The Viru5 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy to już końcówka koła dwumasowego. Objawy: - gdy auto stoi w miejscu na biegu jałowym bardzo delikatne prawie nie wyczuwalne buja autem - gdy dodaje gazu na biegu jałowym tak do 40 tys obrotów, puszczam gaz i obroty spadają, to mniej więcej w okolicach 17-19 tys. obrotów słychać takie metaliczne jakby obcieranie - podczas jazdy przy obrotach 17-19 tys. gdy wciskam dynamicznie sprzęgło słychać i jest wyczuwalny metaliczny dźwięk (głośniej niż na biegu jałowym) - przy gaszeniu buja autem - jakiś ponad rok temu przy przyszpieszaniu na piątym biegu auto jakby nie miało mocy i było słychać jak by ktos walił młotem o silnik Audi A4 B6 AVF 2003 Edytowane 23 Stycznia 2015 przez The Viru5
ERW0 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) "gdy dodaje gazu na biegu jałowym tak do 40 tys obrotów, puszczam gaz i obroty spadają, to mniej więcej w okolicach 17-19 tys. obrotów słychać takie metaliczne jakby obcieranie " z tymi obrotami kolega przesadził ,ale wracając do problemu może to być "dwumasówka". Edytowane 23 Stycznia 2015 przez ERW0
marcuso86 Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Może to byc dwumas. Swoją drogą wysokoobrotowe masz te auto
Majkeltaker Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Szczególnie że diesel to wolnoobrotowy silnik
C4NC3R Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Silniki w F1 się tak nie kręcą... Jak już wymienisz dwumas(bierz komplet sachs) to gaś i odpalaj auto na wciśniętym sprzęgle;)
Czesław112 Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 Witam![b6 AWX] 2002.Mam podobny problem tylko u mnie zaczyna się to drganie tak przy 140km/h minimalnie a 180km/h to juz dosc znacznie widac nawet ze drży delikatnie kierownica.Oponki nowe wywazone mają 2 miechy 225/17/45.Podejrzewam ze sprzęgło sie kończy bo bierze u samej góry autko zbiera się normalnie bez stuków puków itd no i do tego dochodzi jeszcze hamulec raz hamuje normalnie raz pedał jest twardy i ta droga chamowania wydłuża się.Nic mi się nie zapala z kontrolek jest ok. A i tak samo przy zapalaniu delikatnie przez 3-4s lekko buja autem potem normalnie i przy gaszeniu bujnie dość znacznie. Co to może być?Wymiana sprzęgła? Pozdrawiam
Pawci_o Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 kolego z tym hamulcem to sprawdź gumowy łącznik w grodzi być może że guma sparciała i przez to nie ma odpowiedniego wspomagania, sprawdź też wąż który wychodzi z pompy vacum od strony egr, w mojej pompie tam był problem ponieważ on się ruszał - część osadzona w pompie, pomogło nawiercenie małego otworu i zapuszczenie silikonem. co do sprzęgła to moje też bierze u samej góry, samochodzik jeździ normalnie, jedyne do mnie denerwuje to spory luz, a mianowicie jadę w korku pierwszy lub drugi bieg i dodaję gazu, po czym chcę zmniejszyć prędkość, puszczam pedał i dostosowuję obroty do prędkości, w momencie gdy prędkość obrotowa silnika dochodzi do prędkości samochodu ( obroty silnika zbliżają się do obrotów w skrzyni biegów) to mam takie szarpnięcie samochodem, to mnie strasznie wkurza, nie wiem co może być przyczyną. jak się sprzęgło skończy to zmienię na pewno kompletne z dwumasą - słyszałem że w Mielcu regenerują koła dwumasowe z tego co pamiętam to około 700 zł kosztuje i dają roczną gwarancję- rozmawiałem z moim mechanikiem w tej sprawie i mówił że kilka kół zregenerował i ludzie nie narzekają.
Tommy Gun Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Pawcio mówisz o firmie Kolmax z Mielca ??
