Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Wibracje podczas jazdy z układu napędowego, zwłaszcza jak jest zimny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam maly problem w moim A4 2.0 TDI ,polega on na tym,że rano jak jest zimny samochod pojawiaja sie wibracje na calej "budzie" drgania odczuwalne przede wszystkim na fotelach z przodu, i lewarku zmiany biegow.Wibracje zaczynaja sie juz od niewielkich predkosci.

Ustaja jak sie auto nagrzeje jedynie sa pozniej wyczuwalne delikatnie na 5 biegu przy ok 80 Kmh.

Dodam ze przed kupnem jechalem kilkoma B7 i jedna z nich zaczynala bardzo wibrowac wlasnie na 5 biegu.

Macie jakies pomysly.

Przeczytalem juz pare podobnych tematow na forum ale nic konkretnego nie znalazlem glowine o sprawdzaniu geometrii i wazeniu kol.

Zdecydowanie wykluczam felgi i opony ( sprawdzone wywazone , pozamieniane przod tyl ) jak i hamulce-tarcze sa proste.

Macie moze jakis pomysly ? Auto ma przejechane dopiero 38 tys.

Dzieki za gory za pomoc.

Opublikowano

Mam takie same objawy. Szczególnie na zimnym silniku buda się trzęsie, ale i nagrzany i tak lekko drga. Przesiadłem się z Peugeota 207 1.4 benzynka, więc mnie to nieco irytowało na początku (tam nie było żadnych drgawek), ale już się przyzwyczaiłem. Podobna "ten typ tak ma"... ale nie wiem, ile w tym prawdy...?

Opublikowano

Mam takie same objawy. Szczególnie na zimnym silniku buda się trzęsie, ale i nagrzany i tak lekko drga

Ale chodzi ci o drgania od silnika na postoju czy podczas jazdy.Ja mam bardzo delikatne wibracje ( od uakladu napedowego : nie wiem polos , jakies lozysko ? ) podczas jazdy jak auto jest zime.Jak przejade kawalek i sie nagrzeje to wibracje ustaja.

Opublikowano

Witam,

Mam maly problem w moim A4 2.0 TDI ,polega on na tym,że rano jak jest zimny samochod pojawiaja sie wibracje na calej "budzie" drgania odczuwalne przede wszystkim na fotelach z przodu, i lewarku zmiany biegow.Wibracje zaczynaja sie juz od niewielkich predkosci.

Ustaja jak sie auto nagrzeje jedynie sa pozniej wyczuwalne delikatnie na 5 biegu przy ok 80 Kmh.

Dodam ze przed kupnem jechalem kilkoma B7 i jedna z nich zaczynala bardzo wibrowac wlasnie na 5 biegu.

Macie jakies pomysly.

Przeczytalem juz pare podobnych tematow na forum ale nic konkretnego nie znalazlem glowine o sprawdzaniu geometrii i wazeniu kol.

Zdecydowanie wykluczam felgi i opony ( sprawdzone wywazone , pozamieniane przod tyl ) jak i hamulce-tarcze sa proste.

Macie moze jakis pomysly ? Auto ma przejechane dopiero 38 tys.

Dzieki za gory za pomoc.

przy tym przebiegu cięzko postawić diagnoze bez logów

może opisze co działo się u mnie :

- podczas przyspieszania odczuwalne były silne wibracje

- na luzie silnie wibrował drążek biegów, czuć było też na kierownicy i fotelach

po zmianie paliwa z BP na Shell wibracje się zmniejszyły - po wymianie koła dwumasowego i sprzęgła - jest tylko delikatne mrowienie

ale moje auto ma 160 kkm no i tankuje je w Pl a nie Norwegii

Na dwumas u Ciebie za wcześnie więc może wtryski ?? najlepiej jak logi zrzucisz do diagnostyki

Opublikowano

Na dwumas u Ciebie za wcześnie więc może wtryski ?? najlepiej jak logi zrzucisz do diagnostyki

Dzieki :) za pomoc ale to nie sa wibracje od silnika , zaczyna wibrowac jak auto sie toczy czyli problem lezy gdzies w napedzie ( nie wiem skrzynia , lozyska, lub no wlasnie co....???? )

Opublikowano

Dzieki :) za pomoc ale to nie sa wibracje od silnika , zaczyna wibrowac jak auto sie toczy czyli problem lezy gdzies w napedzie ( nie wiem skrzynia , lozyska, lub no wlasnie co....???? )

jak szarpie podczas ruszania to docisk tarczy sprzęgła

jak wibruje w czasie jazdy cała buda to może coś z wywżeniem kół - nie masz bicia ?

Opublikowano

jak szarpie podczas ruszania to docisk tarczy sprzęgła

jak wibruje w czasie jazdy cała buda to może coś z wywżeniem kół - nie masz bicia ?

wibracje sa powodowane elementami wirujacymi i nie maja nic wspolnego z silnikiem czy sprzeglem.

Pojawiaja sie jak auto zaczyna sie toczyc ( czyli kola i polosie obracac )

Tak jak napislaem wyzej , kola odpadaja , sa wywazone i pozamieniane osiami.

Opublikowano

Kiedyś miałem taki problem w B4.

U mnie była to lewa półoś. Po wymianie problem znikł.

Opublikowano

ja mam tak u siebie w przedziale prędkości 140-160 km/h, nieprzyjemne wibracje na budzie. Nie wiem co to, opony i koła wykluczam, wyważone pozamieniane itp. Tarcze też nowe. Wibracje były też przed wymianą tarcz. Tylko ja mam silnik Pb. A czy poduszki silnika czy skrzyni mogą powodować drgania budy w czasie jazdy czy raczej tylko na postoju?

Myślę może o półośce, ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Jak ktoś to wyczai to stawiam wódzię

Opublikowano

Myślę może o półośce, ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Jak ktoś to wyczai to stawiam wódzię

Ja tez :)

Opublikowano

Witam

Panowie radził bym sprawdzić gumy na krzyżakach wewnętrznych (przy skrzyni) w półośkach.

U mnie guma się rozdarła i brud zrobił resztę z krzyżakiem,

Wibracje odczuwałem w fotelach i tapicerce, Koszt całej pół ośki w Niemczech tylko serwis vw to ok 400 euro i starą trzeba oddać.

Opublikowano

Witam

Panowie radził bym sprawdzić gumy na krzyżakach wewnętrznych (przy skrzyni) w półośkach.

U mnie guma się rozdarła i brud zrobił resztę z krzyżakiem,

Wibracje odczuwałem w fotelach i tapicerce, Koszt całej pół ośki w Niemczech tylko serwis vw to ok 400 euro i starą trzeba oddać.

ok, czyli piszesz o przegubie wewnętrznym rozumiem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...