Jump to content
1 1
andrzej19

Wymiana płynu hamulcowego

Recommended Posts

Jaki jest interwał wymiany płynu hamulcowego w Audi ?

Według ASO - 2 lata a według mechaników 4-5 lat.

Dziękuję za poradę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniam co dwa lata, nie kosztuje to majątku, bezpieczeństwo ważniejsze niż te pare groszy :)


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się jutro przymierzam do wymiany ale zastanawiam się czy samemu to dobry pomysł? Mam warsztat z kanałem do dyspozycji ale nie mam żadnych ciśnieniowych pompek, więc pytanie czy ktoś wymieniał sam metodą domową:

1. wypompować ile się da strzykawką ze zbiorniczka

2. dolać nowego

3. po kolei odkręcać zaworki i pompować aż zacznie lecieć czysty płyn (dolewając cały czas do zbiorniczka)

4. To samo ze sprzęgłem

Ktoś praktykował:)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się jutro przymierzam do wymiany ale zastanawiam się czy samemu to dobry pomysł? Mam warsztat z kanałem do dyspozycji ale nie mam żadnych ciśnieniowych pompek, więc pytanie czy ktoś wymieniał sam metodą domową:

1. wypompować ile się da strzykawką ze zbiorniczka

2. dolać nowego

3. po kolei odkręcać zaworki i pompować aż zacznie lecieć czysty płyn (dolewając cały czas do zbiorniczka)

4. To samo ze sprzęgłem

Ktoś praktykował :)?

Z tego co wyczytałem - to nie jest tako prosta sprawa, ze względu na moduł ABS.

Ja wymieniam co dwa lata, nie kosztuje to majątku, bezpieczeństwo ważniejsze niż te pare groszy :)

Fakt - bezpieczeństwo to podstawa, ale 2 letni interwał wymiany płynu ma bardziej wpływ na korozję układu ( możliwa woda w płynie hamulcowym ) niż na bezpieczeństwo.

Pytałem kilku mechaników o okres eksploatacji płynu hamulcowego i oprócz odpowiedzi 4-5 lat uzyskałem także: sprawdzać testerem - wymieniać w razie konieczności.

Patrząc na temat z innej strony: w samochodach różnych marek, które używają tego samego płynu hamulcowego producenci zalecają różne okresy wymiany.

Przyjmując jako pewnik - w przypadku Audi - okres 2 lat, mam wrażenie że jest to naciąganie właściciela pojazdu na kasę.

Niewielką - ale jednak.

Czy mam rację ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze tyle opinii co mechaników, więc bym się nie sugerował (szczególnie, że 90% nich jest z d*py wzięte). Sprawdzanie testerem jest głupotą samą w sobie, bo po pierwsze dobry tester (tak samo jak każdy przyrząd pomiarowy) kosztuj 2-3k a nie 50pln z allegro prosto z małych żółtych rączek, więc to się nigdy nie zwróci. Poza tym największy syf i woda jest w przewodach czego tester nie wykryje, więc zabieg PR-owy dla warsztatów, które się tym zajmują i lubią pokazać klientowi, że coś się zrobiło. Realnie trzeba po prostu wymieniać co 2-3 lata i tyle - do Ciebie należy decyzja. Ja w Audi mam zamiar wymieniać zawsze razem z klockami, bo i tak jedna robota i czas na kanale a z kolei sprzedałem niedawno 15 letniego Nissana (samochód zastępczy do mniej wymagających celów) i tam płyn był wymieniany raz przypadkiem a wcale nie odczuwałem, że źle mi się hamuje:) reasumując jeśli instrukcja i ASO mówi 2 lata to dodaj +1 i będziesz miał kompromis między 4-5;)

Co do wymiany metodą domową - w czym przeszkadza ABS? We wspomnianym Nisanie też miałem ABS i jak wymieniałem płyn wspomnianą metodą to żadnych problemów nie zauważyłem w związku z tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze tyle opinii co mechaników, więc bym się nie sugerował (szczególnie, że 90% nich jest z d*py wzięte). Sprawdzanie testerem jest głupotą samą w sobie, bo po pierwsze dobry tester (tak samo jak każdy przyrząd pomiarowy) kosztuj 2-3k a nie 50pln z allegro prosto z małych żółtych rączek, więc to się nigdy nie zwróci. Poza tym największy syf i woda jest w przewodach czego tester nie wykryje, więc zabieg PR-owy dla warsztatów, które się tym zajmują i lubią pokazać klientowi, że coś się zrobiło. Realnie trzeba po prostu wymieniać co 2-3 lata i tyle - do Ciebie należy decyzja. Ja w Audi mam zamiar wymieniać zawsze razem z klockami, bo i tak jedna robota i czas na kanale a z kolei sprzedałem niedawno 15 letniego Nissana (samochód zastępczy do mniej wymagających celów) i tam płyn był wymieniany raz przypadkiem a wcale nie odczuwałem, że źle mi się hamuje:) reasumując jeśli instrukcja i ASO mówi 2 lata to dodaj +1 i będziesz miał kompromis między 4-5;)

Co do wymiany metodą domową - w czym przeszkadza ABS? We wspomnianym Nisanie też miałem ABS i jak wymieniałem płyn wspomnianą metodą to żadnych problemów nie zauważyłem w związku z tym.

