dymionek Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Witam. Mam problem z silnikiem 1.8t AGU. Auto kupiłem 1.5 roku temu od handlarza z Niemiec i od razu gdy wróciłem nim do domu było słychać klekotanie popychaczy. Silnik chodził bardzo głośno, głośniej niż nie jeden diesel. Na drugi dzień wymieniłem olej na mobil 10W40 i klekot całkowicie ustał. Problem powrócił po 4 miesiacach gdy nadeszła zima. Przy odpaleniu na zimnym było słychać klekot przez jakieś 5 sekund oraz po ostrzejszej jeździe klekotały wszystkie popychacze, czasami cykał jeden lub dwa. Na wiosnę znowu wszystko ucichło i przez cały rok był spokój. Jedynie po bardzo ostrej jeździe delikatnie cykał jeden z popychaczy ale bardzo rzadko. Teraz jest zima i znowu jest problem. Na zimnym klekocze, jak się zagrzeje do 90 st również. Zdarza się również tak, że silnik ma 90 st i jest całkowicie cicho, ale wystarczy go zgasić na 20 sekund i odpalić i klekot jest bardzo mocny, tak jakby momentalnie gubił się olej na popychaczach. Nie wiem czy to wina tego oleju ( mobil 10w40) czy też popychacze są do wymiany? A może pompa oleju? Silnik ma przebiegu 230tys km także to chyba jeszcze nie tak dużo żeby popychacze były do wymiany.
Mesiah Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 W przebieg to tak łatwo nie wierz. Papier przyjmie wszystko. Zacznij od zmierzenia ciśnienia oleju. Następnie wymiana oleju na liqui moly lub motul 5w40. Jeśli dalej będą jaja kupujesz komplet popychaczy i wymieniasz przy okazji robiąc przegląd napinacza łańcucha wałków rozrządu.
dymionek Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 Dzięki za odpowiedź. Jak ciśnienie będzie za niskie to pompa do wymiany czy może być np. przytkany smok.... jest to w ogóle możliwe żeby się zapchał? Ten olej co lałem 10W40 mobila to do tych silników raczej się nie nadaje? Ja wlałem taki ponieważ poradził mi tak podobno bardzo dobry mechanik i znawca silników benzynowych oraz inst. gazowych ( ja nie mam gazu). Według niego to najlepszy olej do silnika benzynowego.
Mesiah Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) &^%&*$#@%!!! jego mać znawca silników benzynowych. Polecił do zdrowego motoru turbo olej 10w40. Ten silnik normalnie powinien na nim pracować ale są dużo lepsze oleje do tych motorów (wszystkich 20v , turbo i bez). żadnej Twojej winy w tym nie ma. Te motory słyną z zatykających się smoków. No ale u Ciebie to nie musi być tego wina , zmierz ciśnienie. 1.8t oil sludge http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.northtexasaudigroup.com/attachment.php%253Fattachmentid%253D4987%2526stc%253D1%2526d%253D1259438864&imgrefurl=http://icytyfa.opx.pl/vw-18t-motor-sludge.php&h=600&w=800&tbnid=j_UwJYsW3Cjp7M:&zoom=1&docid=hcMDqk9OBSTNAM&ei=EyHRVM6mDcXwUqa8g3A&tbm=isch&ved=0CCMQMygDMAM http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://hashimports.com/UserContent/FCKImages/image/OIL%252520SLUDGE%252520001%252520%282%29.jpg&imgrefurl=http://www.ar15.com/forums/t_1_5/1513364__ARCHIVED_THREAD____No_more_scheduled_oil_changes_on_a_vehicle_.html%26page%3D3&h=2128&w=2832&tbnid=KgyeJBKyhfgiYM:&zoom=1&docid=6cPAdRhpQexxMM&ei=EyHRVM6mDcXwUqa8g3A&tbm=isch&ved=0CCIQMygCMAI LM lub Motul full syntetyk do tego silnika. Jeśli pije olej wiadrami to olej ten sam + remont. Edytowane 3 Lutego 2015 przez Mesiah
dymionek Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 Czy ciśnienie da się zmierzyć VAGiem czy jest do tego potrzebny jakiś specjalny manometr? Skąd mam wiedzieć jakie ciśnienie przy jakich obrotach ma być? Jest może gdzieś jakaś tabelka? Silnik nie bierze w ogóle oleju. Cały czas mam 3/4 stanu. Słyszałem o jakiejś płukance liqui moly jest szansa, że udrożni to zatkanego smoka czy lepiej ściągnąć miskę? Ze ściąganiem miski nie będzie problemu bo mam duży kanał i sprzęt w domu tylko pytam bo może miałbym mniej roboty.
