Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Nagłe duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pany weźcie jeszcze pod uwagę że jest zimno i rośnie gęstość / objętość tlenu i jest większa dawka i większe spalanie.

Dwa że zależy ono od czujnika temperatury wody, paliwa i powietrza bo są trzy i przeplywki.

Gdyby ktoś nie zauważył Zima jest.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli bezpośrednio na wyjściu pinow z czujnika będzie odpowiednia rezystancja znaczy że problem leży gdzieś w kabelkach? Dobrze rozumiem?

Dokładnie tak. Do pomiaru wystarczy najzwyklejszy multimetr. Wewnątrz są dwa identyczne czujniki.

Najlepiej by było sprawdzić na wtyczce przy sterowniku silnika, wtedy pomierzyłbyś też przewody.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Sprawa wygląda tak. Dziś po cało nocnym postoju przy włączeniu zapłonu załączył się również wentylator. Podłączyłem kompa sprawdziłem wskazania temp. i tak : Temp. zewnętrzna na FIS +3.5, Temp paliwa: 3.6, Temp powietrza zasysanego: 7.2, Temp cieczy: 3.6. W Instruments temp cieczy: 6.5. Po sprawdzeniu błędów wyskoczył błąd:

17664- Engine coolant temp sensor G62 Open or Short to Plus

P1256-35-10 Intermittent

Na wyłączonym silniku błędu nie dało się skasować. Gdy tylko uruchomiłem silnik błąd dało się wykasować.

Na starym czujniku była ta sama sytuacja z włączającym wentylatorem. Nowy czujnik firmy EPS i to samo. Przy wymianie czujnik oglądałem kabelki pare miały zdartą izolację więc je zaizolowałem.

Opublikowano (edytowane)

Sprawa wygląda tak. Dziś po cało nocnym postoju przy włączeniu zapłonu załączył się również wentylator. Podłączyłem kompa sprawdziłem wskazania temp. i tak : Temp. zewnętrzna na FIS +3.5, Temp paliwa: 3.6, Temp powietrza zasysanego: 7.2, Temp cieczy: 3.6. W Instruments temp cieczy: 6.5. Po sprawdzeniu błędów wyskoczył błąd:

17664- Engine coolant temp sensor G62 Open or Short to Plus

P1256-35-10 Intermittent

Na wyłączonym silniku błędu nie dało się skasować. Gdy tylko uruchomiłem silnik błąd dało się wykasować.

Na starym czujniku była ta sama sytuacja z włączającym wentylatorem. Nowy czujnik firmy EPS i to samo. Przy wymianie czujnik oglądałem kabelki pare miały zdartą izolację więc je zaizolowałem.

Zrób tak jak napisałem poniżej bo nie dojdziemy nigdy do ładu.

Procedura diagnostyczna czujników jest przeprowadzana przez sterownik silnika każdorazowo po włączeniu zapłonu.

Mówiąc po chłopsku sterownik jest w stanie stwierdzić błąd w fazie uruchamiania "systemu".

Nie wszystkie błędy będą monitowane ponownie zaraz po skasowaniu informacji o ich wystąpieniu.

1. Włacz zapłon.

2. Sprawdź błędy ew. wykasuj błąd czujnika.

3. Wyłącz zapłon.

4. Włącz zapłon ponownie by dla pewności znów uruchomic procedurę diagnostyczną.

5. Ponownie sprawdź błędy. Jeżeli nie będzie informacji o błędzie to znaczy że usterka usunięta.

Chciałem zauważyć, że błąd jest z gatunku powtarzających się sporadycznie. Prawdopodobnie coś raz łączy a raz nie - czyli wystepująca losowa przerwa w połączeniu..

No chyba że padł ci przetwornik A/D w sterowniku silnika ,ale to mało prawdopodobne.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

To już chyba wiem o co chodzi. Można dokupić wtyczkę od czujnika? Bo to chyba w niej tkwi problem...


