Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i podłączenie elektryki haka - kodowania


r7adek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Przymierzam się do montażu oryginalnego haka, stąd zakupiłem już cały zestaw: belka AL-KO z wiązką i ori modułem. Zauważyłem jednak, że przy mojej belce haka nie posiadam tego wzmocnienia zderzaka (co u kolegi jaro_222 na zdjęciu 3 posty wyżej), stąd moje pytanie: Czy ten element jest potrzebny do zamocowania plastikowego zderzaka? Brakuje mi tego elementu do zestawu, czy w zestawie AL-Ko to jest nie potrzebne? Z góry dziękuję za odpowiedź, zanim wezmę się za rozbieranie samochodu, wolałbym się upewnić czy posiadam wszystkie części. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Przymierzam się do montażu oryginalnego haka, stąd zakupiłem już cały zestaw: belka AL-KO z wiązką i ori modułem. Zauważyłem jednak, że przy mojej belce haka nie posiadam tego wzmocnienia zderzaka (co u kolegi jaro_222 na zdjęciu 3 posty wyżej), stąd moje pytanie: Czy ten element jest potrzebny do zamocowania plastikowego zderzaka? Brakuje mi tego elementu do zestawu, czy w zestawie AL-Ko to jest nie potrzebne? Z góry dziękuję za odpowiedź, zanim wezmę się za rozbieranie samochodu, wolałbym się upewnić czy posiadam wszystkie części. [emoji4]
Zależy jaką masz belkę haka. Większość musi mieć to aluminiowe wzmocnienie ale pod koniec produkcji B7 wychodziły już belki haka bez tego wzmocnienia. Można je poznać po tym że na rogach belki są takie gumowe osłony a na środku belki jest przyspawana taka metalowa podpórka na której opiera się plastikowy zderzak. Ta belka która nie ma tego aluminiowego wzmocnienia ma numer kończący się na literę D o ile dobrze pamiętam.
Wrzuć foto tej twojej to Ci powiem czy musi być to wzmocnienie czy nie.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak to właśnie belka.
Montuje się w miejsce starego wzmocnienia.
Na to przychodzi plastik zderzaka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak to właśnie belka.
Montuje się w miejsce starego wzmocnienia.
Na to przychodzi plastik zderzaka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tylko kolega pyta czy ta belka haka musi mieć tą aluminiową nakładki czy nie a były zarówno z tym wzmocnieniem jak i bez, tak jak pisałem. Ja w B7 mam belkę haka bez tej aluminiowej nakładki.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaką masz belkę haka. Większość musi mieć to aluminiowe wzmocnienie ale pod koniec produkcji B7 wychodziły już belki haka bez tego wzmocnienia. Można je poznać po tym że na rogach belki są takie gumowe osłony a na środku belki jest przyspawana taka metalowa podpórka na której opiera się plastikowy zderzak. Ta belka która nie ma tego aluminiowego wzmocnienia ma numer kończący się na literę D o ile dobrze pamiętam.
Wrzuć foto tej twojej to Ci powiem czy musi być to wzmocnienie czy nie.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka


Kurcze, mój raczej był od B6 zdemontowana i nie ma żadnych gumowych osłon(pomimo że na końcu jest D) , ale proszę jeszcze rzućcie okiem na zdjęcia. Hak jest "goły" bez gniazda i blachy uchylnej bo wyczyszczony i przygotowany do podmalowania.
b20f78e2ef00d46523e4d7a313b8a783.jpg441e495bd1effb91157ff5e7d808d3b8.jpg17549dd5d2e54a4cd617e8685a9aa24f.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skoro belki haka, są tylko jednego rodzaju.
A dzielimy je tylko na b6 lub b7,
To nie powinno mieć znaczenia gdy starą belkę usunie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, GreGoriO napisał:

No ale skoro belki haka, są tylko jednego rodzaju.
A dzielimy je tylko na b6 lub b7,
To nie powinno mieć znaczenia gdy starą belkę usunie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Może do b6 są jednego rodzaju. Do B7 są dwa rodzaje.

  1. jeden z aluminiowym wzmocnieniem zderzaka taki jak tu
    http://allegro.pl/audi-a4-b7-hak-holowniczy-8e0800491b-i6426747315.html#thumb/1
  2. drugi bez tego wzmocnienia taki jak tu:
    http://allegro.pl/hak-holowniczy-audi-a4-b7-kombi-modul-instalacja-i6992082259.html#imglayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może do b6 są jednego rodzaju. Do B7 są dwa rodzaje.
  1. jeden z aluminiowym wzmocnieniem zderzaka taki jak tu
    http://allegro.pl/audi-a4-b7-hak-holowniczy-8e0800491b-i6426747315.html#thumb/1
  2. drugi bez tego wzmocnienia taki jak tu:
    http://allegro.pl/hak-holowniczy-audi-a4-b7-kombi-modul-instalacja-i6992082259.html#imglayer

Kurcze no właśnie po wyglądzie i rozstawie śrub widać jakby ta belka która ja mam była taka sama jak ta w pierwszym linku...

