Skocz do zawartości
IGNOROWANY

slupek BFB jaki inny slupek na zamiane


gelus

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jaki inny slupek podejdzie w zamian bfb? mam wywalone egr, sai n249 i n112 wiec teoretycznie stare 1.8t bez zbednych rzeczy

avj, bfb, amb , bex to oczywiste ze podejdzie

ale czy np podejdzie awt? albo z poprzecznego agu, apu, auq, ajq, aum? po zmianie napinacza łancucha i pokrywy zaworow? bo te wszystkie maja pompe na rozrzadzie chyba, pytanie jak z mocowaniem lap silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje ciężko z poprzecznego zrobić wzdłużnie. Troszkę inna budowa i osprzęt np miska olejowa już jest inna i nie wiem co z mocowaniem skrzyni a jak w quattro to już całkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miska to nie problem, skrzynia i tak zostanie moja...

chodzi mi raczej o lapy do silknika, wyprowadzenia wodne i olejowe, dwumasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ci rzezbic od poprzecznego i robic sobie 2 x wiecej roboty...inne mocowania na sprezarki klimy, pompy wspomagania itp itd... wszystko wokoło inne, sam blok tez ma inny numer niz odpowiednik wzdluznego wiec na pewno czyms grubszym sie roznic

starsze bloki wzdluzne to tez... wez pod uwage caly inny osprzet, od pomp, kompresorow, ich łap, mocowań aż do samego układu rozrzadu/pompy wody, kół pasowych ktore też były inne deko

znajdz jakis normalny blok od pierwszych 4 jakich wymieniles, wsadź korby i głowice od AEBa i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spojrz jakie sa ceny... od poprzecznego silniki max 1500zl i jest ich masa idzie poprzebierac, od wzluznego od 2500 i za duzo ich nie ma

ja potrzebuje sam slupek , wiec sprezarki klimy, wspomagania, miski, pokrywe sobie przelozyc moge..

remontu silnika nie zamierzam robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz rzeźbić to twoja sprawa na ceny nie mamy wpływu. Jak widać masa roboty i nikt nie wie co z tego będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam ale wał korbowy tez jest inny chyba wyjście na dwumas ma inne, a takze nie wiem czy będzie sie dało przykrecic wzdluzna skrzynię

Przykładem jest vr6, do silnika poprzecznego vr6 podpasujesz z grubsza każda skrzynię z innych silników np. W golfie iv

Vr6 kiedyś występowało tylko jako poprzeczny silnik dopóki nie powstało vr5 w passacie , tylko ze to praktycznie tez jest poprzeczny silnik, ale aby moc go zamontować do wzdłużnej skrzyni trzeba było zastosować adapter, wiec jest to jakiś dowód na to ze schemat śrub do montażu skrzyń poprzecznych i wzdłużnych jest chyba inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jak to mówią "szkoda zachodu". Szukaj wzdłużnego, bo z tego niewiadomo co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wbrew pozorom da się znaleźć w dobrej kasie słupek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co się stało jeśli można wiedzieć ze całego slupka szukasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie na cylindrach ogranicza mnie w pojsciu z moca wyzej...jest w granicach normy nawet powyzej polowy, ale niestety

na zimnym 10.5 na wszystkich cylindrach, na cieplym 11.5 11.5 12 13.5

po probie olejowej wszedzie 14.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to żaden problem bo te silniki z kompresja po 10 bar chodza bardzo dobrze wiec nie wiem o co biega ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz na co trafisz,dlatego nie lepiej i taniej zrobić remoncik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, wyjdzie raptem pare stowek drozej a silnik bedzie jak nówex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zbyt duza roznica miedzy cylindrami i pozatym wszyscy zgodnie twierdza ze jak nie ma 13 barow na rozgrzanym to mocy nie bedzie

przy wysokim doladowaniu obcina zaplon i jest d*pa...

jakby to byla tylko glowica do roboty to juz dawno bym to robil, ale nie bede rozbieral dolu i dziwil sie niespodzianka...

plan juz zapadl, decyzja jest taka ze bede szukal innego slupka z mozliwoscia odpalenia i zmierzenia kompresji a tego sprzedam i odzyskam znaczna czesc pieniedzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez norma dla tego silnika to 12.5 bar na cylinder wiec o czym mowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie 11.5 za malo, badz za duza roznica miedzy 1,2 a np 4

prawda jest taka ze wszystko praktycznie zostalo zweryfikowane a auto nie chce sie podniesc moca i nie mozna dac wiekszego boosta bo auto dostaje padaczki.


panowie czy slupek awt podejdzie do bfb?

widze ze rozni sie termostatem, idzie zalozyc termostat od bfb do awt?

rozni sie czyms jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W awt jest wiskoza a bfb nie ma i sprężarka klima z innej strony nie wiem czy to nie bedzie przeszkadzac czy tylko kwestia przełozenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien? bo z tgo co wiem wał jest inny z obu stron jesli chodzi o koło zębate oraz koło zamachowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...