boban Opublikowano 5 Października 2008 Opublikowano 5 Października 2008 Witam!Właśnie ukończyłem całkowite tłumienie drzwi przednich w moim Avancie, niestety zdjęcia, które zrobiłem w trakcie prac zostały skasowane przypadkiem przez mojego "Juniora" Pomimo tego jakby komus potrzebne były jakiekolwiek wskazówki to prosze o kontakt na priva lub tutaj w tym dziale na forum.Jeśli chodzi o same prace to drzwi zostały kompletnie wytłumione ( boczki, jak również same drzwi ) matami bitumicznymi, polimerowymi oraz użyłem Dynamat Extreme i specjalnego sprayu tłumiącego. Poza tym zmieniony został system głośników przednich na zwrotnicy - w moim przypadku zastosowałem głośniki Focal A1 165mm. Fabryczne plastikowe mocowanie zastąpiłem pierścieniem z mdf-u o grubości 30mm, zaimpregnowanym i polakierowanym.Powiem jedno warto było naprawdę, jakby coś służę pomocą.
Wąski Opublikowano 5 Października 2008 Opublikowano 5 Października 2008 A co to dało z wyjątkiem większej wagi ?
boban Opublikowano 5 Października 2008 Autor Opublikowano 5 Października 2008 Ciszę... A tak serio dużo lepszy bas, nie buczący, brzęczący tylko silny, kontrolowany. Zdecydowanie lepsza stereofonia i precyzja. Poza tym nie ma żadnych rezonansów, wibracji i muzykę słychać głównie w środku a nie na ulicy A co do wagi to fakt drzwi utyły kilka kilogramów, ale nie ważyłem ile
boban Opublikowano 5 Października 2008 Autor Opublikowano 5 Października 2008 Też żałuje bo specjalnie pstrykałem i straciłem na to trochę czasu, ale cóż początkujący haker dał o sobie znać Może kiedyś jak zdejme boczki to pstryknę i wrzucę, chociaż mówiąc szczerze wolałbym tego nie robić przez najbliższe...kilka lat
Wąski Opublikowano 5 Października 2008 Opublikowano 5 Października 2008 Też żałuje bo specjalnie pstrykałem i straciłem na to trochę czasu, ale cóż początkujący haker dał o sobie znać Może kiedyś jak zdejme boczki to pstryknę i wrzucę, chociaż mówiąc szczerze wolałbym tego nie robić przez najbliższe...kilka lat wszystkie drzwi ? czy coś jeszcze ,a gdzie kupiłeś matę ?
Tytus Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Dołączę się do tematu :> Proszę podaj listę materiałów których użyłeś i może krótki opis. Oklejałeś same boczki drzwi czy też blachę? I może to głupie pytanie, ale dla mnie ważne , jaki masz zawias i felgi?
boban Opublikowano 6 Października 2008 Autor Opublikowano 6 Października 2008 I może to głupie pytanie, ale dla mnie ważne , jaki masz zawias i felgi? Zawias standard, felunek również 205/60/15[br]Dopisany: 06 Październik 2008, 16:42_________________________________________________Tak jak pisałem wyżej - wytłumiłem boczki, na które zużyłem ok.6 mat polimerowych miękkich oraz wytłumiłem drzwi, czyli blachę za belką wzmacniającą, jak również blachę "od środka samochodu" i na to zużylem ok. 6 mat polimerowych miękkich, 12 mat bitumicznych oraz 2 maty Dynamat Extreme . Materiały: - benzyna ekstrakcyjna - do odtłuszczenia i wyczyszczenia powierzchni pod maty - maty bitumiczne 25x50 cm ( 12 ), maty polimerowe 50x50 cm ( 6 ), Dynamat Extreme 85x45 cm( 2 ) - spray tłumiący drgania "Sinuslive anti noise spray ES-500" - para dystansów z mdf-u o grubości 38mm, zaimpregnowanych i polakierowanych - taśma klejąca szmaciana - komplet klipsów do montażu boczków 12 dużych i 4 małe ( zakup ASO ) Głośniki jakie zamontowałem to FOCAL A1 165mm, głośniki tył JBL GTO-6527S - przednie drzwi wytłumione "profesjonalnie", tylne tylko nowe dystanse i maty bitumiczne. Całą robotę zacząłem od zdemontowania boczków drzwi i ich wytłumienia co zajęło ok.3 godzin. Do wytłumienia boczków użyłem mat polimerowych i zwykłej suszarki slużącej do podgrzewanai mat i ich lepszego formowania. Za pomocą mat - po dokładnym odtłuszczeniu powierzchni - dokładnie odtworzyłem kształt i wszelkie technologiczne miejsca . Wszelkie kable, części plastikowe zostały "unieruchomione" tak żeby nie dawały żadnych rezonansów poza tym potraktowałem je sprayem do wytłumiania. Drugi etap to wytłumienie drzwi. Zdemontowałem głośnik fabryczny, zerwałem piankę, która zakrywała otwory technologiczne, zdemontowałem siłownik szyby. Poprzez otwory w drzwiach wykleiłem matami bitumicznymi zewnętrzną część drzwi ( tą od "drogi") w tym również matą Dynamat miejsce za głośnikem i w jego bezpośrednim sąsiedztwie - potem to może być utrudnione gdy zakleimy otwory technologiczne. Następnie matami bitumicznymi wykleiłem drugą część drzwi, czyli blache od wewnątrz auta. Genralnie trzeba zakleić trzy spore dziury, które pozostąły po zerwaniu fabrycznej pianki . Ja