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mateo_c1 napisał:


Kurcze, mój raczej był od B6 zdemontowana i nie ma żadnych gumowych osłon(pomimo że na końcu jest D) , ale proszę jeszcze rzućcie okiem na zdjęcia. Hak jest "goły" bez gniazda i blachy uchylnej bo wyczyszczony i przygotowany do podmalowania.
b20f78e2ef00d46523e4d7a313b8a783.jpg441e495bd1effb91157ff5e7d808d3b8.jpg17549dd5d2e54a4cd617e8685a9aa24f.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
 

Z tą belką to nie wiem jak ma być szczerze mówiąc. Wyżej wkleiłem dwa linki do aukcji z hakami do B7 i tam widać różnice między belkami ze wzmocnieniem aluminiowym i bez (do B7 pasuje i taki i taki)
Nie wiem jak jest w B6, moim zdaniem musi tam coś jeszcze być z tą twoją belką (pewnie aluminiowe wzmocnienie). Bo na belce nie ma miejsca gdzie na środku opiera się zderzak i nie ma miejsca do montażu dolnych uchwytów zderzaka i anteny zegarka radiowego więc widać że raczej belka na to musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, Etka mówi że od marca 2007 nastąpiła zmiana rodzajów haków.
dca8f2907e125abb5bdce0065fa7e142.jpg
Późniejsze haki występowały bez wzmocnień.
Co nie zmienia faktu, że jeśli ma hak o numerze B, a kupił bez wzmocnienia... to przekłada ze swojego. 860c53d9160c843eaffe12aa64235934.jpg
pozycja 4= 4b > 4a


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, Etka mówi że od marca 2007 nastąpiła zmiana rodzajów haków.
dca8f2907e125abb5bdce0065fa7e142.jpg
Późniejsze haki występowały bez wzmocnień.
Co nie zmienia faktu, że jeśli ma hak o numerze B, a kupił bez wzmocnienia... to przekłada ze swojego. 860c53d9160c843eaffe12aa64235934.jpg
pozycja 4= 4b > 4a


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zadzwoniłem do gościa od którego kupiłem zestaw i twierdził że właśnie to wzmocnienie przekładam z mojego, tylko muszę zrobić jakieś 4 dziury na śruby, ale jeśli chce to ma mi dosłać to wzmocnienie (nie wysłał bo mówił że i tak to wyrzuce). Dlatego przy montażu wszystko się wyjaśni i napisze wtedy na 100% co i jak:).
A jeśli chodzi o montaż elektryki (prześledziłem cały ten wątek) to jak uważacie, czy jest sens montować oryginalny moduł czy wystarczy w zupełności jakiś uniwersalng? Wiem jakie są plusy ori, tylko szczerze przed zakupem nie zdawałem sobie sprawy ze będę musiał ciągnąć kable przez cały samochód i dodawać bezpieczniki, myślałem że to bardziej p&p w tylnej części pojazdu.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twoje auto to b6 a belka b7? Masz PDC?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Samochód b6 i belka wymontowana z b6, a czy była w niej fabrycznie to nie wiadomo [emoji4] PDC mam i właśnie czytałem że można Cany podłączyć pod moduł PDC? A jak z resztą przewodów, nie ma ich nigdzie z tyłu? Zasilanie z zapalniczki z bagażnika, a sygnał stopu z tylnej lampy np? Czy to nie tedy droga?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, mateo_c1 napisał:

A jeśli chodzi o montaż elektryki (prześledziłem cały ten wątek) to jak uważacie, czy jest sens montować oryginalny moduł czy wystarczy w zupełności jakiś uniwersalng? Wiem jakie są plusy ori, tylko szczerze przed zakupem nie zdawałem sobie sprawy ze będę musiał ciągnąć kable przez cały samochód i dodawać bezpieczniki, myślałem że to bardziej p&p w tylnej części pojazdu.

Moduł zakładaj fabryczny, ma same plusy. Pokazuje spalone (niedziałające) żarówki w przyczepce na FIS a to jest bardzo fajne jak jesteś sam i nie masz jak sprawdzić np stopów czy działają. Oczywiście rozłącza PDC i przeciwmgielne tył (jak jest przyczepka podpięta), w B6 na zegarach zaświeci się kontrolka informująca że masz podpiętą przyczepę.
Przeciągnięcie kabli do przodu auta jak masz rozebrany bagażnik to nie jest jakaś straszna robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj numery modułu oraz belki haka.
Bo jeśli belka z b7 to nie ma w gnieździe pinów od rozłączania PDC w czasie gdy masz wpięty hak.
I będzie piszczeć.
Niestety na razie nie widzę rozwiązania, bez ingerencji w instalację.
A przewody musisz ciągnąć z bezpiecznika, bo jeśli zachce Ci się podpiąć kemping to możesz spalić sobie instalację.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł zakładaj fabryczny, ma same plusy. Pokazuje spalone (niedziałające) żarówki w przyczepce na FIS a to jest bardzo fajne jak jesteś sam i nie masz jak sprawdzić np stopów czy działają. Oczywiście rozłącza PDC i przeciwmgielne tył (jak jest przyczepka podpięta), w B6 na zegarach zaświeci się kontrolka informująca że masz podpiętą przyczepę.
Przeciągnięcie kabli do przodu auta jak masz rozebrany bagażnik to nie jest jakaś straszna robota

