Grubafish Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Witam koledzy Na wstępie zaznaczam że przeczytałem te tematy na forum jednak nie udało mi się uzyskać konkretnej odpowiedzi odnośnie mojego przypadku. Problem jest taki, że przy rozgrzanym silniku zapala mi się kontrolka oleju a po jakieś chwili gaśnie, po jakimś czasie znów się zapali i znów zgaśnie. Ale kiedy się zapala kontrolka ani nie traci na mocy ani silnik nie hałasuje.Dzieje się tak po wymianie oleju na pełen syntetyk 10w40. Wcześniej jeździł na mineralnym i takiego problemu nie było no ale ja chciałem zalać coś lepszego. Ciśnienie było sprawdzone przy rozgrzaniu do około 80 stopni i na jałowym jest 1,8 bara. Wymieniłem czujnik ale nic nie pomogło. Autko 1.8 quattro przejechane ,,ponoć" 260 tys. Z góry dziękuję za pomoc
Grubafish Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Opublikowano 7 Lutego 2015 10w40 to półsyntetyk. a to sorry mój błąd. A skoro juz jestesmy przy oleju to na bagnecie jest max i nic nie ubywa.
rhinbac Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Jaki olej zalales ? Plukanke robiles? Wysłane z mojego Nokia_X przy użyciu Tapatalka
Grubafish Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 Jaki olej zalales ? Plukanke robiles? Wysłane z mojego Nokia_X przy użyciu Tapatalka Olej zmieniał mechanik przy okazji innych rzeczy robionych przy aucie i powiem szczerze nie pamiętam co zalał. Płukanki nie robiłem.
1992patryk Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Mineralny tutaj to zabójstwo dla silnika. O ile się nie mylę w smoku jest otworek 1,5cm, a jak wiadomo olej minerlany tworzy nagar i go zatyka. Ściągnij miskę olejową i wszystko wyczyścić i dopiero zalej świeży olej.
Grubafish Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 Mineralny tutaj to zabójstwo dla silnika. O ile się nie mylę w smoku jest otworek 1,5cm, a jak wiadomo olej minerlany tworzy nagar i go zatyka. Ściągnij miskę olejową i wszystko wyczyścić i dopiero zalej świeży olej. ok dzięki tak zrobię. Mechanik twierdził że pompa jest do wymiany ale to chyba byłoby niższe ciśnienie niz te 1,8 bara, Na mineralnym jeździł poprzedni własciciel ja bym czegos takiego nie lał. Jaki olej polecacie wobec tego?
1992patryk Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Liqui Moly, Valvoline półsyntetyk, jest sporo tematów na forum odnośnie olejów. Jak będziesz oddawał do majstra to najlepiej sam kup olej i patrz czy leje Ci ten co kupiłeś.
Grubafish Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 Liqui Moly, Valvoline półsyntetyk, jest sporo tematów na forum odnośnie olejów. Jak będziesz oddawał do majstra to najlepiej sam kup olej i patrz czy leje Ci ten co kupiłeś. Ok. Dzięki bardzo za pomoc
Mesiah Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) LM 5w40 do tego silnika i płukanka tej samej firmy przed wymianą. Oczywiście miska do zwalenia ale możesz przed spuszczeniem starego oleju płukankę zrobić. Co z tego , że smok wyczyścisz jak syf z magistrali puści i będziesz miał zaraz to samo. Edytowane 10 Lutego 2015 przez Mesiah
jacek70 Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Tylko 5W40. Pod uwagę weź jeszcze Motul też jest dobry. Reszta jak pisał Mesiah.
Mesiah Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Jestem właśnie po założeniu miski. Nagaru TONA. Smok prawie czysty ale w sitku milion małych syfów. Przez rozbiórką wlałem płukankę LM pro line i widać pomogła i jest skuteczna. Nalot był "ruszony".. Miskę musiałem skrobać. Blok w środku tez nalot ale mnie. Wypsikałem kwasem i wyczyściłem ile mogłem. Pompa brak śladów zużycia i zero luzów. Jedynie gładź zaworu była widocznie porysowana (pewnie nagar się tam dostał) ale sam zawór chodził poprawnie i bez większych oporów. Pompa wróciła na miejsce. Po zalaniu świeżym LM 5w40 (POLECAM , TO NAJLEPSZY OLEJ). i odpaleniu w temp ok 10-12c zero mojego piszczenia. Łańcuch napinacza ucichł o 2/3 (prawie go nie słychać) , szklanki zamilkły kompletnie. Nie ten silnik. Jutro z rana po nocy sprawdzę jeszcze czy piszczenie nie powróci. Kupując auto z 1.8/1.8t zalecam zaraz po płukać silnik i zwalać miskę. To obowiązek w tych motorach. To już trzeci który widziałem w takim stanie. Wszystkie były jeżdżone na cholernym 10w40.
Wojtek1995 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 co do ciśnienia to przez jaki czas było mierzone umnie dopierdo po godzinie zaczeło spadać aż staneło na 0.3-0.5bar
Mesiah Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Po godz? Zaczynałeś na zimnym silniku?
Wojtek1995 Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 tak od zimnego dopiero gdzine po zaczeło spadać mimo że się nagrzał a do 0.3-0.4 trochę zajęło choć się nie dziwie jak zębatki zaczeły już szlifować obudowe pompy dlatego kontrolka gasła przy wyszych obrotach .
Mesiah Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Ja swoją wyjąłem i była jak nowa na zębatkach. Lekko tylko zawór porysowany ale to norma. Na jałowym biegu to i trwało tyle.
Wojtek1995 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 na jałowym stała podpięta bez gazowania a ni nic tylko stała uruchomiona jak ją znajdę bo chyba jeszcze gdzieś leży to rozkręce i zrobie zdięcie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się