Dzwoniłem do ASO Mają wtyczkę do tego kabelki z pinami do samodzielnego montażu. Tylko teraz pytanie... Czy wszystkie 4 kabelki idą do ECU czy tylko 2 do ECU a 2 do licznika? bo jeżeli wszystkie 4 do ECU to nie miał bym raczej problemu z wymianą lecz jeżeli te pozostałe dwa idą aż od czujnika do licznika to już gorzej. Najlepiej miałbym wymienić całą wtyczkę bo jeden pin w wtyczce był lekko scisnięty i to pewnie na nim nie kontaktuje a kabelki też nie były w najlepszej kondycji więc jak już grzebać to wymienić całość na nowe.


Tylko tak się zastanawiam jeżeli nie łączyło by na kabelkach które idą do licznika to pojawił by się błąd w sekcji 17-Instruments???, a jeżeli nie łączy coś na kabelkach do ECU to błąd pojawia się w 01-Engine?? Bo u mnie błąd był tylko w Engine. Więc może wystarczy tylko te dwie żyły wymienić??

Opublikowano (edytowane)

Zrób raz a dobrze i wymień od razu 4 konektorki.

Jak padły przewody od ECU to i niebawem uszkodzą się te od licznika.

Według mnie dwa idą do licznika i dwa do ECU, ale na 100% pewny nie jestem - trzeba poszukać na schemacie.

Jest jeszcze jedna mozliwość że odłaczył się kabelek w punkcie masowym, ale wtedy miałbys "choinkę" i problemy z pracą silnika.

Jak się postarasz i potrafisz wyjąć konektorki z wtyczki to wystarczy dokupić właśnie same konektorki z przewodami i zastąpić wysłużone przewody.

W ASO sprzedają gotowe zarobione przewody z konektorkami.

Za dwie sztuki zapłocisz ok. 20 PLN.

Mam tylko schemat licznika.

niebieski z brązowym paskiem - połączenie do licznika;

brązowy z żółtym paskiem - masa czujnika temperatury silnika dla licznika.

Oczywiście dwa pozostałe bardziej cię interesują bo są wykorzystywane przez ECU.

Poratuje ktoś schematem okablowania sterownika silnika - ECU dla AWX?

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Dokładnie tyle kosztują i takie posiadają. Ja musiałbym jeszcze dokupić wtyczkę bo jest nadłamana. Tylko trapi mnie ta wymiana. Do ECU może jeszcze jakoś spoko dam rade, ale do licznika nie wiem jak podjechać.. Bo obcinanie starego i lutowanie z nowym nie wchodzi raczej w gre.

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tyle kosztują i takie posiadają. Ja musiałbym jeszcze dokupić wtyczkę bo jest nadłamana. Tylko trapi mnie ta wymiana. Do ECU może jeszcze jakoś spoko dam rade, ale do licznika nie wiem jak podjechać.. Bo obcinanie starego i lutowanie z nowym nie wchodzi raczej w gre.

Tylko tak się robi. Obetnij stare przewody min. 10 cm od wtyczki, dolutuj nowe przewody i załóż koszulkę termokurczliwą.

Przecież nie zamierzasz pruć całej instalacji w samochodzie, to bez sensu.

Kabelki z serwisu będą miały po 40 cm każdy i musisz jeszcze je przeciąć na pół.

Przewody nadłamały ci się maks. 10 cm od wtyczki bo przy silniku są największe drgania.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Cały dostaniesz tylko z wiązka i licz coś około 2000zł za nią.[emoji12]

Opublikowano

Dokładnie tyle kosztują i takie posiadają. Ja musiałbym jeszcze dokupić wtyczkę bo jest nadłamana. Tylko trapi mnie ta wymiana. Do ECU może jeszcze jakoś spoko dam rade, ale do licznika nie wiem jak podjechać.. Bo obcinanie starego i lutowanie z nowym nie wchodzi raczej w gre.

Tylko tak się robi. Obetnij stare przewody min. 10 cm od wtyczki, dolutuj nowe przewody i załóż koszulkę termokurczliwą.

