Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa i działanie silnika 3.2 V6 FSI


alfar

Rekomendowane odpowiedzi

Poproszę, jestem ciekawy co to za klauzule mają, że przy naprawie po pierwsze biorą pod uwagę wartość rynkową pojazdu a po drugie w kosztorysie uwzględniają ceny detaliczne danych części (gdzie czasem głupi kawełek plastiku kosztuje 100-200zł!). Dla mnie to niepojęte, heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę, jestem ciekawy co to za klauzule mają, że przy naprawie po pierwsze biorą pod uwagę wartość rynkową pojazdu a po drugie w kosztorysie uwzględniają ceny detaliczne danych części (gdzie czasem głupi kawełek plastiku kosztuje 100-200zł!). Dla mnie to niepojęte, heh

masz whatsapp ?

jestem w de i nie mam jak dodać zdiecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie do znawców 3.2.

Chciał bym kupić audi A8 D3 właśnie z silnikiem 3.2 quattro z 2008 roku i moje pytanie brzmi czy to ten sam silnik co w A6 C6 i czy w ogóle się opłaca kupować taką ,,Krowe" z takim silnikiem. Podkreślam że nie szukam 4.2 które można zagazować a 3.2 fsi ze względu na jego w miarę niskie spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To poradzę Ci szukać 4.2, bo spali wcale nie dużo więcej, a przynajmniej nie zje Cię kosztami eksploatacji. Tam jest zwykły pasek rozrządu więc w zasadzie nie ma się co popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tego co udało mi się wyczytać w necie to spalanie jest od 5 do 7 litrów mniejsze od 4.2 a ja 3-4 razu do roku będę musiał zrobić tym autem 2000 kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówisz, że jeśli 3.2 spali 12/100 średnio to 4.2 musi spalić w tych samych warunkach 17-19/100?? No way...

W mieście może faktycznie różnica będzie spora ale w trasie raczej nie więcej jak 2 litry. Masz jeszcze 3.7 V8 ale ona, podobnie jak pozostałe MPI produkowana była do 2006 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam update wreszcie.. po 2.5 miesiąca jeden warsztat powiedział ze nie zrobi alusilu i rysa je st za głęboka żeby polerowac. Kupiłem jeszcze jeden blok i poszedł do honowania i planowania do zakładu gdzie robią głównie alusil i się udało. Wymiary po honowaniu 54,58 nowe pierscienie mam 54,50 niby mówili że będzie dobrze. Głowice wypolerowane łącznie z gniazdami zaworów, mostki wałki, uszczelniacze wymienione i planowanie. Kupiłem 13 czesciowy komplet rozrządu, komplet uszczelek góra i dół( mam jeden komplet góra w zapasie mogę odsprzedać AJUSA 52240100), nowe śruby na głowice. Polecacie jeszcze coś kupić? I pytanie czy rozrząd trzeba po prostu na blokady i skręcac czy są jakieś znaki jak to zwykle było? Coś tam na łańcuchach jakieś znaki. I czy uszczelki wszystkie na sucho czy silikonem robić. . Bardzo bym był wdzięczny za każde rady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień smoka, ten pojemniczek pod dolotem, lubi sprawiac problemy, wychwytuje syf z oleju

Wymień uszczelki pod pompą oleju, wody

Ja w swoim to robiłem przy okazji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rozrządu bez blokad nie podchodź! Z ASO można wypożyczyć w razie czego. W ogóle procedura wymiany jest dość złożona... jeśli mechanik powie Ci, że da radę wymienić łańcuchy bez blokad to sugerowałbym powierzenie wymiany komuś innemu...

Śruby wałków wymień na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko sam robie dlatego pytam.. ale mam blokady:) i mam książkę servisowa ale zawsze cenne wskazówki mile widziane..

Gdzie te śruby można kupić bo nie znalazłem nigdzie. Chyba do serwisu pora się wybrać. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takich specjalnych śrub lepiej się wybrać do ASO - koszt jednostkowy nie tragiczny, a masz pewność, że będą dobre.

Co do rozrządu - ustawiasz na blokady zgodnie z serwisówką, kręcisz ręcznie 2-4 razy silnikiem i zakładasz znów blokady. Jeśli pasują można odpalać (bez blokad oczywiście :D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zauważyłem ze po takie rzeczy warto do serwisu jeździć. Nie są bardzo drogie i masz pewność. Kiedyś nawet kupiłem taniej w serwisie niż w sklepie. . To cena rada z tym rozrządem żeby pokręcic. Najbardziej się boje o dostawy oleju. Nie wiem czemu tamten silnik się zatarl ale słyszałem o wadliwych napinaczach czy coś. Mam nadzieje ze mój zestaw rozrządu juz ma to poprawione. Jak juz to złoże to zalać go olejem i spuscic żeby to spłukać?

Ps. Z tego co widzę nie da się samego smoka kupić. . Czyszczenie? I tak będę musiał przegląd pompy oleju zrobić koniecznie. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie ja wymieniłem, może zle nazwałem, pod dolotem masz czarne pudełko do odkrecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem jakie czarne pudełko. . zastanawiam się też nad sprzęgłem jak sprawdzić czy jeszcze się nadaje czy lepiej wymienić. .



Ok silnik złożony i gotowy do zalania płynami. teraz kolejna sprawa to jak go dotrzeć! !! przewertowalem kilka różnych obszernych forów łącznie z kontrowersyjnym http://forum.scigacz.pl/about3145.html&postdays=0&postorder=asc&highlight=docieranie&start=20
I Juz Teraz nie wiem jak go dotrzeć. zastanawiam się mocno nad tym docieraniem metoda na ostro. co myślicie o tym linku który wkleilem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu chyba przeskoczyl rozrzad bo polamalo prawie wszystkie popychacze na jednej z glowic. Dziwne bo wszysto zlozylem z elsawin:/ zastanawiam sie czy jest jakas procedura pierwszego uruchamiania zeby olej doszedl do napinaczy hydraulicznych? mam zamiar wymontowac silnik jeszcze raz i sprawdzic co zle zrobilem ale kjurcze nie mam narazie pomyslu gdzie szukac bledu. Na poczatku mysllalem ze moze pomylilem wariator ssacy z wydechowym ale nie. tyle narazie wiem bez wyjmowania silnika. Przed montazem silnika obracalem kilka razy zakladajac ponownie blokady zeby sprawdzic czy wszystko jest ok z rozrzadem:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Inventisto napisał:

Przy odpalaniu chyba przeskoczyl rozrzad bo polamalo prawie wszystkie popychacze na jednej z glowic. Dziwne bo wszysto zlozylem z elsawin:/ zastanawiam sie czy jest jakas procedura pierwszego uruchamiania zeby olej doszedl do napinaczy hydraulicznych? mam zamiar wymontowac silnik jeszcze raz i sprawdzic co zle zrobilem ale kjurcze nie mam narazie pomyslu gdzie szukac bledu. Na poczatku mysllalem ze moze pomylilem wariator ssacy z wydechowym ale nie. tyle narazie wiem bez wyjmowania silnika. Przed montazem silnika obracalem kilka razy zakladajac ponownie blokady zeby sprawdzic czy wszystko jest ok z rozrzadem:(

mozesz odpiac aparat zaplonowy i krecic aby olej doplynal do glowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...