Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pedał hamulca twardnieje pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jest to mój pierwszy post. Posiadam audi a4b6 2.0multitronic i mam problem z twardym hamulcem. Byłem u kilku mechaników i w sumie nic nie pomogli, ciężko napisać kiedy dokładnie twardnieje ponieważ raz twardnieje po godzinie jazdy a czasami jest dobrze około 3 dni następnie po 10 min robi się twardy... Proszę o pomoc bo tak jeździć się nie da za duże ryzyko...

Opublikowano

Podepnij VAG-a na początek, bo można gdybać o wszystkim a właściwą usterkę może wskazać kod błędu jaki został prawdopodobnie zapisany w sterowniku ABS

Opublikowano

Do słabych mechaników jeździsz. 3 rzeczy masz do sprawdzenia:

- stan podcisnienia, czy nie ma nieszczelności

- stan pomy wspomagania(czy np nie jest zalana wodą)

- gumowy przepust w grodzi - z wiekiem guma staje się miękka i podcisnienie zasysa ją do srodka zmniejszając tym samym srednice. - ja obstawiam tą opcje.

Opublikowano

Czy dam radę sam zobaczyć ten przewód? Jeżeli tak to mógłbyś opisać dokładnie o który przewód chodzi?

Opublikowano

Przepust w grodzi o którym jest mowa wyrzej to takie cos 8E0611743F czy w benzynowym ALT tez jest tego ci nie powiem.

Opublikowano

Sprawdź czy pompke vacum masz luka czy bosha, w tej pierwszej występował felerny króciec, miałem to samo co Ty zmieniłem na bosha i poprawa znacząca. Szukaj używki na alledrogo, podobno bosha jest dużo lepszej jakości i rzadziej coś tam w niej siada...

Opublikowano

Sprawdź czy pompke vacum masz luka czy bosha, w tej pierwszej występował felerny króciec, miałem to samo co Ty zmieniłem na bosha i poprawa znacząca. Szukaj używki na alledrogo, podobno bosha jest dużo lepszej jakości i rzadziej coś tam w niej siada...

Pompa o której piszesz wystepuje w 1.9tdi, natomiast kolega ma problem w benzynce 2.0.

Opublikowano

W benzynach podcisnienie jest brane z dolotu ale jak to jest zrobione w ALT to nie wiem

Opublikowano

Nadal walczę z tym nieszczęsnym hamulcem i nic... Ostatnio jechałem do Olsztyna jakieś 50 km było dobrze później znowu ledwo hamowal i tak na zmianę już nie mam pomysłu co tam się dzieje...

Opublikowano

Witam podłącze się pod temat, otóż przy dłuższym hamowaniu pedał robi się twardy. Jak zahamuje szybko i krótko to jest ok, ale jak powoli hamuje i dłużej przytrzymam to robi się twardy po ok 3-4 sekundach. Moje audi to 1.9 tdi bke 2006 rok. Mógłby mi ktoś pomóc bo jest to dość niebezpieczne.

Opublikowano (edytowane)

Kolego kiedy Ci ten pedał twardnieje ?

Też z tym walczyłem kiedyś więc mogę coś podpowiedzieć.

U mnie też pseudo mechanicy wymieniali vacum-pompy a usterkę rozpoznał elektro-mechanik wymieniając przewód podciśnienia idący ze zbiornika podciśnienia (tej kuli) do serwa...

Jak odpalisz auto na jałowym i depniesz kilka razy pedał to twardnieje ?

Czy inne masz objawy ?

Jak naciśniesz pedał hamulca i dodasz gazu to wciąga pedał hamulca (zaciąga) w dół ?

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

do diagnozy potrzebny jest wakuometr, pewnie gdzies ucieka podcisnienie i dlatego pedał jest twardy.

Opublikowano

U mnie twardniał po dłuższym hamowaniu ale wymieniłem płyn hamulcowy i wszystko wróciło do normy. Nie kosztuje majątek a wymiana na pewno nie zaszkodzi.

Opublikowano

Według tego co piszą producenci płyn hamulcowy powinno wymieniać sie co dwa lata :)

Opublikowano (edytowane)

Witam podczas hamowania pierwsze dwie sekundy jest ok i za chwile twardnieje, równocześnie przestając hamować, dzis po raz kolejny zatrzymał bym się na zderzaku samochodu przede mną. "cabanmat" dokładnie tak jest na jałowym nacisnę kilka razy i pedał twardnieje, to samo się tyczy podczas jazdy, np. podczas hamowania pulsacyjnego jest d*p....... Mam już obawy co do jazdy ty samochodem.

Edytowane przez emate2
Opublikowano

Czas oddać auto do mechanika, wymień płyn i sprawdź szczelnosc układu podciśnienia.

Opublikowano

"cabanmat" jest dokładnie jak pisałeś bo dopiero dziś to sprawdziłem, na postoju twardnieje po kilku wciśmnięciach a po dodaniu gazu "ściąga" go w dół. Co to za objawy?

Opublikowano

U mnie elektromechanik wymienił przewód podciśnienia idący z akumulatora podciśnienia (ta czarna plastikowa kula) do serwa.

Można jeszcze przypuszczać że vacum pompa niedomaga ale to jest ostateczna ostateczność.

Jeżeli odciąga pedał hamulca w dół (pedał się zapada) przy jednoczesnym dodanieu gazu to znak, że pompa działa.

U mnie pomogła wymiana tego przewodu.

Pierwsza sprawa to wymień ten przewód... Idący do akumulatora podciśnienia i idący do serwa, jak to nie pomoże to szukaj dalej

Opublikowano (edytowane)

Objaw normalny nawet w sprawnym układzie, naciskasz kilka razy podciśnienie spada i pedal twardnieje, gdy podciśnienie wzrasta do normy pedal miękkie. Szczegół tkwi w tym aby podciśnienie na biegu jałowym było odpowiednie a po zgaszeniu silnika nie uciekalo. Podcisnieniee ogarnie każdy normalny mechanik bo sprawa jest bardzo latwa do ogarnięcia i diagnozy.

Polecam przeczytać temat "działanie vacum pompy" na dole pierwszego postu jest film który obrazuje jak działa nie sprawne i sprawne vacum

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Ok dzięki panowie za podpowiedzi, spróbuję najpierw od tańszej rzeczy czyli od tego przewodu i zobaczymy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...