Czesław112 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Witam!Tez o tym myslalem.Pare dni temu bylem u jednego mechanika mówił cos o serwo patrzył z góry i mówił ze ruda pomieszkuje ale raczej szukał sobie roboty.W poniedziałek wstawiam autko do mechanika niech popatrzy bo czeka mnie wyjazd a nie chce jechac z nożem na gardle Dam znac co bylo przyczyną tych drgań,twardego hamulca jesli oczywiscie uda sie to usunąc.Tak czy inaczej na wymiane dwumasy jestem gotowy.Pożyjemy zobaczymy
michalgp05 Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 I jak Czesław odebrałeś autko od mechaniora? objawy ustały?
marcuso86 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 U mnie pany jest tak Silnik AWX ori przebieg 280tkm po sofcie juz 80tkm Sprzegło ori Strasznie ciezko autem ruszyc pod górke. Gdy zapalam i gasze nic sie nie dzieje nie trzesie budą ani nić. Sprzęgło sie nie ślizga nawet na 5. Pedał sprzegła bardzo wysoko bierze. Gdy ruszam z lekko wyzszymi obrotami (1200-1500) trzesie budą. Dwumasa czy same sprzegło sie sypie? Objawy z roku na rok sie nasilają, a występują od przebiegu 160tkm
Czesław112 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Siemka.Dopiero z trasy wróciłem zrobiłem 1400km.Podpowiem tak.Sprzęgiełko jak wcześniej pisałem brało mi u samej góry trzęsło autem po uruchomieniu chwilke a przy gaszeniu dośc znacznie.Więc tak po rozebraniu okazało sie ze dwumasa cała.Jak sie orientujesz to będziesz wiedział ma może ze 2-3mm luzu i łapie to jest nic wymieniłem sprzęgło oryginał LUK-a i nie do poznania przestało trzęsc budą sprzęgło łapie u praktycznie samego dołu.Dodam jeszcze że szło mi juz po nitach więc farta miałem bo jeszcze chwile i rozwaliło by się całkiem(pokazywał mi mój mechanik). Aaaaa... jeszcze ze po tarczy bylo widać ze jeszcze moment i zaczęłyby sie ślizgi.Stwierdził mechanior ale fak widac to gołym okiem. Co do hamulców to serwo było nieszczelne teraz malina hamulce bez dwóch zdań żyleta Kolego marcuso86 mysle ze komplet masz do wymiany!!! musi rozebrac mechanik tylko potem to mu juz bez róznicy czy wymieni samo sprzęgło czy komplet z dwumasą Jak telepie budą przy jeżdzie, ruszaniu to dwumasa ale sprawdz jeszcze przegłuby wewnętrzne dla pewności. Pozddrawiam
Lukasz_N Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Jak już wymienisz dwumas(bierz komplet sachs) to gaś i odpalaj auto na wciśniętym sprzęgle;) A to niby czemu ma służyc? Przecież jak wciskasz sprzęgło to dwumasa i tak się cały czas obraca, bo jest na wale od strony silnika. Co do kompletów Sachsa, to w środku i tak znajdziesz dwumas LUK'a, bo Sachcs jest nieosiągalny.
Czesław112 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Jak już wymienisz dwumas(bierz komplet sachs) to gaś i odpalaj auto na wciśniętym sprzęgle;) A to niby czemu ma służyc? Przecież jak wciskasz sprzęgło to dwumasa i tak się cały czas obraca, bo jest na wale od strony silnika. Co do kompletów Sachsa, to w środku i tak znajdziesz dwumas LUK'a, bo Sachcs jest nieosiągalny. U mnie telepało na postoju nie podczas jazdy po właczeniu silnika i przy gaszeniu a dwumasa cała.Mam 320tkm ori najechane i całośc mam luk-a jeszcze fabryczne!!!Było do piątku,Wymieniłem samo sprzęgło bo dwumasu nie było co ruszac jest ok.
szofer33 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Witam, chciałem się kolegów zapytać o to tarcie przy ruszaniu czy może ktoś miał coś takiego jak u mnie jest teraz. Od roku mam audi a4B7 1.9 BRB i od kilku miesiecy zauważyłem że jak przyśpieszam na 1 lub 2 czasami ale żadko na 3 biegu to mam niekiedy takie odgłosy jakby tarcia "kszy kszy" roraz lekkie dzwonienie z okilic sprzęgła. W tym czasie auto jedzie normalnie nie dusi go ani nic innego się nie dzieje. Jest to w zaresie obrotów 1800-2100 i zauważyłem że jak auto mam obciążone to jest bardziej nasilone? Czy może to objawy padajacego sprzegła czy raczej dwumasy no i czy to można jakoś sprawdzić bez rozbiórki całości. Nic mi nie stuka przy ruszaniu i na wolnych obrotach nie szarpie budą no ale cos się jednak dzieje?? Pomóżcie.Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się