Mesiah Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Musisz mieć manometr. Podejdź do jakiegoś speca niech Ci to zrobi. Prawidłowych ciśnień nie pamiętam już. Dawno się nie bawiłem. Jak smok jest zatkany to płukanka nie pomoze. A nawet jeśli to chcesz jeździć z tym syfem w silniku? Bez zdjęcia miski się nie obejdzie. Żeby zdjąć miskę trzeba opuszczać sanki albo podnosić silnik. Jest tutorial w dziale warsztat. Ciśnienie najlepiej zmierzyć na zimnym i rozgrzanym silniku.
kkrzysiekk555 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Witam u mnie też je słychać jakieś pierwsze 15s po odpaleniu na zimnym potem ustaje i jest lekkie cykanie tak jak powinno, też mam mobil 10w40 taki leje bo taki już był lany przez poprzedniego właściciela przez ostatnie 70.000 km, miałem tylko problem przez castrola magnateca przez pomyłkę mechanika wtedy tłukło mocniej ale szybko wróciłem spowrotem na mobil i jest ciszej. Też musze zmierzyć ciśnienie być może pompa już kuleje i połsyntetyk jest troszkę gęstrzy i nie zdąży go podać do popychaczy szczegulnie na zimnym. Ale z objawami takimi jak Mówisz, że jest ok wystarczy zgasić i po 20s tłucze dalej na ciepłym to bym szukał winy w pompie a nie w oleju ani w popychaczach, jak by to były one to by już tłukły cały czas a nie tak, że raz jest cicho a raz tłucze.
Mesiah Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Z popychaczami różnie bywa i jego objawy mogą pasować. Co do oleju 10w40. Mimo tego , że ktoś zrobił na takim 70 tyś nie znaczy , ze nie możesz nalać czegoś lepszego. W naszym klimacie nic gęstszego niż 5w40 nigdy nie zaleje. Panuje śmieszna opinia , że z gorszego oleju na lepszy się nie przechodzi bo motor się rozszczelni itp ale to dawno obalona bujda.
Dev Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 1. czyszczenie smoka w pompie 2. zmiana oleju na full 5W40 żadnych pół lub pseudosyntetyków
Mesiah Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Jestem właśnie po założeniu miski. Nagaru TONA. Smok prawie czysty ale w sitku milion małych syfów. Przez rozbiórką wlałem płukankę LM pro line i widać pomogła i jest skuteczna. Nalot był "ruszony".. Miskę musiałem skrobać. Blok w środku tez nalot ale mnie. Wypsikałem kwasem i wyczyściłem ile mogłem. Pompa brak śladów zużycia i zero luzów. Jedynie gładź zaworu była widocznie porysowana (pewnie nagar się tam dostał) ale sam zawór chodził poprawnie i bez większych oporów. Pompa wróciła na miejsce. Po zalaniu świeżym LM 5w40 (POLECAM , TO NAJLEPSZY OLEJ). i odpaleniu w temp ok 10-12c zero mojego piszczenia. Łańcuch napinacza ucichł o 2/3 (prawie go nie słychać) , szklanki zamilkły kompletnie. Nie ten silnik. Jutro z rana po nocy sprawdzę jeszcze czy piszczenie nie powróci. Kupując auto z 1.8/1.8t zalecam zaraz po płukać silnik i zwalać miskę. To obowiązek w tych motorach. To już trzeci który widziałem w takim stanie. Wszystkie były jeżdżone na cholernym 10w40.
