devey Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Witam szanownych kolegów forumowiczów ! Otóż wczoraj zaświeciła mi się kontrolka informująca o niskim poziomie oleju ale jako, że byłem po dość długiej podróży to dopiero dziś rano chciałem uzupełnić jego braki. Po odkręceniu korka ukazał mi się taki oto widok : (korek wlewu oleju od spodu) Wygląda to jak jakaś maź koloru brązowego. Trochę też jest tego we wlewie oleju. Teraz moje pytanie czy mam się zacząć bać? Może ktoś się spotkał już z czymś podobnym? Bo chyba nie tak powinien wyglądać olej po średnim przebiegu? ps: Olej wymieniany ok 7k km temu. Edytowane 12 Lutego 2015 przez devey
Kazek 1.9 Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Kolego a nie masz problemów z temperaturą silnika >? taki objaw chyba sie pokazuje jak jest uszczelka pod głowicą walnięta typowe masełko
devey Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 Silnik się normalnie nagrzewa. Nic się nie zmienilo pod tym względem.
Kazek 1.9 Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Nie no spoko wszystko fajnie a leciałeś nim trasą powyżej 200Km/h ? latem nie sprawiał ci kłopotów na dłuższej trasie jak mu dawałeś buta ? ja tak miałem w swoim to mało mnie szlak nie trafił ukryta wada po kupnie auta niestety a dzisiaj kolejna wyszła ..;/
devey Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 Hmmm, jeśli chodzi o utratę mocy czy coś to dziś zauważyłem, że ma delikatne problemy ze zbieraniem się. Ale to na zimnym silniku, na obrotach do 3k. Ostatnia dłuższa trasa jaką robiłem to wylot do Włockawka, niestety napierdzielał taki deszcz od samej wawy, że nie dało się pojechać szybciej niż 120km/h.
Kazek 1.9 Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 No właśnie możliwe że to będzie uszczelka ale nie chce krakać ... słuchaj weź fure gdzieś na trase nie musisz daleko śmigać przeleć nią na dużej prękości tylko daj tak porządnie w piec 210/220 wystarczy żeby po 4 minutach ci płyn wywaliło jeżeli to będzie to a jak nie to trzeba będzie szukać dalej .. Może koledzy coś jeszcze powiedzą z mojej strony to by było na tyle ..
Onkel Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Pierwszy raz slysze zeby doradzac komus jazde 200km/h zeby sprawdzic uszczelke pod glowica... ale moge sie nie znac. Jesli plynu nie ubywa, oleju tez to dla swietego spokoju mozesz sprawdzic kompresje na tlokach. A jeszcze zapytam czy to nie jest czasem castrol? Wysłane z G2
lukaszooo Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Mało madry test... od problemu z oliwą moze skonczyć sie na pogrzebie zwłaszcza ze mamy jeszcze ostatki zimy .... Jak jest walnięta uszczelka płyn chłodniczy łaczy sie z olejem i powstaje takie brazowe masło u ciebie wygląda jak smar/smoła. Kiedy wymieniałes olej i na jaki ???? kiedyś miałem takie cos w firmowym busie i skonczyło sie zatartą panewką.....
devey Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 Test jak test, generalnie mógłbym przeprowadzić ale trochę się boję szczególnie że opony zimowe maja indeks prędkości do 190km/h to po pierwsze primo a po drugie primo ultimo po tym sezonie są już do wymiany więc faktycznie mogłoby się skończyć kiepsko Wczoraj po raz pierwszy od wymiany zapaliła mi się kontrolka, że jest minimalny poziom oleju. Płyn chłodniczy muszę sprawdzić. Motor zalany jest Motulem 8100 x-clean SAE 5W40. Wymieniany był w kwietniu ubiegłego roku. Jakieś ~7k km temu Wcześniej miałem Castrol Edge 5w40 ale działy się z nim różne dziwne rzeczy. Np pokazywało błąd czujnika oleju.
piotrsob1 Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Witam szanownych kolegów forumowiczów ! Otóż wczoraj zaświeciła mi się kontrolka informująca o niskim poziomie oleju ale jako, że byłem po dość długiej podróży to dopiero dziś rano chciałem uzupełnić jego braki. Po odkręceniu korka ukazał mi się taki oto widok : (korek wlewu oleju od spodu) Wygląda to jak jakaś maź koloru brązowego. Trochę też jest tego we wlewie oleju. Teraz moje pytanie czy mam się zacząć bać? Może ktoś się spotkał już z czymś podobnym? Bo chyba nie tak powinien wyglądać olej po średnim przebiegu? ps: Olej wymieniany ok 7k km temu. Spokojnie, jak autem jeździsz głównie krótkie kawałki po mieście , to nic dziwnego że się troszkę śmietanki zebrało Jeżeli z motorem jest wszystko oki, to po dłuższej trasie zrobionej w miarę dynamicznie, nie po dziadkowemu , wygląd korka powinien wrócić do normy
grami121 Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Sporo tej mazi. Nie chcę być złym prorokiem, ale po mojemu to to płyn chłodzący dostał się do oleju. Po krótkich odcinkach jazdy maź zazwyczaj jest jaśniejsza, bo zbiera się para wodna ze ścian skrzyni korbowej. Mogę się mylić bo miałem kiedyś taki przypadek, ale w benzynce. Znajomy w 2.0 tdi miał taką maź na korku w tym kolorze i niestety była to głowica. Na szczęście Ty masz 1,9 więc prędzej obstawiałbym na uszczelkę pod głowicą.
devey Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Czyli nie pozostaje nic innego jak odwiedziny u mechanika... Po wymianie uszczelki trzeba znowu wymieniać filtry, olej itd? Edytowane 12 Lutego 2015 przez devey
Onkel Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Trzeba. Najpierw jedz, pozniej sie martw. Wysłane z G2
grami121 Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Najpierw sprawdź poziom płynu chłodzącego. Jak jest mało to dolej i pośmigaj jeszcze autem kontrolując poziom płynu. Jak zacznie ubywać sporo to na 99 % w oleju masz płyn no i wtedy dopiero wizyta u kumatego mechanika. Radzę Ci jeszcze wyczyścić rurkę od odmy bo pewnie jest cała zawalona mazią i nie masz odpowietrzenia skrzyni korbowej Oczywiście zajrzyj czy w zbiorniczku wyrównawczym jest czysto (czy nie ma w nim oleju lub czy nie ma tłustego nalotu). Edytowane 12 Lutego 2015 przez grami121
Tomek WRA Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 wyjmij bagnet, jesli jest na nim taka maz, to byc moze jest to uszczelka. wiele czynnikow wplywa na zjawisko mazi na korku wlewu oleju, jedna z nich jest roznica temperatur i jazda na krotkich odcinkach, jesli plynu nie ubywa, albo nie przybywa to raczej nie ma sie czym martwic.
devey Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Opublikowano 12 Lutego 2015 Ok, bardzo dziękuję wszystkim za rady. Od jutra zacznę je wdrażać Niech Wam wszystkim Bozia w dzieciach wynagrodzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się