Ossek Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Witam. Auto w październiku miało wymieniony rozrząd i została uszczelniona pompa wtryskowa (uszczelka pod tłokoroździelaczem i jakimś zaworkiem, góra nieruszana). Przy zimnym starcie lubi zatelepać silnikiem i puścić szarego bąka, świece nowe, prąd do nich dochodzi. 003BS nie robiłem, gdyż EGR brak Statyczne: 000 http://vaglog.pl/log_202812.html 001 http://vaglog.pl/log_202813.html 003 http://vaglog.pl/log_202815.html 004 http://vaglog.pl/log_202814.html 013 http://vaglog.pl/log_202816.html BS: 000 http://vaglog.pl/log_202817.html 004 http://vaglog.pl/log_202818.html
goldi Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Przy tej dawce paliwa nic dziwnego żę rzuca silnikiem to jest max możliwości ustaw ponad 3mg i nie podoba mi sie nastawnik niech sie ktoś wypowie co zna sie na pompach a ośiągasz 90 stopni temperaturę
Ossek Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Opublikowano 6 Lutego 2015 Termostat jest OK, auto chwilę stało, zanim zacząłem logować. Telepanie występuje tylko przy odpaleniu po zimnej nocy, w każdym innym przypadku jest cacy, na jałowym też wszystko jest w porządku. W zeszłym roku dawkę miałem taką samą, a takiego zjawiska nie było. A co z tym nastawnikiem?
leo... Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 synchro rozrzadu minimalnie rozjechane
Ossek Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Opublikowano 17 Lutego 2015 Dzięki za rzucenie okiem Ale rozumiem, że można z tym żyć? I co z nastawnikiem (ogólnie z pompą)? Bo post Kolegi goldi trochę mnie zaniepokoił
leo... Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 w vp musisz tak samo synchronizowac ustawienie rozrzadu jak w pd ... sposob synchronizacji jest tylko inny
ciahciah Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 leo w którym logu widzisz że wałek rozrządu jest źle ustawiony względem wału korbowego? ja to z logów potrafię wyczaić ale nie z tych co są zamieszczone nie ma takiej opcji wiec się pytam na jakiej podstawie wysnuwasz takie teorie? co do pompy jest ustawiona wzorowo, 51 jednostek w 000bs jest ok nastawnik coś tam sygnalizuje kulawą prace ale jak nic auto nie szarpnie można to olać, zrób dynamicznego 001 ktoś ruszał kat wtrysku w ecu, albo była robiona w ecu adaptacja kąta powiedzmy -100 albo masz po prostu czipa i przestawiony kąt z 1.3 na 0.4, taki tam drobiazg
Ossek Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Opublikowano 28 Lutego 2015 (edytowane) W najbliższym czasie postaram się zrobić świeży komplet dynamicznych. A co z tym telepaniem zaraz po zimnym starcie? Skąd się to może brać? Auto po programie Edytowane 28 Lutego 2015 przez Ossek
ciahciah Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 powodem telepania po zimnym starcie jest starość wszystkich elementów które biorą udział w generowaniu tego czegoś powodem może być nie równa kompresja na cylindrach w pierwszych sekundach po zapaleniu, nie równe grzanie świec żarowych, wadliwa praca wtrysków lub pompy, źle dobrana dawka startowa lub coś podstawowego źle ustawione, np. dawka jałowa lub statyczny kąt, w czipie można to bujanie obr po zapaleniu poprawić, ale najlepiej znaleźć mechaniczną przyczynę tej usterki, sam mam to ostatnio, albo nowy wtrysk szlak trafił albo kompresje szlak trafił na którymś cylindrze, a po zapalaniu w pierwszych sekundach ruszania nie miałeś czasem wrażenia że silnik pracuje na trzech cylindrach? możesz zrobić loga 001 013, odpalasz logowanie na zgaszonym silniku i zapalasz i niech sobie ze 2min popracuje silnik
Ossek Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Opublikowano 1 Marca 2015 Wiesz co, tych drgawek w zeszłym roku nie było, wydaje mi się, że coś się skopało po akcjach z pompą. Dodatkowo miałem problemy z immo i często musiałem zapalać nawet kilkanaście razy, bo gasł sekundę po odpaleniu - wtedy właśnie rozszczelniła się pompa. Co do pytania o pracy na 3 garach: jak tylko przestanie telepać (czyli po jakichś 2-3 sekundach), to nie ma najmniejszego problemu, silnik chodzi równiutko.