W takim razie chyba mnie namówiłeś, po prostu trochę zniechęca mnie rozbieranie plastików i dorabianie wiązki, ale skoro już mam ten Ori moduł i wiązkę od haka do modułu nie ciętą to zostanę przy tym rozwiązaniu. A którędy idzie oryginalnie ta wiązka? Progami lewym?



Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj numery modułu oraz belki haka.

Bo jeśli belka z b7 to nie ma w gnieździe pinów od rozłączania PDC w czasie gdy masz wpięty hak.

I będzie piszczeć.

Niestety na razie nie widzę rozwiązania, bez ingerencji w instalację.

A przewody musisz ciągnąć z bezpiecznika, bo jeśli zachce Ci się podpiąć kemping to możesz spalić sobie instalację.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Numer modułu to 8E0 907 383

Numer belki haka to 8E0 807309D

numer kuli to 8E0 800 495A

 

Sorki za 2 posty ale nie wiem jak w Tapatalk robić cytowanie wielokrotne

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł B6 zastąpiony w 03.2004 ...8E0 907 383A, ten z kolei w 06.2004 ....8E0 907 383C

BELKA B6 zastąpiona w 08.2004 numerem ...8E0 800 491C, a w 10.2009 numerem ...8E0 800 497F.... czyli trzeba kupić razem z kulą

KULA B6. 

a wzmocnienie przełóż swoje, odkręcasz te 4 śruby od haka i dorób obejmę.

Bo tak naprawdę to tylko trzyma w wersji z hakiem to wzmocnienie.

 z tym że tak....

nie będziesz miał drugiej płytki, nakrętki trzymającej śrubę belki w podłodze,

musisz dokupić WHT 001 890 ....2sztuki

Pozycja nr 9 na zdjęciu.

f91b99cc1fe85c3e367099cd0c532ee8.jpg

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, GreGoriO napisał:

moduł B6 zastąpiony w 03.2004 ...8E0 907 383A, ten z kolei w 06.2004 ....8E0 907 383C

BELKA B6 zastąpiona w 08.2004 numerem ...8E0 800 491C, a w 10.2009 numerem ...8E0 800 497F.... czyli trzeba kupić razem z kulą

KULA B6. 

Nie do końca rozumie - co mam kupić razem z kulą?:huh:

Godzinę temu, GreGoriO napisał:

a wzmocnienie przełóż swoje, odkręcasz te 4 śruby od haka i dorób obejmę.

Bo tak naprawdę to tylko trzyma w wersji z hakiem to wzmocnienie.

 z tym że tak....

nie będziesz miał drugiej płytki, nakrętki trzymającej śrubę belki w podłodze,

musisz dokupić WHT 001 890 ....2sztuki

Jeśli chodzi o wzmocnienie to tak jak pisałem - gość w sumie już ma mi wysłać to wzmocnienie od tego haka, więc porównam czy faktycznie czymś się różnią. Jak wrócę do domu to zobaczę bo chyba wysłał mi w zestawie te obejmy i kojarzę też jakieś blaszki - więc być może to własnie te o których piszesz.

Jeśli chodzi o przewody do ciągnięcia przez samochód, to jakie polecacie (ew. skąd kupujecie takie kolorowe ?), czy lepiej kupić pojedyncze żyły czy przewód 5 żyłowy w podwójnej izolacji?

I jeszcze raz spytam o te CANy. Czy jeśli i tak będę ciągnął przewody do przodu to lepiej ciągnąć też CAN do MCE? Czy nie kombinować i wlutować się pod przewody PDC?

P.S. Dzięki śliczne Panowie za zaangażowanie w temacie i wyczerpujące odpowiedzi. To forum żyje dzięki takim ludziom!:hi:Mam nadzieję, że i ja kiedyś będę mógł w jakiś sposób pomóc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te numery to tylko gwoli wyjaśnienia. W tym ostatnim, pewnie chodzi o to że raczej kula/hak nie będzie pasowała z poprzednich modeli.
CAN jak najbardziej możesz wpiąć do PDC bo to ta sama wiązka. Miejsce łączenia nie ma znaczenia. Liczy się poprawność. I to żeby były skręcone ze sobą.
A przewody, możesz użyć pojedynczych.
Lepsza jest linka, szczególnie ta bardzo giętka. Łatwiej się ją układa i jest odporniejsza na wibracje.
Ważne by przekrój, był odpowiedni. Nie za cienki(elektrycznie) nie za gruby(ciężko/w ogóle/ będzie można obsadzić odp. PINem)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...