PePe_a4b5 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 (edytowane) Witam od niedawna stałem się posiadaczem audi a4 b5 1.8 ARG rok 2000. Po podłączeniu pod Vag Com wyskakują 2 błędy silnika: 17927 - Camshaft Adjustment: Bank 1: Malfunction P1519 - 35-10 - - - Intermittent 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 35-10 - Intermittent Nie wiem od czego się zabrać czy wymieniać jakiś czujnik czy wina leży gdzieś indziej? Czytałem że może być przestawiony rozrząd czy to prawda? Jeśli tak jest jakiś sposób na sprawdzenie czy jest na znakach bez demontowania pasa przedniego? Pomóżcie od czego najlepiej zacząć żeby nie marnować czasu i kasy na kupowanie w ciemno części. Da się zdiagnozować te 2 czujniki G40 i G28 przez Vag Com czy prawidłowo działają? Edytowane 30 Grudnia 2014 przez PePe_a4b5
krzysiekml Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 (edytowane) sprawdz ustawienie rozrządu i łańcucha na wałkach Edytowane 18 Grudnia 2014 przez krzysiekml
PePe_a4b5 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Sprawdziłem rozrząd jest na znakach więc to odpada. Został jeszcze łańcuszek i napinacz. Słychać łańcuszek jak rzęzi na zimnym silniku. Zrobiłem dziś logi pierwszy raz zobaczcie czy ok: grupa 090 i 093: http://vaglog.pl/log_197510.html grupa 001 i 002: http://vaglog.pl/log_197508.html grupa 020 i 023: http://vaglog.pl/log_197509.html Chcę jutro sprawdzić czy łańcuszek jest na znakach. Czy potrzebuję do tego jakieś specjalne narzędzia? Klucz dynamometryczny? Będzie trzeba zmieniać uszczelkę? Nie jest to trudna czynność chyba. Zdjąć cewkę fajki i kilka nakrętek? Jak sprawdzić napinacz czy sprawny? Nacisk itd..? Edytowane 20 Grudnia 2014 przez PePe_a4b5
Łukasz13 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Dobra nie ma chętnych do pomocy to ja coś napisze, z logów 090 i 093 wynika że napinacz nie pracuje czyli nie przestawia wałków, spradziłes te znaki? do tego masz problem z przepływomierzem bo bardzo mało mierzy, korekta sondy by to potwierdzała, chyba że gdzieś masz sporą dziure w dolocie...
PePe_a4b5 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 Jeszcze nie sprawdziłem. Niestety auto zostało uziemione (padła cewka) i stoi na parkingu oblodzone. Jak dobiorę się do tego dam znać. Musze zrobić jeszcze logi statyczne na kanale 090 i 093 bo jak jest zimny to są zupełnie odwrotne wartości... Co do nieszczelności dolotu to nie wydaje mi się bo psikałem wszędzie plakiem i zero reakcji. Jedno co jest dziwne to gdy zdjąłem fajkę ze świecy pierwszego cylindra czuć było jakby tam była nieszczelność. Takie charakterystyczne bulgotanie. Nie wiem może niedokręcona świeca? Jutro zmieniam świece i cewkę i przy okazji sprawdzę czy jest na znakach.
organista177 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Odświezam temat, mam ten sam bład a jestem swiezo po wymianie rozrzadu wraz z napinaczem łańcucha i łańcuchem ... myślicie zze nowy napinacz moze być walnięty ? miał być oryginał, i niby nie słychać odgłosów tak jak to było wcześniej lecz na zimnym silniku lekko podszarpuje i jak zdejmuje nogę z gazu to wydaje mi się jak by hamowanie silnikiem nie zaczynało sie płynnie tylko czuc takie szarpnięcie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się