Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat instalacji CLH + DRL H7 w A4 B6


grzes283

Rekomendowane odpowiedzi

Jest dokładnie tak jak w oryginale w B7 czyli pali się cyferka "1" gdy dzienne są włączone i "0" gdy są wyłączone. I nie ma tu znaczenia włączony lub wyłączony zapłon. Cały czas jest dobrze-specjalnie byłem to teraz sprawdzić :wink:


CLH tez działa tak samo prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze u siebie pokombinuje. Do przełącznika DRL dochodzi masa z włącznika AUTO, niestety nie znam się na elektryce, ale sądzę, że jest to masa po zapłonie - o ile takie coś jest możliwe :facepalm: i wówczas działa prawidłowo. Może jak bym masę podał bezpośrednio ze śruby do przełącznika DRL???

Drugie rozwiązanie, to podłączenie bezpośrednio do modułu, tyle że będzie działać odwrotnie, ale ciekawy jestem, czy podświetlać się będzie odpowiednio. Chociaż to też będzie kibel.

Na pewno pin 4 i 8 przełącznika DRL nie ma na to wpływu, przynajmniej tak mi się wydaje. Pin 7 idzie do MCE, tu nie wiem czy nie ma wpływu. Pozostaje pin 3 do przekaźnika, gdzie on podaje masę, a więc zostaje pin 5, który idzie do 10 w AUTO - tu bym szukał rozwiązania. Chyba, że na masę z pinu 10 nie ma wpływu zapłon......ciekawa sprawa. Ogarnięty ktoś, by to w powietrzu rozwiązał, a ja muszę kombinować :grin:

Ale nie śpieszy się póki co. Zawsze pozostaje Twój moduł, ostatecznie będzie zamianka :D


A możesz napisać gdzie podpiąłeś biały i fioletowe ( z paskiem led i bez paska )? Ja w sumie w swoim module miałem dodatkowo dwa kable biały i chyba czarny, które wypiąłem bo nie były mi potrzebne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grześ, testowałem biały - jak podałem go do przełącznika CLH, to podświetlał mi 0 i 1, czyli cały czas podawał masę - sprawdź masę u Ciebie.

W naszym module czarny jest zbędny, a biały można wykorzystać do diody led sygnalizującej działanie DRL - ja mam taki zamiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, coś z masą musi być. Tak jak pisałem, świrował mi alarm i producent powiedział mi, że prawdopodobnie jest coś z masą nie tak - ale przełącznik DRL i CLH podświetlały się prawidłowo. Po odebraniu auta od elektryka, alarm działa, ale podświetlenie DRL inaczej niż poprzednio, ale gdy tylko włączę zapłon jest już OK....stąd też się nasuwa, że to coś z masą, tylko co...???

A może jeszcze taka uwaga, jeśli DRL przełacze na "0" wowczas też jest OK.

Może nie włącznik AUTO, tylko przekaźnik jest za to odpowiedzialny. Jak mam DRL na "0", to nie podaje masy do przekaźnika i świeci OK. Jak z kolei mam na "1" to idzie masa do przekaźnika......no ale to takie bezsensu jest i co cofa się z powrotem do DRL, a jak włączę zapłon, to się nie cofa, bo idzie do modułu :facepalm: Koń by się uśmiał.

Prawdopodobnie w B6 z racji, że nie jest to ori, to podświetla się tak, jak u mnie, ale dlaczego wcześniej miałem dobrze?

A jak jest u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam przełącznika DRL/CLH, tylko regulacja świateł/CLH i mam jakiś problem z przekaźnikiem, bo przez przekaźnik nie działa DRL... Kupię ten PR0004 i zobaczę.

A wiesz może, co ten elektryk kombinował w alarmie? Może spróbuj ominąć przekaźnik i zobaczyć wtedy, czy będzie prawidłowo (wiem, że odwrotnie).

Edytowane przez nitroo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys się za to wezmę, na razie nie mam weny. A po co Tobie przekaźnik do CLH? Masz nie ori?


Jak montujesz sam drl, to nie potrzebujesz przekaźnika. On jest potrzebny tylko, gdy chcesz dołozyć przełącznik DRL/CLH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wyłączyć moduł DRL za pomocą przełącznika CLH, który posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale zamysłem jest żeby drl odpalalo w dzień a clh po zmroku. Nie lepiej dokupić za 60 zł przełącznik drl/clh....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam samopoziomu itp. itd., dlatego mam regulację wysokości świateł do lamp. Przecież CLH mi normalnie odpala i nie widzę w tym żadnego problemu. Chcę po prostu awaryjne wyłączenie DRL, jak będę musiał odpalić auto na postoju bez świateł, dlatego mam zamiar wykorzystać PIN 7 z przełącznika CLH, jak to Ucho rozpisał w swoim temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzes a na początku miales podlaczone wedlug tego schematu na pierwszej stronie i Ci dzialalo tak jak powinno ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze u siebie pokombinuje. Do przełącznika DRL dochodzi masa z włącznika AUTO, niestety nie znam się na elektryce, ale sądzę, że jest to masa po zapłonie - o ile takie coś jest możliwe :facepalm: i wówczas działa prawidłowo. Może jak bym masę podał bezpośrednio ze śruby do przełącznika DRL???