te dziury zakleiłem niejako z dwóch stron sklejając maty ze sobą, trzeba tylko uważać na dziurę w którą wchodzi klamka bo przy zakładaniu boczka może przeszkadzać. Ja zakleiłem dziurę całkowicie matą bitumiczną, podgrzałem ją dosyć mocno i docisnąłem boczek z tapicerką. W ten sposób mata ukształtowała się idealnie pod klamkę otwierania z środka. Następnie odkręciłem fabryczne plastikowe "dystanse" i przykręciłem 4 śrubami pierścień z mdf-u bezpośrednio do blachy drzwi, następnie oczywiście po podłączeniu kabli i zwrotnicy osadziłem głośnik. Dodatkowo cały dystans z mdf-u okleiłem dookola matą Dynamat niwelując wszelkie przedmuchy pomiędzy dystansem a blachą drzwi. Dodatkowo czynność ta spowodowała jeszcze większe usztywnienie całej konstrukcji. Na sam koniec wszelkie miejsca mogące dawać nieporządane drgania czy rezonans potraktowałem sprayem tłumiącym - warto szczególnie spryskać te blaszki w które przychodzi na od środka auta listwa wykończeniowa . Przymierzyłem jeszcze tapicerkę na sucho bez kołków ( klipsów ) i mająć pewnośc ze spokojnie się zmieści i że wszystko działa ( szyba, obrysówka, głośniki ) zamkąłem boczek na drzwiach. To samo oczywiście zrobiłem z drugimi drzwiami - cała operacja zajęła mi ok.10 godzin - 3 godziny boczki i ok.7 godzin drzwi przednie. To tyle mam nadzieje, że coś z tego mojego opisu zrozumiecie i komuś się to przyda - jeszcze raz sorki za brak zdjęć.[br]Dopisany: 06 Październik 2008, 17:38_________________________________________________Acha wszystkie niezbędne rzeczy kupiłem na allegro jak coś służę namiarami, klipsy do montażu tapicerki (boczków) ASO
OLO_GDA Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 jak jeszcze nie pstrykales nowych fot na tą karte to jest duza szansa ze foty mozna odzyskac... na jakiej karcie masz je zapisane?
boban Opublikowano 9 Października 2008 Autor Opublikowano 9 Października 2008 Niestety karta sformatowana i juz zapstrykana
qoperek Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 nadal mozna odzyskac google
fiszmenbrzeg Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Witam A dystanse kupowałeś czy sam robiłeś,jeśli kupiłeś można wiedzieć gdzie, i z tym montażem to do dlachy drzwi umocowałeś nie masz dziur na wylot hihi Bo z samym montażem tych mdfu to jest problem z tego co piszą na forum,trza samemu wycinać i.t.p. Pozdrawiam
boban Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 Dystanse do tyłu wycinałem sam z płyty mdf która pozostała po starych meblach kuchennych Ale do przodu juz kupiłem na allegro tutaj : http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=447484744, po pierwsze dużo lepsza jakość i dokładność wykonania, zaimpregnowane, wyfrezowane itd. A cena? do zaakceptowania Co do montażu to dystanse zamontowałem dosyć grubymi śrubami w liczbie 4 sztuk przykręcając bardzo mocno na podkładkę sprężynującą. Po zamontowaniu całośc bardzo doładnie okleiłem Dynamatem łącząc dystans z blachą - całość jest bardzo sztywna nic nie buczy, brzęczy itd. Moim zdaniem lepiej zastosować śruby niż wkręty, ale wybór należy do Ciebie.
adamooo Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 powiem tak..w b6 jak i b7 drzwi wytłumiać nie ma sensu..modele te są dobrze wyciszone w porównaniu do modeli poprzednich..szkoda kasy..no chyba że się jeździ na zawody car-audio..jeśli już wyciszać to tylko dach..
boban Opublikowano 11 Października 2008 Autor Opublikowano 11 Października 2008 powiem tak..w b6 jak i b7 drzwi wytłumiać nie ma sensu..modele te są dobrze wyciszone w porównaniu do modeli poprzednich..szkoda kasy..no chyba że się jeździ na zawody car-audio..jeśli już wyciszać to tylko dach.. Co rozumiesz pod pojęciem, że sa dobrze wyciszone? Jeżeli masz na mysli ten kawłaek niby gąbki o grubości 2mm pokrywającej kawałeczek drzwi to cóż każdy ma prawo do własnej opini. Poza tym jest tam sama goła blacha. Poza tym co za sens wytłumiać sam dach, a co z podłogą bagażnikiem itd.?
qoperek Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 tez nie za bardzo rozumiem czemu sam dach no chyba zeby bylo ciszej jak ktos po nim skacze
adamooo Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 bo tylko dach daje jakikolwiek efekt..
boban Opublikowano 11 Października 2008 Autor Opublikowano 11 Października 2008 Nie wiem skąd masz takie przekonanie? Jakbyś mógł rozwinąc temat szerzej...
Watson Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 Wydaje mi sie ze "wytlumianie" i "wyciszanie" nie sa wyrazeniami rownoznacznymi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się