Dzięki za zdroworozsądkową odpowiedź.

Co do układu ABS - to problem pojawia się gdy podczas wymiany grawitacyjnej pompa ABS się zapowietrzy.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

N/P i ja również dziękuję za zwrócenie uwagi na pompę:) nie znam się na tym aż tak i wydawało mi się, że po prostu na wyłączonym zapłonie jest zamknięta i nie ma szans się zapowietrzyć. Co najwyżej może tam zostać trochę starego płynu z syfem/wodą.

Co więcej wyciągnąłem sobie właśnie procedurę wymiany płynu z ESISu (ElsaWin) i tam nie ma nawet żadnego ostrzeżenia na temat ABS - jest tylko kolejność odkręcania zaworków hamulców/sprzęgła oraz inf. że należy używać specjalnej pompy VAS:) także nadal nie wiem co myśleć o tym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniałem juz kilka razy plyn w audi i nigdy nie było problemu. Żadnych pompek nie stosowałem. Tylko dwie osoby jak zawsze. Jedyne o co trzeba dbać to o poziom płynu w zbiorniczku. Pompa absu zapowietrzyc się może tylko jak zabraknie płynu. Wiec nie panikuj i normalnie wymieniaj plyn.


be18b4e2a1e3f205m.jpg f1dfd8657068af4em.jpg

11. Nie będę jeździł szybciej niż mój anioł stróż potrafi latać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak kolega wyżej napisał jak pilnujesz poziomu płynu w zbiorniczku to nic sie nie stanie. Ja płyn wymianiam profilaktycznie co 2 lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. To w takim razie robię tak jak zawsze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jak zawsze tylko w odpowiedni sposob.

wymiana plynu co 2 lata lub co 60000km

Stary plyn usuwasz ze zbiorniczka i zalewasz swiezym.

podpinasz VAGa i robisz test elementów wykonawczych bloku ABS, najlepiej z 5-6 razy, trzeba rozruszac zawory w bloku ABS.

Po tym zaczynasz od przedniego lewego, potem prawy tył, następnie przednie prawe i tylne lewe. Cały czas pilnujesz płynu w zbiorniczku.

Edited by Dev

+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy pisząc test masz na myśli, żeby 5x odpalić poniższą procedurę:

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "001"

[idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

Tylko to znalazłem na vag-com.

Jeśli chodzi o kolejność to instrukcja mówi inaczej: sprzęgło, przód L, przód R, tył L, tył R. Ale zakładam, że nie ma to aż takiego dużego znaczenia póki się pilnuje płynu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Panowie mam mały problem uszkodziła się gumowa uszczelka na cylinderku no i wiadomo cylinderek się zaklinował , wymieniałem cylinderek i czuje że mam gorsze hamulce :/

Opisze co robiłem

- zaciskiem ścisnąłem gumowy przewód hamulcowy

- odkręciłem zacisk

- po małej walce udało mi się wyciągnąć cylinderek

- wymieniłem uszczelkę w zacisku

- włożyłem cylinderek i uszczelkę chroniącą cylinderek

- wsunąłem cylinderek maksymalnie do środka

- skręciłem to wszystko

-zwolniłem zacisk

- uruchomiłem silnik i pompowałem jak pedał zrobił się twardy popuściłem odpowietrzenie tak kilka razy aż wypływał tylko płyn (kontrolując płyn w zbiorniczku)

niestety ma teraz taki efekt że pedał powoli wpada mi w podłogę i hamulec reaguje dopiero w połowie a przed operacją lekko wciskałem i było czuć od razu hhamowanie coś źle zrobiłem ?

Dodam że nie odpowietrzałem wszystkich kół bo przecież nic tam nie grzebałem.

Czyżby jakaś nieszczelność ale nie widzę wycieku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powietrze w zacisku


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powietrze w zacisku

ale jakim cudem skoro miałem założony wężyk na odpowietrzacz i widziałem ze leciał sam płyn :-) spróbuje to jeszcze jutro rozebrać zacisnę gumowy wąż od zacisku i wcisnę tłoczek tak żeby płyn wyleciał przez odpowietrzacz może pomoże

Tak teoretyzuje powietrze raczej nie może cofnąć się do pompy ?