Drugie rozwiązanie, to podłączenie bezpośrednio do modułu, tyle że będzie działać odwrotnie, ale ciekawy jestem, czy podświetlać się będzie odpowiednio. Chociaż to też będzie kibel.

Na pewno pin 4 i 8 przełącznika DRL nie ma na to wpływu, przynajmniej tak mi się wydaje. Pin 7 idzie do MCE, tu nie wiem czy nie ma wpływu. Pozostaje pin 3 do przekaźnika, gdzie on podaje masę, a więc zostaje pin 5, który idzie do 10 w AUTO - tu bym szukał rozwiązania. Chyba, że na masę z pinu 10 nie ma wpływu zapłon......ciekawa sprawa. Ogarnięty ktoś, by to w powietrzu rozwiązał, a ja muszę kombinować :grin:

Ale nie śpieszy się póki co. Zawsze pozostaje Twój moduł, ostatecznie będzie zamianka :D

A możesz napisać gdzie podpiąłeś biały i fioletowe ( z paskiem led i bez paska )? Ja w sumie w swoim module miałem dodatkowo dwa kable biały i chyba czarny, które wypiąłem bo nie były mi potrzebne...

Nie ma opcji żeby masa wyłącznika pin 10 działał po zapłonie- na bank jest stała, a po za tym podłączyłeś się do kostki to tym bardziej to się wyklucza. Ja kiedyś pod ten wyłącznik miałem połączone światełka led i wtedy na drl cały czas świeciło i 0 i 1. a nie był podłączony tak jak miał być. Sprawdź połączenia z wyłącznika DRL i do wyłącznika świateł, być może twój elektryk coś pokombinował. Choć z drugiej strony jak po zapłonie jest ok to też to nie pasuje... Niech wypowiedzą się inni co mają przekaźnik jak im działa.

U mnie biały to kabelek masy co idzie do pinu 3 drl. A czarny i czarno czerwony to są kable do których przylutowałem diode sygnalizującą włączenie modułu świateł dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ciekawości, gdzie umieściłeś diodę sygnalizującą włączone dzienne? Mógłbyś pochwalić się fotką?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem ja miedzy słupek "A", deskę rozdzielczą, plastyk co zasłania skrzynkę z bezpiecznikami. świeci mi na słupek "A" lekka poświata i wtedy wiem, że jest włączony moduł. foytę cykne później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzes a na początku miales podlaczone wedlug tego schematu na pierwszej stronie i Ci dzialalo tak jak powinno ?

Właśnie to jest dziwne. Na początku normalnie świeciło. Po naprawie alarmu jest jak jest.....trochę zastanawiająca sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po kodowaniu lusterka fotochrom i wszystko działa tak jak powinno :) Poki co nie mam jeszcze DRL ale zaraz się za to biore. U mnie też działa podświetlenie clh drl od razu po otworzeniu auta a nie mam jeszcze przekaźnika zamontowanego. Podświetlenie gaśnie jak zamknę auto i wyłączą się cany, tak jak podświetlenie awaryjki. O to Ci Grzesiu chodzi ?

Po otworzeniu auta:

ba2b038db8d24953m.jpg

Po zapłonie:

1474f93735c85907m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, z tym że jeśli ja mam drl na "0", to jest dobrze - tak jak u Ciebie. Ale jeśli drl mam na "1" i wyłączony zapłon to podświetlona jest "1" i "0", jeśli włącze zapłon, to jest ok i podświetla się tylko '1"

Dlatego mnie to tak zastanawia. Można by podejrzewać budowę elektroniczna przełącznika, ale dlaczego " po zapłonie" jest ok?

W sobotę powalczę z tym troche. Dużo pinów to tam nie ma więc nie powinno być trudno. W sumie, to pin 4 i 8 jest odpowiedzialny za podświetlenie cyferek i ikonek. Więc co ma wspólnego zapłon, że rozłącza podświetlenie '0' przy DRL, a cyferki przy CLH są ok.

Beka normalnie, że takie numery z tym wychodzą. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, właśnie skończyłem podłączać moduł DRL i niestety mam taki sam problem jak Ty. Dopóki nie przekręcę zapłonu a DRL jest w pozycji '1' to podświetla się '0' i '1' . Problem ten pojawia się przy podłączaniu przekaźnika a dokładnie jego cewki. Prawdopodobnie trzeba zastosować jakiś przekaźnik z rezystorem na cewce albo wpiąć w przewód idący do wyłącznika diodę bo pewnie jakieś napięcie z cewki idzie na przełącznik, ale niech wypowie się jakiś elektronik najlepiej.

Pozdrawiam

Edytowane przez bart3kk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jest to normalne zjawisko w B6, pewnie przez ten przekaźnik. Ciekawe, czy jak by odłączyć stały plus z przekaźnia, to czy problem zniknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak byc nie powinno ale gadac to sobie mozemy. Dzisiaj sprobuje dorwac nowy przekaznik a jak sie nie uda kupic to bede kombinowac z dioda i dam znac co z tego wyszło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...