turzol Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Czy ktoś mógłby mi opisać wg załączonego schematu który zawór jest który (N18, N75 itp.) 1- ? 2 - ? 9 - ?
lukaszooo Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 1- N239 2- N18 9- N75 Dla potwierdzenia https://www.google.pl/search?q=schemat+podcisnienia+AVF&biw=1366&bih=631&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=F4O7VM28HsXgOMa_gYgB&ved=0CAgQ_AUoAQ#imgdii=_&imgrc=REWB9v-bFnAtWM%253A%3BtuaZY6UVagzhnM%3Bhttp%253A%252F%252Fobrazki.elektroda.pl%252F2104833900_1377427833.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fa4-klub.pl%252Findex.php%253F%252Ftopic%252F194890-all-b6-tdi-schemat-polaczen-wezy-podcisnienia-dla-silnikow-avb-awx-avf%252F%3B576%3B292
turzol Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 1- N239 2- N18 9- N75 Dla potwierdzenia https://www.google.pl/search?q=schemat+podcisnienia+AVF&biw=1366&bih=631&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=F4O7VM28HsXgOMa_gYgB&ved=0CAgQ_AUoAQ#imgdii=_&imgrc=REWB9v-bFnAtWM%253A%3BtuaZY6UVagzhnM%3Bhttp%253A%252F%252Fobrazki.elektroda.pl%252F2104833900_1377427833.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fa4-klub.pl%252Findex.php%253F%252Ftopic%252F194890-all-b6-tdi-schemat-polaczen-wezy-podcisnienia-dla-silnikow-avb-awx-avf%252F%3B576%3B292 Dziękuje, za co dokładnie odpowiada N239? Jaka jest jego rola w układzie podciśnienia?
piotrsob1 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Odpowiada za sterowanie klapą gaszącą. W momencie unieruchamiania silnika otwiera dostęp podciśnieniu do siłownika klapy gaszącej, powodując jej zamknięcie na kilkanaście sekund, pozbawiając silnik dopływu powietrza do cylindrów. Jej sprawność ma decydujące znaczenie w zapobieganiu choroby "wściekłych turbodiesli" Edytowane 18 Stycznia 2015 przez piotrsob1
turzol Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 Dzięki Panowie. A czy to prawda, że N18 i N75 działają na tej samej zasadzie i można je ze sobą zamiennie stosować?
lukaszooo Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Wizualnie są takie same i bardzo czesto są zamieniane. Numery są inne więc reki nie dam sobie uciąc, kiedyś wyczytałem że cewki inaczej reagują na napięcie ale osobiscie wiele razy je zamieniałem i wszystko chodziło bez problemu. Edytowane 18 Stycznia 2015 przez lukaszooo
hugo911 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 N18 działa wolniej od N75. Testowałem to na golfie i po zamianie tych zaworów turbina przeładowywała
lukaszooo Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Ja testowałem i było ok, moze zalezy w jakim aucie i jaki zaworek.
turzol Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Panowie jak najprostszym sposobem sprawdzić działanie zaworka N75 sterującego turbiną? ew. które grupy zalogować vcdsem? Turbo łapie notlaufy, praktycznie za każdym razem gdy przekroczę 3500tys obr. Poza tym mam wrażenie że późno wstaje, ok 2200obr czuć jak pompuje Objawia się to błędem: 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation Do tej pory sprawdziłem: - szczelność dolotu - szczelność wężyków podciśnienia i ich prawidowe połączenie - sztanga turbiny rusza się w zakresie 1,8cm góra/dół ale tylko jak ruszam sztangą mechanicznie. Edytowane 23 Stycznia 2015 przez turzol
lukaszooo Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Jak logujesz 11BS to sztanga nie porusza sie o 18mm ???? Pasowało by sprawdzić wartość podcisnienia na wyjsciu do gruszki sztangi powinno byc -0,5. N75 najprosciej sprawdzić na stole, podłaczas pod górny króciec byle jakie podcisnienie np ze sstrzykawki, bez napiecia powinno trzymac podcisnienie, po podaniu 12V cewka powinna sciągnąc i podcisnienie powinno uciec. Ograniczkia sztangi nie ruszałes ???
