Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa VP37 Cieknie, Uszczelnianie / rozbieranie 1.9 TDI AFN


alienx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Audi A4, 1.9 TDI AFN pompa VP37 cieknie mi gdzies kolo rurek do wtryskow. Wyciek zaznaczylem na zielono. Prawdopodobnie trzeba wymienic oring 8 i 9 ze zdjecia. Pytanie czy moge wykrecic i zakrecic z nowa uszczelka ta mala(raczej na pewno) i ta duza srube z tego rozdzielacza i nic przy tym nie psujac. Pompy nie chce wyciagac z auta. Widzialem caly filmik pewnego majserka-debesciaka i wiem mniej wiecej o co chodzi w rozbieraniu przy sciaganiu duzego oringu oznaczonego litera B ale moze dalo by sie tylko te 2 male wymienic i przestanie cieknac. Pod nastawnikiem juz wymienilem kiedys i nie cieknie - pod Vagiem tez ustawilem i jest ok z dawkami. A moze cieknie mi z pod jednej rurki od wtrysku ale to chyba malo mozliwe. Czekam na odpowiedz. ( mam dzis ang klawiature i nie mam polskich liter)

b3e6d225bf7beb7fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciskając shift + ctrl zmieniasz klawiaturę na polską :-)

Spokojnie możesz wymieniać oring 8 i 9. Znajdziesz takie raczej tylko w kompletach do uszczelnienia pompy. Oring 9 wymienisz odkręcając tylko śrubę 10'tkę (rozmiar), do oringu 8 potrzebujesz albo specjalną końcówkę... albo odkręcasz przewody metalowe, odkręcach zaworki (nurniki, pod nimi jest miedziana podkładka), bierzesz klucz do rur samozaciskujący się i odkręcasz :-) Paliwo się wyleje ale nic poza tym się nie stanie. Pompę odpowietrzasz zakręcając matalowe przewody ale na wtryskiwaczach lekko luzując nakrętki. Kręcisz silnikiem i jak widzisz, że paliwo zaczyna wytryskiwać do góry nad wtryskiwaczami tak dokręcasz metalowe przewody na wtryskiwaczach i odpalach.

Dziękuję, piwo się należy ;-)


Aha, oring nr 8 przed wlożeniem posmaruj kremem Nivea aby poślizg zagwarantować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielke za info .

Ale mam kompa z ang systemem bez pl klawiatury.

Wiem ze ta sruba mala sluzy do podlaczenia czujnika, a duza to pewnie tylko prowadzenie malej(tak wnioskuje). A co do specjalnosci takiego klucza to idzie go latwo kupic czy dorobic czy lepiej po prostu od razu do rur brac?? Nie jestem na 100 % pewien wycieku ale do lusterka to widzialem gdzies tam rope. Bo jak nie rurki i te uszczelki to zostaje tylko ten wielki. A czy do wymiany Oringu B niezbedne jest wyjmowanie pompy i co za tym idzie trzymanie jej w pionie do wlozenia tego rozdzielacza z 2 sprezynami. Czy ten rozdzielacz sie rozleci przy wyciaganiu czy to jest jescze jakos zabezpieczone bo sa rozne fotki na necie i tak jakby cos trzymalo to razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzyma razem, wszystko na wcisk jest :/ Jeśli chodzi o samą sekcję tłoczącą.

Ponoć są magicy, co wymieniają uszczelkę B na zamontowanej pompie ale margines błędu jest strasznie mały. W dodatku ryzyko, że coś przestawi się w pompie a Ty nie będziesz w stanie tego sprawdzić przed odpaleniem. Po odpaleniu to już jest "after birds".

Klucz mógłbyś dorobić z nasadki 24'ki, na allegro są takie po 50zł (z wysyłką).

http://allegro.pl/klucz-do-pomp-wtryskowych-6kt-24mm-i4938933965.html

I nie jest to tylko prowadzenie małej śruby :-) Lecz za tą śrubą jest wprasowana tuleje z czterema promienistymi kanałami paliwowymi (spokojnie, nie wysunie się :-) ).

