miazgat0r Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Witam. Panowie potrzebuje jakiegoś szybkiego prostego instruktarzu dotyczącego wymiany termostatu w 1.9 AVB. Temp w trasie dochodzi tylko ~75 stopni, a powinno być w pionie. Wymieniał ktoś? Pozdrawiam!
Maciek02 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Powiem Ci ze mialem niedawno podobna sytuacje. Kupilem swoja b6 w kwietniu 2014 i wskazowka w ogole sie nie podnosila... wymienilem czujnik temp na ori i dzwigal sie do 70 stopni tylko. Wymienilem termostat na wahlera i bylo ok. Jezdzilem miesiac po czym temp max to 80 stopni za nastepny tydz juz 70. Nie podlaczalem kompa tylko wymienilem termostat znow i okazalo sie ze bez zmian. Kupilem znow ori czujnik i jak wymienilem to znow jest wszystko ok takze mozesz miec termostat dobry a czujnik padniety. Co do termostatu mam AVF ale przy wyciaganiu go i wkladaniu uwazaj na takie plastiki cienkie w ktorych on siedzi bo latwo sie łamia i moze ci potem nie dogrzewac jak dostanie pomiedzy ten nowy a obudowe. 1
lukaszooo Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Czujnik mozna sprawdzić vagiem a termostat łopatologicznie przez kontrolowanie temp przewodów chłodnicy.
miazgat0r Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Powiem Ci ze mialem niedawno podobna sytuacje. Kupilem swoja b6 w kwietniu 2014 i wskazowka w ogole sie nie podnosila... wymienilem czujnik temp na ori i dzwigal sie do 70 stopni tylko. Wymienilem termostat na wahlera i bylo ok. Jezdzilem miesiac po czym temp max to 80 stopni za nastepny tydz juz 70. Nie podlaczalem kompa tylko wymienilem termostat znow i okazalo sie ze bez zmian. Kupilem znow ori czujnik i jak wymienilem to znow jest wszystko ok takze mozesz miec termostat dobry a czujnik padniety. Co do termostatu mam AVF ale przy wyciaganiu go i wkladaniu uwazaj na takie plastiki cienkie w ktorych on siedzi bo latwo sie łamia i moze ci potem nie dogrzewac jak dostanie pomiedzy ten nowy a obudowe. Temat jest taki, że nagrzewa sie do ~80 stopni i później spada. Dodam że nie są to gwałtowne ruchy wskazówki. Może faktycznie wina leży po stronie czujnika temperatury... Edytowane 18 Stycznia 2015 przez miazgat0r
Maciek02 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 U mnie bylo podobnie ze ta wskazowka sie wachala... osobiscie zaczalem od termostatu bo tanszy koszt i samemu wymienisz. A czujnik tylko oryginal polecam. Jak nie masz mozliwosci podlaczenia pod vaga to proponuje wymien termostat koszt ok 30 zl jak nie pomoze to czujnik i tez sam bez problemu go wymienisz.
miazgat0r Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 zdjalem osłone slabe podejscie do tej dolnej sruby, alternator odkrecales? plyn caly wyleci wezem czy z bloku silnika?
Maciek02 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Altka na pewno nie odkrecalem. Odkrecalem tam jakies przewody z tego co pamietam. Nie wiem jak jest w AVB. Co do plynu najlepiej wymienic na zimnym silniku bo plynu nigdzie nie spuszczalem a przy wymianie mi troche z bloku wylecialo.
lukaszooo Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Zrób to porządnie. Spuść płyn z układu zalej wodą destylowaną z preparatem do czyszczenia chłodnic, nastepnie spóść płyn wyciągnij czujnik temp i przeczyść sam czujnik jak i wtyczke, to samo zrób z kostka. Termostat wymień na ori z ASO i zalej koncetratem FEBI. Jesli czujnik bedzie ok to raz na zawsze zapomnisz o problemie z chłodzeniem.
piotrsob1 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Jeżeli płyn chłodniczy jest klarowny, ma odpowiednią temperaturę zamarzania, a w układzie chłodzenia nie ma śladów kamienia i innych zanieczyszczeń, to nie ma potrzeby płukania układu. Ubytek uzupełniamy oczywiście koncentratem rozcieńczonym wodą destylowaną w odpowiedniej proporcji, albo gotowym płynem G12
lukaszooo Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Wszystko sie zgadza ale jesli np jest zalane Petrygo lub inny roztwór a do tego doleje koncetrat G12 to zrobi sie rude błotko, pare razy robiłem tak z checi oszczednośći klienta a potem i tak trzeba było robić po mojemu. Jak dobrze wiesz rudy płyn nie pomaga układowi Edytowane 18 Stycznia 2015 przez lukaszooo
piotrsob1 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Petrygo nie jest różowe tylko niebieskie, a borygo, co ma podobny kolor do G12, to nawet ciężko kupić Żeby płukankę dokładnie spuścić to i tak trzeba wyciągnąć termostat, czyli robota dwa razy . A tak jak po jednym jest dobrze, to nie musimy się dwa razy brudzić
lukaszooo Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Płyn chłodniczy powinno sie wymieniać co 60 tysi niestety mało kto to robi, dodatkowo duzo ludzi miesza rózne płyny co skutkuje rudym błotem i znacząco skraca życie termostatu. Zrzut z etki powinien pomóc w wymianie. http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://i280.photobucket.com/albums/kk187/quattrojames/Manuals/19AVBthermostat2.jpg&imgrefurl=http://www.audi-sport.net/xf/threads/audi-a4-1-9-tdi-temperature-never-reaches-90-degrees.150759/page-2&h=575&w=800&tbnid=_INGq2v9lOhEPM:&zoom=1&docid=59y3sJW3mgRe3M&ei=PQG8VKmFCoSEPanHgcAN&tbm=isch&ved=0CCYQMygGMAY
Rekomendowane odpowiedzi