przemek11 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Panowie pytanie za 100pkt Przyszedł śnieg i teraz dopiero widać jak działa ABS w mojej a4. jade po zaśnieżonej, śliskiej nawierzchni z prędkością 70-80km/h naciskam na hamulec (gwałtowne hamowanie) i raz auto widać że hamuje, widać że chce się zatrzymać i czuć to (ABS działa, samochód hamuje w miare dobrze) a drugi raz taka sama sytuacja naciskam na hamulec, ABS sie załącza ale auto jedzie dalej i bardzo pomału wytraca prędkość. W obu przypadkach widac bardzo dużą różnice. Co może być tego przyczyną? dodam że tył Tarcze i Klocki nowe, przód tylko klocki nowe. I jeśli to ma jakiś wpływ 2 przeguby, nowe, wymienione tydzień temu.
przemek11 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) tak, mozna powiedzieć ze tak. nie identycznie to samo miejsce bo nie jeździłęm w nim kilka razy ale ogólnie bardzo podobnie. i tam gdzie leciałem bez konkretnego hamowania, nie było gołego lodu. poza tym róznica katastrofalna co do skutecznosci hamowania, a nawierzchnia aż tak sie nie różniła zeby taka róznica w hamowaniu była. podobnie mam na suchym asfalcie. raz hamuje fajnie przyjemnie ABS juz pod koniec gdzies skoczy 2 razy, a raz od razu załączy sie ABS i też czuć ze droga hamowania jest dłuższa Dodam ze na suchym asfalcie (lato) Edytowane 28 Grudnia 2014 przez przemek11
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 ABS dostaje fałszywe informacje z kół sprawdz odleglosci czujnikow od koronek
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 a powiedz mi gdzie dokładnie jest ta koronka? z tyłu to wiem, bo wymieniałem tracze to sie namęczyłem aby tą koronke wcisnać na tarcze. a z przodu? to sa te otwory w tarczy? Zdjęcie zapożyczone! Jakbyś mógł coś dokładniej opisać
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Koronka jest na piascie tylnej tarczy, ktore stanowią jednolita całość. Przednie koronki są na przegubach napedowych. zdjecia ktore wrzuciles to zdjecia przednich tarcz
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 Tak z tyłu to wiem gdzie jest koronka. Koronka jest na piascie tylnej tarczy, ktore stanowią jednolita całość. tylko troche sie chyba z Tobą nie zgodze, ponieważ kupowałem nowe teracze na tył i nie miałem na nich koronki nowej. BYło puste miejsce i ze starych tarcz musiałem zbijać koronke i nabijać na nową tarcze w miejscu które było zostawione nia nią. koronka i tarcz nie stanowią jednolitej całości jak mówisz Przednie koronki są na przegubach napedowych. tak własnie sie zastanawiałem jak przeguby robiełm czy to aby nie przypadkiem na nich jest koronka od ABS i jak widać dobrze kminiłem A jak zmierzyć te odległosci? zdjecia ktore wrzuciles to zdjecia przednich tarcz tak wiem, tylko na początku jak wymieniałem klocki na przodzie to myślałem że może te otwory co zaznaczyłem strzałką, to są właśnie od ABS, ale jednak nie
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Nie zrozumiales mnie z tylu tarcza i piasta to całość, nie pisałem o koronce. Prawidłowa odleglosc między czujnikiem a koronką to 0.6-0.8mm o ile z tyłu łatwo to zmierzyc to z przodu robi sie to praktycznie na czuja. ja zawsze wciskam do oporu i delikatnie krece piasta, kiedy zaczyna trzec to lekko cofam i jest ok
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 No to widocznie Cię nie zrozumiałem Ale co wciskasz? mówisz o czujniku? kurde, nie zwróciłem nigdy uwagi jak to sie tam reguluje jak sie to przesuwa
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Przesuwa sie go do osi koła. Ale nim zaczniesz tam grzebac zalej go WD40 albo innym penetratorem czasami sie klinuja i ciezko je ruszyć.
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 a one lubią się same rozregulować? bo z tego co rozumiem tam nie ma żadnego zabezpieczenia aby to zostało juz w tej pozycji itp musze tam zajrzeć. napewno nikt wcześniej tego przy niej nie robił
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 rozregulowac same to nie czesto sie zdarza że podczas montazu nowych przegubów czy zmiany zawieszenie cos dotkną i jest lipa
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) aha, ale to wystarczy ze tak jak mówisz poleje jakimś penetratorem i potem wcisnąć i mniej wiecej wyregulowac jak Ty robisz zeby nie obcierało? nie musze nic odrecac itp? Edytowane 29 Grudnia 2014 przez przemek11
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 juz Ci pisalem, wciskasz i krecisz piastą, obciera delikatnie cofasz i po robocie
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 tak to wiem, tylko pytam o czujnik, czy on jest jakoś przykrecony, ma jakaś blokade czy tylko wystarczy wcisnać i "po robocie"?
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 jest osadzony w piascie pomiedzy piastą a czujnikiem jest miedziana "siatkowana" tulejka na tym suwa sie czujnik
jacek70 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 I jak był ruszany, to łatwo może się przestawić.
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 Aha no to własnie o to mi chodziło:) musze tam zajrzec i zobaczyć co i jak. a tył tak samo sie reguluje?
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 https://www.google.pl/search?newwindow=1&biw=1280&bih=699&tbm=isch&sa=1&q=443927817&oq=443927817&gs_l=img.3..0.23163.23414.0.23784.2.2.0.0.0.0.135.135.0j1.1.0.msedr...0...1c.1.60.img..1.1.135.3p-UmWv34WU tak to wyglada
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 a Tył tak samo sie reguluje?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się