Edytowane przez trepek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze ta sruba mala sluzy do podlaczenia czujnika, a duza to pewnie tylko prowadzenie malej(tak wnioskuje). A co do specjalnosci takiego klucza to idzie go latwo kupic czy dorobic czy lepiej po prostu od razu do rur brac?? Nie jestem na 100 % pewien wycieku ale do lusterka to widzialem gdzies tam rope. Bo jak nie rurki i te uszczelki to zostaje tylko ten wielki. A czy do wymiany Oringu B niezbedne jest wyjmowanie pompy i co za tym idzie trzymanie jej w pionie do wlozenia tego rozdzielacza z 2 sprezynami. Czy ten rozdzielacz sie rozleci przy wyciaganiu czy to jest jescze jakos zabezpieczone bo sa rozne fotki na necie i tak jakby cos trzymalo to razem.

IMO łatwiej przerobić śrubę na nasadkę zwykłą 24 jak ja zrobiłem, niż przerabiać nasadkę lub kupować klucz za ~50 PLNów. Odkręcisz tą śrube śrubokrętem i młotkiem spokojnie, przerobisz na nasadkę i dokręcisz.

Duża śruba nie jest tyko "prowadzeniem małej" ale denkiem tłoka, że tak to ujmie.

Powyższy sposób osobiście sprawdziłem w praktyce.

UP: Oring B zrobiłem bez wyciągania pompy.

Edytowane przez kolodzieju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem Oring 8 i jak na razie jest ok. Przestało cięknąć. Kupiłem nasadkę 24 i podfrezowałem z 3 stron i potem lekko pilnikiem i odkręciłem. Pomysł z z przerobieniem na zwykła jest dosyc mądry - wystarczy szlifierka i juz no i można zaoszczędzić pieniądze na nasadce. Tylko odkręcanie mlotkiem i śrubokrętem nie wiem czy bedzie bezpiecznme dla pompy. Nie lepiej wykręcić wtryski i odkręcić tą śrubę kluczem do rur?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze ta sruba mala sluzy do podlaczenia czujnika, a duza to pewnie tylko prowadzenie malej(tak wnioskuje). A co do specjalnosci takiego klucza to idzie go latwo kupic czy dorobic czy lepiej po prostu od razu do rur brac?? Nie jestem na 100 % pewien wycieku ale do lusterka to widzialem gdzies tam rope. Bo jak nie rurki i te uszczelki to zostaje tylko ten wielki. A czy do wymiany Oringu B niezbedne jest wyjmowanie pompy i co za tym idzie trzymanie jej w pionie do wlozenia tego rozdzielacza z 2 sprezynami. Czy ten rozdzielacz sie rozleci przy wyciaganiu czy to jest jescze jakos zabezpieczone bo sa rozne fotki na necie i tak jakby cos trzymalo to razem.

IMO łatwiej przerobić śrubę na nasadkę zwykłą 24 jak ja zrobiłem, niż przerabiać nasadkę lub kupować klucz za ~50 PLNów. Odkręcisz tą śrube śrubokrętem i młotkiem spokojnie, przerobisz na nasadkę i dokręcisz.

Duża śruba nie jest tyko "prowadzeniem małej" ale denkiem tłoka, że tak to ujmie.

Powyższy sposób osobiście sprawdziłem w praktyce.

UP: Oring B zrobiłem bez wyciągania pompy.

@kolodzieju

Możesz podesłać link do tego filmiku by wymienić oring B?

Może jakieś sugestie jak to zrobić bez wyciągania pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO łatwiej przerobić śrubę na nasadkę zwykłą 24 jak ja zrobiłem, niż przerabiać nasadkę lub kupować klucz za ~50 PLNów. Odkręcisz tą śrube śrubokrętem i młotkiem spokojnie, przerobisz na nasadkę i dokręcisz.