ciahciah Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 u mnie też po 2s silnik pracuje równiutko ale jak tylko zacznę puszczać sprzęgło i ruszać to czuje że silnik nie ma mocy na jednym cylindrze przez chwile, dzieje się to od momentu jak dałem koledze auto i widocznie musiał go śmiertelnie przetestować, im większy mróz tym bardziej to było, obecnie przy +5C na dworze zapala idealnie i ma moc jak trzeba na każdym garnku, chyba do przyszłej zimy problem mam z głowy, w wolnej chwili podmienię wtryski, spr kompresje i szklanki
Ossek Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Witam ponownie. Oto komplet logów dynamicznych:Grupa 000: http://vaglog.pl/log_206804.htmlGrupa 001: http://vaglog.pl/log_206805.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_206807.htmlGrupa 004: http://vaglog.pl/log_206806.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_206810.htmlGrupa 010: http://vaglog.pl/log_206809.htmlGrupa 011: http://vaglog.pl/log_206808.html Dodatkowo zrobiłem statycznie grupę 013 (wlałem do baku środek do diesla Liqui Moly): http://vaglog.pl/log_206824.html
ciahciah Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) wczoraj spr kompresje i przy okazji przyuważyłem że bardzo minimalnie poci się łączenie przewodu wtryskowego z wtryskiem, gdybym kompresorem nie dmuchał w okolicy świecy żarowej pewnie bym nie zauważył tego pocenie tak minimalnie się pociło, przy okazji zmniejszyłem ciśnienie w pompie bo miałem totalny max, przy 2000obr już waliła 16bar sekcja wstępna i pomimo nowych uszczelek pompa się pociła minimalnie co ciekawe mocy to wcale więcej nie dawało a szło tak wielkie ciśnienie na wtryski że dużo było zabawy by przewody wtryskowe przestały się pocić to co dolałeś do baku to jest środek poprawiający smarować elementy układu wtryskowego czy środek czyszczący, czy poprawiający spalanie? tylko poprawa smarowania jest warta dodawania, reszta to kasa w błoto obejrzyj wtrysk czwarty czyli ten najbliższej szyby, możliwe że tam coś jest nieszczelne, jak będzie sucho to odkręć jarzmo trzymające wtrysk i obejrzyj go czy nie jest od spodu okopcone auto marne czasy wykręca, podaj masę auta i ile było osób na pokładzie w trakcie logów i jakie masz opony za duży kąt wtrysku niepotrzebnie męczy silnika i mocy nie da nic więcej niż mniejszy prawidłowy, zrób adaptacje kąta -50 i porównaj czy wykręcisz ten sam czas czy może lepszy i czy silnik nie będzie mniej ociężale pracował to jest drobiazg ale przy dużych mocach silnik buczy jak oszalały, ja w ahu przy 180km obecnie sobie testuje kat 14/4000obr i silnik się nie meczy nic, podnoszenie kata koni nie daje a powinno teoretycznie Edytowane 3 Marca 2015 przez ciahciah
Ossek Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Do baku wlałem Diesel Spulunga. Czasy marne, bo sporo jechałem pod lekką górkę. 4 grupa jest zlogowana 2 razy: pierwszy pod mega górę, drugi na w miarę równej ulicy. Na pokładzie byłem ja (107kg) i kolega (na oko 90kg), 3/4 paliwa w baku, opony zimowe 195/65/15. Wtrysk obejrzę, z kątem w wolnej chwili (chociaż nie wiem, kiedy taka nastąpi) też spróbuję powalczyć. Dzięki Kolego za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się