Kranczer Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 Witam Panowie po długim oczekiwaniu na zrobienie mojego ASN-a. Auto zrobione i to jest najważniejsze. Chodzi jak należy i moc też wróciła. Ogarnął mi to mój mechanik który wcześniej źle go ustawił. (Przypominam że auto zostało sprowadzone z uszkodzonymi wariatorami i mechanik nie posiadał odpowiednich przyrządów do tego silnika). Zajęło mu to dwa dni roboty . Do ustawienia rozrządu kupił sobie specjalnie blokatory i zasięgnął informacji od ludzi którzy mieli doświadczenie z tym silnikiem. Parametry na grupach są bliskie 0. Za poprawę mojego silnika nie wziął złotówki. Honorowy i uczciwy człowiek godny polecenia. Jeśli ktoś ma problem lub by chciał wymienić rozrząd na Kujawach i Pomorzu w ASN-e to mogę podać namiary na mojego mechanika. Ceny są bardzo przyzwoite. Za komplet rozrządu z pompą wody u mechanika zapłaciłem 1050 zł (INA, Gates) + wymiana (ceny nie potrafię dokładnie określić bo robiłem wiele innych rzeczy przy okazji, myślę że około 500 zł) Dzięki za pomoc, bez wskazówek od was do dzisiaj nie wiedziałbym co boli mojego ASN-a.
ivan1982 Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 która grupa zeby sprawdzic czy katy sa ok i jakie powinny byc pokazane wartosci prawidłowego wykazu ?
BeyerBrown Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 W VCDS-ie wejdź w Basic Settings i wybierz kata który Cię interesuje - program sam otworzy wtedy odpowiednią grupę pomiarową. Możliwe, że układ samodiagnozy w ECU zdążył sprawdzić za Ciebie ich stan
ivan1982 Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 fajnie ze pomagasz i tłumaczysz przeogromne dzieki koleszko BeyerBrown
buczek1980 Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Witam. Panowie problem z rozrządem w 3.0 ASN. Auto przyjechało z Danii. Przy 219 tys zmieniony rozrząd w serwisie w Dani. Na 93 kanale 10, 2 ,10 , 22 Wypadanie zapłonów na cylindrach 4,5,6. Mieszkam w Szczecinie i tutaj ciężko o zakład który ogarnie silnik. Proszę o jakieś namiary na mechanika który zrobi porządek z rozrządem. Jestem skłonny podjechać poza Szczecin. Z góry dziękuje i pozdrawiam
Robero321 Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Jak na razie to ogarnia to jedna osoba której chce się zrzucać to po ileś razy i regulować Sulejówek koło Warszawy bez hotelu się pewnie by nie obeszło bo ze Szczecina kawałek masz Nie był byś pierwszą osobą która jechała na serwis do Sulejówka kilkaset kilometrów
BeyerBrown Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 (edytowane) Jak są wypadania zapłonów, to proponowałbym jechać na lawecie do p. Krystiana Możliwe, że przy takich kątach grubo poza zakresem dopuszczalnym przez ECU (-16...+16st.) zawory z tłokiem się kiedyś spotkały... może warto by wcześniej kompresję zmierzyć? Ktoś wie jaki jest maksymalny kąt nie powodujący kolizji? Edytowane 9 Lipca 2015 przez BeyerBrown
Robero321 Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Ano przydało by się pomierzyć 4,5,6 to prawa głowica i na tej ma rozjechane kąty
buczek1980 Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Jutro podjadę sprawdzę kompresję. Jak są wypadania zapłonów, to proponowałbym jechać na lawecie do p. Krystiana Możliwe, że przy takich kątach grubo poza zakresem dopuszczalnym przez ECU (-16...+16st.) zawory z tłokiem się kiedyś spotkały... może warto by wcześniej kompresję zmierzyć? Ktoś wie jaki jest maksymalny kąt nie powodujący kolizji? Kolego a gdzie znajdę p. Krystiana?