turzol Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 Łukasz czyli przy teście 11BS wakuometr powinien wskazywać od 0 do -0,5 bara? Jak na filmiku poniżej?
lukaszooo Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Tak ale na wyjsciu z N75 czyli na gruszke turba, jesli wpioł byś sie w miejsce zaworka wtórnego czyli z pominieciem wszystikch zaworków powinno być -0,7 -0,9 jesli było by -0,7 to trzeba szukac nowego vakum. Warto tez sprawdzić gruszke turba czy nie ma dziury czyli albo pompką do podcisnienia ja sciągasz i sprawdzasz czy nie ma dziurki lub domowo jakąs duzą strzykawką, warto tez dmuchnąc w gruszke bo czasem zbiera sie tam masa wody i zimą potrafi zamarznąć choć bardziej spotyka sie taką usterkę w poprzecznych TDI bo tam turbo masz bardziej z dołu.
turzol Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 Sprawdzilem na teście 011BS i sztanga ani drganie. Wartość actual intake press. stoi ..Czyli w poniedziałek lece po nowy n75
lukaszooo Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 a sprawdzałes wakuometrem czy podcisnienie wychodzi na sztange podczas logowania 11BS ???? moze to turbo staneło.
turzol Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 przykładałem język do wężyka i nie zasysa powietrza, nie mam w chwili obecnej wakuometru
lukaszooo Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Jeśli nie masz wakuimetru to można łatwo sprawdzić czy to N75 nie działa. Zaloguj 04BS czyli wymuszenie pracy EGR, podczas logowania sprawdz czy jest podciśnienie na wężyku od gruszki egra, jeśli jest to zamień miejscami n18 z n75 i będziesz miał pewność czy problem leży w zaworku. Zaworek to proste urządzenie i łatwo można go naprawić, czasem nawet bez jego rozbierania.
turzol Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 Jeśli nie masz wakuimetru to można łatwo sprawdzić czy to N75 nie działa. Zaloguj 04BS czyli wymuszenie pracy EGR, podczas logowania sprawdz czy jest podciśnienie na wężyku od gruszki egra, jeśli jest to zamień miejscami n18 z n75 i będziesz miał pewność czy problem leży w zaworku. Zaworek to proste urządzenie i łatwo można go naprawić, czasem nawet bez jego rozbierania.Ok tak zrobię i dam znac
Horneth Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 W sumie to można by było na stole pobudzić zaworek napięciem bo jak pamiętam wcześniej przed całą akcją z pompkami logowałem turbine i pracowała bez zarzutu. Najprawdopodobniej zaworek się przywiesił lub przywiesza bo jak mówiłeś od czasu do czasu samochód leciał jak wściekły.
turzol Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2015 W sumie to można by było na stole pobudzić zaworek napięciem bo jak pamiętam wcześniej przed całą akcją z pompkami logowałem turbine i pracowała bez zarzutu. Najprawdopodobniej zaworek się przywiesił lub przywiesza bo jak mówiłeś od czasu do czasu samochód leciał jak wściekły. Tak są rzadkie momenty kiedy potrafi jechać jak zły i rozpędzam się bez problemu do 200km/h, ale w większości przypadków łapie notlaufa na IV biegu po przekroczeniu 3000obr i dalej jedzie już jak wolnossący diesel. Poza tym turbo wstaje dopiero przy 2100-2200obr a wg mnie to zdecydowanie za późno, jechałem kilka dni temu avf kolegi i tam turbo wstaje zdecydowanie wcześniej.
lukaszooo Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Logowałes 04BS ???? egr pracuje ???? Dzieje sie tak bo nie masz zmiennej geometrii. Albo zaworek albo kierownice stoją, sprawdzenie który z tych elementów jest przyczyna to jakies 20 min roboty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się