dymionek Opublikowano 2 Marca 2015 Autor Opublikowano 2 Marca 2015 (edytowane) Witam ponownie. Dzisiaj wkońcu postanowiłem zająć się moim problemem. Wlałem płukankę LM pro line i zrzuciłem miskę i pokrywę zaworów. Smok był zatkany jakimś syfem i kawałkami plastiku, które wiem skąd pochodziły- z prowadnicy bagnetu, która w grudniu przy sprawdzaniu oleju rozsypała się na części. Jednak nie przyszło mi do głowy żeby coś mogło wpaść do środka. Oto kilka zdjęć: http://postimg.org/image/8ynlqbixh/ - po ściągnięciu miski http://postimg.org/image/w5wcc6d31/ miska http://postimg.org/image/ouvs2xqd9/- zatkany smok http://postimg.org/image/kb8kjsbfj/ klawiatura http://postimg.org/image/qmljzpcvp/ osad na pokrywie zaworów http://postimg.org/image/9ghc20b59/ napinacz hydrauliczny http://postimg.org/image/ltyrmnq7h/- zamulony przewód odmy Widać że wszystko jest czarne ale nie jest to jakaś gruba warstwa nalotu. Jedynie na górze pokrywy zaworów i w kilku miejscach na misce. Teraz mam zamiar wyczyścić miskę, pokrywę zaworów, przedmuchać odmę, smoka i nie wiem co jeszcze zrobić. Czy jest sens wyciągać wałki i popychacze? Co zrobić z pompą oleju? Jak ma się zachowywać napinacz łańcuszka? Wszystko wyczyściłem do białego metalu, zalałem LM 5w40, a silnik jak chodził tak chodzi, na zimnym ok, przy 90 stopniach jak diesel. Jedyną różnicę jaką zauważyłem to -300zł w portfelu . przed https://vid.me/IFwX po https://vid.me/Dt29 Edytowane 2 Marca 2015 przez dymionek
dymionek Opublikowano 2 Marca 2015 Autor Opublikowano 2 Marca 2015 No właśnie muszę się przyznać że nie. Nie miałem gdzie. Do kogo bym nie pojechał to jedyne co by mi doradzili to "zmień olej na gęstszy, napewno ucichną". Jaki jest sens mierzenia tego ciśnienia? Gdyby było za małe to zaświeciłaby się kontrolka, dobrze myślę? Problem występuje tylko na gorącym silniku, na zimnym chodzi jak zegarek.
Dev Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 przestan wymyslac tylko zmierz cisnienie, to podstawa na wolnych, przy 2000 obr/min i 3000 obr/min
Mesiah Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Nie wiem do jakich mechaników jeździsz, że każą Ci olej gęstszy lać. Trzeba chyba przygłupa żeby nie usłyszał, że coś jest nie tak. Ciśnienie oleju miałeś zmierzyć od razu. Zrób to na porządnie rozgrzanym oleju.
hunter91 Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 Do takich jak ja jeździ pewnie,ja w sumie Jeździłem.Takie typy jak Jaki masz przebieg? No 250 tys a to zmień na polsyntetyk. Odme mi rozsadzilo bo nie zajrzałem tam nawet. Auto przerwało itd a wymieniłem w cholerę pod zespołów. Zmień mechanika, mi kazał zalać castrola. Zrobiłem to i juz zamówiłem u kolegi z fforum motula 5w40 i plukanke i filtr z mana
adasijo Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 Witam. Mam podobny problem, mianowicie zaczęło mi stukać w silniku tak jak u kolegi, byłem u mechanika stwierdził szklanki. Stwierdził również że powinienem zmienić olej na mobil,półsyntetyk. Obecnie jeżdzę na ELF Excellinium 5w40 syntetyczny. Co myślicie o tej zmianie oleju? Dodam również że jak zagrzeje silnik czasami, ale nie zawsze zapala się na chwile kontrolka ciśnienia oleju. Silnik 1.8t APU.
Mesiah Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 Twój mechanik to kretyn i przy..eb mu pałą po tym durnym deklu. Olej masz ok tylko zalej coś lepszej firmy (motul , liqui moly). Temat poruszany milion razy. Wystarczy przeczytać ten temat od początku. ZMIERZ ĆIŚNIENIE OLEJU na gorącym silniku. U Ciebie na 90% zakitowany smok. Poza tym na chłopski rozum. Wszystkie szklanki na raz odmówiły współpracy? Jakim trzeba być debilem żeby stawiać taką diagnoze i polecać półsyntetyk.
adasijo Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 (edytowane) Hehe to chyba pora na zmianę, szkoda że szukanie dobrego mechanika trwa tak długo, już myślałem że jest ok a tu taka niespodzianka. A co ile wymieniać olej? 10k? Tzn. powiedział mi tak że słychać szklanki więc nie warto sprawdzać które są do wymiany tylko wymienić całość. P.S. Mógłbyś mi posłać jaki to ma być olej z obu tych marek. Edytowane 4 Marca 2015 przez adasijo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się