Duża śruba nie jest tyko "prowadzeniem małej" ale denkiem tłoka, że tak to ujmie.

Powyższy sposób osobiście sprawdziłem w praktyce.

UP: Oring B zrobiłem bez wyciągania pompy.

Nie obraź się, ale lepiej by Ci pasował nick "kowal" niż "kołodziej" , jak do naprawy pompy podchodzisz z młotkiem i przecinakiem :P:facepalm:

Nasadkę na śrubę centralną głowiczki pompy kupiłem kiedyś za 35 PLN-ów z przesyłką :P

Żeby wymienić o-ring "B" , to trzeba wykręcić po przekątnej dwie śruby mocujące głowicę do obudowy pompy a pozostałe dwie równomiernie luzować aż o-ring "B" wyjdzie na wierzch, stary przecinamy i wyrzucamy a w jego miejsce i na śruby trzymające głowiczkę naciągamy nowy .

Potem wkręcamy dwie wcześniej wykręcone śruby by trzymały głowiczkę i wykręcamy te dwie co ją trzymały dotychczas zabezpieczając wcześniej uszczelniacz przed "pokrojeniem go" przez gwinty śrub i o-ring wpada na swoje miejsce. :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyżej wyczerpał temat.

Głowiczke wykręcamy do momentu pojawienia się oringu + troszeczke luzu na manewry przy starym jak i nowym oringu.

Najważniejsze to żeby nowy oring nasmarować, bo przy składaniu się podwinie i robote przyjdzie nam robić od nowa.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze to w takim razie nie rozumiem dlaczego trepek pisze, że taki mały margines błędu i nazywa tych co tak robią magikami, skoro to teoretycznie jest raczej proste.Przyznam, nie wymieniałem nigdy tego oringa, ale czytając opis Piotrka nie wahał bym się, no bo niby po co pompę wyciągać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś był poruszany podobny temat o tym oringu i autor tamtego tematu wg. porad, wymienił oring bez wyciągania pompy.

Jeśli jest tak mały margines błędu to wysunąć głowiczke tylko tyle żeby rozciąć stary oring i założyć nowy.

Przy zdjętej pompie procedura wymiany tego oringa chyba wygląda tak samo? Bo po co rozbebeszać pompe, jeśli nie jest to konieczne.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze to w takim razie nie rozumiem dlaczego trepek pisze, że taki mały margines błędu i nazywa tych co tak robią magikami, skoro to teoretycznie jest raczej proste.Przyznam, nie wymieniałem nigdy tego oringa, ale czytając opis Piotrka nie wahał bym się, no bo niby po co pompę wyciągać?

jak bedziesz robil u siebie to sie przekonasz jakie to proste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, teoretycznie proste. Wiem, że w praktyce może się wszystko zdarzyć. Wszelkie prace z pompą zawsze są trochę ryzykowne. Np. gdy pierwszy raz czyściłem nastawnik też byłem świadom, że coś może nie wyjść. Wiadomo pierwszy raz jest najgorzej, ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest mój temat związany z pompą vp37 ,uszczelkę B wymieniałem pod blokiem , do tej pory jest oki ,https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fforum%2Evwgolf%2Epl%2Fviewtopic%2Ephp%3Ft%3D258443&share_tid=258443&share_fid=14934&share_type=t

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe pytanko odnośnie tego uszczelnienia; dlaczego zdjęcie nastawnika ułatwia wymianę tego oringa na tłokorozdzielaczu?

Takie małe pytanko odnośnie tego uszczelnienia; dlaczego zdjęcie nastawnika ułatwia wymianę tego oringa na tłokorozdzielaczu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja dzis wymieniłem tą uszczelke B na tłokorozdzielaczu bez wyjmowania pompy i sie udało  Nastawnika nie odkrecałem auto teraz suche i smiga pozdrawiama                          A i chciałem podziekowac chłopakom z forum golfa bo tam to jest to naprawde pieknie opisane.

Edytowane przez marekeco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...