... aczkolwiek pomysl nad czyms węższym bo te opony oprocz samej masy b6 w q zabijaja jeszcze dodatkowo osiagi...co do twoich opon jeszcze, roznica srednic wyglada tak samo jakbys mial wszystkie 4 jednakowe, ale z przodu powiedzmy zuzyte do 3mm a z tyłu nówki 8mm bieznika... Edytowane 17 Grudnia 2014 przez pioteros
Robero321 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Nie wiem czy dobrze policzyłem ale wychodzi mi że różnica to 1, 8 % czyli profil 35 zrobi 492 obroty na kilometr a profil 30 zrobi tych obrotów 501 Masz różnicę 9 obrotów na kilometr 900 obrotów kola na 100 km. Na pewno na dobre to nie wyjdzie mechanizmowi Quatro gdzie konstruktorzy przewidzieli te same rozmiary nie bez powodu... Oczywiście nie musi Ci się rozsypać ale na pewno jest bardziej na to narażony
Rincew Opublikowano 17 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2014 Dzieki za trafne odpowiedzi. No szczerze mowiąc kupiłem go na tych felach z takimi oponami, ktos na tym musiał troche jezdzić, nic sie narazie nie stało. Szkoda mi zmieniać felgi bo na nich naprawde pieknie wygląda, podoba mi sie tez to ze felga z tyłu jest szersza przez wystający rant. może będzie dobrze
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 tutaj nie chodzi o Torsena bo on sobie poradzi problem bedzie miec EDS
pioteros Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 (edytowane) nie bedzie tomciu, eds jest wybitnie ulomny a poza tym nie działa powyżej 40 czy tam 50kmh robero torsen jest tak skonstruowany zeby minimalne roznice nic mu nie zrobily prosty przyklad, wiesze ze zawsze przednia os w kazdym aucie robi wiekszy przebieg niz tylna? przejedz sie po parkingu na maks skrecie i zmierz o ile procent lewe kolo przednie lub prawe przednie zrobi wiekszy dystans niz odpowiadajace lewe lub prawe kolo tylne, wyjdzie ci wiecej niz 2 % to samo jest ze zwyklym mechanizmem roznicowym - wewnetrzne kolo zawsze bedzie robilo krotszy dystans niz zewnetrzne a mimo to wszystko dziala zresztą torseny montowane na tylnych osiach tez są podatne na różnice prędkości kół na zakrętach i tez nic im się nie dzieje Edytowane 17 Grudnia 2014 przez pioteros
Rincew Opublikowano 18 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2014 Jeszcze raz dzieki. Myśle ze moje wątpliwości zostały rozwiane. Pozdrawiam.
Pawel88ST Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Jak miałem b6 quattro to niestety ale nawet jak miałem z przodu continentale a z tyłu micheliny to były walnięcia w napędzie, i nie jest to bzdrua bo waliło jakby się miało coś rozwalić, po zmianie na zimowe 4x takie same jak ręką odjął, więc na lato też poszły 4 takie same i temat się rozwiązał, znajomy w ponad 300 km b7 też ma to samo, napęd się nie rozwala od razu, ale denerwuje to podczas jazdy...
pioteros Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Wystarczyło na jednych i drugich zmierzyć naprawdę dokładnie odległość od środka piasty do podłoża na przodzie i tyle i wtedy by było jasne, może jedna opona uginala sie dużo bardziej niż druga I tu jest w sumie kolejny argument, rozkład masy w audi nie jest równy, do tego dochodzi jakieś obciążenie, pasażerowie bagaże itp... Tył załadowany się bardziej ugina na oponie a tym samym kolo zmniejsza swój obwód i w takiej sytuacji tez się nic nie dzieje, ta sama sytuacja przy ostrym przyspieszeniu, tył się ugina przód wręcz przeciwnie się odciąża, różnica chwilowych średnic jest nawet znaczna i wsio gra
Rincew Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 Zauwazyłem, że u mnie tez czasami słychać jest takie głuche puknięcia.. ale jest to sporadycznie rzadko (chodź dziwne) myślałem ze to moze którys przegub?
Rincew Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 wystepuje to jak dodam sporo gazu(przy przyspieszaniu) ogolnie groźne to jest ?
muszka76 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 tez tak mam ostatnio,że jak przyspieszam ostro na 2i3 biegu to słychac jakby przegub tyle ze gdzies jakby na srodku podwozia,a nie w kołach.Niedawno zmuszony byłem zmienić opony z przodu na inny bierznik lecz taki sam rozmiar.Czy to moze powodować te tyrkotanie ?
Robero321 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Bieżnik opon nie ma znaczenia. Możliwe że podpora wału a właściwie łożysko w niej się odzywa
muszka76 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 czy wymiana tego łożyska lub podpory to skomplikowana sprawa?jakie czesci nalezy kupic?
Robero321 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Najierw to zdiagnozuj to na 100 % a potem się będziesz zastanawiał nad cześciami
muszka76 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) jasne ze tak,ale pytam na zapas czy to droga impreza ale najważniejsze to jak mam to sprawdzić samemu?czy konieczna jest wizyta u mechaniora? Edytowane 6 Stycznia 2015 przez muszka76
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się