Edited by nethome1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy zakladales tloczek powietrze dostalo sie do zacisku.

zacisk musisz odpowietrzyc w rękach


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy zakladales tloczek powietrze dostalo sie do zacisku.

zacisk musisz odpowietrzyc w rękach

Ok dzięki za pomoc jutro przedstawię efekty :hi:Może faktycznie powinienem nalać tam płynu hamulcowego przed skręceniem tylko w takim razie po co ten odpowietrzacz w zacisku :-)

Dziękuję kolego Dev dzisiaj rano wcisnąłem tłoczek maksymalnie do środka zwalniając odpowietrzacz i ściskając przewód i ..... jest OK !! :-)

Zauważyłem że jest jeszcze problem z tłoczkiem może ma średnicę 57mm ale mocowanie (frez w środku) klocka hamulcowego (blaszki) nie bardzo pasuje i trochę odstaje od tłoczka hmmmm kupiłem taki zestaw autofren D41074C

no i ta uszczelka kurcze spada jednak z zacisku w ASO dostępne są uszczelki oryginały ale już samego tłoczka nie maja tylko w formie całego zacisku za grubą kasę :-) ma ktoś może namiar na pasujący w 100% zestaw naprawczy ?

To co kupiłem jako pasujący do mojego zacisku chyba tłoczki takie pasujące na 100% nie są do zdobycia na dzień dzisiejszy ?

tloczek2v2.jpg

Edited by nethome1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Koledzy może ktoś z Was wymieniał tłoczek w zacisku i zna numer części która pasuje na 100% ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jakim zacisku, w jakim aucie ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jakim zacisku, w jakim aucie ?

A4 B8 2010r 2.0 TDI 120km zacisk przedni prawy rozmiar tarczy 314mm w ETCE brak tej części

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwykły tloczek Fi57


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwykły tloczek Fi57

Taki też mam ale wkładając do niego oryginalny klocek przez źle dopasowany frez odstaje on od tłoka a tak nie może być musi dolegać idealnie do tłoka bo inaczej będzie klocek tarł cały czas o tarczę

Klocek z zamiennikiem

t2.JPG

Klocek z oryginałem

t3.JPG

Edited by nethome1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy można raz na jakiś czas robić test elementów wykonawczych bloku ABS VAGiem ?

Tak aby to "rozruszać" ?


7679762000_1438105482.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze przed wymianą plynu

Zwykły tloczek Fi57

Taki też mam ale wkładając do niego oryginalny klocek przez źle dopasowany frez odstaje on od tłoka a tak nie może być musi dolegać idealnie do tłoka bo inaczej będzie klocek tarł cały czas o tarczę

Klocek z zamiennikiem

t2.JPG

Klocek z oryginałem

t3.JPG

Trzeba dac tokarzowi zeby roztoczyl

co sie stalo ze starym tloczkiem ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze przed wymianą plynu

Zwykły tloczek Fi57

Taki też mam ale wkładając do niego oryginalny klocek przez źle dopasowany frez odstaje on od tłoka a tak nie może być musi dolegać idealnie do tłoka bo inaczej będzie klocek tarł cały czas o tarczę

Klocek z zamiennikiem

Klocek z oryginałem

Trzeba dac tokarzowi zeby roztoczyl

co sie stalo ze starym tloczkiem ?

Też tak pomyślałem o tokarzu tylko musi to jakoś sprytnie zamontować żeby nie uszkodził powierzchni zewnętrznej :-)

Spadła osłonka dostał się brud porobiły się zarysowania i zatrzymał się w miejscu a tarcza grzała się razem z felgą

Share this post


Link to post
Share on other sites

wypoleruj go i zakładaj, nic mu nie bedzie


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wypoleruj go i zakładaj, nic mu nie bedzie

Polerowałem i ma wżery :/

zamówiłem cały zacisk na all.... za 80zł podobno tłoczek jest w bdb stanie :-) swoją drogą dodam też że samo zakładanie uszczelki (zakupione w ASO 55zł ) na zacisk jest w A4 strasznie kiepskim rozwiązaniem chyba używają do tego jakiegoś przyrządu bo gumową uszczelkę z zalanym metalowym oringiem trzeba tak jakby nabić na ten zacisk porażka !!! :-) nie ma żadnego frezu itp. dlatego pewnie jak klocek ścierał się i już miał ostanie swoje dni to guma się naciągnęła i spadło to z zacisku :/

gumkaa4.jpg

Edited by nethome1

Share this post


Link to post
Share on other sites

taki zacisk składam w 10 sekund :grin:


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taki zacisk składam w 10 sekund :grin:

no jak robi się to n-ty raz to czemu nie ja z tym rozwiązaniem spotkałem się niedawno :-) ale mam już patent na to może nie 10s a 10min ale samo rozwiązanie technologiczne jest beznadziejne

Share this post


Link to post
Share on other sites

a w czym masz problem ?

zakłądasz osłonkę na tłoczek i sciagasz ja do dołu

doł osłonki wkładasz w rowek w zacisku i wciskasz tłoczek

zadna filozofia


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...