Przecież nie zamierzasz pruć całej instalacji w samochodzie, to bez sensu.

Kabelki z serwisu będą miały po 40 cm każdy i musisz jeszcze je przeciąć na pół.

Przewody nadłamały ci się maks. 10 cm od wtyczki bo przy silniku są największe drgania.

Ok. Czyli nowa wtyczka do niej nowe konektorki z przewodami. Stare przewody obcinam w miejscu gdzie będą dobre i do tego miejsca wlutowuje nowy komplet. Też tak myślę że to będzie najlepsze rozwiązanie bowiem też wątpie że gdzieś tam dalej mogą być uszkodzone te kabelki. Tylko teraz jeszcze pytanie czy połączenie lutowane nie będzie miało wpływu na oporność danego przewodu a co za tym idzie odczytu temperatury?

Opublikowano

Tylko teraz jeszcze pytanie czy połączenie lutowane nie będzie miało wpływu na oporność danego przewodu a co za tym idzie odczytu temperatury?

Śmiało nic się nie stanie, skręć przewody razem wokół osi i zlutuj bezkwasowo.

Tylko aby lutownica przebicia nie miała bo licznik stanie się dawcą części.

Najlepiej gdybys odłaczył wtyczki - czyli drugie końce kabla od ECU i licznika, wtedy na 100% nic ci nie grozi.

Opublikowano

Tylko teraz jeszcze pytanie czy połączenie lutowane nie będzie miało wpływu na oporność danego przewodu a co za tym idzie odczytu temperatury?

Śmiało nic się nie stanie, skręć przewody razem wokół osi i zlutuj bezkwasowo.

Tylko aby lutownica przebicia nie miała bo licznik stanie się dawcą części.

Najlepiej gdybys odłaczył wtyczki - czyli drugie końce kabla od ECU i licznika, wtedy na 100% nic ci nie grozi.

Dzięki za rady. Tak zrobię. Nic jutro dzwonimy do ASO i zamawiamy :) i działamy. Dzieki bardzo

Opublikowano

Witam,

miałem to samo przyczyną był padnięty pompowtrysk na 4 cylindrze - wartości twojego pierwszego cylindra wskazują na to że może być podobna sytuacja.

Opublikowano

Witam,

miałem to samo przyczyną był padnięty pompowtrysk na 4 cylindrze - wartości twojego pierwszego cylindra wskazują na to że może być podobna sytuacja.

No tak wartość tej pompki odstaje od pozostałych. Powiedz mi wymieniłeś jedną pompkę czy komplet? I czy wymieniłeś cały pompowtrysk czy wystarczyło oringi powymieniac? Dzięki za odp.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie spalanie na takich krótkich odcinkach to fis pokazuje ponad 8l a na trasie takiej 80km średnia wyszła 7.6l czy to dużo. Dodam że mam avf ale skrzynia 5 biegów

Opublikowano

Ja w swojej b6 AVF quattro opony 235/45r17 robie 970 do 1000 km na pełnym baku.tankuje pod korek. Przebieg 310 000 km :) wiec nie wiem czy to dużo. Kumpel w ośce potrafi do 1200 zrobić :) quattro lubi jeść ;)

Siemka a ile ci wchodzi do baku jak nalejesz po sam korek? Ja mam a4b6 1.9 tdi quattro 235/35/r19 mi wchodzi 55l i robie 750-800km
Opublikowano

Ja mam większy zbiornik bo 62l ale ile zrobię teraz na pełnym jeszcze nie mierzyłem.

Opublikowano

U mnie wychodzi na to że po wyczyszczeniu EGR spalanie wróciło w zasadzie do normy

Opublikowano

Trochę odgrzeje bo mam podobna sytuacje. Kolego merc2410 udało Ci się rozwiązać problem? czy winą był czujnik temp i przewody? czy może ten wtryskiwacz? Pozdrawiam

Opublikowano

Dolaczam sie do pytania, tez walcze z duzym spalaniem i chcialbym wiedziec co u Ciebie bylo przyczyna?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...