boleslaw Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2015 Korekty ok a wtryski nie pracują Poprawnie Ponownie pytam jakie sa korekty. 1. +0,05 mg 2, +0,14 mg 3. -0,36 mg 4. +0,17mg
zbigor Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Korekty ok a wtryski nie pracują Poprawnie Korekcja wtryskiwaczy rzadko bywa miarodajna. Jeśli jest w normie to nie znaczy że wtryski są OK. Świadczy raczej o stanie cylindrów i tłoków.Miałem taki przypadek w swoim aucie innej marki. Na trzecim cylindrze była większa korekta. Po zamianie wtrysków między 1 i 3 cylindrem nic sie nie zmieniło tzn dalej na trzecim cylindrze była wieksza korekta. Wniosek jest taki że była tam trochę niższa kompresja i ECU musiało tam podlać więcej paliwa by wyrównać pracę silnika. Dokładnie w teorii lejace wtryski powinny doprowadzać do częstej regeneracji filtra, Poteroetyzujmy dalej. Zakładasz lanie w chwili wtrysku czyli w momencie suwu sprężania. Co będzie jeśli wtrysk jest nieszczelny i popuszcza ciśnienie w chwili gdy powinien być zamknięty? To CR wiec ciśnienie w przewodach za wtryskiem jest zawsze. Są otwarte zawory wiec suwu pracy i tak nie będzie a co za tym idzie również dymu. Paliwo które w niewielkiej ilości wypłynie z nieszczelnego wtryskiwacza musi sie gdzieś podziać wiec pewnie część spłynie do miski olejowej a inna część zostanie wypchnięta zaworami w wydech i dolot. Tak czy inaczej zrobiłbym próbę przelewową. Ale wcześniej zaaplikował jakieś dodatki czyszczące wtryski do paliwa. Jeśli nie pomoże, to wtryski do sprawdzenia na stole.
lukas309 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) To wszystko to przypuszczenia ale nie kazuje chłopakowi wywalać zdrowego dpf-a i nie pow nie sprawdzaj wtrysków (opierając się na odczytach ze sterownika silnika) nie uzasadniając tego a powiedzenie też tak miałem to można sobie wsadzić wiesz gdzie ......... Edytowane 7 Stycznia 2015 przez lukas309
kuebk Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Paliwo które w niewielkiej ilości wypłynie z nieszczelnego wtryskiwacza musi sie gdzieś podziać wiec pewnie część spłynie do miski olejowej a inna część zostanie wypchnięta zaworami w wydech i dolot.Tak czy inaczej zrobiłbym próbę przelewową. Czysto teoretycznie: takim wypadku proba przelewowa pokaze sytuacje odwrota, zdrowe wtryskiwacze beda mialy wiecej na przelewie niz uszkodzone.
boleslaw Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2015 Paliwo które w niewielkiej ilości wypłynie z nieszczelnego wtryskiwacza musi sie gdzieś podziać wiec pewnie część spłynie do miski olejowej a inna część zostanie wypchnięta zaworami w wydech i dolot. Tak czy inaczej zrobiłbym próbę przelewową. Czysto teoretycznie: takim wypadku proba przelewowa pokaze sytuacje odwrota, zdrowe wtryskiwacze beda mialy wiecej na przelewie niz uszkodzone. Kontaktowałem się z Serwisem Bosch (specjalizacja regeneracja wtryskiwaczy i pomp), z polecenia, dostałem info jeżeli silnik na wolnych obrotach pracuje równo i są niewielkie korekty na wtryskiwaczach i nie ma żadnego błędu w sterowniku ( np. czujnik ciśnienia na szynie CR przy tak dużym ewentualnym niezamykaniu się wtryskiwacza po fazie wtrysku wyłapał by spadek ciśnienia) . Prywatna porada " nie ruszaj wtryskiwaczy". Dalszej diagnozy się nie podejmował, ale "stwierdził" został tylko filtr Dpf i Vacum. I chyba zaatakuje vacum bo najtaniej
zbigor Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 I chyba zaatakuje vacum bo najtaniej Dowiedz sie najpierw czy w 2.0 TDI na CR jest pompa tandemowa (podciśnienie i paliwo w jednym) tak jak w 1.9 czy 2.0 na pompowtryskach. Jeśli jest zwykła a coś mi gdzies świta że w silnikach CAGA/CAHA tak właśnie jest , to wymiana vacum nic nie da.
kuebk Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Vacum w 2.0 TDI CR jest tylko od podcisnienia. Edytowane 9 Stycznia 2015 przez kuebk
boleslaw Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2015 Dokładnie dzisiaj się o tym dowiedziałem (tylko podciśnienie), dodatkowo byłem na diagnostyce Vas-em i jak zwykle nic zero błędów, info: decyzja klienta wymiana czujnika G450 (parametry oryginalnego czujnika dobre) . Zakodowano mi jeszcze raz czujnik który mam na nowo i sprawdzamy co będzie działo się dalej. Vacum – odpada Próba przelewowa- na razie odkładamy ( mam jeszcze plomby na wężach powrotnych od wtryskiwaczy, przy sprzedaży żeby się ktoś nie czepiał) Dzięki za info
kuebk Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Próba przelewowa- na razie odkładamy ( mam jeszcze plomby na wężach powrotnych od wtryskiwaczy, przy sprzedaży żeby się ktoś nie czepiał) Masz problem z autem i przejmujesz sie takimi rzeczami?
zbigor Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Próba przelewowa- na razie odkładamy ( mam jeszcze plomby na wężach powrotnych od wtryskiwaczy, przy sprzedaży żeby się ktoś nie czepiał Odważna decyzja biorąc pod uwagę że na 1000 km olej sie rozrzedza o 0,5-0,8 litra ropy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się