lifter Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Witam! Odnosząc sie do tematu. Mojemu bratu w audi a4 b5 TDI, który jechał do pracy z prędkością 30km/h po kostce brukowej.....przy nagłym hamowaniu pękł przedni dolny wahacz po prawej stronie. Auto ma na liczniku ok 255000km wahacz ori TRW ze znaczkami audi z 1998r. Dodam, że w zawieszeniu nie było absolutnie żadnych luzów, nic nie stukało na dziurach itp. Ewidentnie wahacz uległ zmęczeniu materiału po wielu latach eksploatacji. Pozdrawiam Edytowane 15 Maja 2015 przez lifter
KINIAM Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Odlewy nie mają jednorodnej budowy. Potem przychodzi uderzenie prasy, które częściowo zagęszcza strukturę materiału. Lecz każdy wahacz ma swoje słabe punkty i jak widać na zdjęciu zniszczenie wahacza nastąpiło w pobliżu sworznia, gdzie działają siły ścinające. Jak dla mnie słowa uznania dla producentów, że wahacz wytrzymał taki przebieg.
jacek70 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Szczęście że to się stało przy małej prędkości. Swoją drogą to dziwne że nic nie pukało a się wysypał.
Luqe12 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 A dlaczego miałoby stukać? Wahacz hałasuje gdy ma luz na sworzniu, wtedy na nierównościach go słychać, a na zdjęciu wyraźnie widać, że pękło po prostu aluminium. Co prawda w najbardziej osłabionym przekroju, ale to nie ma prawa wykazywać żadnych oznak wcześniej, podejrzewam, że nawet przy dokładnych oględzinach wahacza to byłoby nie do wychwycenia. To jest odlew, stop aluminium, materiał niejednorodny, na pewno nie jest obliczony na wytrzymanie 20lat jazdy lub 300kkm
Kruk_89 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 panowie straszycie tymi wahaczami a ja do pracy latam 160km/h i jak by na jakiejs nie równości strzelił któryś to makabra. ostatnio wymieniałem dwa dolne banany na lemforda i ogolnie ta firma produkuje identyczne wahacze ktore znajduja sie w serwisach aso tyle tylko ze te ktore my kupujemy maja startą markę pokazywał mi to mechanior i faktycznie sa identyczne tylko ze tam gdzie był symbol audi było spiłowane fleksem
Fenrir Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 U mnie pękło tak samo jak u kolegi wyżej. Hamowałem z ok. 100km/h na prostej równej drodze, luzów żadnych w zawieszeniu nie było tyle że to był szajs z firmy QAP.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się