BeyerBrown Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 (edytowane) W Sulejówku k. Wawy Gdzieś w wątkach poświęconych rozrządowi w ASN-ie znajdziesz na niego namiary... tak na szybko Ci teraz nie powiem, bo dane teleadresowe mam zapisane na kartce którą zostawiłem w pracy Edytowane 9 Lipca 2015 przez BeyerBrown
Pawelkiwi Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 Wypadanie zapłonów może być spowodowane wadliwymi cewkami. Zamień którąś np. 1 z 4 i zobacz czy błąd się nie przeniesie na 1. Te cewki są wadliwe.
Robero321 Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 Kolego nie aż tak wadliwe żeby były błędy na 3 cekach i tylko na jednej głowicy poza tym cewka jak pada to zazwyczaj na dobre a nie trzy sobie raz chodzą na zmianę raz nie. Taki efekt jest zaprogramowany w soft ECu aby nie rozpiep*yć silika kiedy cos jest nie tak z rozrządem lub np. z katalizatorami. ASN przechodzi wtedy w tryb awaryjny
buczek1980 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Sulejówek odwiedzony. Dzięki chłopaki za porządną robotę. Jeżeli ktoś ma jeszcze wątpliwości to rozwieje, warto jechać. Profesjonalnie i życzliwie. Polecam wszystkim.
BeyerBrown Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Sulejówek odwiedzony. Dzięki chłopaki za porządną robotę. Jeżeli ktoś ma jeszcze wątpliwości to rozwieje, warto jechać. Profesjonalnie i życzliwie. Polecam wszystkim. Pochwal się jakie masz teraz odczyty w kanale 93 Coś więcej miałeś wymieniane przy okazji czy ilość części ograniczyła się tylko do zestawu naprawczego? I ile godzin zajęła wymiana. Opisz też jak silnik chodzi na wolnych obrotach czy się lepiej wkręca itp.
buczek1980 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Zmieniałem cały rozrząd ze wszystkim co było możliwe bo była masakra (rozrząd podobno wymieniony 6 tys km wcześniej w Danii). Przed wymianą na 93 : 10,2,10,22 i wypadanie zapłonów na banku gdzie 22. Po wymianie 0,0,0,-2 i jak na razie spokój i silnik przyjemniej pracuje. Wymiana od 9 do 17.
BeyerBrown Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 (edytowane) A to jak z rana bym przyjechał to nie musiałbym organizować noclegu w okolicy... Pod warunkiem, że wszystko pójdzie gładko. Dlaczego nie dało się ustawić wszystkich wałków na 0? Słychać czy czuć, że chodzi lepiej? Silnik pracuje idealnie gładko bez jakichkolwiek potknięć wyczuwalnych przez cztery litery czy czasem zdarzy mu się wstrząsnąć delikatnie budą? Mógłbyś nagrać dźwięk rozgrzanego silnika? Edytowane 22 Lipca 2015 przez BeyerBrown
buczek1980 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 A to jak z rana bym przyjechał to nie musiałbym organizować noclegu w okolicy... Pod warunkiem, że wszystko pójdzie gładko. Dlaczego nie dało się ustawić wszystkich wałków na 0? Słychać czy czuć, że chodzi lepiej? Silnik pracuje idealnie gładko bez jakichkolwiek potknięć wyczuwalnych przez cztery litery czy czasem zdarzy mu się wstrząsnąć delikatnie budą? Mógłbyś nagrać dźwięk rozgrzanego silnika? Wcześniej czuć było wypadanie zapłonów na budzie, teraz jest lepiej, czasami delikatne drgania czuć ale różnica jest spora w pracy silnika. Muszę teraz olej jeszcze zmienić bo nie wiem co jest zalane i wtedy zobaczę jak silnik będzie pracował.
BeyerBrown Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Aha. Olej polecam 5W40. Motul X-cess będzie OK https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40?f[quality]=31&f[range]=25 Obowiązkowo płukanka przed wymianą: https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/engine-clean-auto?f[application]=143&f[range]=25 zlanie starego oleju, potem wlanie na 30-40min. specjalnego oleju myjącego: http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/olej-pluczacy i dopiero po jego spuszczeniu wlewasz świeży olej Przy tak gruntownym czyszczeniu prosi się też zaaplikowanie reduktora tarcia: http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki-do-oleju/archoil-9300-100ml-nanoceramiczny-dodatek-do-oleju-detail
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się